مهاجرت به گرجستان از طریق تولد فرزند

کشور گرجستان ، کشوری زیبا واقع در غرب آسیا و شرق اروپا می باشد که در سال های اخیر یکی از مقاصد مهم گردشگری به حساب می آید . پایتخت این کشور ، شهر تفلیس می باشد . کشور گرجستان در حال حاضر عضو ناظر بر اتحادیه اروپا و ناتو می باشد . یکی از راه های مهاجرت به گرجستان ، مهاجرت به گرجستان از طریق تولد فرزند می باشد و اعطای تابعیت گرجستان از طریق تولد در قانون مدنی این کشور از قاعده خون پیروی می کند . مطابق قاعده خون چنانچه کودکی از یک پدر یا مادر تبعه گرجستان و یا مقیم دائم در این کشور متولد شود به آن کودک تابعیت گرجستان تعلق می گیرد و شهروند این کشور محسوب می شود . لازم به ذکر است که اگر کودکی در خاک  گرجستان به دنیا بیاید و پدر و مادر او مشخص نباشند به آن کودک تابعیت گرجستان تعلق می گیرد .

مهاجرت به گرجستان از طریق تولد نیز از جمله روش های مهاجرت به گرجستان بوده که در سالهای اخیر نه تنها در کشور گرجستان که در سایر کشورها نیز مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. روش اخذ تابعیت برای فرزند یکی از برنامه ریزی های تولد فرزند برای زوج های جوان بوده و رو به استقبال می باشد . تولد فرزند در خاک کشور دیگر از دغدغه های امروز پدران و مادرانی می باشد که توانایی انجام این امر را داشته و در پی اخذ تابعیت برای فرزند خود جهت تضمین آینده فرزند آنها هستند. این گونه والدین می دانند که برنامه ریزی حساب شده و اخذ تابعیت کشور مورد نظر برای فرزند خود بزرگترین هدیه را هنگام تولد به فرزند خود اعطا می نمایند. تولد در کشوری پیشرفته و اخذ تابعیت آن کشور و برخورداری از مزایای اقامت از جمله هدیه های مادام العمری می باشد که تاثیر شگرفی بر روی زندگی فرد دارد. از دیگر مزایای اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند این است که والدین می توانند از طریق فرزند خود و به عنوان اقوام درجه یک نسبت به اخذ اقامت و حتی شهروندی کشور محل اقامت فرزند خود در آینده اقدام کنند . کشور گرجستان با آینده ای روشن و درخشان و امکان پیوستن به اتحادیه اروپا یکی از مقاصد افراد جهت اخذ اقامت گرجستان از طریق تولد فرزند به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در آینده خواهد بود.

مهاجرت به گرجستان از طریق تولد فرزند – انواع تابعیت گرجستان از طریق تولد

به طور کلی دو نوع تابعیت وجود دارد که عبارتند از :

  • تابعیت گرجستان از طریق خون : یعنی فرزند متولد شده در هر جای دنیا، تابعیت پدر و مادر خود را کسب می کند. در این میان برخی کشورها تابعیت مادر یا پدر را ملاک قرار داده و فرزند متولد شده در هر گوشه ای از دنیا بر اساس تابعیت پدر یا مادر خود می تواند تابعیت آن کشور را اخذ نماید . برخی از کشورها تابعیت مادر را ملاک قرار می دهند، بدین معنی که تابعیت مادر قابل انتقال به فرزند است و نه پدر و برخی از کشورها تابعیت هر دو شخص پدر و مادر را قابل قبول می دانند. کشور گرجستان نیز دارای تابعیت از راه یکی از والدین می باشد یعنی اگر یکی از والدین شخص شهروند و یا تبعه گرجستان باشد فرزند مشمول قانون اقامت گرجستان از طریق تولد فرزند شده و می تواند تابعیت گرجستان را به دست آورد.
  • تابعیت گرجستان از طریق خاک : تابعیت خاک یعنی اگر فرد در خاک یکی کشور متولد شود بدون در نظر گرفتن تابعیت والدین می تواند تابعیت کشوری که در آن متولد شده است ، اخذ کند . گرفتن اقامت گرجستان از طریق تولد فرزند هم مربوط به اخذ تابعیت از راه خاک می باشد .
مهاجرت به گرجستان از طریق تولد فرزند

مهاجرت به گرجستان از طریق تولد فرزند

 

مهاجرت به گرجستان از طریق تولد فرزند – مبنای تولد در کشور گرجستان

قوانین تولد در گرجستان بر پایه خون تعریف شده است و این قانون بدین معنا است که فرزند تازه متولد شده در گرجستان نمی تواند از اقامت از طریق تولد در سوئیس بهره مند گردد. والدینی که تمایل به اخذ اقامت و تابعیت فرزندان از طریق تولد را دارند، می بایست از طریق راه های دیگر نسبت به مهاجرت به گرجستان اقدام کنند . قابل توجه است که یکی از والدین فرزندان متولد شده در این کشور تابعیت کشور گرجستان را داشته باشد و شهروند قانونی این کشور شناخته شود، می تواند تضمین دریافت تابعیت فرزند را از دولت آن کشور دریافت نماید. یکی دیگر از قوانین کشور گرجستان در باب تولد فرزند این است که اگر پدر و مادر گرجی فرزند خود را در خارج از این کشور به دنیا بیاورند و در صورتی که دارای تابعیت این کشور داشته باشند، می توانند بعد از بازگشت به این کشور تابعیت فرزند خود را دریافت نمایند. کشور گرجستان علاوه بر وضع قانون خون و شرایط حاکم برای دریافت تابعیت فرزند، قوانینی را جهت اخذ شناسنامه و مدارک هویتی و ثبت فرزند در این کشور وضع کرده است.

مهاجرت به گرجستان از طریق تولد فرزند شرایط اخذ تابعیت گرجستان از طریق تولد

شرایط اخذ تابعیت گرجستان از طریق تولد به شرح زیر می باشد :

  • حداقل یکی از والدین در هنگام تولد فرزند تابعیت کشور گرجستان را داشته باشند.
  • فرد بدون وضعیت باشد و در خاک گرجستان متولد شده باشد.
  • فرد متولد شده از جایگزینی انعطاف پذیر در زمانی که کشور مبدا اهدای تابعیت به او را قبول نکند.
  • فرد متولد شده در کشور گرجستان از والدینی که وضعیت یکی از آن ها نامشخص و دیگر نامعلوم باشد.
  • فردی که هنوز به سن قانونی نرسیده و والدین او نامعلوم هستند می تواند تابعیت گرجستان را تا زمان ایجاد تابعیت دگیر داشته باشد.
  • فردی که قبل از ۳۱ مارس ۱۹۷۵ به دنیا آمده باشد و به مدت ۵ سال در گرجستان سکونت داشته باشد و تا ۳۱ مارس ۱۹۹۳ در خاک گرجستان باشد و تابعیت کشور دیگری را اخذ نکرده باشد.
  • فردی که بعد از ۳۱ مارس ۱۹۷۵ در گرجستان متولد شده باشد و در ۳۱ مارس ۱۹۹۳ در گرجستان زندگی کرده باشد و تابعیت کشور دیگری را نداشته باشد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
فرشیدمرادی

سلام من و زنم ایرانی هستیم چندتا از بستگانم و رفقام در گرجستان هست اگه من در گرجستان سفر کنم و بچه ام اونجا متولد بشه.من و همسرم موقیم گرجستان میشیم؟

آتیه آفرینان

با سلام. خیر گرجستان از قانون خون پیروی میکنه.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button