مهاجرت به کشور ترکمنستان

کشور ترکمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران می باشد که به دلیل تشابهات فرهنگی و اقلیمی مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است . این کشور در بخش آسیای مرکزی واقع شده است و از جنوب با کشور ایران هم مرز است . پایتخت کشور ترکمنستان ، شهر عشق آباد و زبان رسمی این کشور ، زبان ترکمنی است . کشور ترکمنستان ، کشوری خشک و بیابانی است و به همین دلیل اکثر مردم این کشور در قسمت جنوب این کشور و کنار دریای خزر زندگی می کنند . این کشور جز 4 کشورهای اصلی تولید کننده نفت می باشد . واحد پول کشور ترکمنستان ، منات است . 11 نوع ویزا برای مهاجرت به کشور ترکمنستان وجود دارد که عبارتند از : ویزای کاری ، ویزای درمانی ، ویزای شخصی ، ویزای درمانی، ویزای ترانزیت ترکمنستان ، ویزای خروج ، ویزای تحصیلی ترکمنستان ، ویزای تجاری ترکمنستان ، ویزای اداری ، ویزای دیپلماتیک و ویزای توریستی ترکمنستان . لازم به ذکر است که کشور ترکمنستان جز کشورهای ارزان می باشد و مالیات بسیار کمی برای خارجیان اعلام می گردد لذا این مهمترین دلیل برای انتخاب کشور ترکمنستان برای تحصیل ، کار یا سرمایه گذاری است .

برای اقامت و تابعیت در ترکمنستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در ترکمنستان  ” را مطالعه فرمایید .

 مهاجرت به کشور ترکمنستان روش های مهاجرت به ترکمنستان

روش های مهاجرت به ترکمنستان و امکان اخذ اقامت در ترکمنستان به شرح زیر می باشد :

  • مهاجرت به ترکمنستان از طریق تحصیل

مرکز آموزش کشور ترکمنستان شهر عشق آباد می باشد و هر مؤسسه و مرکز مختص به آموزش رشته های خاص است. دانشگاه هایی مانند دانشگاه دولتی پزشکی ترکمنستان، دانشگاه پلی تکنیک ترکمنستان، مؤسسه دولتی حمل و نقل ترکمنستان، مؤسسه اقتصاد ترکمنستان، آکادمی هنر و مؤسسه گردشگری و ورزش ترکمنستان از معروف ترین مؤسسات آموزشی این کشور برای مهاجرت به کشور ترکمنستان از طریق تحصیل هستند. برخی از مؤسسات و دانشگاهها به طور مستقیم صنایع کلیدی را آموزش می دهند. هزینه تحصیل در ترکمنستان نسبت به دانشگاه و مؤسسه متفاوت است اما هزینه دانشگاهها ارزان است. دانشجویانی که برای تحصیل در این کشور اقدام به اخذ ویزا و اقامت می کنند تا پایان دوره تحصیل می توانند در ترکمنستان حضور داشته باشند و پس از آن در صورت تأیید کارفرما می توانند اقامت کاری اخذ کنند .

مهاجرت به ترکمنستان

مهاجرت به ترکمنستان

 

در سال های اخیر پیشرفت در صنایع نفت و گاز و نساجی در کشور ترکمنستان به کاهش نرخ بیکاری کمک شایانی کرده است و  بیشترین فرصت های شغلی در بخش استخراج نفت و گاز وجود دارد. اگر فرد متقاضی متخصص در امور مورد نیاز ترکمنستان باشد می تواند برای ویزای کار ترکمنستان یا مهاجرت به ترکمنستان از طریق کار اقدام کند و برای اخذ ویزای کار ترکمنستان باید از کارفرمای این کشور دعوتنامه داشته باشید. نوع این ویزا مولتی است و چند بار می توان وارد این کشور شد و از کشور خارج شد . هزینه ویزای 35 تا 525 دلار است که از ده روز تا یکسال  نسبت به نوع قرارداد کاری صادر می شود. با توجه به قوانین اقامتی کشور ترکمنستان تضمینی برای اخذ اقامت دائم و تابعیت از طریق ویزای کار وجود ندارد و احتمال اتمام مدت اقامت با انقضای تاریخ قرارداد کار وجود دارد.

از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت می توان برای مهاجرت به کشور ترکمنستان و  اقامت در کشور ترکمنستان اقدام نمود . جهت سرمایه گذاری در ترکمنستان می توان در زمینه های کشاورزی، صنعت و تجارت فعالیت داشت و انجام هرگونه فعالیت تولیدی یا خدماتی نیاز به ثبت شرکت دارد. شرکتها به دو صورت در کشور ترکمنستان ثبت می شوند: شرکت شعبه، شرکت مستقل . لازم به ذکر است که شرکت شعبه امکان تولید و فعالیت مستقل در ترکمنستان را ندارد و صرفأ جهت انجام امور حقوقی و خدماتی شرکت مادر ثبت می شود بنابراین شرکت شعبه دارایی مستقل ندارد و اکثر شرکتها به صورت شخصیت حقوقی محلی مستقل ثبت می شود. شرکت مستقل محلی در ترکمنستان به دو صورت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود ثبت می شود . افرادی که در کشور ترکمنستان اقدام به ثبت شرکت می کنند می بایست مالیات پرداخت کنند اما مستلزم به استخدام نیرو در شرکت با مسئولیت محدود نیستند و فرد نسبت به نوع کسب و کار خود می بایست تجهیزات و نیروی کار داشته باشد. البته جهت اخذ اقامت و تمدید اقامت می بایست در ترکمنستان حضور داشت و شرکت فعالیت قانونی خود را اثبات کرد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ترکمنستان می توانید مقاله ” تحصیل در ترکمنستان ” را مطالعه فرمایید .

افرادی که با زن یا مرد تبعه ترکمنستان ازدواج می کنند می توانند اقامت این کشور را اخذ کنند و این فرد می بایست اثبات کند توانایی پرداخت هزینه زندگی و معیشت خود و همسرش را در ترکمنستان دارد و درآمد ماهیانه وی متناسب با پرداخت این هزینه ها می باشد . شایان به ذکر است که یکی از روشهایی که شانس بالایی برای اخذ اقامت ترکمنستان دارد ازدواج با یک شخص ترکمن است و از طریق سایر روشهای مهاجرت به کشور ترکمنستان تضمینی برای اخذ اقامت و تابعیت ترکمنستان نیست.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

4/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button