مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری فرانسه و انواع روش های سرمایه گذاری در فرانسه در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری را دارید، احتمالا سوالاتی از این قبیل برای شما ایجاد می شود. حداقل سرمایه مورد نیاز برای مهاجرت اقامت سرمایه گذاری فرانسه چه مقدار است؟ آیا می توان با سرمایه گذاری در فرانسه اقامت این کشور را به دست آورد؟

🔊 پادکست شرایط سرمایه گذاری در فرانسه 🔊 

شرایط مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری فرانسه

روش های مختلف مهاجرت اقامت سرمایه گذاری فرانسه شرایط سختگیرانه ای نداشته و به نسبت دیگر روش های مهاجرت دارای شرایط کمتری است. برای سرمایه گذاری در فرانسه نیازی به ارائه مدارک دانشگاهی و تسلط بر زبان فرانسوی نیست. تنها باید شخص بالای 18 سال باشد و سوء پیشینه کیفری نداشته باشد. همچنین تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی و سرمایه گذاری در فرانسه جز موارد واجب این نوع ویزا می باشد.

برخی شرایط با توجه به روش مهاجرت اقامت سرمایه گذاری فرانسه متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال برای سرمایه گذاری در فرانسه از طریق کارآفرینی باید بیزینس پلن قوی ارائه داد و این طرح تجاری توسط دولت فرانسه تایید شود. در رابطه با سرمایه گذاری در فرانسه از طریق ثبت شرکت، سابقه کاری و داشتن شرکت در کشور مبدا اهمیت دارد.

سرمایه گذاری در فرانسه و شرایط عمومی آن

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در فرانسه

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری یکی از راه های اخذ ویزای کشور فرانسه است.از میان روش های مختلف در خصوص اخذ اقامت فرانسه و مهاجرت به کشور فرانسه می توان به اخذ اقامت فرانسه از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در کشور فرانسه که یکی از روش های جذاب اخذ اقامت فرانسه محسوب می شود ، اشاره کرد.
برای ورود به کشور فرانسه و اخذ اقامت کشور فرانسه می توانید از طریق سرمایه گذاری در فرانسه اقدام نمایید. کشور فرانسه قوانینی را برای اخذ اقامت کشور فرانسه از طریق سرمایه گذاری وضع نموده است.بر طبق این قانون شما می توانید با خرید یک شغل و یا راه اندازی یک بیزینس جدید اقامت کشور فرانسه را برای خود و خانواده خود اخذ نمایید.

در صورتی که در کشور فرانسه سرمایه گذاری داشته باشید، در ابتدا کشور فرانسه برای شما ویزای یک ساله صادر می نماید و این اقامت یک ساله تا 5 سال به صورت پی در پی باید تمدید گردد. پس از گذشت 5 سال به شما اقامت 10 ساله کشور فرانسه داده خواهد شد.بعد از آن شما می توانید اقامت دائم کشور فرانسه را کسب نمایید.
فرآیند درخواست برای ویزای سرمایه گذاری در فرانسه در حدود 2 ماه به طول می انجامد.این بدین معناست که شما مدت زمان زیادی را برای این پروسه صرف نخواهید کرد.

استانداردهای سرمایه گذاری در فرانسه

بررسی استانداردهای سرمایه گذاری در فرانسه کمک بسیار خوبی برای امر مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری فرانسه می باشد. با بررسی این شاخص ها می توان متوجه شد سرمایه گذاری در این کشور مناسب بوده و یا احتمال از دست رفتن دارایی زیاد است. 2 فاکتور مهم در این مورد شاخص کنترل فساد و ریسک مصادره اموال می باشد. در ادامه این 2 مورد را به طور کامل توضیح می دهیم.

استانداردهای سرمایه گذاری در فرانسه

بررسی کنترل فساد در فرانسه

زمانی که فساد در کشوری افزایش یابد و برای کنترل آن برنامه ریزی صورت نگیرد، استفاده از منابع عمومی برای منافع شخصی زیاد شده و مابقی افراد جامعه امکان پیشرفت را از دست می دهند. به همین دلیل باید قبل از مهاجرت اقامت سرمایه گذاری فرانسه میزان کنترل فساد در این کشور را بررسی کرد. این شاخص از عدد 2.5- تا 2.5 تعریف می شود. اگر نرخ کنترل فساد کشوری به عدد 2.5- نزدیک باشد، نشان دهنده ضعف آن کشور در کنترل فساد می باشد. میانگین کنترل فساد در فرانسه از سال 1996 تا سال 2019 عدد 1.37 ثبت شده است. شاخص کنترل فساد در فرانسه هیچگاه از 1.23 کمتر نبوده و فرانسه در کنترل فساد به خوبی عمل کرده است. در سال 2019 میزان کنترل فساد در این کشور 1.3 ثبت شده است.

بررسی ریسک مصادره اموال در فرانسه

در کشورهایی با ریسک بالای مصادره اموال احتمال از دست رفتن سرمایه زیاد است. در چنین کشورهایی با تغییرات سیاسی افراد خارجی و سرمایه گذاران در خطر از دست دادن دارایی قرار می گیرند. در این شرایط دولت آن کشور هم برای جبران خسارت افراد شرایطی را مهیا نمی کند. این شاخص از عدد 1 تا 7 تعریف می شود. خوشبختانه فرانسه در سال های پیاپی با ثبت عدد یک در شاخص مصادره اموال شرایط بسیار خوبی برای سرمایه گذاران ایجاد کرده و احتمال از دست دادن دارایی در این کشور بسیار پایین است.

سرمایه گذاری در فرانسه و شاخص های اقتصادی تاثیر گذار

در زمان اقدام برای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری فرانسه باید شرایط اقتصادی این کشور و شاخص های اقتصادی که بر سرمایه گذاری تاثیر گذار هستند، بررسی شوند. اگر کشوری رشد اقتصادی مطلوبی نداشته و درگیر تورم شدیدی باشد، مشکلات زیادی در سرمایه گذاری ایجاد می شود و احتمال از دست رفتن سرمایه افزایش می یابد.

بررسی رشد اقتصادی فرانسه

اگر در کشوری میزان تولید ناخالص داخلی افزایش پیدا کند و نسبت به سال قبل رشد داشته باشد، شاخص رشد اقتصادی در آن کشور در شرایط خوبی قرار می گیرد. میانگین رشد اقتصادی در فرانسه از سال 1961 تا سال 2019 به 2.79 در صد رسیده است. در چند سال اخیر کمترین رشد اقتصادی فرانسه مربوط به سال 2009 می باشد. در این سال فرانسه رشد منفی داشت و عدد 2.87- در صد در این شاخص ثبت شد. در سال 2017 فرانسه با رشد اقتصادی 2.29 در صد توانست بالاترین میزان رشد اقتصادی خود را ثبت کند. در سال 2019 رشد اقتصادی فرانسه به عدد 1.51 در صد رسید.

بررسی نرخ تورم در فرانسه

شاخص تورم در هر کشوری بیان کننده قدرت خرید افراد جامعه نسبت به سال قبل می باشد. میانگین نرخ تورم در بسیاری از کشورها 2 تا 3 در صد می باشد. این میزان تورم طبیعی بوده و در زندگی افراد مشکلی ایجاد نمی کند. اما در صورتی که تورم بیش از حد زیاد شود، علاوه بر تاثیر بر تامین هزینه های زندگی بر سرمایه گذاری ها نیز تاثیرگذار خواهد بود.
میانگین نرخ تورم در فرانسه از سال 1960 تا سال 2019 عدد 4.1% به ثبت رسیده است. در 20 سال اخیر فرانسه تورم بسیار کمی را شاهد بوده است. به طوری که در سال 2015 تورم فرانسه به صفر رسید. در سال 2019 میزان تورم فرانسه 1.1 در صد ثبت شد. این شاخص نشان دهنده ثبات اقتصادی فرانسه در سال های اخیر می باشد.

بررسی نرخ تورم در فرانسه

بررسی نرخ مالیات در فرانسه

در کشور فرانسه افراد باید مالیات بر درآمد، مالیات تامین اجتماعی و مالیات بر ارزش افزوده را بپردازند. هر فردی که در فرانسه سکونت دارد، در این کشور مشغول به کار است و یا سرمایه اصلی او در فرانسه است، باید مالیات خود را به دولت پرداخت کند.
مالیات بر درآمد در فرانسه به صورت تصاعدی افزایش می یابد. مالیات بر درآمد از صفر در صد شروع شده و بیشترین مالیات 45% تعیین شده است. همچنین افراد باید برای ملک و دارایی که از طریق ارث به آن ها می رسد، مالیاتی را پرداخت کنند.

بررسی نرخ مالیات در فرانسه

انواع مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری فرانسه

اگر قصد مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری فرانسه را دارید، چند روش برای سرمایه گذاری در فرانسه وجود دارد. به طور کلی فرانسه کشور مهاجرپذیری نیست و به راحتی به افراد اقامت داده نمی شود.
اما روش های سرمایه گذاری در فرانسه می توانند راهی برای اخذ اقامت این کشور باشند. روش های مختلف مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری فرانسه منجر به دریافت اقامت این کشور می شود. در بسیاری از کشورها روش های اخذ اقامت محدود هستند.
لازم به ذکر است این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده و در اختیار شما قرار گرفته است.

روش های سرمایه گذاری در فرانسه

روش های سرمایه گذاری در فرانسه

سرمایه گذاری در فرانسه از طریق خرید ملک

یکی از راه های مناسب برای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری فرانسه خرید ملک در این کشور می باشد. درست است، که خرید ملک برای افراد خارجی پیچیدگی هایی دارد. اما با کمک وکیل مهاجرت و افراد متخصص ملک در فرانسه می توان این پروسه را بدون مشکل طی کرد.
با خرید ملک در فرانسه اقامت موقت فرانسه برای فرد متقاضی صادر می شود. اما این اقامت به معنای دریافت اقامت دائم و پاسپورت فرانسه نیست. سرمایه گذاری در فرانسه از طریق خرید ملک تنها اخذ تابعیت این کشور را آسان می کند.

این نکته را باید در نظر داشت، که قیمت خانه در فرانسه به نسبت برخی کشورها گران می باشد. در زمان بحران اقتصادی قیمت خانه در بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای همسایه فرانسه مثل اسپانیا و هلند حدود 20 تا 40 در صد کاهش یافت.
اما شرایط در فرانسه متفاوت بود و قیمت خانه کاهش پیدا نکرد. فرانسه یکی از بازارهای اصلی مسکن در اروپا است و هر ساله به قیمت ملک در فرانسه افزوده می شود. به همین دلیل برای بسیاری از سرمایه گذاران در سراسر جهان جذاب است.
بیشترین افزایش قیمت مسکن در پایتخت فرانسه شهر پاریس است. یکی دیگر از دلایل رونق بازار املاک فرانسه پایین بودن نرخ وام مسکن در این کشور می باشد. در جدول زیر می توانید متوسط قیمت هر متر مربع خانه در فرانسه را مشاهده کنید.

میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر5745.53 یورو
میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر3779.30 یورو

نحوه یافتن ملک در فرانسه

برای پیدا کردن ملک مناسب در فرانسه می توان به صورت آنلاین یا از طریق روزنامه ها و مجلات املاک و یا بنگاه های املاک اقدام کرد. خریداران خارجی حتی می توانند از طریق حراج عمومی ملک مورد نظر خود را پیدا کنند.
در این حراج ها می توان به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کرد و وارد مذاکره شد. زمانی که خانه مورد نظر را پیدا کردید، یک قرارداد باید امضا شود. این قرارداد نشان می دهد، شما از سلامت خانه مطمئن شده و از آن بازدید کرده اید. پس از خرید خانه شما موظف هستید، مالیات خانه را پرداخت کنید. پرداخت مالیات ملک به صورت زیر می باشد.

  • 0 تا 6500 یورو – 3.945٪
  • 6500 تا 17000 یورو – 1.627%
  • 17000 تا 60000 یورو – 1.085٪
  • بیش از 60000 یورو – 0.814%

بهترین مناطق فرانسه برای خرید ملک

اگر تصمیم به سرمایه گذاری فرانسه از طریق خرید ملک را دارید، خوب است، مناطق مختلف فرانسه را بررسی کرده و با توجه به نیاز و سرمایه خود منطقه ای را انتخاب کنید.

  • شمال فرانسه

این منطقه دارای خط ساحلی بوده و به کشور انگلیس بسیار نزدیک است. به همین دلیل مناطقی مثل نرماندی، پیکاردی و پاریس مورد علاقه شرکت های خارجی می باشد. این منطقه دارای بندرهایی مثل دوور و پلیموت است. اگر می خواهید خانه ای برای تعطیلات در فرانسه خریداری کنید، این منطقه مناسب است.

  • فرانسه شرقی

این منطقه غرق در تاریخ و فرهنگ قرون وسطایی و تاریخ مدرن است. این بخش از فرانسه دروازه ورود به بلژیک، آلمان و سوئیس است.

  • فرانسه مرکزی

این منطقه به عنوان قلب فرانسه معروف است. دارای مناطق طبیعی و چشم اندازهای بکر است. در این بخش قیمت مسکن به نسبت پایین است. اگر دنبال منطقه ای آرام هستید، این بخش می تواند مناسب باشد.

بهترین مناطق فرانسه برای خرید ملک

مهاجرت و اقامت از طریق ثبت شرکت در فرانسه

برای مهاجرت و اقامت از طریق ثبت شرکت فرانسه، فرد متقاضی باید در کشور مبدا شرکتی داشته باشد. با ثبت شرکت در فرانسه شخص به عنوان کارمند استخدام می شود. فرد متقاضی باید در رتبه های بالای کاری استخدام شود و نقش پر رنگی در اداره شرکت داشته باشد. لازم است حقوق ماهانه فرد متقاضی حداقل 2000 یورو تعیین شود.

متقاضی جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور فرانسه می بایست مبلغ 10 میلیون یورو را در زمینه ثبت شرکت سرمایه گذاری نماید. می توانید این سرمایه گذاری را شخصاً انجام داده و یا از طریق شرکتی که حداقل %30 از سهام آن متعلق به شما است این اقدام را انجام دهید.برای اینکه برای اعضای خانواده خود اقدام نمایید، نیازی نیست تا به مبلغ اولیه سرمایه خود، مبلغ دیگری را اضافه نمایید.

انواع ثبت شرکت در فرانسه

سرمایه گذاران خارجی که قصد ثبت شرکت در فرانسه را دارند، می توانند از میان انواع شرکت یک نوع شرکت را با توجه به ساختار کسب و کار و فعالیت تجاری خود انتخاب کنند. این شرکت ها به صورت زیر هستند.

انواع ثبت شرکت در فرانسه
  • شرکت با مسئولیت محدود SARL: این نوع شرکت متداول ترین نوع ثبت شرکت می باشد. قوانین در این نوع شرکت سختگیرانه تر است. این نوع شرکت بیشتر برای کسب وکارهای کوچک و متوسط استفاده می شود. از مزایای این شرکت این است، که می تواند توسط افراد خارجی ایجاد شود.
  • شرکت با مسئولیت محدود SAS: این نوع شرکت با مسئولیت محدود انعطاف پذیرتر بوده که می توان آیین نامه شرکت را متناسب با نیازهای خاص سهام داران تنظیم کرد. در این نوع شرکت ممکن است تحت شرایط خاص ابزارهای مالی شرکت مثل اوراق قرضه قابل تبدیل منتشر شود.
  • شرکت با مسئولیت محدود SA: این نوع شرکت نیاز به حداقل 7 سهامدار دارد.

شرایط ثبت شرکت در فرانسه

سرمایه گذاران خارجی در فرانسه می توانند همانند شهروندان این کشور کارهای ثبت شرکت را انجام دهند. فقط در صورتی که نیاز به مهاجرت فرد متقاضی برای اداره تجارت باشد، باید حتما درخواست اجازه اقامت ارائه شود.
همچنین باید آدرسی برای شرکت تعیین شود تا در انجام کارهای اداری ثبت شرکت از این آدرس استفاده شود. برای ثبت قانونی شرکت باید مجموعه ای از اسناد تهیه شده و در اداره ثبت شرکت های فرانسه ثبت شود.
جهت راه اندازی شرکت و سرمایه گذاری باید حسابی به نام شرکت در یکی از بانک های فرانسه افتتاح و کارهای مربوط به دریافت شماره مالیات و شماره مالیات بر ارزش افزوده انجام شود. 20% از سرمایه اولیه قبل از ثبت شرکت در فرانسه پرداخت شده تا کارهای ثبت شرکت پیش برود.

سرمایه گذاری در فرانسه از طریق کارآفرینی

برای مهاجرت به فرانسه حتما نیاز نیست، یک کارفرما شما را استخدام کند. شما می توانید کسب و کار خودتان را در فرانسه راه اندازی کنید. برای سرمایه گذاری در فرانسه از طریق کارآفرینی باید به سفارت فرانسه در کشور خود مراجعه کنید و بیزینس پلن کسب و کارتان را ارائه دهید.
در این نوع سرمایه گذاری در فرانسه طرح تجاری ارائه شده اهمیت زیادی دارد و باید دولت فرانسه را قانع کند. این بیزینس پلن باید در فرانسه باعث اشتغال زایی شده و نوآور باشد. در سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی سرمایه اولیه ای مشخص نشده است. اما باید ثابت کنید تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی در فرانسه تا قبل از راه اندازی کسب و کار را دارید.
در صورت تایید بیزینس پلن و تمکن مالی اقامت فرانسه برای فرد صادر می شود. این اقامت یک ساله بوده و قابل تمدید است. بعد از 5 سال تمدید اقامت، اقامتی 10 ساله برای فرد صادر می شود که می تواند این اقامت را به اقامت دائم تبدیل کند.

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری فرانسه از طریق تمکن مالی

فرانسه جز کشورهایی محسوب می شود، که امکان دریافت ویزای تمکن مالی یا ویزای خود حمایتی را برای افراد خارجی قرار داده است. این نوع ویزا در کشورهای معدودی صادر می شود.
در روش سرمایه گذاری از طریق تمکن مالی در فرانسه فرد باید سرمایه کافی برای زندگی خود و اعضای خانواده داشته باشد. مزیت این روش این است، که نیازی به انتقال سرمایه از کشور مبدا به فرانسه نیست.
تنها باید در زمان مصاحبه با افسر سفارت کلیه دارایی ها و سرمایه های منقول و غیر منقول را ذکر کرد. در این روش فرد اجازه کار در فرانسه را ندارد و باید با سرمایه خود زندگی کند.

اگر فرد متقاضی می خواهد به تنهایی مهاجرت کند، باید مبلغ 40 هزار یورو و یا معادل آن را به مدت 6 ماه در حساب خود داشته باشد و مدارک آن را به افسر سفارت ارائه دهد. در صورتی که برای مهاجرت به فرانسه، همسر فرد متقاضی همراه او باشد، باید مبلغ 18 هزار یورو به این مبلغ اضافه شود. برای فرزندان زیر 18 سال نیز به ازای هر نفر 10 هزار یورو باید در حساب فرد متقاضی باشد.
پس از تایید افسر سفارت، اقامت فرانسه برای فرد متقاضی و اعضای خانواده صادر می شود. این اقامت یک ساله بوده و قابل تمدید است. بعد از 5 سال تمدید اقامت می توان اقامت 10 ساله دریافت کرد. این اقامت قابل تبدیل به اقامت دائم می باشد. با گذشت یک سال از اقامت دائم فرد می تواند برای دریافت تابعیت و پاسپورت فرانسه اقدام کند.

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری فرانسه از طریق تمکن مالی

سرمایه گذاری در فرانسه از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

با خرید اوراق قرضه دولتی در فرانسه می توان برای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری فرانسه اقدام کرد. یکی از معایب این روش نیاز به سرمایه بسیار زیاد است.
برای سرمایه گذاری در فرانسه از طریق اوراق قرضه دولتی باید مبلغ 10 میلیون دلار سرمایه گذاری کرد. در این صورت امکان اخذ اقامت فرانسه برای فرد متقاضی و اعضای خانواده وجود دارد. در این روش سرمایه گذاری نیاز به اقامت شخص در فرانسه نیست و با عدم حضور اقامت باطل نمی شود. همچنین در این روش به مدارک زبان و مدارک تحصیلات دانشگاهی نیاز نیست.
مجوز اقامت در روش مهاجرت اقامت سرمایه گذاری فرانسه از طریق خرید اوراق قرضه بیش از 2 ماه طول نمی کشد و فرد متقاضی با دریافت اقامت می تواند همچون شهروندان فرانسه در این کشور زندگی کند.

دلایل مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری فرانسه

فرانسه ششمین اقتصاد برتر جهان و سومین اقتصاد بزرگ در اتحادیه اروپا است. در این کشور 40 شرکت از 500 شرکت بزرگ جهان شامل برخی شرکت های هواپیمایی، بیمه، انرژی و لوازم آرایشی برجسته جهان قرار دارد.
بنابراین یک مقصد جذاب سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران بین المللی، به ویژه برای اروپایی ها می باشد.

دلایل اصلی مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری فرانسه برای سرمایه گذاران خارجی موارد زیر می باشد:

  • اکثر شرکت های دولتی فرانسه در بازار یورونکست پاریس تجارت می کنند. بازار بورس فرانسه دومین بازار سهام اروپا است. بسیاری از تجارت ها در این بازار انجام می شود و سرمایه گذاری ها در اکثر مواقع نقد هستند.
  • برخلاف صرافی های کوچک ، به راحتی و به سرعت می توانید خریدار سهام خود را پیدا کنید. بنابراین ، سرمایه گذاری شما بی خطر است.
  • شرکت های فرانسوی سهم زیادی را در بازار عرضه کرده اند و بازده سرمایه شما ثابت است.
  • در اقتصاد نوظهور فرانسه مانند برزیل و چین هیچ نگرانی در مورد نوسانات ناپایدار وجود ندارد.
  • کارشناسان به طور مداوم سهام فرانسه را بررسی کرده و مورد تحقیق قرار می دهند. بنابراین ریسک انتخاب سهام اشتباه پایین می آید.
  • دولت فرانسه بازار سهام را به طور دقیق تنظیم می کند. بنابراین هنگام سرمایه گذاری در بازار سهام فرانسه هیچ نگرانی در مورد کلاهبرداری وجود ندارد.

مزایای سرمایه گذاری در فرانسه

سرمایه گذاری در فرانسه مزیت های زیادی برای فرد متقاضی و خانواده او خواهد داشت. در متن ذیل به تعدادی از مزایای اخذ اقامت فرانسه از طریق سرمایه گذاری اشاره خواهد شد.

  • امکان ورود به 26 کشور منطقه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا برای متقاضی و همراهان
  • امکان انتخاب شغل درخواستی و امکان دخل و تصرف در آن
  • مبالغ دریافتی به حساب شخص متقاضی واریز می گردد.
  • برای اقدام پولی نزد دولت فرانسه بلوکه نمی شود.
  • پروسه زمانی 2 ماهه نیز ویژگی درخواست برای این ویزا است.
  • سیستم مراقبت بهداشتی در فرانسه از نظر رتبه بندی در سازمان بهداشت جهانی بهترین سیستم بهداشت و درمان می باشد.
  • با وجود نرخ بهره کم برای وام مسکن و ارزش بالای املاک در فرانسه، خرید ملک در فرانسه می تواند بهترین سرمایه گذاری باشد.
  • سبک زندگی اجتماعی و خانواده محور در فرانسه
مزایای سرمایه گذاری در فرانسه

معایب سرمایه گذاری در فرانسه

در کنار مزایایی که سرمایه گذاری در فرانسه دارد، توجه به معایب و نکات منفی مهاجرت به فرانسه نیز مهم است. بدون شک فرانسه کشوری پیشرفته بوده و دریافت اقامت آن مزایای بسیار زیادی برای فرد و اعضای خانواده او دارد.

اما بهتر است قبل از اقدام برای سرمایه گذاری در فرانسه، از معایب آن نیز مطلع شد.

  • بیشتر تمرکز اقتصاد در شهر پاریس است و این شهر جز شهرهای گران محسوب می شود.
  • در فرانسه بین افراد خارجی و شهروندان فرانسوی اختلاف طبقاتی وجود دارد.
  • زبان فرانسوی جز زبان های دشوار محسوب می شود و برای زندگی در این کشور باید به این زبان تسلط پیدا کرد.

هزینه مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری فرانسه

سرمایه گذاران خارجی هنگام صدور مجوز باید مبلغ 200 یورو به اداره مهاجرت و شهروندی فرانسه پرداخت کنند. علاوه بر هزینه مالیات برای هزینه تمبر نیز مبلغ 25 یورو پرداخت می شود تا مجوز اقامت صادر شود.
اگر بخواهید از طریق خرید ملک در فرانسه سرمایه گذاری کنید، هزینه های جانبی برای قرارداد خانه باید پرداخت کنید. این هزینه ها حداکثر به اندازه 10% قیمت خانه خواهند بود.
در کنار این هزینه ها باید هزینه زندگی در فرانسه را نیز در نظر گرفت. به ویژه اگر همراه با خانواده به این کشور مهاجرت کنید، هزینه های ماهانه می تواند زیاد شود. در جدول زیر می توانید قیمت اقلام مهم برای زندگی را مشاهده کنید.

غذا در رستوران ارزان قیمت13.83 یوروغذا در رستوران متوسط برای دو نفر50 یورو
کاپوچینو2.84 یوروشیر یک لیتری1 یورو
یک قرص نان سفید 500 گرمی1.42 یورویک کیلو گرم برنج سفید1.79 یورو
12 عدد تخم مرغ2.99 یورویک کیلو گرم پنیر محلی15.39 یورو
یک کیلو گرم فیله مرغ10.26 یورویک کیلو گرم گوشت گاو16.42 یورو
یک کیلو گرم سیب2.60 یورویک کیلو گرم موز2.01 یورو
یک کیلو گرم پرتقال2.50 یورویک کیلو گرم گوجه فرنگی2.90 یورو
یک کیلو گرم سیب زمینی1.83 یورویک کیلو گرم پیاز2.04 یورو

مدارک مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری فرانسه

اگر قصد مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری فرانسه را دارید، باید مدارکی را جمع آوری کرده و به سفارت فرانسه در کشور خود ارائه دهید. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس در ابعاد عکس پاسپورت
  • عدم سوء پیشینه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدارک شناسایی
  • مدارک اعضای خانواده (در صورت همراه بودن خانواده)

برای سرمایه گذاری در فرانسه از طریق ثبت شرکت باید مدارک زیر را تهیه کرده و برای ثبت شرکت ارائه دهید:

  • تفاهم نامه و اساس نامه شرکت باید محضری شود.
  • مدارک شناسایی سهامداران که باید ترجمه و محضری شود.
  • فرم درخواست صادر شده به سازمان ثبت تجارت
  • اطلاعیه ای در روزنامه ملی فرانسه که نشان دهنده افتتاح شرکت می باشد.
مدارک مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری فرانسه

سخن پایانی

سرمایه گذاری در فرانسه، شرایط سرمایه گذاری در فرانسه ، مدارک لازم برای سرمایه گذاری در فرانسه و سرمایه مورد نیاز برای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در فرانسه در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت.
نحوه سرمایه گذاری در فرانسه از طریق خرید ملک، اقدامات لازم برای سرمایه گذاری در فرانسه از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری در فرانسه از طریق خرید اوراق قرضه و تمکن مالی به طور کامل توضیح داده شد. فرانسه کشوری پیشرفته با اقتصاد قوی می باشد و سرمایه گذاری در این کشور مزایای زیادی برای فرد متقاضی خواهد داشت.
برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت اقامت سرمایه گذاری فرانسه می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید. همچنین می توانید در بخش دیدگاه ها که پایین همین مطلب قرار دارد، سوالات خود را بپرسید و پاسخ خود را دریافت کنید.

سوالات متداول

روش های سرمایه گذاری در فرانسه چیست؟

سرمایه گذاری در فرانسه از طریق راه اندازی یک تجارت، ثبت شرکت، از طریق خرید اوراق قرضه ،خرید ملک و خودحمایتی امکانپذیر است.

مزایای سرمایه گذاری در فرانسه چیست؟

امکان ورود به 26 کشور منطقه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا برای متقاضی و همراهان.
امکان انتخاب شغل درخواستی و امکان دخل و تصرف در آن.
مبالغ دریافتی به حساب شخص متقاضی واریز می گردد و…

استاندارهای سرمایه گذاری در فرانسه چیست؟

بررسی کنترل فساد در فرانسه، بررسی ریسک مصادره اموال در فرانسه

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در فرانسه تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه در سال 2024 برای ایرانیان چه شرایطی دارد؟ کشور فرانسه هر سال بیش از 23% بودجه م...

کار در فرانسه کار در فرانسه

کار در فرانسه یکی از روش های گرفتن اجازه زندگی در فرانسه است که با خیالی آسوده این فرآیند را...

تحصیل در رشته پرستاری فرانسه تحصیل در رشته پرستاری فرانسه

شغل پرستاری یکی از پر کاربردترین رشته ها بین کل مشاغل دنیاست، تحصیل در رشته پرستاری فرانسه ...

نظرات کاربران
یاسمن

سلام وقتتون بخیر شرایط تحصیل در فرانسه به چه صورت است؟

آتیه آفرینان

سلام ، به مقاله ی "صفر تاصد تحصیل در فرانسه" مراجعه کنید.

محمدی

سلام ممنون از مطالب مفیدتون.

آتیه آفرینان

با سلام ، سپاسگذارم.

نیما

سرمایه گذاری در فرانسه چقدر سرمایه میخواد؟

آتیه آفرینان

با سلام. به طور کامل در مقاله ذکر شده است.

مصطفی

با سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون.

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر ممنون دوست عزیز

شیمااا

سلام خسته نباشید. ممنون از اطلاعات کاملی که در سایت قرار دادین

آتیه آفرینان

سلام ، ممنون از توجهتون.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button