مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری چین یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نموده است. در این مقاله می خواهیم شرایط مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری چین و انواع روش های سرمایه گذاری در چین را بررسی کنیم و به مدارک مهاجرت اقامت چین از طریق سرمایه گذاری اشاره کنیم.
همچنین به سوالاتی درباره قوانین مهاجرت به چین از طریق سرمایه گذاری و سوالاتی همچون، چگونه می توان در چین سرمایه گذاری کرد؟ سرمایه گذاری در چین چه مزیت و معایبی را در بر دارد؟ آیا امکان اخذ اقامت چین از طریق سرمایه ‌گذاری وجود دارد؟ توضیحاتی کافی و دقیق به شما عزیزان در این باره ارائه می دهیم.

اگر قصد مهاجرت به چین را دارید، اقامت چین از سرمایه گذاری می تواند راهی مطمئن برای مهاجرت باشد. این کشور ثروتمند و توسعه یافته به روش های مختلفی اجازه کار و سرمایه گذاری به افراد می دهد. همچنین قوانین مهاجرت به چین پیچیدگی های مخصوص به خود دارد.
این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تالیف شده است. امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و پاسخ سوالات خود را در رابطه با مهاجرت و اقامت کاری چین می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط سرمایه گذاری در چین 🔊

سرمایه گذاری در چین و شرایط عمومی آن

کشور پهناور چین در قاره آسیا قرار گرفته است که وسعتی در حدود 9.6 میلیون کیلومتر دارد که در همسایگی او بیش از ده کشور همچون تاجیکستان، پاکستان، هند، روسیه و غیره قرار گرفته است.
در سال اخیر جمعیت این کشور بیش از 1میلیارد و 440 میلیون نفر بوده است. با این وجود کشور چین، بعد از کشور آمریکا دومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می شود. شهر پکن پایتخت چین و یکی از پر جمعیت ترین شهر های این کشور است.
کشور چین شرایط مختلف آب و هوایی را تجربه می کند. در قسمت های شمالی اغلب آب و هوای سرد و خشک و در قسمت های جنوبی اغلب آب و هوای گرم و مرطوب قابل مشاهده است. زبان رسمی مردم در این کشور زبان چینی و واحد پول چین یوآن است. تولید بسیاری از محصولات به دلیل نیروی کار ارزان در مقایسه با کشورهای دیگر ارزان تر خواهد بود.

در سال های اخیر کشور چین با تغییراتی که در سیاست های اقتصادی خود داده است به یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان تبدیل شده است و بزرگ ترین و توسعه یافته ترین اقتصاد های جهان را دارد.
با وجود این که چین، کشوری کمونیستی است، سیاست های تشویقی بسیاری را برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته است و متقاضیان خارجی که قصد سرمایه گذاری در چین را دارند می توانند در همه صنایع موجود در چین به جز برخی امور دولتی سرمایه‌ گذاری کنند. دولت چین سرمایه گذاری خارجی برای سودجویی در بخش های کلیدی را ممنوع اعلام کرده است.
به طور کلی بخش های اصلی سرمایه گذاری در چین شامل ساخت، املاک و مستغلات، خدمات تجاری، حمل و نقل، ارتباطات از راه دور، تجارت عمده فروشی و خرده فروشی می شود. اکثر مهاجران به چین قصد تحصیل، کار یا سرمایه گذاری در این کشور را دارند که در نهایت منجر به دریافت اقامت چین می شود.

سرمایه گذاری در چین و شرایط عمومی آن

شرایط مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری چین

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری چین می تواند فرصت های پرباری را در بیشتر صنایع این کشور برای متقاضیان باشد زیرا که یک بازار بین المللی و جهانی دارد که تصمیم گیری را برای تجارت به عنوان یک انتخاب عالی رقم می زند.
همچنین منطقه هایی در این کشور وجود دارد که به عنوان مناطق تجارت آزاد شناخته می شود که معاف از مالیات است. عموما سرمایه گذاران به دنبال مناطقی هستند که در آنجا شرکتی را راه اندازی کنند.
یکی از این مناطق شانگهای است. لازم به ذکر است که افتتاح یک شرکت در این مناطق شرایط مختلفی را برای سرمایه گذار در بر دارد. قوانین سرمایه گذاری در چین برای هر نوع و مدل سرمایه گذاری دارای شرایط خاصی است که در شاخه خود به آن اشاره خواهد شد.

قوانین شرکت ها، مانند قانون تجارت یا قانون رقابت برای شهروندان چین و سرمایه گذاران خارجی قابل اجرا است. میزان مالیات برای هر فرد با توجه به میزان درآمد آنها و نوع سرمایه گذاریشان متفاوت خواهد بود. سرمایه گذاری مستقیم با مبلغ بیش از 500,000$ (دلار) در بخش های تعیین شده توسط دولت، منجر به اقامت دائم چین می شود. لازم به ذکر است این مقاله به کوشش تیم تحقیقاتی موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تهیه و تنظیم گردیده است و هرگونه کپی برداری از مطالب آن قانونی نیست.

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در چین

به طور کلی کشور چین برای اخذ اقامت شرایط سختی را برای افراد در نظر دارد. سرمایه گذاران خارجی باید به طور پیوسته به مدت سه سال در این کشور سرمایه گذاری داشته و مالیات به دولت چین پرداخت کرده باشند.
همچنین متقاضی باید به مدت حداقل یک سال در کشور چین اقامت داشته باشند تا بتوانند برای اقامت دائم چین درخواست دهند. دولت چین به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا همراهان خود را که شامل همسر، فرزندان زیر 18 سال و والدین بیش از 60 سال می شود، در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند می توانند درخواست اقامت دائم کشور چین را بدهند.
با توجه به این شرایط دولت چین قوانین خاصی نیز برای سرمایه گذاری های متفاوت وضع کرده است. بر طبق قوانین چین، سرمایه گذاران باید یکی از شرایط زیر را داشته باشند تا بتوانند اقدام به درخواست اقامت دائم کشور چین از طریق سرمایه گذاری را داشته باشند.

  • سرمایه گذاری بیش از 500 هزار دلار در صنایعی که از سوی دولت چین تعیین شده است
  • سرمایه گذاری بیش از 500 هزار دلار در بخش‌های غربی کشور چین
  • سرمایه گذاری بیش از یک میلیون دلار در قسمت‌های مرکزی کشور چین
  • سرمایه گذاری بیش از دو میلیون دلار

با توجه به اینکه چین یک کشور کمونیستی است، مالکیت به طور کامل به فرد تعلق نمی گیرید. متقاضی بهتر است قبل از هر اقدامی از یک متخصص این کار کمک بگیرند تا در انجام تمام مراحل در کنارشان باشد و بتوانند به درست ترین و متناسب ترین شکل ممکن در روند کار و اتخاذ تصمیم درست عمل کنند.
اگر خواهان مهاجرت و اخذ اقامت کاری چین هستید، پیشنهاد ما این است که می توانید با مشاوران و وکلای ما به صورت تلفنی و رایگان تماس حاصل فرمایید تا برای تمام سوالات و ابهاماتی که در ذهن دارید پاسخ درست دریافت کنید. کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان، با بررسی دقیق و تخصصی شرایط فعلی شما، بهترین راهنمایی ها را می توانند در اختیار شما عزیزان قرار دهند تا هدفی که در سر دارید را تحقق بخشند.

استانداردهای سرمایه گذاری در چین

سرمایه گذاری در چین مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است. خرید ملک نیز نوعی از سرمایه گذاری در کشور چین به حساب می آید که نیاز به بررسی در زمینه های مختلف و مسائل مربوط به بحث مصادره اموال (Expropriation risk) و امنیت سرمایه گذاری دارد. البته مباحث دیگری نیز نیاز به بررسی دارد که در بخش های دیگر به آنها می پردازیم.
نرخ ریسک مصادره اموال معمولا بین 1 تا 7 اندازه گیری می شود که هرچقدر به عدد 7 نزدیک تر باشد نشان دهنده ریسک بالاتری است. نرخ این استاندارد در چین عدد 5 را نشان می دهد که عدد بالایی به حساب می آید. اما در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی نرخ مصادره اموال آمار بالاتری را نشان می دهد. همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، کشور چین به دلیل اینکه کشوری کمونیستی است، دولت منافع سرمایه گذاری را تعیین می کند.

استانداردهای سرمایه گذاری در چین
استانداردهای سرمایه گذاری در چین

در واقع املاک خریداری شده در چین متعلق به دولت است و پس از 70 سال اموال توسط دولت مصادره می شود. به همین سبب سرمایه گذاران خارجی باید منافع دولت و کشور چین را در نظر بگیرند. کشور چین از نظر فساد اداری نیز در طی سال های اخیر همواره رشد منفی داشته است و این نشان می دهد که سیستم قضایی و اداری این کشور شرایط خوبی برای سرمایه گذاران خارجی به شمار نمی آیند.
دادگاه های این کشور نیز تصمیماتی به نفع دولت و کشور وضع می کنند. با توجه به موارد فوق، سرمایه گذاران خارجی با توجه به سرمایه ای که وارد می کنند در زمینه املاک و مستغلات منافعی از دولت دریافت نمی کنند و به افراد حتی اقامت بلند مدت نیز اعطا نمی شود. تنها می توان سرمایه گذاری موقت را توصیه کرد.

شاخص های اقتصادی تأثیر گذار چین

از دیگر شاخص هایی که برای سرمایه گذاری در چین باید به آنها توجه کرد و مورد بررسی قرار داد، شاخص های اقتصادی تاثیرگذار هستند و سرمایه گذاری را تحت تاثیر خود قرار می دهند که شامل مواردی چون: تولید ناخالص داخلی، مالیات و سود و بهره بانکی می شوند که هرکدام نقش موثری در شناخت شرایط اقتصادی کشور چین دارند.
برای سرمایه گذاران خارجی هر چقدر میزان مالیات در کشوری کمتر باشد، سودشان بیشتر است. نرخ مالیات در سال های اخیر متغییر بوده است و این موضوع باعث می شود سرمایه گذار نتواند روند مشخصی برای سود خالص خود در نظر بگیرد و در پیش بینی هایش دچار اشتباه شود.نرخ مالیات برای شرکت ها، سالیانه در حدود 25 درصد است و برای صاحبان کسب و کار به صورت زیر است:

  • درآمد تا 15000 یوان 5%
  • 15.000_30.000 یوان 10%
  • 30.000_60.000 یوان 20%
  • 60.000_100.000 یوان 30%
  • بیش از 100.0000 یوان 35%

کشوری که شرایط مطلوبی از لحاظ درآمد و سرمایه گذاری داشته باشد، از لحاظ تولید ناخالص داخلی باید شرایط مناسبی داشته باشد. اقتصاد چین همواره با شیبی مشخص در حال رشد است اگرچه میزان نرخ تولید ناخالص داخلی به دلیل جمعیت بالای کشور چین نسبت به بسیاری از کشورها، پایین تر است. میزان رشد اقتصادی 6.90 درصد و تولید ناخالص داخلی در حدود 23193.77 میلیارد یورو تخمین زده شده است. همچنین بر اساس آمار میزان تولید صنعتی 5.40 درصد برآورد شده است. مطابق آمار تورم در کشور چین 1.6 درصد است که توانایی بالای دولت در مهار تورم را نشان می دهد. از دیگر نرخ های اقتصادی که می تواند برای سرمایه گذاران مفید باشد به شرح زیر است:

  • نرخ بیکاری 4.68 درصد
  • نرخ بیکاری برای زنان 4.24 درصد
  • نرخ بیکاری برای مردان 5.01 درصد
  • سرمایه گذاری مستقیم خارجی 168.22 میلیارد دلار
  • پیش بینی سرمایه گذاری تا سال 2023، 41.52 درصد

انواع روش های مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری چین

برای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری چین روش های متعدد سرمایه گذاری وجود دارد که شرایط را برای متقاضیان تسهیل می کند. این کشور با رشد اقتصادی قابل توجه خود در حال تسخیر بازار جهانی است.
دو راه برای سرمایه گذاری در چین وجود دارد که یکی از آنها این است که شخص سرمایه گذار قصد مشارکت با یک شخص چینی را داشته باشد و حالت دیگر این است که شخص سرمایه گذار خارجی به تنهایی قصد سرمایه گذاری در چین را داشته باشد. اشخاص متقاضی می توانند با مشاوره با افراد متخصص با توجه یه شرایط خود تصمیم به سرمایه گذاری در هر یک از این موارد داشته باشند که منجر به اقامت دائم برای آنها شود. دولت چین برنامه هایی را برای سرمایه گذاری در نظر گرفته است که شامل موارد زیر می شود:

انواع روش های مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری چین
انواع روش های مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری چین

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک

از این طریق تنها می توان به مدت 70 سال منافع ملک را خریداری نمود به این معنی که مالکیت اصلی به دولت چین تعلق دارد. برای خرید ملک حداقل باید 1 سال قبل از خرید ملک در این کشور سکونت داشت.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری از طریق ثبت دفاتر نمایندگی، ثبت شرکت با مالکیت محدود، ثبت شرکت در منطقه آزاد شانگهای، ثبت شرکت با سرمایه گذاری مشترک و ثبت شرکت های بازرگانی و خارجی

سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی

با ارائه یک طرح تجاری که بتواند برای کشور چین نیز سود آور باشد، سرمایه گذاران می توانند پس از 3 سال برای اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

سرمایه گذاران می توانند از طریق یک کارگزار اقدام به خرید اوراق و سهام این کشور کنند.

سرمایه گذاری از طریق ویزای خود حمایتی

سرمایه گذاری در این روش در چین امکان پذیر نیست.

سرمایه گذاری در چین از طریق خرید ملک

سرمایه ‌گذاری در چین از طریق خرید ملک، روش های مخصوص به خود را دارد که دولت برای آن، محدودیت ها و قوانینی را به خصوص برای سرمایه گذاران خارجی، تعیین کرده است.
برای سرمایه گذاری از این طریق متقاضیان باید از قیمت و خطرات ناشی از خرید ملک در چین آگاهی لازم را کسب کنند تا متضرر نشوند. از مهم ترین نکات این محدودیت ها عدم مالکیت صد در صد است.
مالکیت اصلی در اختیار دولت است و متقاضیان تنها می توانند به مدت 70 سال ملک را خریداری نمایند. همچنین متقاضیان خارجی زمانی اجازه دارند در این کشور ملکی را خریداری نمایند که ویزای بلند مدت چین را داشته باشند و حداقل یک سال در این کشور به تحصیل یا کار پرداخته باشند. متقاضیان فقط می توانند ملکی را خریداری نمایند و اجازه اجاره دادن آن را ندارند.

شرایط دیگری که متقاضیان برای خرید ملک در چین باید داشته باشند و آن را طی کنند از این قرار است:

  • ابتدا متقاضی باید اثبات کند که یک سال در چین اقامت داشته اند
  • ملک مناسب را پیدا کرده و توافق نامه اولیه صورت گرفته باشد
  • واریز مبلغ یک درصد از قیمت توافقی به فروشنده
  • تهیه  و امضا قرارداد رسمی فروش
  • تایید خرید ملک توسط دولت
  • اقدام برای انتقال سند رسمی مالکیت (نرخ مالیات 3% ارزش ملک که توسط خریدار برای انتقال حقوق مالکیت باید پرداخت شود)

این نکته لازم به ذکر است که شرایط و الزاماتی که در نظر گرفته شده است از شهری به شهر دیگر می تواند متفاوت باشد. به طور مثال در شهر پکن متقاضیان قبل از خرید ملک، باید حداقل به مدت 5 سال به دولت و تامین اجتماعی مالیات پرداخت کرده باشند و در شانگهای باید به مدت حداقل ۱۲ ماه به دولت مالیات پرداخت کرده و همچنین با یک شهروند چینی نیز ازدواج کرده باشند.
با توجه به شرایط سخت کشور چین در خصوص املاک و مستغلات، بهتر است با مشاوره و انتخاب وکیل مناسب در جهت رسیدن به هدفتان، تصمیم درست تری اخذ نمایید.

سرمایه گذاری در چین از طریق خرید ملک
سرمایه گذاری در چین از طریق خرید ملک

سرمایه گذاری در چین از طریق ثبت شرکت

قواعد مشخص و تعیین شده ای برای سرمایه گذاری در چین از طریق ثبت شرکت وجود دارد. ساختار و فرم مناسب انتخابی ما برای ثبت شرکت در چین بسیار مهم خواهد بود. ثبت شرکت در چین به صورت ثبت دفتر نمایندگی نیز امکانپذیر می باشد. در صورت ثبت دفتر نمایندگی (RO) مسئولیت های قانونی و مالکیت اموال دفتر نمایندگی با شرکت مادر خواهد بود.
مضافا اینکه زمانی که دفتر نمایندگی قانونی را زیر پا می گذارد، شرکت مادر مسئول خواهد بود. شرکت کاملأ مستقل (WFOE)  هم به یک یا چند سرمایه گذار خارجی تعلق دارد.

سرمایه گذاران خارجی معمولأ شرکت های با مسئولیت محدود ثبت کرده این بدان معنا است که مسئولیت هر سرمایه گذار محدود به سرمایه میزان سرمایه وی است. به طور کلی 3 نوع شرکت WFOE وجود دارد: شرکت مشاوره، شرکت تجاری و شرکت تولیدی.

سرمایه لازم جهت ثبت شرکت حداقل (حدود 30 هزار یوان) است. ثبت شرکت در چین چند مرحله اساسی وجود دارد:‌

  • انتخاب و تایید نام تجاری برای شرکت از اداره امور خارجه، صنعت و تجارت چین
  • تعیین نماینده قانونی یا هیئت مدیره برای شرکت
  • باز کردن حساب بانکی در حساب سرمایه (SAFE) و حساب تجاری پایه RMB و موجودی به مبلغ حداقل ۳۰ هزار یوان چین
  • اقدام در خصوص اخذ مجوزهای لازم در حوزه فعالیت های شرکت
  • ایجاد حساب کاربری رفاهی
  • ثبت نام برای اهداف مالیاتی و مشارکت های اجتماعی در چین

روش های سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت

راه های اصلی که سرمایه گذاران می توانند در کشور چین اقدام به ثبت شرکت کنند به شرح زیر است:

روش های سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت
روش های سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت با مالکیت محدود (WFOW): سرمایه گذاران آن می توانند صد در صد خارجی باشند و نیازی به شریک چینی ندارند. همانطور که اشاره شد، مسئولیت شرکای شرکت، محدود به میزان سهام و آورده خواهد بود. این شرکت مسئول سود و زیان خود بوده و می‌تواند سود خود را به کشور اصلی سرمایه‌گذار هم انتقال دهد.

دفتر نمایندگی از یک شرکت: این دفتر در واقع ارتباط بین شرکت مادر و دفاتر نمایندگی را فراهم می کند. بازاریابی و بررسی حسابرسی شعبه ها از دیگر کارهای دفاتر نمایندگی است. به منظور ثبت یک دفتر نمایندگی، لازم است که حداقل دو سال از ثبت شرکت اصلی گذشته باشد. ثبت دفتر نمایندگی نیاز به هیچ گونه سرمایه ای نداشته و تمام هزینه‌های خود را از شعبه اصلی دریافت خواهد کرد، دلیل این امر این است که دفتر نمایندگی جدا و مستقل از شعبه اصلی محسوب نمی گردد.

سرمایه گذاری مشترک (Joint): این شرکت نیز نوعی شرکت با مسئولیت محدود است که بین  یک سرمایه گذار چینی و یک سرمایه گذار خارجی تشکیل شده است. طرفین توافق می کند که هردو سهام عدالت را ایجاد کند و سپس در درآمد، هزینه و کنترل بنگاه اقتصادی سهیم باشند.

شرکت منطقه آزاد تجاری: همان گونه که از اسم آن بر می آید، این نوع شرکت در مناطق آزاد تجاری چین ایجاد شده و به سرمایه گذاران خارجی این امکان را می دهد به صادرات و واردات در چین بپردازند. از آن جا که برای  ثبت این شرکت سرمایه کمی نیاز است و در برخی از موارد مشمول معافیت مالیات یا کاهش مالیات شده و متقاضیان زیادی دارد.

برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت می توانید با موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان مشاوره تخصصی داشته باشید.

سرمایه گذاری در چین از طریق کارآفرینی

در سال های اخیر، کارآفرینی به طور قابل توجهی در چین رشد کرده است و از آن استقبال می شود. سرمایه گذاران برای اخذ ویزای کارآفرینی، باید یا از دانشگاه چین فارغ التحصیل شده باشند و نوعی طرح و برنامه نوآورانه داشته باشد و یا یک طرح  تجاری برای کار آفرینی ارائه دهد. متقاضی کارآفرینی در چین ابتدا باید طرح تجاری خلاقانه و نوآورانه خود را به این کشور ارائه نماید و بتواند سرمایه لازم برای اجرای طرح خود را تامین کند.
در طرحی که سرمایه گذار ارائه می دهد، علاوه بر این که کارآفرین سود خود را در نظر می گیرد باید منافع و مزایایی برای کشور چین نیز در نظر بگیرد. در این فرآیند سقفی برای مبلغ سرمایه گذاری تعیین نشده است اما هرچه میزان سرمایه گذاری بیشتر باشد، احتمال تایید طرح تجاری متقاضی توسط دولت چین بیشتر است. مواردی که در طرح تجاری حائز اهمیت است عبارتند از:

  • سودآوری طرح
  • جذب نیروی کار
  • ارائه محصول یا خدمات جدید

لازم به ذکر است که در این کشور، سرعت کپی برداری محصولات به شدت بالا است، به این معنی که رقبای زیادی وجود دارد تا محصولات و روش های جدید تولید را به سرعت اقتباس کنند و حتی می توانند یک شبه تمام زحمت های یک کارآفرین را تخریب کنند زیرا در صورت کپی با کیفیت بالاتر و یا قیمت پایین تر نظر مصرف کننده را می تواند تغییر دهد و کسب و کار سرمایه گذار را با خطر جدی روبرو کند. اما اگر کارآفرین بتواند تجارت خود را تداوم بخشد و سرپا نگه دارد می تواند به صورت مستقیم اقامت یک ساله (قابل تمدید) کشور چین را دریافت کند و پس از گذشت سه سال مجاز به دریافت اقامت دائم می شود.

سرمایه گذاری در چین از طریق کارآفرینی
سرمایه گذاری در چین از طریق کارآفرینی

سرمایه گذاری در چین از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

به طور کلی اوراقی که در کشور چین به متقاضیان ارائه می شود جهت سرمایه گذاری و تامین منابع مالی و سرمایه دولت، مورد استفاده قرار می گیرد و شامل مواردی چون اوراق دولتی، بانکی، تجاری، اوراق مشارکت و غیره می شود که هر کدام از آنها با هدف مشخص، توسط نهاد مخصوص به خود تعیین می گردد. رشد اقتصادی چین یکی از دلایلی است که افراد برای خرید اوراق قرضه چین و سرمایه گذاری در آن راغب می شوند.
اما باید توجه داشت که بازار سهام در چین نوسان زیادی دارد و هر حرکت غیراصولی می تواند باعث از بین رفتن سرمایه شخص شود. سرمایه گذاران ابتدا باید یک کارگزار برای خود تعیین کنند. تعداد زیادی از شرکت های کارگزاری آنلاین در چین فعالیت دارند که می توانند در این زمینه به سرمایه گذاران کمک کنند.

سهام شرکت ‌های چینی که در بورس اوراق بهادار شانگهای یا شنژن با ارز خارجی قابل معامله می باشند که این کار قابلیت جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی را نیز دارد. سهام شرکت‌ های چینی که در بورس اوراق بهادار هنگ ‌کنگ هم وارد شده و با دلار هنگ‌ کنگ (HKD) قابل معامله هستند. سرمایه گذاری خارجی روی این گروه هم ممکن می باشد.
در صورتی که انجام این روند برای شما مشکل است و نمی توانید انجام دهید نگران نباشید. کارشناسان و مشاوران شرکت آتیه آفرینان ایرانیان با آگاهی کامل از شرایط و قوانین کشور چین راهنمایی ها و اقدامات لازم برای اخذ ویزا از این طریق را برای شما انجام خواهند داد.

مزایای سرمایه گذاری در چین

سرمایه گذاری در چین دارای مزایا و نقاط مثبتی است که افراد زیادی را در جهت جذب سرمایه آنها، به خود جلب کرده است که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

  • نیروی کار ارزان برای واحدهای تولیدی
  • بزرگترین بازار داخلی دنیا با 1.3 میلیارد مشتری بالقوه
  • ذخایر ارزی خارجی و بدهی های عمومی به دولت چین
  • توسعه بخش تولیدی چین
  • نیروی کار بسیار آموزش ‌دیده و ماهر است.
  • نرخ تورم کم تر از 5%
  • رشد اقتصادی بسیار بالا
  • هزینه پایین زندگی
  • قیمت پایین مسکن و اجاره
  • ورود به بزرگترین بازار جهان
  • زندگی در محیطی تلفیق شده از سنت و مدرنیته

معایب مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری چین

به طور طبیعی هر کشوری برای زندگی و کار دارای نقاط منفی است که بهتر است افراد قبل از اقدام به بررسی مفصل آن بپردازند، چرا که ممکن است بر روی تصمیم گیری افراد برای اقدام به سرمایه گذاری این کشور تاثیر بگذارد.
برخی از معایب و نقاط ضعف کشور چین در سرمایه گذاری، به شرح زیر است:

  • کشوری که قابل پیش بینی نیست.
  • تغییر مدام قوانین
  • بی‌ ثباتی اجتماعی که باعث خروج سریع سرمایه می شود.
  • فساد و ضعف حقوق مالکیت
  • رشد جمعیت رو به پیری است.
  • نرخ مصادره اموال بالا
  • ضعیف بودن شاخص های نظارتی
  • تفاوت فرهنگی و اجتماعی در شیوه های کسب و کار چین باعث پیچیدگی در کسب و کار برای افراد خارجی
  • پیچیدگی های بسیار زیاد در قوانین اداری چین
  • بدهی بالای شرکت ها در چین

معایب مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری چین
معایب مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری چین

مدارک مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری چین

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری و اقامت در کشور چین مدارکی مورد نیاز سفارت این کشور است که در زیر به آن اشاره شده است:

  • پاسپورت معتبر با 6 ماه اعتبار
  • تکمیل فرم تجاری ویزای چین
  • گواهی پزشکی
  • 2 قطعه عکس
  • دعوت نامه تجاری چین (دعوت نامه از طرف یک همکاری تجاری در چین یا دعوت نامه صادر شده توسط یک مقام رسمی یا نامه دعوت نامه نمایشگاهی)
  • شرح بیزینسی که مورد سرمایه گذاری واقع می شود
  • ارائه تمکن مالی

با توجه به تعدد روش های سرمایه گذاری ممکن است در هر روش مدارک خاص خود را از متقاضی درخواست کنند. متقاضیان می توانند مدارک خود را به سفارت کشور چین در کشوری که در آن سکونت دارند ارائه دهند.
معمولا فرایند بررسی درخواست 4 روز کاری زمان نیاز دارد. همچنین کارشناسان خبره ما می توانند در صورت نیاز در کنار شما باشند تا در ارسال مدارک خود دچار مشکل نشوید و مرحله به مرحله شما را همراهی می کنند تا به مقصد مورد نظرتان برسید.

سرمایه گذاری در چین و سخن پایانی

سرمایه گذاری در چین و شرایط اخذ آن، در این مقاله مورد بررسی قرار گفت. از آنجا که اقامت چین به سبب استانداردهای بالای زندگی در این کشور، افراد بسیاری را مجذوب خود کرده است به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به راه های سرمایه گذاری در چین و استانداردهای مربوط سرمایه گذاری در چین مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. شاخص های اقتصادی تأثیر گذار، خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید اوراق قرضه دولتی و مدارک و هزینه های مورد نظر برای سرمایه گذاری در چین از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت.
کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی، تابعیت و اقامت سرمایه گذاری در چین را ارائه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و به روز یا داشتن هر گونه سوال در زمینه مهاجرت به کشور چین از طریق ویزای سرمایه گذاری می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول در زمینه سرمایه گذاری در چین

✳️ معایب مهاجرت و سرمایه گذاری در چین چیست؟

کشوری که قابل پیش بینی نیست.
تغییر مدام قوانین
بی‌ ثباتی اجتماعی که باعث خروج سریع سرمایه می شود.
فساد و ضعف حقوق مالکیت
رشد جمعیت رو به پیری است.
نرخ مصادره اموال بالا و…

✳️ مزایای سرمایه گذاری در چین چیست؟

نیروی کار ارزان برای واحدهای تولیدی
بزرگترین بازار داخلی دنیا با 1.3 میلیارد مشتری بالقوه
ذخایر ارزی خارجی و بدهی های عمومی به دولت چین
توسعه بخش تولیدی چین
نیروی کار بسیار آموزش ‌دیده و ماهر است و…

✳️ آیا سرمایه گذاری در چین از طریق ویزای خود حمایتی امکان پذیر است؟

خیر، سرمایه گذاری در این روش در چین امکان پذیر نیست.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button