مهاجرت کاری به دانمارک مطلبی است که قصد خواندن آن را دارید احتمالا سوالات زیادی در مورد شرایط اخذ اقامت کاری دانمارک، قوانین مهاجرت به دانمارک و شرایط کلی کشور مثل نرخ مالیات در دانمارک و هزینه های زندگی دارید.
ما در این مطلب سعی می کنیم جزئیات کار در دانمارک و انواع ویزای کاری را به شما توضیح دهیم و در مورد پرداخت مالیات و وضعیت اقتصادی این کشور اطلاعات کاملی به شما ارائه دهیم تا بتوانید برای مهاجرت به دانمارک بهتر تصمیم بگیرید.

مهاجرت به دانمارک از طریق ویزای کار یکی از راه های ورود به کشور دانمارک و اخذ اقامت این کشور است. همانطور که در مقاله های “ مهاجرت کاری ” به بررسی روش های مهاجرت پرداختیم و در مورد “اطلاعات کلی مهاجرت کاری” که یکی از این روش ها، مهاجرت کاری می باشد، توضیحات کاملی ارایه دادیم و قول داده بودیم که به بررسی روش ها و قوانین کشورهای مختلف در زمینه اخذ ویزای کار در دانمارک نیز مقاله قرار دهیم یک مقاله مرجع را برای شما دوستان عزیز فراهم کرده ایم. (آشنایی با کشور دانمارک)

🔊 پادکست شرایط کار در دانمارک 🔊

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

🔰 شرایط عمومی مهاجرت اقامت کاری دانمارک
🔰 مهاجرت به دانمارک و اطلاعات کلی در مورد این کشور
🔰 شرایط کاری کشور دانمارک
🔰 اقامت کاری دانمارک و انواع ویزای کاری
🔰 مراحل دریافت اقامت کاری دانمارک و درخواست کار
🔰 هزینه درخواست کار و اقامت کاری دانمارک
🔰 مدارک موردنیاز برای اقامت کاری دانمارک و دریافت ویزای کار
🔰 مدت زمان اقامت کاری دانمارک و اعتبار ویزای کار
🔰 لیست مشاغل مورد نیاز برای دریافت اقامت کاری دانمارک
🔰 اجازه کار و اقامت کاری دانمارک برای پزشکان
🔰 خاتمه اجازه اقامت در کشور دانمارک
🔰 اقامت کاری دانمارک از طریق ویزای کار طرح گرین کارت
🔰 مهاجرت به دانمارک از طریق ویزای کار
🔰 اقامت کاری دانمارک و میزان درآمد مشاغل مختلف
🔰 وضعیت اقتصادی دانمارک برای مهاجرت
🔰 شرایط اخذ تابعیت دانمارک

شرایط عمومی مهاجرت و اقامت کاری دانمارک

یکی دیگر از راه های مهاجرت و اقامت کاری دانمارک است. شرایطی که اگر برای هر شخص رخ دهد بهترین حالت ممکن برای مهاجرت خواهد بود.
کشورهای عضو اتحادیه اروپا، دارای قوانین کاری مشابه می باشند. به طوری که در کشورهای اتحادیه اروپا چنانچه کارفرمایی برای یک تخصص خاص به نیروی کار نیاز داشته باشد، باید نیاز خود را در قالب یک آگهی به مدت 3 ماه در کشور مقصد و در صورت نیافتن شخص متقاضی شغل آگهی شده، این آگهی باید مجددا به مدت 3 ماه دیگر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تکرار گردد.

شرایط عمومی مهاجرت و اقامت کاری دانمارک


در نهایت چنانچه بعد از گذشت این 6 ماه، متقاضی مهاجرت کاری به دانمارک برای شغل آگهی شده، یافت نشد، کارفرما مجاز به دعوت افراد خارج از اتحادیه اروپا می باشد.
قابل ذکر است که این حالت در واقع به سادگی میسر نمی باشد.بنابراین شخص متقاضی مهاجرت به دانمارک از طریق ویزای کار، ابتدا از طرق دیگر همچون ویزای تحصیلی وارد کشور دانمارک شود و سپس در آنجا به جستجوی کار بپردازد.
در صورت یافتن کار در دانمارک، شخص مذکور می تواند ویزای خود را از نوع دانشجویی به ویزای کاری تغییر دهد.
قابل ذکر است که در صورت کار در دانمارک و مالیات پردازی به مدت 5 سال می توان برای دریافت اقامت دائم دانمارک اقدام کرد.

شرایط کار در دانمارک

به طور کلی شرایط کار در دانمارک از 10 ژوئن سال 2016 تغییر پیدا کرد اما در مجموع شرایطی موجود می باشد که با توجه به آن شرایط شما می توانید نسبت به کار در دانمارک اقدام نمایید.
اما به طور کلی برای کار در دانمارک نیازمند پیشنهاد شغلی می باشید که باید شرایط به گونه ای باشد که کارفرما و دولت دانمارک را قانع کند که چرا نیروی کاری مورد نظر را از خارج از کشور دانمارک پذیرفته است.

ولی اگر بخواهیم اشاره ای کوتاه به این موارد داشته باشیم عبارتند از: افراد با توانایی های و استعدادهای خاص، پزشکان، هنرمندان که اجازه کار و اقامت نیز به صورت موقت می باشد و در صورت وجود شرایط امکان تمدید آن هم وجود دارد.
همچنین متقاضی می تواند همسر، شریک زندگی و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز به همراه ببرد و البته در مورد فرزندان بالای 18 سال نیز تحت شرایط خاص می توان اقدام نمود.
همسر یا شریک زندگی شما برای کل دوره و یا اجازه اقامت شما واجد شرایط اقامت است و همچنین می تواند به صورت مستقل در پی کسب اجازه کار باشد.

کار در دانمارک و اطلاعات کلی آن

انواع ویزای مهاجرت و اقامت کاری دانمارک

انواع ویزای مهاجرت و اقامت کاری دانمارک

ویزاهای کاری مختلفی برای دریافت اقامت کاری دانمارک وجود دارد اما 3 مورد اول که در ادامه به شما توضیح می دهیم، جز ویزاهای کاری پرطرفدار است.

1.کار در دانمارک از طریق فهرست مثبت

 در بسیاری از مشاغل در این کشور نیروی کار ماهر و واجد شرایط وجود ندارد.اگر شما دارای یکی از مهارت ها در یکی از این مشاغل هستید، شما می توانید یک اجازه کار و اجازه اقامت در زمان بسیار کم به دست آورد.از جمله راه های مهاجرت به کشور دانمارک از طریق تخصص می باشد. در این نوع ویزا حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز لیسانس است و باید تخصص شما در فهرست مثبت دانمارک موجود باشد تا بتوانید اقامت کاری دانمارک را دریافت کنید.

2.کار در دانمارک از طریق طرح پرداخت محدود

اگر شما یک پیشنهاد کار از یک کارفرمای دانمارکی داشته باشید که بیش از DKK 375000، شما همچنین می توانید برای یک کار و اجازه اقامت در این کشور تحت طرح پرداخت محدود اقدام کنید.

3.کار در دانمارک از طریق ویزای کار فست ترک

برخی شرکت های دانمارکی که گواهی نامه بازار کار و استخدام دانمارک را دارند می توانند با استفاده از طرح فست ترک نیروی کار متخصص و ماهر استخدام کنند.  این نوع ویزا می تواند شامل حال شرکت های خصوصی و دولتی و همچنین دانشگاه ها شود. طرح فست ترک برای شرکت های بزرگ در نظر گرفته شده است که نیاز به استخدام نیروی کار خارجی متخصص دارند. در این حالت کارهای استخدام و اقامت کاری دانمارک به طور سریع انجام می شود و طی مدت 10 روز کارهای استخدام انجام می شود.

شرکت هایی می توانند از این طرح استفاده کنند که یک سری شرایط خاص داشته باشند. به عنوان مثال شرکت باید حداقل 20 کارمند تمام وقت داشته باشد و برای استخدام حقوق متناسب با قوانین کار دانمارک پرداخت کند. همچنین این شرکت نباید طبق قوانین کار تخلفی داشته باشد. شرکت نباید طی دو سال گذشته جریمه ای بیشتر از 20000 DKK داشته باشد.

4.کار در دانمارک از طریق ویزای تحصیلی

افرادی که از طریق تحصیل در دانمارک مهاجرت کرده اند، می توانند در حین تحصیل کار کنند و از این طریق مسیر دریافت اقامت کاری دانمارک را برای خود هموار کنند. این دانشجویان اجازه دارند در زمان تحصیل 15 ساعت در هفته کار کنند و در تعطیلات بین ترم ها به صورت تمام وقت به کاری مشغول شوند.

5.کار در دانمارک از طریق ویزای کوتاه مدت تعطیلات

این نوع ویزا یک ویزای کوتاه مدت است که شامل حال همه ی کشورها نمی شود و شرایط خاصی دارد. یکی از شرایط آن شرط سنی می باشد. شما با این ویزا می توانید در فصل تابستان و به طور موقت در دانمارک مشغول به کار شوید.

مراحل دریافت اقامت کاری دانمارک و درخواست کار

  • شما برای دریافت اقامت کاری دانمارک بعد از پیدا کردن کار در دانمارک از طریق پیشنهاد شغلی باید به سفارت این کشور بروید.
  • برای بررسی درخواست کار هزینه ای از شما دریافت می شود.
  • دقت داشته باشید که در صورت رد درخواست این مبلغ برگردانده نمی شود.
  • حتما قبل از اقدام برای دریافت اقامت کاری دانمارک از معتبر بودن پاسپورت خود مطمئن شوید. زیرا اجازه اقامت در دانمارک تنها تا 3 ماه قبل از پایان اعتبار پاسپورت است.
  • بعد از این مرحله از شما عکس برداری شده و انگشت نگاری می شوید تا کارت اقامت شما صادر شود. در صورتی که این مرحله را انجام ندهید درخواست اقامت شما بدون شک رد می شود.
  • بعد از ثبت مشخصات شما باید فرم درخواست را ارسال کنید. این کار هم به صورت آنلاین قابل انجام است و هم به صورت حضوی در سفارت.
  • برای تسریع در انجام کارها و بررسی سریع تر درخواست اقامتتان بهتر است این مرحله را آنلاین انجام دهید.
مراحل دریافت اقامت کاری دانمارک و درخواست کار
  • برای افرادی که خارج از خاک دانمارک هستند نتیجه درخواست به سفارت کشور مبدا ارسال می شود.
  • نماینده سفارت یا نتیجه درخواست را به آدرس شما ارسال می کند و یا از شما می خواهد برای تحویل نتیجه به سفارت مراجعه کنید.

زمان بررسی درخواست اقامت بستگی به نوع ویزای کار شما دارد. به عنوان مثال اگر بخواهید از طریق فهرست مثبت اقامت کاری دانمارک را دریافت کنید این پروسه حدود 1 ماه زمان می برد. در مورد طرح پرداخت محدود نیز زمان پروسه 1 ماهه است.
اما اگر بخواهید از طریق اقامت کاری دانمارک خانواده خود را نیز همراه ببرید بررسی درخواست خانواده 2 ماه طول می کشد.

هزینه درخواست کار و اقامت کاری دانمارک

در قسمت قبل گفتیم که شما باید برای بررسی درخواستتان هزینه ای را پرداخت کنید. این هزینه با توجه به نوع ویزای کار دانمارک متفاوت است.
برای دریافت ویزای کار در دانمارک از طریق فهرست مثبت، طرح پرداخت محدود و طرح شرکت شما باید مبلغ 3250 کرون پرداخت کنید.
در مورد ویزای فست ترک یا سریع مبلغ مورد نظر 3250 کرون می باشد. اگر افراد خانواده بخواهند در مهاجرت به دانمارک همراه شما باشند باید برای درخواست آن ها 1600 کرون پرداخت کنید.
بعد از دریافت اقامت کاری دانمارک اگر تصمیم داشته باشید اقامت خود را به اقامت دائم تغییر دهید برای این مورد باید مبلغ 5450 کرون پرداخت کنید.

مدارک موردنیاز مهاجرت و اقامت کاری دانمارک

شما برای دریافت اقامت کار در دانمارک به مدارک و اسناد زیر نیاز دارید:

  • فرم درخواست که باید به صورت کاملا دقیق پر شود.
  • عکس پرسنلی مناسب
  • پاسپورت معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار
  • کپی پاسپورت
  • تایید بیمه درمانی یا مسافرتی با پوشش حداقل 30000 کرون
  • نامه ای که در آن هدف از مهاجرت به دانمارک و برنامه ی خود را در آن توضیح دهید.
  • رزرو هتل برای طول مدت اقامت در دانمارک
  • سند ازدواج، شناسنامه فرزندان و در صورت فوت همسر گواهی فوت
  • تاریخ و شماره پرواز که زمان ورود و خروج شما از دانمارک در آن مشخص باشد.
  • اثبات تمکن مالی برای مدت اقامت در دانمارک
  • قرارداد استخدام و اجازه کارفرما
  • تکمیل فرم اظهار نامه مالیاتی

مدت اعتبار ویزای کار در دانمارک

طول کار و اقامت مجوزهای اعطا شده تحت لیست طرح بستگی به طول قرارداد کار شما در دانمارک دارد.
برای قرارداد کار دائم (کسانی که هیچ تاریخ پایان برای آنها در نظر گرفته نشده است) مجوز کار برای دوره اولیه به صورت 4 سال اعطا می شود.
پس از این دوره شما می توانید مجوز خود را تمدید کنید اگر شما در همان شغل باقی ماندید به خصوص اگر عنوان شغلی شما در لیست موجود است.
برای قراردادهای کار موقت و مجوز اقامت براساس این طرح برای طول اشتغال 6 ماه است. اگر شما کار دیگری در آن زمان پیدا کنید باید برای ویزای جدید براساس کار جدید اقدام کنید.

مدت اعتبار ویزای کار در دانمارک

لیست مشاغل موردنیاز دانمارک

به طور کلی کشور دانمارک در گروه های شغلی پزشکی، مهندسی، فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه است. در بخش مهندسی شما می توانید برای مشاغلی مثل مهندس مکانیک، مهندس ساختمان، مهندس IT، مهندس انرژی و مهندس الکترونیک درخواست کار ارسال کنید و شانس خود را برای دریافت اقامت کار در دانمارک بسنجید.
پزشکان، دندان پزشکان و دام پزشکان نیز از شانس خوبی برای دریافت اقامت کاری دانمارک برخوردار هستند.

مشاغل مورد نیاز اقامت کاری دانمارک

دقت داشته باشید اگر شما به هر دلیلی کار خود را از دست بدهید و دلیل آن کوتاهی خودتان نباشد می توانید به مدت 6 ماه اقامت دانمارک را بگیرید و دوباره برای درخواست کار و دریافت اقامت کاری دانمارک اقدام کنید. این کار از طریق فرم تقاضای AR1 انجام می شود.

اجازه و اقامت کار در دانمارک برای پزشکان

پزشکان و دندان پزشکانی که خارج از اتحادیه اروپا و کشور دانمارک تحصیل کرده باشند می توانند اجازه اقامت خاصی را دریافت نمایند. این نکته را در نظر داشته باشید که تاییدیه مدرک پزشکان و دندان پزشکان به معنای اجازه اقامت آنها نمی باشد.
بنابراین پزشکان باید برای امکان کار در دانمارک درخواست اجازه کار را ارائه نمایند.ارائه اجازه کار به منظور ارزیابی مدرک که میان کارمند و کارفرما منعقد می شود صورت می گیرد که باید میزان حقوق سالیانه و شرایط کاری نیز مطابق با استانداردهای کاری کشور دانمارک باشد.
علاوه بر موارد فوق مسئله دیگری وجود دارد این است که قبل از اینکه پزشکان برای دریافت اجازه کاری اقدام نمایند، یک اجازه کاری موقت را دریافت خواهند کرد.
بنابراین در کنار درخواست اجازه کاری به منظور ارزیابی و تأییدیه مدرک شما این امکان را دارید که درخواست اجازه کار را برای انجام کار اضافی ارائه نمایید و این اجازه ی انجام کار اضافی می تواند تنها در محدوده ای که قرار است مدرک شما مورد ارزیابی قرار گیرد به شما ارائه گردد.

اجازه و اقامت کار در دانمارک برای پزشکان

خاتمه اجازه اقامت در دانمارک

در هر صورت اجازه اقامت شما بعد از گذشت مدت زمانی خاتمه می یابد. هر زمان که اجازه اقامت شما خاتمه می یابد مهلت قانونی برایتان در نظر گرفته می شود تا خاک کشور دانمارک را ترک کنید و در صورتی که در مهلت تعیین شده این کشور را ترک نکنید اقامت شما به صورت غیر قانونی خواهد بود و اخراج از کشور دانمارک به این معناست که از ورود به تمامی کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شنگن از جمله کشور دانمارک برای مدت حداقل 2 سال منع می شوید. اما اجازه اقامت شما ممکن است با توجه به موارد زیر خاتمه یابد که عبارتند از:

  • در صورتی که شرایط شخص متقاضی تغییر یابد: یکی از شرایطی که باعث می شود اجازه اقامت شما خاتمه یابد همانا تغییر شرایط می باشد از جمله این که شغلتان را از دست دهید و یا این که از ادامه شغلتان خودداری نمایید.بد نیست در اینجا به این نکته اشاره کرد که شما همواره موظف هستید که مقامات دولت دانمارک را نسبت به شرایط کاریتان آگاه سازید.
    همچنین در صورتی که بخواهید شغلتان را تغییر دهید و یا اگر بخواهید شغل جدیدی را برای خود راه اندازی نمایید نیازمند اجازه اقامت و اجازه کاری جدید می باشید.
  • تقلب و کلاهبرداری: در صورت تقلب و کلاهبرداری این امکان را برای دولت دانمارک فراهم نموده تا نسبت به خاتمه اقامت آنها اقدام نمایید.
  • گم شدن پاسپورت
  • عضو نامطلوب
  • سایر شرایط دیگر از قبیل: تهدید علیه امنیت اجتماعی، عمومی و سلامت – مرتکب جرائم جنگی و یا مرتکب جرائم سیاسی مهمی در خارج از کشور دانمارک.
خاتمه اجازه اقامت در دانمارک

اقامت کاری دانمارک از طریق ویزای کار طرح گرین کارت

یکی از راه های مهاجرت به دانمارک و اقامت در آن کشور دریافت کارت سبز یا Green Card است.
با دریافت این کارت می توانید برای 3 سال در دانمارک اقامت داشته باشید و در این مدت به دنبال کار مناسب و مورد نظر خود باشید و بعد از 4 سال درخواست اقامت دائم خود را مطرح کنید.
برای دریافت گرین کارت باید حد نصاب نمره 100 را از نظر سن، سطح تحصیلات، سوابق کاری، سطح زبان و هماهنگی با کشور دانمارک کسب کنید.
امتیازات در برنامه گرین کارت دانمارک براساس معیارهای عینی استفاده شده برای ارزیابی اینکه آیا درخواست دهنده مناسب درخواست برای شغل های سطح بالا در دانمارک است یا خیر، داده می شود.
گرفتن اجازه اقامت تحت طرح گرین کارت دانمارک به مانند گرفتن یک شغل نیست.
این کاملا مسئولیت خود شماست تا در دانمارک شغلی پیدا کنید که بتوانید خود را حمایت کنید.
لازم به ذکر است که این طرح هم اکنون فعال نیست.

مهاجرت به دانمارک از طریق ویزای کار

  1. سن:
  • 34 سال و کمتر: 15 امتیاز
  • 35 تا 40 سال: 10 امتیاز
  1. سطح تحصیلات:
  • کارشناسی: 30 امتیاز
  • کارشناسی ارشد یک ساله و دو ساله: به ترتیب 50 و 60 امتیاز
  • دکترا: 80 امتیاز

اگر مدرک خود را از دانشگاه هایی که در فهرست 400 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند و همچنین رشته تحصیلی مورد نظر شما در فهرست مشاغل مورد نیاز گرفته باشد، امتیاز اضافی از 5 تا 15 به شما تعلق می گیرد.

  1. سطح زبان انگلیسی:
  • نمره 3 : 5 امتیاز
  • نمره 3.5 تا 4.5 : 10 امتیاز
  • نمره 5 تا 6 : 20 امتیاز
  • نمره 6.5 به بالا: 20 امتیاز
  1. سوابق کاری:

اگر در سال های گذشته سابقه کار در یکی از مشاغل Positive List دارید حداکثر 15 امتیاز برای شما منظور می شود.

  • 1 تا 2 سال : 10 امتیاز
  • 3 تا 5 سال: 15 امتیاز
  1. سازگاری با محیط:

اگر در یکی از دانشگاه های اروپایی تحصیل کرده باشید یا در یکی از کشورهای اروپای سابقه کاری دارید:

  • سابقه حداقل یک سال تحصیل در یکی از دانشگاه های اروپایی یا سوئیس: 5 امتیاز
  • داشتن اقامت قانونی در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا سوئیس تا دو سال متوالی: 10 امتیاز
    نکته: تسلط زبان دانمارکی 5 امتیاز اضافی دارد.

میزان درآمد مشاغل مختلف در دانمارک

قبل از دریافت اقامت کار در دانمارک و اقدام برای مهاجرت به دانمارک بهتر است با میزان متسوط حقوق در این کشور آشنا شوید تا بدانید با تخصص و مهارت مورد نظرتان قرار است چه مقدار حقوق دریافت کنید.
در ادامه این مطلب هزینه زندگی در دانمارک و هزینه اجاره و خرید خانه در دانمارک را بررسی می کنیم تا با مقایسه میزان درآمد و هزینه ها برای مهاجرت به دانمارک تصمیم بگیرید.
علاوه بر این در مورد نرخ مالیات در دانمارک به طور کامل توضیح می دهیم تا بدانید چه مقدار از حقوق شما به عنوان مالیات کسر می شود.

میزان درآمد مشاغل مختلف در دانمارک

متوسط درآمد در دانمارک 40600 کرون می باشد. اگر بخواهیم به صورت سالانه محاسبه کنیم درآمد متوسط 488000 کرون می شود. کمترین میزان حقوق در این کشور به صورت ماهانه 10300 کرون می باشد و مشاغلی که حقوق بالایی دارند ماهانه حدودا 181000 کرون دریافت می کنند.
در دانمارک با توجه به سابقه کار حقوق افراد افزایش پیدا می کند.
به عنوان مثال افرادی که 2 تا 5 سال سابقه کار دارند نسبت به افراد تازه کار در همان شغل 32 در صد حقوق بیشتری دریافت می کنند.
همین طور افرادی با سابقه ی بالای 5 سال 36 در صد حقوق بیشتری نسبت به کسانی که کمتر از 5 سال سابقه کار دارند، دریافت می کنند. در مورد مدرک تحصیلی نیز به همین شکل است و شما می توانید با مدارک تحصیلی بالاتر حقوق بیشتری دریافت کنید.
به عنوان مثال شخصی که لیسانس دارد نسبت به شخصی در همان شغل با مدرک دیپلم، 24 در صد حقوق بیشتری دریافت می کند. افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند تا 29 در صد بیشتر از افرادی با مدرک لیسانس حقوق دریافت می کنند.
گذراندن دوره کارشناسی ارشد در دانمارک حدود دو سال طول می کشد و از 203000 کرون تا 610000 کرون هزینه دارد. شما بعد از اتمام تحصیل و دریافت مدرک می توانید برای افزایش حقوق اقدام کنید.

در جدول زیر میانگین درآمد شغل های مختلف را بررسی می کنیم تا شما بتوانید برای اقامت کاری دانمارک راحت تر تصمیم بگیرید. ( درآمدهای ذکر شده به صورت ماهانه و بر حسب کرون دانمارک می باشد.)

حسابدار28500مدیر مالی75700
طراح گرافیک24700عکاس22200
معمار49800معلم30000
تحلیلگر کسب و کار52200مهندس عمران38500
مهندس برق37900مهندس مکانیک36200
دندان پزشک99000پرستار31800
مهندس شبکه33100داروساز53200

وضعیت اقتصادی دانمارک برای مهاجرت

دانمارک از نظر آزادی اقتصادی دارای امتیاز 78.3 است. این عدد حدود 1.6 امتیاز افزایش پیدا کرده است. اقتصاد دانمارک در شرایط مناسبی است و دارای رتبه 8 جهانی می باشد.
البته در این کشور هزینه های مالیاتی سنگین است و میزان تولید ناخالص داخلی در چند سال گذشته متوسط بوده است.

در دانمارک حدود 80 در صد از مشاغل مربوط به خدمات هستند و 11 در صد در بخش تولید فعالیت می کنند. در این بخش بندی 2 در صد از مشاغل مربوط به کشاورزی می باشد.

بررسی نرخ بیکاری دانمارک

بررسی نرخ بیکاری برای مهاجرت جز فاکتورهای مهم است. بهتر است قبل از اقدام برای دریافت اقامت کاری دانمارک نرخ بیکاری در این کشور را بررسی کنید.
نرخ بیکاری در دانمارک از سال 2017 کاهش پیدا کرده است. میزان بیکاری در دانمارک در سال 2019 به 3.6 رسیده است. این عدد نشان می دهد وضعیت اشتغال در دانمارک مناسب است.
به طور کلی زمانی که نرخ بیکاری کشوری زیر 5 باشد آن کشور از نظر میزان اشتغال مناسب است. به خصوص برای افرادی که می خواهند مهاجرت کاری دانمارک را دریافت کنند این شرایط ایده آل است.

نرخ بیکاری در دانمارک

بررسی نرخ مالیات در دانمارک

سطح مالیات در دانمارک بالا است و به همین نسبت سطح خدمات دولت مثل مراقبت های بهداشتی و آموزشی نیز بالا می باشد. بالاترین نرخ مالیات بر درآمد در دانمارک 56 در صد است و شرکت ها موظف هستند مالیات 23.5 در صد پرداخت کنند. در دانمارک مالیات های دیگری مثل مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر ارث نیز باید پرداخت شود. مالیات بر درآمد به طور میانگین حدود 45 در صد می باشد.

بررسی هزینه زندگی در دانمارک

هزینه های زندگی در دانمارک نسبت به ایالات متحده آمریکا 27.87 در صد بیشتر است اما هزینه اجاره خانه یا آپارتمان به نسبت آمریکا حدود 14.07 در صد کمتر می باشد. با توجه به این که میزان حقوق و درآمد در دانمارک به طور میانگین حدود 22916.77 کرون می باشد هزینه ها خیلی زیاد نیست و می توان از پس آن ها برآمد.

  • هزینه اجاره خانه در دانمارک

اگر شما قصد اقامت در دانمارک را داشته باشید باید بدانید می خواهید در مرکز شهر یا خارج از آن خانه اجاره کنید. برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر باید ماهانه حدود 6690.38 کرون پرداخت کنید. در صورتی که خانه ی بزرگ تری بخواهید، در همان مرکز شهر باید حدود 12354.80 کرون در ماه هزینه کنید. با اجاره خانه خارج از مرکز شهر مقداری از هزینه ها کاهش پیدا می کند. در این مناطق اجاره یک خانه ی یک خوابه ماهانه حدود 4893.84 کرون نیاز دارد. خانه ای بزرگ تر و سه خوابه در همین منطقه اجاره ای حدود 9235.12 کرون دارد.

  • هزینه خرید خانه در دانمارک

در مورد خرید خانه نیز قیمت ها در مرکز شهر و خارج از آن متفاوت است. شما برای خرید خانه در مرکز شهر بابت هر متر مربع باید حدود 36056.75 کرون هزینه کنید. اما اگر قصد داشته باشید در خارج از آن محدوده خانه بخرید برای هر متر مربع باید حدود 24903.95 کرون پرداخت کنید.

  • هزینه غذا و خوراک در دانمارک
غذا در رستوران ارزان125 کرونغذا در رستوران متوسط برای 2 نفر600 کرون
کاپوچینو37.49 کرونشیر ( یک لیتر )9.20 کرون
نان سفید18.16 کرونبرنج (یک کیلو گرم)14.69 کرون
تخم مرغ (12 عدد)25.02 کرونپنیر (یک کیلو گرم)79.07 کرون
فیله مرغ (یک کیلو گرم)62.26 کرونگوشت گاو ( یک کیلو گرم)93.10 کرون
سیب ( یک کیلو گرم)18.64 کرونگوجه فرنگی (یک کیلو گرم)24.99 کرون
سیب زمینی (یک کیلو گرم)12.15 کرونپیاز (یک کیلوگرم)10.33 کرون
  • هزینه حمل و نقل در دانمارک

در دانمارک برای بلیط یک طرفه باید 24 کرون هزینه کنید. اگر بخواهید با تاکسی رفت و آمد کنید شروع قیمت تاکسی ها 50 کرون می باشد. برای هر کیلومتری که توسط تاکسی طی شود شما باید مبلغ 15 کرون بپردازید. در دانمارک قیمت هر لیتر بنزین 10.68 کرون می باشد.

شرایط اخذ تابعیت اقامت کاری دانمارک

شما برای دریافت پاسپورت دانمارک و تابعیت این کشور لازم است در زمان اقامت کاری در دانمارک  مالیات خود را به موقع بپردازید و در این مدت تخلفی انجام ندهید. در این صورت می توانید بعد از 9 سال اقامت دائم دانمارک را بگیرید.

برخی مسائل می توانند باعث شوند شما تابعیت دانمارک را دریافت نکنید و یا پس از تابعیت آن را از دست بدهید. مثلا اگر با ازدواج ساختگی اقامت این کشور را به دست آورده باشید و یا این که در زمان اقامت مسئله کیفری داشته باشید که این موضوع می تواند برای شما مشکل ساز شود.

شرایط اخذ تابعیت اقامت کاری دانمارک

برخی موارد نیز مدت زمان دریافت تابعیت دانمارک را کاهش می دهد. به عنوان مثال اگر شما بعد از دریافت اقامت کاری دانمارک با یک شهروند دانمارکی ازدواج کنید به ازای هر سال که از ازدواج شما بگذرد یک سال زودتر پاسپورت دانمارک را دریافت می کنید. این مورد تا حداکثر 3 سال از زمان دریافت پاسپورت کم می کند.
دانمارک از سال 2011 امکان تابعیت مضاعف را برای شهروندان و مهاجران فراهم کرده است. در این صورت شهروندان دانمارکی می توانند بدون از دست دادن تابعیت دانمارک تابعیت کشوری دیگر را نیز به دست آورند و مهاجران می توانند بدون انصراف از تابعیت قبلی، برای اخذ تابعیت دانمارک اقدام کنند.

سخن پایانی

در صورتی که تمایل دارید برای دانشگاه های برتر کشور دانمارک اقدام نمایید، موسسه آتیه آفرینان ایرانیان شما را در این زمینه همراهی می نماید. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و دریافت مشاوره اولیه رایگان می توانید با موسسه تماس حاصل نمایید.
بهتر است قبل از هر گونه اقدام برای اقامت کاری دانمارک با مشاوران و متخصصان این حوزه مشورت کنید تا بتوانید از بهترین روش برای دریافت ویزای کار دانمارک استفاده کنید.
همچنین با دانستن قوانین مهاجرت به دانمارک و آگاهی از وضعیت اقتصادی این کشور مثل نرخ مالیات در دانمارک و هزینه زندگی در دانمارک می توانید بهتر تصمیم بگیرید و در صورت تمایل بعد از دریافت مهاجرت و اقامت کاری دانمارک برای دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور اقدام کنید.

سوالات متداول

✳️ مدت زمان کار در دانمارک چقدر است؟

برای قرارداد کار دائم (کسانی که هیچ تاریخ پایان برای آنها در نظر گرفته نشده است) مجوز کار برای دوره اولیه به صورت 4 سال اعطا می شود.

✳️ وضعیت اقتصادی کشور دانمارک؟

دانمارک از نظر آزادی اقتصادی دارای امتیاز 78.3 است. این عدد حدود 1.6 امتیاز افزایش پیدا کرده است. اقتصاد دانمارک در شرایط مناسبی است و دارای رتبه 8 جهانی می باشد.

✳️ لیست مشاغل موردنیاز در دانمارک چیست؟

در بخش مهندسی شما می توانید برای مشاغلی مثل مهندس مکانیک، مهندس ساختمان، مهندس IT، مهندس انرژی و مهندس الکترونیک درخواست کار ارسال کنید و شانس خود را برای دریافت اقامت کار در دانمارک بسنجید.

5/5 - (5 امتیاز)
مقالات مشابه
شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک

شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک و نحوه اخذ مجوز کار در دانمارک برای پرستاران و پزشکا...

آب و هوای کشور دانمارک آب و هوای کشور دانمارک

کشور دانمارک یکی از کشورهای اروپایی می باشد که در شمال اروپا قرار گرفته است. بسیاری از دانش...

تحصیل پزشکی در کشور دانمارک تحصیل پزشکی در کشور دانمارک

تحصیل پزشکی در کشور دانمارک حدود 6 سال طول می کشد و دورس به 2 زبان دانمارکی و انگلیسی ارائه م...

نظرات کاربران
رادمهر

با سلام-بنده كارشناسي كامپيوتر و همسرم كارشناسي برق دارد و يك پسر 5 ساله دارم.خودم 14 سال در شركت برق و همسرم 18 سال در شركتي كه كربوط به كنترل ابزار دقيق كار ميكنه .در كدام كشور ژذيرش دارند.لطفا راهنمايي فرماييد.

آتیه آفرینان

با سلام دوست عزیز شرایط خانواده شما بایستی به صورت دقیق و تخصصی بررسی شود حتما با شماره 02172207 در جهت رزرو وقت تماس بگیرید.

رضا محمدی

با سلام و خسته نباشید من متولد 1365 و دارای مدرک مهندسی تکنولوژی بهره برداری نیروگاه و دانشجوی ارشد سیستم های انرژی هستم. 10 سال در شرکت های حفاری نفت و گاز مشغول به کار هستم . تخصص من مکانیک و تعمیر و نگهداری در حفاری هستم. آیا شما آفر ی برای من دارید برای خارج از کشور برای کار ؟ البته هرکاری باشه هم میتونم برم و از صفر شروع کنم.ممنونم رضا محمدی

آتیه آفرینان

باسلام، جناب محمدی به طور کلی شرایط شما مناسب می باشد اما برای اخذ جاب آفر موارد جزئی تر نیز بایستی بررسی شود، جهت رزرو وقت مشاوره با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

زهرا

سلام وقتتون بخیر در حال حاضر شیوه اقامت سرمایه گذاری دانمارک را پیشنهاد می کنید؟

آتیه آفرینان

با سلام، مقاله ی "سرمایه گذاری دانمارک" کمک بسیاری به شما می کند.

احمدی

سلام وقتتون بخیر ممنون از سایت خوبتون.

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر ،ممنون از همراهیتان.

اشرفی

سلام برای مهاجرت کاری به دانمارک چطور میتونم مشاوره بگیرم؟

آتیه آفرینان

با سلام،جهت دریافت مشاوره ی رایگان لطفا با شماره ی موسسه 02172207 تماس بگیرید.

اشرفی

سلام برای مهاجرت کاری به دانمارک باید چقدر سابقه کار داشت؟

آتیه آفرینان

با سلام ، بهتر است حداقل 3 سال سابقه کار در زمینه ی تحصیلیتان داشته باشید.

سهند

سلام وقتتون بخیر من ۳۵ ساله هستم و فوق لیسانس معماری دارم. در این زمینه ۱۰ سال سابقه کار دارم میتونم از طریق ویزای کار به کشور دانمارک مهاجرت کنم و اقامت این کشور را دریافت کنم؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، برای اخذ ویزای کار دانمارک نیاز به جاب آفر دارید.

رضافتحی

مهندس عمران بابیست سال سابقه درزمینه ساخت ساز

سارا جوادی

دوست عزیز خوشبختانه رشته های فنی شانس بالایی برای دریافت ویزای کار دارند. پیشنهاد میکنم فرم ارزیابی گروه آتیه آفرینان را پرکنید تا بررسی رزومه شما، بیشتر راهنماییتون کنیم.

وحید

رشته ریاضی نیاز دارن؟

سارا جوادی

با سلام امکان مهاجرت شما از طریق ویزای تحصیلی فراهم است.

Ghazaal

سلام خسته نباشید ببخشید من رشته کارشناسی روانشناسی دارم و زبانم هم ایلتس ۶ سابقه کار در کلینیک و موسس و مدیر مهد کودک در حدود ۵ سال ک هستم میخواستم بدونم میتونم از طریق ویزای کار ب دانمارک مهاجرت کنم؟

سارا جوادی

با سلام بله برای کشور دانمارک و سوئد می توانید اقدام نمایید

صلاح خضری

من  46 ساله مهندس نقشه بردار با 17 سال سابقه بیمه مرتبط با رشته تحصیلی هستم.متاهل و دارای یک دختر 8 ساله.میخواهم برای زندگی و کار به دانمارک مهاجرت کنم .سرمایه 500000000میلیون تومانی دارم .لطفا از طریق ایمیل مرا در جریان روش خوب مهاجرت قرار دهید.سپاس

سارا جوادی

با سلام دوست عزیر در حال حاضر امکان مهاجرت شما به دانکارم از طریق روش های قانونی وجود ندارد. پیشنهاد میکنم برای سایر کشورهای اروپایی مثل سوئد ، فرانسه و یا یونان اقدام نماییید.

حامد

سلام. من مهندس عمران نقشه برداری هستم و حدود 11 سال سابقه کار دارم و همسرم هم معلم تربیت بدنی است و یک پسر 4 ساله دارم خواستم شرایط مهاجرت به دانمارک را بدونم

سارا جوادی

با سلام درصورتی که رشته شما در لیست مشاغل مورد نیاز کشور دانمارک باشد شما با دریافت یک قرارداد کاری میتوانید برای ویزای کاری این کشور اقدام نمایید . لطفا با واحد مشاوره گروه آتیه آفرینان تماس حاصل نمایید تا همکاران وقت مشاوره حضوری یا تلفنی برای بررسی شرایط شما ترتیب دهند.

محمد

سلامبنده مهندس نرم افزار و برنامه نویس هستم، به مدت نه سال در بالاتر سطح در ایران در یک شرکت معتبر مشغول به کار هستم.لطفا در خصوص مهاجرت به دانمارک راهنمایی کنید.

سارا جوادی

با سلام با توجه به اینکه رزومه کاری خوبی دارید می توانید برای ویزای کاری دانمارک از طریق لیست مشاغل مورد نیاز اقدام نمایید. برای اقدام نیاز به یک قرارداد کاری با یک کارفرمای دانمارکی دارید که گروه آتیه آفرینان پس از بررسی رزومه شما و تایید وکلا این پروسه را انجام می دهد.

آسیه صادقی

سلام من کارشناس اتاق عمل هستم ده سال سابقه کار در بیمارستان دولتی دارم سی وچهار سال سن دارم  همسرم کارشناسس دامپزشکی هستن چهل سالشون یک فرزند پسر دوازده ساله دارم می خواستم شرایطم برا مهاجرت به کشور دانمارک بدونم

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز، باتوجه به تحصیلات شما که در گروه درمانی هست ، شانس زیادی برای ویزای کار دانمارک مختص به گروه درمانی دارید. با توجه به اینکه این ویزا نیاز به مدرک زبان ندارد و شما می توانید خانواده را همراه خود ببرید گزینه بسیار مناسبی برای شماست.در صورتی که قصد دارید شرایطتون برای مهاجرت به دانمارم بیشتر بررسی شود فرم ارزیابی گروه آتیه آفرینان را پر کرده تا همکاران پس از بررسی شرایط شما با شما تماس بگیرند.

طاهره

با درود.همسر من مربی بسکتبال به مدات 18 سال و اموزگار اموزش و پرورش به مدت 9 سال می باشد.دارای مقام اول کشوری در بسکتبال اموزش و پرورش ایران برای چندسال متوالی می باشد.سابقه حضور در سوپر لیگ کشور بعنوان ربی اهم دارا هستن و مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه سراسرس علامه طباطبایی می باشند. خودم کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه ازاد و دارای سابق ه کار به مدت 9 سال در  اداره تربیت بدنی یکی از واحدهای بزرگ  دانشگاه ازاد هستم.دو دختر 7 و دو ساله هم داریم.میخاستم ببینم بهترین روش برای اقامت در دانمارک برای ما کدام است ایا از طریق کاری میتونیم اقامت بگیریم با توجه به اینکه هزینه زیادی هم  نمیتونیم انجام بدیم.با سپاس

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، در حال حاضر کشور دانمارک در زمینه ورزش و تربیت بدنی نیرو جذب نمیکند . بهترین راه اقدام برای شما از طریق برنامه خوداشتغالی کاناداست.پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با شماره 02172207 تماس بگیرید.

بهمن ملکی

مرمت کار فرش لکه بردار قالیشور روفوگر 

سارا جوادی

با سلام جناب آقای ملکی در حال حاضر رشته شما در لیست مشاغل نیست و باید از راه های دیگه اقدام نمایید.

بهمن

مرمت کار فرش 

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز در حال حاضررشته شما در لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک نیست و امکان اقدام برای ویزای کاری دانمارک رو ندارید . پیشنهاد میکنم برای سایر ویزاهای کشورهای اسکاندیناوی مانند دوره زبان سوئد اقدام نمایید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button