اخذ اقامت و تابعیت ازطریق سرمایه گذاری در لیختن اشتاین (Liechtenstein)

از میان روش های مختلف در خصوص اخذ اقامت لیختن اشتاین و مهاجرت به کشور لیختن اشتاین می توان به اخذ اقامت لیختن اشتاین از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت به کشور لیختن اشتاین از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در کشور لیختن اشتاین که یکی از روش های جذاب اخذ اقامت لیختن اشتاین محسوب می شود ، اشاره کرد.

شرایط مهاجرت و اخذ اقامت لیختن اشتاین از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کشور لیختن اشتاین مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق سرمایه گذاری

کشور لیختن اشتاین در مرکز اروپا واقع شده است و سومین کشور کوچک در این قاره محسوب می شود. کشور لیختن اشتاین از سمت شرق و شمال با کشور اتریش و از سمت غرب و جنوب با کشور سوئیس همسایه است. پایتخت کشور لیختن اشتاین، شهر فادوتس (Vaduz) است، اما لازم به ذکر است که بزرگترین شهر این کشور، شهر شان (Schaan) می باشد.

این کشور در سال ۱۸۶۸ اعلان بیطرفی کرد. لیختن‌اشتاین که به واسطهٔ خاک اتریش از آلمان جداست، تنها شاهزاده‌نشین آلمانی بود که در ۱۸۷۱ به امپراتوری آلمان نپیوست. از سال ۱۹۱۹ سوئیس مسئولیت سیاست خارجی لیختن اشتاین را بر عهده گرفت و از ۱۹۲۴ این کشور از اتحاد گمرکی و پولی با سوئیس برخوردار بوده‌است، با این حال از ۱۹۸۹ نقش فعال تری در عرصهٔ بین‌المللی به خود گرفته‌است. شاهزاده هانس آدام دوم پس از مرگ پدرش فرانتز جوزف دوم در سال ۱۹۸۹ جایگزین او شد. ماریو فریک از اتحادیهٔ میهن پرستان در سال ۱۹۹۳ ریاست دولت را بر عهده گرفت، در سال ۲۰۰۱ نیز اوتمار هاسلر جای او را در سمت نخست وزیری گرفت.

واحد پول در لیختن اشتاین فرانک سوئیس است.زبان رسمی مردم آن آلمانی، جمعیت آن بالای ۳۶ هزار نفر است. آب و هوای آن معتدل و مطلوب است.

بیشتر مردم در این کشور لیختن اشتاینی می باشند،بیشتر مهاجران این کشور را مردم سوئیس، اتریش و آلمان تشکیل داده اند. ۶۵ ٪ از مردم این کشور را لیختن اشتاینی، ۱۰ ٪ را سوییسی، ۵ ٪ را اتریشی و ۳ ٪ را آلمانی تشکیل می‌دهد، همچنین دین ۷۸ ٪ از لیختن اشتاینی‌ها، کاتولیک و ۸ ٪ پروتستان می‌باشد.

دین مردم کاتولیک و در بخشی از آن ها پروتستان می باشد. از مهمترین صنایع در کشور لیختن اشتاین صنعت گردشگری، بانکداری، ماشین آلات، دندان پزشکی و تولیدات است.

لیختن اشتاین رژیم سرمایه گذاری پایدار و قابل پیش بینی دارد و اکثر بخش ها در آن به سرمایه گذاری ملی و خارجی باز می گردد. علاوه بر این، کشور دارای اقتصاد پایدار و باز است و شغل بیشتری را نسبت به جمعیت داخلی کشور ایجاد نموده است، اما به طور  رسمی در مورد تجارت خارجی، تعادل پرداخت ها و موقعیت سرمایه گذاری بین المللی در کشور لیختن اشتاین اطلاعات قابل استناد و محکمی وجود ندارد و با بحران های اقتصادی صورت گرفته در سال های اخیر، سرمایه گذاری های بین المللی در این کشور کاهش یافته است. این کشور دارای یک برنامه مالی مناسب، قوانین ساده و مقررات فزاینده ای در زمینه امور بانکی می باشد، که بر این اساس به یک سیستم قوی برای کسب و کارهای ملی و بین المللی تبدیل شده است. خدمات بانکی و مالی در کشور لیختن اشتاین بخش هایی هستند که بیشترین سرمایه گذاری مستقیم خارجی را جذب می کنند اما این امر باعث می شود در زمینه های پول شویی نیز با تهدید هایی مواجه شوند.

سرمایه گذاری در کشور لیختن اشتاینخرید ملک در کشور لیختن اشتاین

بسیاری از افراد به دلیل شرایط اقتصادی مطلوب، موقعیت جغرافیایی مناسب، کیفیت زندگی بالا و موارد دیگر کشور لیختن اشتاین را برای اقامت و سکونت انتخاب می نمایند. همان طور که می دانید از راه های بسیاری می توان به این کشور وارد شده و برای سکونت یا اخذ اقامت در آن اقدام کرد. به طور معمول افراد می توانند در بسیاری از موارد سرمایه گذاری نمایند، یکی از این موارد سرمایه گذاری در املاک این کشور می باشد. افراد می توانند در این کشور از طریق خرید ملک نوعی سرمایه گذاری انجام دهند و با اجاره این املاک با توجه به مقررات قانون مدنی لیختن اشتاین (منجر به افزایش نامتناسب قیمت های اجاره نگردد) به سود دست یابند. این اجاره می تواند به صورت آزادانه پس از مذاکره بین صاحبخانه و مستاجر منعقد شود. خرید ملک در کشور لیختن اشتاین توسط افراد خارجی با مقرراتی تنظیم شده است. لازم به ذکر است که برای خرید ملک در کشور لیختن اشتاین، فرد باید حتما ۳ سال در این کشور اقامت داشته باشد. این افراد برای ورود به کشور لیختن اشتاین هیچ گونه محدودیتی نخواهند داشت.

قیمت ملک در این کشور در هر یک از نقاط و شهرهای آن متفاوت است، به عنوان مثال در شهر فادوتس (Vaduz)، پایتخت این کشور، یک ملک لوکس ۳ خوابه ۲،۹۶۳،۸۱۳ یورو و در شهر شان (Schaan)، بزرگترین شهر این کشور، یه خوانه لوکس دو خوابه ۲،۸۸۱،۴۲۸ یورو می باشد. با توجه به قیمت جهانی ملک و تورم در آن، قیمت ملک در کشور لیختن اشتاین معمولا سالانه ۴ تا ۵ درصد افزایش می یابد. طبق آمار اعلام شده در سال ۲۰۱۰ بالای ۱۵ هزار ملک اشغال شده در کشور لیختن اشتاین وجود داشت که از سال ۲۰۰۰ بالای ۲۲ درصد افزایش قیمت داشت، بیش از ۵۰ درصد این املاک، مالکیت اشغال شده اعلام گشت.در حالی که باقیمانده آن ها، واحدهای مسکونی اجاره داده شده بودند. ذکر این مطلب خالی از لطف نیست که نرخ بهره در کشور لیختن اشتاین بسیار پایین بوده و قوانین در این کشور طرفدار مالک می باشند.

در مجموع برای مالکین ۳ نوع قرارداد اجاره وجود دارد: قرارداد نامحدود، قرارداد ۶ ماهه و قرارداد آزادانه بر مبنای مذاکره که برای مدت مشخص منعقد می شود. برای قراردادهای نامحدود اطلاعیه های ۶ ماهه برای پایان دادن به آن ها تنظیم می شود و در بقیه قراردادها مدت قرارداد و پایان آن مشخص می باشد.

سرمایه گذاری در لیختن اشتاین

سرمایه گذاری در لیختن اشتاین

سرمایه گذاری در کشور لیختن اشتاینسرمایه گذاری در شرکت های مدیریتی کشور لیختن اشتاین

علاوه بر سرمایه گذاری در ملک در کشور لیختن اشتاین، شرکت های مدیریتی نیز محل مناسبی برای سرمایه گذاری می باشد. به علت مالیات های پایین کسب و کار در لیختن اشتاین (حداکثر ۲۰ درصد)، این کشور، مرکز ادغام شرکت های مدیریت سرمایه عنوان گرفته است. بالای ۷۵ هزار شرکت هستند که در کشور لیختن اشتاین دفاتر اسمی دارند، که بیش از آمار رسمی جمعیت خود این کشور می باشد. این شرکت ها حدود ۳۰ درصد از درآمد کشور لیختن اشتاین را تامین می کنند.

مالیات کم در کشور لیختن اشتاین منجر به رشد اقتصادی برجسته ای از زمان جنگ جهانی اول شده است. بر خلاف باور عمومی، کشور لیختن اشتاین ساختار اقتصادی متنوعی دارد، که تاکید بسیاری بر تولید صنعتی دارد. با وجود اندازه کوچک کشور (۱۶۰ کیلومتر مربع) و جمعیت کم آن، بسیاری از محصولات پیشرفته با کیفیت بالا در این کشور تولید می شود. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین اعلام شده است.

با توجه به مطالب ارائه شده در این مقاله، مهاجران برای مهاجرت به کشور لیختن اشتاین راه های سرمایه گذاری را انتخاب می کنند.چون از طریق راه های سرمایه گذاری می توانند به سود دهی مناسب با کمترین میزان مالیات و مقررات مناسب این کشور با کمترین ریسک دست یابند. رشد اقتصادی در این کشور نیز انگیزه مناسبی برای این افراد ایجاد می نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در لیختن اشتاین مقاله “تحصیل در لیختن اشتاین” را مطالعه فرمایید.

اخذ اقامت لیختن اشتاین از طریق سرمایه گذاری

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در کشور لیختن اشتاین  را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال می توانید با ما در ارتباط باشید تا مشاوران و کارشناسان ما شما را دقیق تر راهنمایی کنند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button