مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان و شرایط دریافت ویزای طلایی یونان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد سرمایه گذاری در یونان را دارید، احتمالا سوالاتی از این قبیل برای شما ایجاد می شود. برای مهاجرت اقامت سرمایه گذاری یونان به چه مقدار سرمایه نیاز است؟ مدارک مود نیاز برای سرمایه گذاری در یونان چیست؟
آیا با سرمایه گذاری در یونان می توان اقامت این کشور را به دست آورد؟ برای دریافت ویزای طلایی یونان چه شرایطی باید داشت؟ نرخ مالیات در یونان به چه صورت است؟ آیا امکان مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان از طریق خرید ملک وجود دارد؟ در این مطلب که توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است، پاسخ تمامی این سوالات به طور کامل ارائه شده است. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت اقامت سرمایه گذاری یونان با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید و مشاوره رایگان تلفنی داشته باشید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط سرمایه گذاری در یونان 🔊 

سرمایه گذاری در یونان و شرایط عمومی آن

یونان کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است. این کشور از شمال با آلبانی، بلغارستان و مقدونیه شمالی همسایه بوده و از شرق با ترکیه همسایه است. یونان از جنوب و شرق به دریای مدیترانه و از سمت غرب نیز به دریای یونان می رسد. پایتخت یونان شهر آتن است. از شهرهای مهم دیگر یونان می توان به پاتراس، هراکلیون و سالونیک اشاره کرد. مردم این کشور به زبان یونانی صحبت می کنند.
واحد پول کشور یونان یورو می باشد. از زمانی که یونان عضو اتحادیه اروپا شد، واحد پول این کشور به یورو تغییر کرده است. اقتصاد یونان شرایط مطلوبی نداشته و این کشور بدهی های زیادی دارد. به دلیل همین اقتصاد ضعیف بسیاری از کشورهای اروپایی خواهان جدایی یونان از اتحادیه اروپا هستند. عمده درآمد یونان مربوط به گردشگری می باشد و 15 در صد از تولید ناخالص داخلی این کشور از راه جذب توریست تامین می شود. از لحاظ گردشگری یونان دارای رتبه 3 در جهان است.

صادرات یونان بیشتر در بخش مواد پتروشیمی و منسوجات می باشد. بیشتر ارتباطات اقتصادی یونان از طریق دریا صورت می گیرد. به همین دلیل بخش کشتیرانی در این کشور اهمیت زیادی دارد و حدود 12 در صد از اشتغال زایی این کشور از طریق کشتیرانی انجام می شود.
سرمایه گذاری های استراتژیک در این کشور به خوبی رشد کرده است و به همین دلیل سرمایه گذاران خارجی جذب یونان شده اند. بسیاری از افراد علاوه بر سرمایه گذاری در یونان برای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان اقدام می کنند. یونان نیز برای جذب بیشتر سرمایه شرایط اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری را ساده تر کرده است.

سرمایه گذاری در یونان و شرایط عمومی آن
سرمایه گذاری در یونان و شرایط عمومی آن

شرایط مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان

یونان برای جذب سرمایه گذاران خارجی امکان مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان را با عنوان ویزای طلایی قرار داده است. دریافت ویزای طلایی از روش های مختلف ممکن است. اما در این روش ها شخص متقاضی باید حداقل 250 هزار یورو در یونان سرمایه گذاری کند.
معمولا مراحل اولیه پروسه مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان ۳ یا ۴ روز در کشور یونان طول می کشد. در صورتی که فرد متقاضی تمکن مالی برای سرمایه گذاری در یونان داشته باشد، می تواند همسر، فرزندان، پدر، مادر و پدر و مادر همسر خود را همراه ببرد.
اگر قصد مهاجرت اقامت سرمایه گذاری یونان از طریق ثبت شرکت را دارید، برای شروع یک تجارت یا کسب کار باید مراحل سرمایه گذاری تحت یک بیزینس پلن که حاوی اهداف آن تجارت است، نوشته شود.

برای نوشتن بیزنس پلن یا برنامه تجاری برای سرمایه گذاری در یونان باید موارد زیر را در نظر گرفت:
• خلاصه کارهای اجرایی اولیه و اهداف کسب و کار
• انتظاراتی که از خدمات ارائه شده، می رود.
• مشخص شدن تیم مدیریت
• نوع سهام شرکت و همچنین شرایط خرید سهام
• برآوردهای مالی و هزینه ها
• هزینه ثبت شرکت
• شرایط خرید سهام شرکت در یونان
• میزان و مبلغ تمکن یا ساپورت مالی
• کمترین مبلغ سرمایه گذاری (حداقل میزان سرمایه برای ثبت شرکت)
• هزینه و مبلغ سرمایه گذاری شده برای شرکت
• هزینه نگهداری سالانه شرکت
علاوه بر موارد گفته شده، متقاضیان سرمایه گذاری املاک و مستغلات نباید سابقه کیفری داشته و بیمه بهداشت و درمان برای پوشش اقامت در کشور یونان نیاز دارند و نیاز است به مدت حداقل 5 سال جهت اخذ ویزای اقامت در یونان اقامت داشته باشند و ویزای اقامت را می توان پس از 5 سال سرمایه گذاری مجددا تمدید کرد.

روش های اخذ اقامت سرمایه گذاری در یونان

مهاجرت به کشور یونان از طریق سرمایه گذاری یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت در کشور یونان است. از دیگر روش های مهاجرت، مهاجرت از طریق تخصص و اخذ اقامت از طریق خرید ملک یا اخذ ویزای کار کشور یونان می باشد. سرمایه گذاری در کشور یونان دارای شرایط خاصی است و اشخاص در صورت داشتن آن شرایط می توانند از امکانات و خدمات ویزای سرمایه گذاری کشور یونان بهره مند شوند. افراد می توانند پس از اخذ ویزای سرمایه گذاری در یونان نسبت به اخذ شهروندی کشور یونان از طریق سرمایه گذاری اقدام کنند.
افرادی که از شرایط مالی نسبتاً خوبی برخوردار هستند سرمایه گذاری در یونان، گزینه بسیار مناسبی را برای آن ها فراهم کرده است.
هر سال عده ی زیادی به قصد تجارت و مهاجرت به کشور یونان از طریق سرمایه گذاری اقدام می کنند. ما در این مقاله سعی داریم اطلاعات لازم و قوانین جدید سرمایه گذاری در یونان را به صورت کلی ارائه دهیم. در عین حال جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری و مهاجرت به کشور یونان هم می تونید با مشاوران ارشد موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان در تماس باشید تا اطلاعات را دریافت کنید.

اخذ ویزای طلایی برای سرمایه گذاری در یونان

ویزای طلایی یونان یکی از محبوب ترین ویزاهای سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا می باشد. این نوع ویزا برای اقامت سرمایه گذاران خارج از اتحادیه اروپا صادر می شود و سهم قابل توجهی در اقتصاد یونان دارد. معمول ترین راه برای دریافت ویزای طلایی یونان خرید ملک در این کشور می باشد. ارزش ملک خریداری شده باید حداقل 250 هزار یورو باشد.
این نوع ویزا در میان افراد مهاجر بسیار محبوب است. زیرا ممکن است در نهایت منجر به اخذ تابعیت یونان و دسترسی به اتحادیه اروپا شود. با دریافت ویزای طلایی می توان به مدت 5 سال در یونان به همراه اعضای خانواده نزدیک اقامت داشت و به راحتی به منطقه شینگن سفر کرد.

چه افرادی واجد شرایط دریافت ویزای طلایی یونان هستند؟

ویزای طلایی یونان
ویزای طلایی یونان

استانداردهای سرمایه گذاری در یونان

قبل از سرمایه گذاری در یونان خوب است اطلاعات دقیقی در مورد استانداردهای سرمایه گذاری در این کشور داشته باشید. از فاکتورهای مهم در رابطه با سرمایه گذاری می توان به میزان کنترل فساد در کشور و ریسک مصادره اموال اشاره کرد.
اگر کشور مقصد شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری نداشته باشد، ریسک از دست رفتن سرمایه بسیار زیاد می شود.لازم به ذکر است این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است. هر گونه استفاده از مطالب آن خلاف قانون می باشد.

بررسی کنترل فساد در یونان

این شاخص از عدد 2.5- تا 2.5 تعریف می شود. اگر کشوری در کنترل فساد ضعیف عمل کند، شاخص به سمت اعداد منفی رفته و به 2.5- نزدیک می شود. کشورهای موفق در امر کنترل فساد به عدد 2.5 نزدیک می باشند. کنترل فساد در واقع برنامه ریزی های دولت برای کم شدن فساد را نشان می دهد. اگر در کشوری فساد افزایش یابد، استفاده از منابع عمومی و همگانی برای منافعی شخصی افراد خاص زیاد شده و امکان پیشرفت از سایر افراد گرفته می شود. میانگین کنترل فساد در یونان از سال 1996 تا سال 2019 عدد 0.16 واحد بوده است.
کمترین میزان کنترل فساد در یونان مربوط به سال 2012 می باشد، که به عدد 0.19- واحد رسید. در طول 10 سال گذشته کنترل فساد در یونان منفی بوده و در سال 2019 به 0.01- رسید. این شاخص نشان می دهد، وضعیت کنترل فساد در یونان به نسبت دیگر کشورهای اروپایی ضعیف می باشد. در بیشتر کشورهای اروپایی این شاخص به عدد 2.5 نزدیک است.

بررسی نرخ مصادره اموال در یونان

ریسک مصادره اموال جز شاخص های مهم در امر مهاجرت اقامت سرمایه گذاری یونان می باشد. اگر کشور مقصد ریسک بالایی در مصادره اموال داشته باشد، احتمال از دست رفتن سرمایه بسیار زیاد می شود. این شاخص از بازه 1 تا 7 تعریف می شود. کشورهایی که ریسک مصادره اموال در آن ها به 7 نزدیک است، با تغییرات سیاسی سرمایه افراد در معرض خطر قرار می گیرد. با مصادره اموال سرمایه گذاران دولت جبران خسارتی را بر عهده نمی گیرد. به همین دلیل باید قبل از سرمایه گذاری به این شاخص توجه ویژه ای داشت. نرخ مصادره اموال در یونان از سال 2015 تا سال 2017 عدد 2 ثبت شده است. از سال 2017 شرایط یونان برای سرمایه گذاری بهتر شده و ریسک مصادره اموال در این کشور عدد یک می باشد.

شاخص های اقتصادی تاثیر گذار سرمایه گذاری یونان

سرمایه گذاری در هر کشوری نیاز به تحقیق و بررسی بازار دارد. در صورت اشتباه و سرمایه گذاری در کشورهایی با اقتصاد ضعیف، احتمال سود دهی سرمایه بسیار پایین می آید و حتی ممکن است، سرمایه از بین برود. برای جلوگیری از چنین اتفاقی باید شاخص های اقتصادی مهم مثل رشد اقتصادی، میزان تولید ناخالص داخلی و تورم در کشور مقصد بررسی شود.

شاخص های اقتصادی یونان
شاخص های اقتصادی یونان

بررسی رشد اقتصادی در یونان

رشد اقتصادی بیانگر میزان افزایش یا کاهش تولید ناخالص داخلی نسبت به سال های گذشته است. میانگین نرخ رشد اقتصادی در کشورهای جهان حدود 2 تا 3 در صد می باشد. میانگین رشد اقتصادی در یونان از سال 1961 تا سال 2019 عدد 2.85 در صد ثبت شده است. در سال های 2008 تا 2013 یونان رشد اقتصادی منفی داشت و کمترین میزان رشد اقتصادی مربوط به سال 2011 بود، که عدد 9.13- در صد به ثبت رسید. در سال 2019 میزان رشد اقتصادی یونان به 1.87 در صد رسید.

بررسی نرخ تورم در یونان

اگر می خواهید برای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان اقدام کنید، شاخص تورم در تصمیم شما بسیار موثر خواهد بود. زیرا در تامین هزینه های زندگی و سرمایه گذاری در یونان این شاخص می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. تورم در واقع قدرت خرید مصرف کنندگان را به نسبت سال قبل مشخص می کند. میانگین نرخ تورم در کشورهای مختلف 2 تا 3 در صد است. این میزان تورم کاملا طبیعی بوده و در تامین هزینه ها مشکل ایجاد نمی کند.
در یونان میانگین نرخ تورم از سال 1960 تا سال 2019 عدد 8.1 در صد ثبت شده است. کمترین میزان تورم مربوط به سال 2015 است . در این سال تورم منفی بوده و عدد 1.7- در صد به ثبت رسیده است. در سال 2019 میزان تورم در یونان به 0.3 در صد رسید.

بررسی نرخ تورم در یونان
بررسی نرخ تورم در یونان

بررسی نرخ مالیات در یونان

افراد غیر مقیم در کشور یونان که می خواهند مالیات بر درآمد خود را در کشور یونان از درآمد حاصل در خارج از کشور پرداخت نمایند، مالیات بر درآمد برای آن ها از نرخ 22٪ شروع می شود. میزان مالیات بر درآمد برای شهروندان یونان 45 در صد می باشد و به نسبت برخی کشورهای اروپایی زیاد است. در یونان برخی از افراد از عهده این مالیات بر نمی آیند و به دولت بدهکار هستند.
نرخ مالیات شرکت ها در یونان 29% می باشد. درآمد اجاره ملک در این کشور نیز مشمول نرخ مالیات، در حدود 11٪ تا 33٪ می باشد. هزینه های خاص می توانند از درآمد کسر شوند. مالیات بر سود سرمایه (CGT) هم در حدود 15٪ از فروش املاک است.

نرخ مالیات در یونان
نرخ مالیات در یونان

نرخ مالیاتی که مشمول ملک در یونان می شود، به شرح زیر است:

خانه به ارزش 200 هزار یورو0.10 در صد
خانه به ارزش 300 هزار یورو0.15 در صد
خانه به لرزش 400 هزار یورو0.25 در صد
خانه به ارزش 500 هزار یورو0.35 در صد

انواع مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان جز روش های بسیار محبوب برای مهاجرت محسوب می شود. برای سرمایه گذاری در یونان و اخذ ویزای طلایی روش های مختلفی وجود دارد. این روش ها به شرح زیر هستند:

  • سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید ملک
  • سرمایه گذاری در یونان از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری در یونان از طریق کارآفرینی
  • سرمایه گذاری در یونان از طریق تمکن مالی
  • سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

در هر کدام از این روش ها شما به عنوان متقاضی مهاجرت به یونان باید برای دریافت ویزای طلایی یکی از سرمایه گذاری های زیر را انجام دهید.

  • ملکی را به ارزش حداقل 250،000 یورو خریداری کنید.
  • حداقل برای 10 سال با هتل یا موسسه گردشگری قرارداد اجاره منعقد کنید.
  • در شرکتی که در یونان ثبت شده حداقل 400000 یورو سرمایه گذاری کنید.
  • 400000 یورو در اوراق قرضه دولت یونان سرمایه گذاری کنید.
  • 400000 یورو در اوراق قرضه یا سهام شرکت های سرمایه گذاری در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید.
  • سپرده 400000 یورویی را در یکی از بانک های یونان قرار دهید.
  • 800000 یورو در اوراق قرضه شرکتی یا دولتی سرمایه گذاری کنید.

انواع مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان
انواع مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان

سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید ملک در یونان

سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید ملک یکی از جذاب ترین انواع اقامت در کشوری اروپایی می باشد. شما می توانید در یونان با سرمایه 250 هزار یورو ملکی خریداری کرده و اقامت این کشور را به دست آورید. یکی از مزیت های اصلی مهاجرت اقامت سرمایه گذاری یونان این است، که شما می توانید با دریافت اقامت افراد نزدیک خانواده خود را همراه ببرید. خانواده شامل همسر، فرزندان، پدر و مادر و همچنین پدر و مادر همسر می باشد. چنین قانونی در دیگر کشورهای اروپایی وجود ندارد و با اخذ اقامت سایر کشورهای اروپایی تنها می توان همسر و فرزندان را همراه برد.
حداقل سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در کشور یونان ۲۵۰،۰۰۰ یورو می باشد. در صورتی که قیمت ملک خریداری شده کمتر از 250 هزار یورو باشد، اقامت به شخص متقاضی تعلق نمی گیرد. ملک خریداری شده، می تواند در هر نقطه از کشور یونان و یا جزایر آن واقع شده باشد و می تواند به صورت مسکونی و یا تجاری باشد. اما بهتر است ملکی در پایتخت یونان، شهر آتن خریداری کنید. زیرا فروش خانه در شهر آتن از دیگر شهرها آسان تر می باشد.

نحوه خرید ملک در یونان

اولین کاری که برای سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید ملک باید انجام دهید، این است، که در مورد ملکی که قرار است خریداری کنید، تصمیم بگیرید. به عنوان مثال شما گزینه های زیادی بین آپارتمان، خانه ویلایی، خانه روستایی و املاک تجاری دارید. پس در این زمینه خوب تحقیق کنید.
در میان منابع آنلاین و آفلاین مثل روزنامه ها به جستجوی ملک بپردازید. حتما پیش از خرید ملک از آن بازدید کنید. اگر قرار است، خانه ای برای زندگی انتخاب کنید، حتما به امکانات رفاهی اطراف آن دقت کنید. اگر بتوانید یک وکیل حقوقی استخدام کنید، در مراحل خرید ملک بسیار برایتان مفید خواهد بود.

در هنگام خرید ملک هزینه های اضافی مثل مالیات بر ارزش افزوده را بررسی کنید. برای دریافت قرارداد مقدماتی بهتر است، حدود 10% از قیمت ملک را به فروشنده پرداخت کنید. حتما در این مرحله از وکیل خود مشورت بگیرید، تا زمان پرداخت این مبلغ با مشکل مواجه نشوید. زمانی که وکیل کلیه اسناد، مالیات و بدهی های مربوط به ملک را بررسی کرد، می توانید یک نسخه از قرارداد را از فروشنده دریافت کنید. برای پیش نویس نهایی باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه کرده و اسناد رسمی را امضا کنید.
برای انجام کارهای مالیاتی مربوط به ملک از فروشنده خواسته می شود، گواهی مالیاتی را ارائه دهد تا از سابقه پرداخت مالیات مطمئن شوید. پس از آن باید به نزدیکترین اداره مالیات محل اقامت مراجعه کنید. شماره مالیاتی یونان AFM نامیده می شود و بعد از دریافت اجازه اقامت این شماره برای شما صادر می شود.

سرمایه گذاری در یونان از طریق ثبت شرکت

یکی از راه های مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان ثبت شرکت در این کشور می باشد. البته برای ثبت شرکت باید بیزینس پلن قوی و نوآوری ارائه دهید. دولت یونان باید متقاعد شود، که بیزینس پلن شما برای اقتصاد یونان مفید بوده و باعث اشتغال زایی در این کشور می شود.
در این نوع اقامت شخص می تواند برای ثبت شرکت جدید در یونان اقدام کند و یا قسمتی از یک شرکت را خریداری کند. با سرمایه گذاری در یونان از طریق ثبت شرکت شخص و افراد خانواده اقامت 5 ساله دریافت می کنند. بعد از 7 سال اقامت در یونان شخص متقاضی می تواند برای دریافت پاسپورت یونان اقدام کند.

سرمایه‌ گذاری در یونان می تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. یک خارجی می تواند برای سرمایه‌گذاری یا کار آزاد خود از موارد حقوقی زیر یک راه را انتخاب کند.

نحوه و شرایط سرمایه گذاری و انواع مختلف سرمایه گذاری در یونان:
۱. فعالیت حرفه‌ای فردی (مانند رستوران، مغازه فرش فروشی)
۲. ثبت شرکت مدنی (با حداقل۲ نفر) (ثبت شرکت با چند نفر)
۳. ثبت شرکت های تضامنی شخصی
۴. ثبت شرکت با مسئولیت محدود
۵. ثبت شرکت سهامی
۶. ثبت شعبه شرکت
۷. ثبت شعبه مستقل
۸. ثبت شعبه وابسته (مانند دفتر کارخانه، انبار پخش کالا و یا کارگاه و…)
۹. دفتر نمایندگی

سرمایه گذاری در یونان از طریق ثبت شرکت
سرمایه گذاری در یونان از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری یونان از طریق کارآفرینی در یونان

در مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان از طریق کارآفرینی شخص با ارائه بیزینس پلن و دریافت تاییدیه از دولت می تواند برای کارآفرینی در یونان اقدام کند. شخص متقاضی می تواند در یک شرکت یا بیزینسی مثل رستوران، فروشگاه و کارخانه سرمایه گذاری کند و از این راه باعث اشتغال زایی در یونان شود.
در این روش نیز مانند روش های دیگر سرمایه گذاری در یونان اقامت 5 ساله برای شخص متقاضی و اعضای خانواده صادر می شود. بعد از 7 سال اقامت می توان برای دریافت پاسپورت یونان اقدام کرد.

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان از طریق تمکن مالی

یکی از راه های مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان، اقامت از طریق تمکن مالی می باشد. این روش اقامت در کشورهایی مثل اسپانیا، اتریش و ایتالیا نیز اجرا می شود. در روش تمکن مالی یا ویزای خود حمایتی نیازی به انتقال سرمایه به یونان نیست. تنها شخص باید اثبات کند، در کشور مبدا سرمایه ای در بانک یا به صورت ملک و مستغلات دارد. همچنین باید درآمدی داشته باشد، تا بتواند در یونان هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده را تامین کند.
یکی از معایب اخذ ویزای تمکن مالی عدم اجازه کار در یونان می باشد. به همین دلیل داشتن درآمد مهم است. هنگام درخواست اقامت شخص متقاضی باید اثبات کند، ماهانه حداقل 2000 یورو درآمد دارد. اگر شخصی بخواهد همسر خود را نیز همراه ببرد، به میزان درآمد باید 20 در صد اضافه شود. برای هر فرزند نیز به میزان 15 در صد باید درآمد ماهانه افزایش یابد.

سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

یکی از راه های سرمایه گذاری در یونان خرید اوراق قرضه دولتی و یا اوراق قرضه شرکت های سرمایه گذاری می باشد. برای دریافت اقامت یونان باید اوراق قرضه به ارزش 400 هزار یورو خریداری شود، تا اقامت یونان برای شخص متقاضی صادر گردد. اما این روش اخذ اقامت پیشنهاد نمی شود. زیرا عدم دسترسی، عدم نقدینگی و بدهی های حاکمیت یونان ریسک این روش را بسیار بالا می برد.
این روش شاید تنها برای سرمایه گذارانی که اعتبار مالی و ریسک پذیری بالایی دارند، مناسب باشد. به همین دلیل پیشنهاد ما سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید ملک و در صورت داشتن شرکت، سرمایه گذاری در یونان از طریق ثبت شرکت می باشد.

سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی
سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

مزایای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان

مهاجرت به یونان از جمله مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان برای شخص متقاضی و اعضای خانواده مزایای زیادی دارد. در ادامه مزایای مهاجرت به یونان شرح داده شده است:

  • متقاضیان سرمایه گذاری حق زندگی در کشور یونان را بدون نیاز به وجود کار می توانند اخذ کنند.
  • کارت اقامت برای تمام اعضای خانواده برای سفر آزاد به سراسر منطقه شینگن با ویزای شینگن اتحادیه اروپا به سهولت و بدون ویزا فراهم می شود.
  • اگر ساکنین اموال خود را به یکی از شهروندان غیر اتحادیه اروپا به فروش برسانند، اقامت کشور یونان به آن شخص سرمایه گذار جدید انتقال داده می شود.
  • شرایط مهاجرت به کشور یونان از طریق تخصص نیز وجود دارد. اما هر کشوری تخصص مورد نیاز متفاوتی را خواهان است.
  • این نوع برنامه یونانی پایین ترین سطح سرمایه گذاری املاک و مستغلات جهت اقامت در اروپا را ارائه می دهد.
  • این نوع کسب اقامت نیز دارای قوانینی است که برای خانواده مطلوب است.
  • محدودیتی در تابعیت دیگر کشورهایی نظیر پرتغال و قبرس وجود ندارد.
  • برای تمدید اقامت یونان هیچ شرایطی برای حضور در این کشور وجود ندارد.
  • پس از خرید ملک می توانید ملک خود را اجاره دهید.
  • بعد از هفت سال اقامت می توانید درخواست تابعیت یونان را بدهید. یونان یک کشور عضو اتحادیه اروپا است. بنابراین شما می توانید به بازار آزاد اتحادیه اروپا و سفر بدون ویزا به بیش از صد کشور دسترسی داشته باشید.
  • به آموزش و مراقبت های بهداشتی یونان دسترسی دارید.

با توجه به اینکه سرمایه گذاری در هر کشوری همراه با ریسک است، بهتر است متقاضیان ورود به کشور یونان ابتدا گزینه های کم ریسک تر مثل تحصیل را در دستور کار خود قرار دهند و سپس با حضور در کشور یونان و با توجه به علاقه فراوان دولت به جذب سرمایه خارجی و با سرمایه کمتر، خود به سرمایه گذاری در یونان اقدام نمایند.

معایب سرمایه گذاری در یونان

مهاجرت اقامت یونان در کنار نقاط مثبت دارای معایبی است. بهتر است با دقت به مزایا و معایب سرمایه گذاری در یونان برای مهاجرت اقدام کنید.

  • هزینه های زندگی در مناطقی که به جاذبه های توریستی نزدیک است، بالا می باشد.
  • برای ارتباط با افراد و پیدا کردن کار در یونان تسلط به زبان یونانی اهمیت زیادی دارد.
  • این کشور در میان کشورهای اتحادیه اروپا رتبه پایینی دارد.
  • برخی سرمایه گذاری ها مثل سرمایه گذاری در اوراق قرضه ریسک بسیار بالایی دارد.

هزینه مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان

اگر قصد مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان از طریق خرید ملک را دارید، هزینه هایی از این قبیل شامل حال شما می شود. دولت یونان، هزینه دفتر اسناد رسمی و وکیل برای خرید ملک و درخواست ویزا را حدود ۱۵.۰۰۰ یورو برآورد کرده است. علاوه بر این مالیات بر ارزش افزوده ۲۳٪ برای خرید املاک در کشور یونان وجود دارد.
در جدول زیر می توانید هزینه خرید خانه در شهرهای مختلف یونان را مشاهده کنید.

قیمت هر متر مربع خانه در آتن1750 تا 4000 یورومیانگین قیمت یک آپارتمان استاندارد در آتن200 هزار تا 400 هزار یورو
قیمت هر متر مربع خانه در تسالونیکی1750 یورومیانگین قیمت یک آپارتمان استاندارد در تسالونیکیبیش از 70 هزار یورو
قیمت ویلای سه خوابه در جزیره میکونوس1 میلیون یوروقیمت ویلای شش خوابه با دسترسی به دریا در جزیره میکونوس5 میلیون یورو
قیمت هر متر مربع خانه در جزیره سانتورینی4 هزار یوروقیمت هر متر مربع خانه در جزیره کورفو1925 یورو
قیمت هر متر مربع خانه در جزیره کرت1150 یوروقیمت هر متر مربع خانه در جزیره پاروس2 هزار یورو

هزینه ها در روش های دیگر مهاجرت اقامت سرمایه گذاری یونان در هر بخش توضیح داده شد. در برخی روش ها با سرمایه 250 هزار یورویی و در برخی روش ها با سرمایه 400 هزار یورویی می توان اقامت یونان را به دست آورد.

مراحل سرمایه گذاری در یونان

شما باید برای دریافت ویزای طلایی یونان به اداره مهاجرت و امور خارجه یونان مراجعه کنید. قبل از آن برای سفر به یونان باید از طریق سفارت یونان در کشور خود اقدام کنید. به طور کلی برای سرمایه گذاری در یونان و دریافت ویزای طلایی یونان باید مراحل زیر را طی کنید:

  • برای دریافت ویزا از طریق سفارت یا کنسولگری یونان اقدام کنید.
  • بعد از ورود به یونان سرمایه گذاری خود را انجام دهید. در این مرحله بهتر است از افراد متخصص این حوزه کمک بگیرید.
  • مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای طلایی یونان را جمع آوری کنید. (مدارک مورد نیاز در بخش بعدی توضیح داده شده است.)
  • اسناد را به اداره مهاجرت یونان ارائه دهید.
  • منتظر پردازش ویزا باشد. به طور معمول تصمیم گیری در این مرحله 3 ماه طول می کشد.
  • اگر شرایط شما مورد تایید قرار گیرد، باید مدارک تکمیلی را ارائه دهید.
  • شما اجازه اقامت در یونان و ویزای طلایی را دریافت خواهید کرد. این ویزا به مدت 5 سال اعتبار دارد.

مراحل سرمایه گذاری در یونان
مراحل سرمایه گذاری در یونان

مدارک مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان

برای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان و اخذ ویزای طلایی یونان باید مدارکی را به اداره مهاجرت یونان ارائه دهید. این مدارک به شرح زیر هستند:

  • فرم درخواست
  • عکس در ابعاد عکس پاسپورت
  • پاسپورت معتبر به همراه کپی
  • اثبات پرداخت هزینه های دولتی مربوطه
  • اثبات داشتن بیمه درمانی برای خود و سایر اعضای خانواده
  • اثبات تمکن مالی

علاوه بر مدارک ذکر شده با توجه به نوع سرمایه گذاری مدارک بیشتری باید ارائه شود. لازم به ذکر است تمام مدارک و اسناد باید توسط خدمات ترجمه وزارت امور خارجه یونان در آتن یا توسط وکیل عضو انجمن وکلای یونان به یونانی ترجمه شود. همچنین مدارکی که به سفارت یونان ارائه می شود، باید توسط مهر کنسولگری یونان تایید شود.

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در یونان

برای سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید ملک علاوه بر مدارکی که بالا ذکر شد، باید مدارک دیگری ارائه شود، تا امکان اقامت برای فرد متقاضی وجود داشته باشد.

  • قرارداد خرید خانه که نشان دهد، هیچ شرط و معافیتی برای خرید وجود ندارد. همچنین باید قیمت خرید و روش پرداخت ذکر شود.
  • اثبات انتقال قرارداد توسط سازمان ثبت اسناد و املاک
  • گواهی صادره از سازمان ثبت اسناد و املاک که ثابت می کند هیچ مانعی در رابطه با خرید ملک وجود ندارد.

مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت

اگر قصد مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان از طریق ثبت شرکت را دارید، باید برای انجام پروسه ثبت شرکت مدارک زیر را تهیه و ارائه کنید.

  • اسناد و مشخصات شرکت (شامل نام شرکت، نوع شخصیت حقوقی و دارندگان سهام شرکت)
  • سند با جزئیات پروژه سرمایه گذاری
  • محل اجرای پروژه سرمایه گذاری
  • بودجه و ساختار مالی برای سرمایه گذاری
  • جدول زمانی با جزئیات نحوه اجرای سرمایه گذاری در شرکت
  • پیش بینی نتایج مربوط به 5 سال اول سرمایه گذاری در شرکت
  • سند مربوط به تعداد مشاغل ایجاد شده توسط این سرمایه گذاری
  • موقعیت شما در پروژه سرمایه گذاری
  • هرگونه سندی که مقامات مربوطه درخواست کنند.

اخذ پاسپورت و تابعیت از طریق سرمایه گذاری در یونان

متقاضیانی که خواهان زندگی در کشور یونان از طریق سرمایه گذاری هستند برای آنها اجازه شهروندی و پاسپورت دائم پس از 7 سال داده می شود. هنگامی که متقاضیان تابعیت را گرفتند می توانند آزادانه به دور از سرمایه گذاری که انجام دادند برای تمدید ویزا اقدام کنند. به دلیل نیاز به اقامت در کشور یونان برنامه ویزای طلایی یونانی در نظر گرفته شده است. این نوع برنامه به سرمایه گذاران، اقامت و شهروندی توسط سرمایه گذاری را می دهد.

سرمایه گذاری در یونان و سخن پایانی

سرمایه گذاری در یونان و شرایط دریافت ویزای طلایی یونان در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. توضیحات جامعی در مورد مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری در یونان، روش های مهاجرت اقامت سرمایه گذاری یونان و سرمایه مورد نیاز برای اخذ ویزای طلایی یونان ارائه شد. همچنین مزایای مهاجرت به یونان و اخذ اقامت برای اعضای نزدیک خانواده بیان گردید. شما با سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید ملک، ثبت شرکت در یونان و یا ویزای تمکن مالی می توانید برای همسر، فرزند، پدر و مادر و همچنین پدر و مادر همسر اقامت یونان را دریافت کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری یونان می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و مشاوره رایگان تلفنی داشته باشید. همچنین می توانید در پایین این مقاله سوالات خود را با ما در میان گذاشته تا پاسخ شما توسط کارشناسان ارسال شود.

سوالات متداول در مورد سرمایه گذاری در یونان

✳️ بهترین راه دریافت ویزای طلایی یونان چیست؟

معمول ترین راه برای دریافت ویزای طلایی یونان خرید ملک در این کشور می باشد. ارزش ملک خریداری شده باید حداقل 250 هزار یورو باشد.

✳️ برای دریافت اقامت دائم یونان باید چه کار کرد؟

متقاضیانی که خواهان زندگی در کشور یونان از طریق سرمایه گذاری هستند برای آنها اجازه شهروندی و پاسپورت دائم پس از 7 سال داده می شود.

✳️ مدارک مورد نیاز خرید ملک در یونان چیست؟

قرارداد خرید خانه که نشان دهد، هیچ شرط و معافیتی برای خرید وجود ندارد. همچنین باید قیمت خرید و روش پرداخت ذکر شود.
اثبات انتقال قرارداد توسط سازمان ثبت اسناد و املاک
گواهی صادره از سازمان ثبت اسناد و املاک که ثابت می کند هیچ مانعی در رابطه با خرید ملک وجود ندارد.

✳️ شرایط سرمایه گذاری در یونان از طریق اوراق قرضه چیست؟

برای دریافت اقامت یونان باید اوراق قرضه به ارزش 400 هزار یورو خریداری شود، تا اقامت یونان برای شخص متقاضی صادر گردد. اما این روش اخذ اقامت پیشنهاد نمی شود. زیرا عدم دسترسی، عدم نقدینگی و بدهی های حاکمیت یونان ریسک این روش را بسیار بالا می برد.

✳️ مراحل دریافت ویزای سرمایه گذاری در یونان چیست؟

برای دریافت ویزا از طریق سفارت یا کنسولگری یونان اقدام کنید.
بعد از ورود به یونان سرمایه گذاری خود را انجام دهید. در این مرحله بهتر است از افراد متخصص این حوزه کمک بگیرید.
مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای طلایی یونان را جمع آوری کنید و…

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی

یکی از موارد مهم برای مهاجرت به مالزی، داشتن اطلاعات کامل و مهم درباره این کشور است. افراد م...

اقامت و تابعیت در نروژ اقامت و تابعیت در نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که از لحاظ امکانات ...

اقامت و تابعیت در لهستان اقامت و تابعیت در لهستان

هر فردی توقع دارد از زندگی شرافتمندانه و با آسایش و رفاه توام با کرامت انسانی برخوردار باشد...

نظرات کاربران
یاسمن

سلام وقتتون بخیر شما شیوه تمکن مالی در یونان را پیشنهاد می کنید؟

آتیه آفرینان

سلام ، بستگی به رزومه تحصیلی ، کاری و میزان سرمایه شما دارد، جهت بررسی این موارد با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

محمدی

سلام وقتتون بخیر برای اقامت سرمایه گذاری در یونان حدودا چقدر سرمایه لازم هست؟

آتیه آفرینان

با سلام خدمت شما ، هزینه بستگی به روش اقدام: خریدملک،ثبت شرکت و... دارد.

مصطفی

باسلام من ۵۰ ساله هستم و لیسانس مدیریت بازرگانی دارم. برای شرایط سنی بنده اقامت سرمایه گذاری در یونان را بیشتر پیشنهاد می کنید یا اقامت ثبت شرکت یونان؟

آتیه آفرینان

با سلام با توجه به سرمایه ی شما نوع روش سرمایه گذاری متفاوت است جهت مشاوره با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

مهدوی

سلام. آیا در حال حاضر امکان سرمایه گذاری در یونان وجود دارد؟

آتیه آفرینان

با سلام بله از طریق خرید ملک امکانپذیر می باشد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button