مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق سرمایه گذاری (Luxembourg)

کشور لوکزامبورگ، کشوری کوچک در شمال اروپا که پایتخت آن شهر لوکزامبورگ می باشد.کشور لوکزامبورگ با کشورهای آلمان، فرانسه و بلژیک مرز مشترک دارد اما با توجه به جمعیت اندک آن از کشورهای ثروتمند اروپایی محسوب می شود.کشور لوکزامبورگ همواره شرایط سیاسی و اقتصادی با ثباتی داشته است.کشور لوکزامبورگ نقش به سزایی بعد از جنگ جهانی دوم در پیدایش جامعه اروپا و اتحادیه اروپا داشته است.روابط بین الملل این کشور سبب شده است سرمایه گذاری در کشور لوکزامبورگ طرفداران بسیاری پیدا کند و افراد با سرمایه گذاری در لوکزامبورگ می توانند در زمان نسبتا کوتاه به اقامت اروپا دست یابند.کشور لوکزامبورگ به سه بخش تقسیم می گردد:

  • دیکریخ (Diekirch)
  • گرونماخر  (Grevenmacher)
  • لوکزامبورگ  (Luxembourg)

تک تک این مناطق از ایالات و استان های گسترده ای تشکیل شده است ،تنوع ایالاتی و قوانین این کشور و همچنین مهاجر پذیر بودن این کشور سبب شده است که فکر بسیاری از افرادی که متقاضی سرمایه گذاری در لوکزامبورگ را به خود جلب کنند .سبک زندگی و وضع اجتماعی و امنیت بالای این کشور سبب شده است تا اروپایی بودن این کشور تقاضای زیادی داشته باشد .واحد پول لوکزامبورگ از سال ۲۰۰۲ یورو است. قبل از ۲۰۰۲ و در تمام طول قرن بیستم میلادی واحد پول این کشور فرانک لوکزامبورگ بود .همان طور که مستحضر هستید ارزش پول کشور با پیشرفت و توسعه صنعتی و جهانی این کشور ارتباط مستقیم داشته و به سادگی و با اطمینان شما می توانید در مورد سرمایه گزاری در اروپا و یا سرمایه گذاری در لوکزامبورگ  تصمیم گیری نمائید .یکی از طرح های بیزینس و سرمایه گذاری در لوکزامبورگ  کار آفرینی در این کشور است ،لذا شما با سرمایه ی خود در داخل کشور می توانید با کارآفرینی در کشور لوکزامبورگ و حتی در برخی از طرح ها با استخدام افراد بومی این کشور شرایط را برای تمدید اقامت سال بعد خود مهیا کنید .

تعداد ساکنان این کشور طبق سرشماری سال ۲۰۰۴، ۴۵۵ هزار نفر بوده است. از این تعداد افراد ۴۰٪ غیر بومی بودند. این آمار ، آمار خوشآیندی است ،این آمار نشان دهنده حضور افراد غیر بومی در این کشور است که از طرق قانونی مختلفی وارد کشور شده اند،ولکن باتوجه به آمار جمعیتی و شاخص های تجاری امروزه بیزینس های روز دنیا در سرمایه گذاری در لوکزامبورگ  هم جوابگو خواهد بود .

شاید یکی از مهمترین فاکتور های سرمایه گزاری در اروپا ، بیزینس پلن و تائید بیزینس پلن باشد ، لذا شما اگر متقاضی سرمایه گذاری در لوکزامبورگ  هستید،برای این طرح کارآفرینی و یا سرمایه گزاری در اکثر مواقع و در بیشتر سرمایه گذاری در لوکزامبورگ  نیازی به تائید بیزینس پلن نخواهید داشت و این طرح توجیهی شما در این کشور باید به سود دهی لازم برسد تا بتوانید اقامت خود را در این کشور ادامه دهید.

لوکزامبورگ یکی از کشورهائی است که همواره در امر سرمایه گذاری پیشتاز بوده. اولین سرمایه گذاری که در این کشور صورت گرفت مربوط به سال ۱۹۵۹ می شود. و بدین لحاظ دومین کشور بعد از کشور آمریکا می باشد. علت این امر هم قوانین منظم سرمایه گذاری، چهارچوبهای قانونی محکم در این امر، حمایت از سرمایه گذار، انعطاف پذیری بازار، با این توضیح که سرمایه گذار می تواند خود و محصولات خود را با بازار منطبق سازد. در دسترس بودن طیف گسترده ای از خدمات حرفه ای، خود مشوقی بر این امر می باشد. در حال حاضر با توجه به عواملی که به آنها اشاره نمودیم کشور لوکزامبورگ در بازار جهانی سرمایه گذاری به عنوان یکی از معتبرترین کشورها شناخته شده است و تبدیل شده به یکی از مکانهایی که سرمایه گذاران تمایل دارند در آن سرمایه گذاری نمایند. علاوه بر این کشور لوکزامبورگ همواره در خصوص سیاست های توسعۀ اقتصادی فعال بوده و در پیشبرد این عوامل گامهای مقتضی را برداشته.

سرمایه گذاری در لوکزامبورگ –  مزایا و معایب سرمایه گذاری در لوکزامبورگ

سرمایه گذاری در کشورهای مختلف از مزایای متفاوتی برخوردار می باشد.از جمله مزایای مهم سرمایه گذاری در این کشور این است که قواعد سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خارجی شفاف و روشن می باشد، در حقیقت لوکزامبورگ یکی از کشورهای با اقتصاد باز در عرصۀ جهانی شناخته می شود. همچنین لوکزامبورگ یکی از بزرگترین مراکز اقتصادی در جهان می باشد و دارای حداقل کنترلهای سرمایه گذاری می باشند و علاوه بر آن این کشور از جمله کشورهایی است که گردش سرمایه گذاری در آن آزادانه می باشد. مزیت دیگر وجود شبکۀ ارتباطی گسترده و به لحاظ سیستم حمل و نقل بسیار پیشرفته می باشد، به گونه ای که این کشور را با برترین کشورهای اروپائی به لحاظ اقتصادی متصل می سازد. اما از جمله مزایای کلیدی دیگری که این کشور دارا می باشد همانا قوانین حمایت در باب کار و نیروی کاری می باشد.اما بد نیست در کنار مزایا به معایت سرمایه گذاری در این کشور نیز نمائیم. از جمله عیبی که می توان به آن اشاره نمود هزینه های بالای زندگی در این کشور می باشد.

سرمایه گذاری در لوکزامبورگ – دلایل سرمایه گذاری در کشور لوکزامبورگ

بر طبق مطالعات بین المللی صورت گرفته، لوکزامبورگ همواره به لحاظ اقتصادی و سرمایه گذاری رنک بالائی داشته و در سطح برتر قرار دارد. اما در این قسمت می خواهیم بپردازیم به عواملی که باعث جلب سرمایه گذار خارجی به این کشور شده است:

  • مزایای موقعیت جغرافیایی : لوکزامبورگ در قلب اروپا واقع شده است، و به این لحاظ به راحتی با سایر کشورهای اروپائی در ارتباط است و باز به لحاظ اینکه از سیستم حمل و نقل قوی برخوردار می باشد لذا می تواند به عنوان یکی از دلایل قانع کننده در این خصوص باشد.
  • امنیت و آزادی : آزادی و امنیت بالا در این کشور نیز از جمله مزایا و دلایل سرمایه گذاری در این کشور می باشد. و همواره امنیت و آزادی از جمله عوامل بسیار مهمی است که مدنظر متقاضیان می باشد.
  • ثبات سیاسی و اقتصادی : شرایط سیاسی و اقتصادی کشور لوکزامبورگ به گونه ای می باشد که از ثبات خوبی برخوردار می باشد و این قضیه یکی از عوامل و فاکتورهای اصلی برای سرمایه گذاری می باشد و سرمایه گذار خارجی حتماً نیاز دارد که به لحاظ سیاسی و اقتصادی امنیت فکری و ذهنی در آن کشور داشته باشد.
  • ارتباط آسان با مقامات دولتی: در کشورهای کوچک از جمله کشور لوکزامبورگ ساختارهای بوروکراتیک، سخت و خشک کمتر دیده می شود.
  • ساختارهای شغلی دوستانه :یکی از مشخصه های اصلی که ساختار اقتصادی و اداری کشور لوگزامبورگ برخوردار می باشد انعطاف و دوستانه بودن سیستم این کشور می باشد.
  • یک محیط رقابتی مالیاتی : سیاست های اقتصادی آزاد در کشور لوکزامبورگ به نحوی تعبیه شده است به لحاظ مالیاتی شرایط مساعدی را فراهم نموده است و به این لحاظ موافقت نامه های متعددی را به منظور جلوگیری از پرداخت مالیاتهای دوگانه در این زمینه منعقد نموده است. که این قضیه به ویژه زمانی که شخص شرکتی در کشور خود دارد بسیار اهمیت پیدا می کند.
  • محیط کاری پیشرفته و حرفه ای : بیش از ۱۷۰ تبعه از اتباع سایر کشورها در کشور لوکزامبورگ اقامت دارند.مسلماً  به مرور این امر بر روی فرهنگ آن کشور تاثیر گذار خواهد بود، و البته کشور لوگزامبورگ همواره بین دو فرهنگ آلمانی و لاتین شناخته شده است. البته این تأثیرات در تمامی سطوح ساری و جاری می باشد از جمله ادب، هنر، ورزش و غیره. و دیگر اینکه اشخاص در این کشور به سه زبان مسلط می باشند.
  • زیرساختهای عالی : کشور لوکزامبورگ  به لحاظ زیر ساخت نیز از زیرساختهای بسیار عالی و قوی در سطوح مختلف از جمله حمل و نقل، ساختار شبکه ای و غیره  برخوردار می باشد.
  • کیفیت بالای زندگی :با توجه به تحقیقات و مطالعات صورت گرفته کشورلوکزامبورگ از سطح بسیار خوب و بالائی برخوردار می باشد.
 سرمایه گذاری در کشور لوکزامبورگ

سرمایه گذاری در کشور لوکزامبورگ

سرمایه گذاری در لوکزامبورگ – میزان مالیات در کشور لوکزامبورگ

در این بخش می پردازیم به امری که ممکن است ذهن بسیاری از خوانندگاه عزیز را به خود معطوف دارد که همانا میزان مبلغ سرمایه گذاری در این کشور می باشد.میزان مالیات در کشور لوکزامبورگ بین ۲۲ الی ۲۹ درصد تخمین زده شده است. البته در خصوص میزان مالیات پرداختی تا حدودی میان شهرهای لوکزامبورگ تفاوت وجود دارد.

سرمایه گذاری در لوکزامبورگ – دریافت اقامت لوکزامبورگ از طریق سرمایه گذاری

هنگامی که افراد می خواهند در لوکزامبورگ بیش از سه ماه اقامت داشته باشند، باید ویزا اقامت شهروندی لوکزامبورگ را بدست آورند. این سند به آنها اجازه می دهد تا به لحاظ قانونی برای تحصیل در لوکزامبورگ، کار و یا زندگی با خانواده خود مدت بیشتری در این کشور زندگی کنند.شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان ایسلند، لیختناشتاین، نروژ و سوئیس نیازی به درخواست مجوز اقامت ندارند، در عوض آنها باید ظرف مدت سه ماه پس از ورود مجدد گواهی ثبت نام را از مقامات محلی که محل اقامتشان در آن قرار دارد، بدست آورند

نتیجه گیری

در نهایت اینکه لوکزامبورگ کشوری امن در زمینۀ سرمایه گذاری به حساب می آید و همین امر باعث جلب سرمایه گذاری در این کشور شده است. قوانین حمایتی نیز که در خصوص حمایت از سرمایه گذار خارجی نگاشته شده اند همواره حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذار خارجی را در الویت قرار داده اند. لذا به طور کلی سرمایه گذاری در لوکزامبورگ بسیار مورد توجه سرمایه گذاران خارجی می باشد و همواره کشور لوکزامبورگ در صدر کشورهای سرمایه پذیر قرار داشته است.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری لوکزامبورگ تحصیل در رشته پرستاری لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ به دلیل وسعت کم ، تنها دارای یک دانشگاه است که آن هم دانشگاه لوکزامبورگ نام...

تحصیل در لوکزامبورگ تحصیل در لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ و شرایط پذیرش و مدارک و هزینه های تحصیل در این مقاله مورد بررسی قرار گر...

بازار کار رشته زبان در لوکزامبورگ بازار کار رشته زبان در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ ، یکی از کوچکترین کشورهای قاره اروپاست که پایتخت این کشور ، شهر لوکزامبورگ...

نظرات کاربران
Call Now Button