سرمایه گذاری در لهستان شیوه ای برای اخذ اقامت این کشور است. لهستان جزو کشورهای محبوب برای مهاجرت به حساب می آید؛ زیرا این کشور عضویت اتحادیه اروپا و منطقه شنگن را دارد؛

بنابراین با مهاجرت به لهستان در واقع اقامت اروپا عایدتان می شود. به ویژه اگر به دنبال شیوه ای ارزان برای گرفتن اقامت اروپا و مهاجرت به آن هستید.
از آن سو نیز پس از گذشت 5 سال موفق به دریافت پاسپورت لهستان می شوید. در واقع بهتر است بگوییم پاسپورت اروپا! می بینید که مطالعه مقاله مهاجرت اقامت سرمایه گذاری لهستان برایتان خالی از لطف نخواهد بود.

🔊 پادکست شرایط سرمایه گذاری در لهستان 🔊

سرمایه گذاری در لهستان

اگر این اقامت موقت به مدت 10 سال تمدید شود آنگاه قابلیت تبدیل به اقامت دائم و دریافت پاسپورت را دارد. کافی است که مهاجرت اقامت سرمایه گذاری لهستان را به شیوه ای صحیح انجام دهید؛
یعنی یک شرکت در لهستان راه بیندازید. با انجام فعالیت های تجاری معتبر و قانونی، اقامت لهستان را از آنِ خود کنید. با مهاجرت اقامت سرمایه گذاری لهستان به مبلغی حداقل 100.000 یورو اقامت لهستان شبیه همان ویزای طلایی دیگر کشورها، نصیبتان خواهد شد. حتی مجالی می یابید تا از همین شیوه خانواده تان را نیز وارد لهستان کنید.

طبق قوانین اخذ اقامت لهستان سرمایه گذاری در این کشور به 2 زیر شاخه کلی تقسیم می شود. در وهله اول سرمایه گذاری در زمینه هایی که به پیشرفت اقتصادی لهستان منجر می شود؛ مانند خرید سهام و اوراق بهادار، شرکت های استارت آپی و غیره.
دومین شاخه به راه اندازی یک تجارت و کار و کسب مربوط می شود. مثلاً همان ثبت شرکت که به آن اشاره شد. یا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و مواردی از این قبیل.

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری لهستان

شرایط کلی سرمایه گذاری در لهستان

تبعات مهاجرت زیاد بوده و اثرگذاری فراوانی بر سایر جنبه های زندگی دارد. در نتیجه چنین تصمیمی باید با نهایت دقت اتخاذ شود؛ یعنی ابتدا حسابی تحقیق کنید. همه جوانب را بسنجید.
اگر همچنان بر تصمیم خود باقی ماندید آن وقت باید برای عملی کردن آن دست به کار شوید. این نقطه را می توان شروع پروسه سرمایه گذاری در لهستان محسوب کرد.

 از دلایل اصلی مهاجرت، تمایل به زندگی در یک شرایط بهتر و ایده آل تر است. اگر شما نیز از اقدام برای مهاجرت اقامت سرمایه گذاری لهستان، چنین هدفی دارید. شک نکنید که لهستان جزو گزینه های مطلوب پیش رویتان است. به ویژه که پس از گرفتن ویزای اقامت لهستان حقوقی همچون شهروندان لهستانی در اختیارتان قرار می گیرد.

 از جمله این حقوق و مزایا می توان به تحصیل رایگان در مدارس و دانشگاه های دولتی، خدمات بهداشتی و اجتماعی رایگان و مهم تر از همه دریافت شهروندی اروپا و غیره اشاره کرد.
می بینید که پس از به سرانجام رسیدن مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری لهستان از امتیازات چشمگیری برخودار می شوید. ناگفته نماد که هزینه زندگی در لهستان پایین تر از سایر کشورهای اروپایی است.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در لهستان

با توجه به شرایط اخذ اقامت لهستان از طریق سرمایه گذاری، ثبت شرکت تازه اول راه است؛ یعنی این طور نیست که تنها با ثبت شرکت در لهستان موفق به اخذ اقامت آن شوید.
اقامت لهستان از طریق ثبت شرکت در صورتی ممکن می شود که یک کار و کسب پویا و سود ده راه بیندازید؛ بنابراین در پروسه مهاجرت اقامت سرمایه گذاری لهستان لازم است یک طرح توجیهی (Business Plan ارائه دهید.
این طرح تجاری باید گویای مفید بودن کار و کسب شما باشد. به ویژه از این لحاظ که شرکت شما برای کشور لهستان اشتغال زایی می کند.

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری لهستان

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری لهستان از طریق ثبت شرکت سخت گیری زیادی ندارد؛ یعنی طبق قوانین اخذ اقامت لهستان هر شخص بیگانه دستش برای ثبت شرکت باز است.
می تواند شخصاً در سمت مدیر عاملی این شرکت را ثبت کند یا همراه با دیگران و در نقش سهامدار وارد عمل شود. در مهاجرت اقامت سرمایه گذاری لهستان سرمایه اولیه برای ثبت شرکت 15000€ یورو است.

در شرایط اخذ اقامت لهستان از طریق سرمایه گذاری یک نکته کلیدی وجود دارد. کافی است فرزندان بالای 18 سال خود را به عنوان سهامدار و حتی کارمند معرفی کنید. در این صورت موفق به اخذ اقامت لهستان برای آن ها نیز خواهید شد.
اخذ اقامت لهستان برای فرزندان زیر 18 سال کمی متفاوت است؛ یعنی پس از ثبت شرکت در لهستان می توانید برای همسر و فرزندان زیر سن قانونی خود درخواست اقامت کنید.

نحوه اخذ اقامت لهستان بسته به روش انتخابی برای مهاجرت اقامت سرمایه گذاری لهستان متفاوت خواهد بود؛ یعنی اگر سرمایه گذاری لهستان از طریق ثبت شرکت را انتخاب کرده باشید.
ابتدا اقامت لهستان را برای 1 سال دریافت خواهید کرد. با گذشت 5 سال نیز اقامت دائم لهستان را به دست می آورید. بر اساس قوانین مهاجرت به لهستان شرکت باید در این مدت 5 ساله به ازای فعالیت های تجاری اقتصادی خود مالیات بپردازد.
در مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری لهستان باید یک نکته دیگر را نیز مدنظر داشته باشید. به این شرح که هیچ کدام از کشور های اروپایی منطقه شنگن در همان بدو امر اقامت دائم را به شما نمی دهند.

 ناگفته نماند که پروسه مهاجرت اقامت سرمایه گذاری لهستان و ثبت شرکت، حدود 5 ماه طول می کشد. برای افراد خواهان اخذ اقامت دائم لهستان ضرورت دارد که حداقل 6 ماه از سال را در حوزه شنگن زندگی کنند.

انواع شرکت تجاری قابل ثبت در لهستان:

انواع شرکت تجاری قابل ثبت در لهستان:

شرکت با مسئولیت محدود ( Sp.z.o.o )

اگر قصد راه اندازی یک تجارت کوچک و جمع و جور را در سر دارید. شرکت با مسئولیت محدود گزینه مناسبی برای شما محسوب می شود. همان طور که از اسم این شرکت مشخص است.
هر یک از موسسین یا شرکا فقط به میزان سرمایه شان مسئول هستند. سرمایه گذاری لهستان از طریق ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک روش امن و بی دردسر به حساب می آید.

شرکت با مسئولیت محدود به دلیل موارد نامبرده شده، جزو شرکت های محبوب قرار می گیرد. مقدار سرمایه اولیه در آن نیز

PLN 5000 است؛ یعنی بسیار مقرون به صرفه تر از حداقل سرمایه تعریف شده برای ثبت شرکت سهامی خاص. همه این ها دست به دست هم داده تا متقاضیان مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری لهستان توجه ویژه ای به این نوع شرکت داشته باشند.

چند نکته کلیدی در مورد ثبت شرکت با مسئولیت محدود وجود دارد. در وهله اول یک مدیر یا حتی یک سهامدار می تواند برای ثبت این نوع شرکت اقدام کند. بگذارید این طور بگوییم در این شیوه از مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری لهستان خودتان هستید و خودتان! نیازی به حضور اشخاص دیگر نیست. نکته مهم دیگر این است که شرکت حتماً باید یک دفتر ثبت شده در لهستان داشته باشد. در آخر حواستان باشد که برای دریافت ویزا از طریق ثبت شرکت، سرمایه اولیه حتماً باید قبل از ثبت واریز شود.

شرکت سهامی عام (SA)

این شرکت سهامی در واقع نوعی شرکت با مسئولیت محدود است؛ زیرا سرمایه گذاران اینجا نیز تنها به اندازه آورده هایشان به شرکت در مقابل آن مسئول هستند.
وجه تمایز شرکت سهامی عام، امکان ورودش به بورس اوراق بهادار لهستان است. متقاضیان سرمایه گذاری لهستان اگر سرمایه اولیه بیشتری دارند. می توانند به سراغ ثبت شرکت سهامی عام بروند.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت این شرکت PLN 100.000 است. لازم به ذکر است سرمایه اولیه شرکت سهامی عام نهایتاً باید یک سال بعد از تاسیس و ثبت آن پرداخته شود.

شرکت های مشارکتی

شرکت مشارکتی اقسام مختلفی همچون مشارکت محدود، مشارکت عمومی یا مشارکت شغلی و غیره دارد. در این نوع شرکت ها هر یک از موسسین میزان مسئولیت متفاوتی در برابر بدهی های شرکت دارند. قابل توجه متقاضیان سرمایه گذاری در لهستان، برای ثبت چنین شرکت هایی حداقل 2 موسس باید حاضر شوند.

از نظر مسئولیت نیز در شرکت مشارکتی عمومی همه موسسان مسئول هستند. در حالی که در شرکت مشارکت با مسئولیت محدود مسئولیت ها فقط به شرکای عام بار می شود.

شرکت تجاری انفرادی

شرکت تجاری انفرادی روش ثبت بسیار ساده و آسانی دارد. شخص موسس نیز قسمت اعظم مسئولیت ها را عهده دار می شود. این شیوه از ثبت شرکت نیز در میان افراد خواهان سرمایه گذاری در لهستان، طرفداران خودش را دارد.

شعبه ها و نمایندگی

از آن سو نیز شعبه، نمایندگی و به طور کلی شرکت های تابعه مطرح می شوند. تفاوتشان در مقدار استقلالشان از شرکت مادر و همین طور توانایی انجام معامله های تجاری است. آنچه در پروسه سرمایه گذاری در لهستان باید بدانید. این است که یک دفتر نمایندگی نمی تواند فعالیتی در راستای اهداف تجاری و اقتصادی انجام دهد. تنها برای ارتقا و پیشرفت شرکت و همچنین تحقیق در بازار کارایی دارد.

از نظر استقلال، شرکت تابعه را باید یک شرکت محلی ثبت شده بدانیم. شرکتی که صرفاً با اسمی خارجی در کشور لهستان به فعالیت می پردازد. در حقیقت همان تجارت شرکت مادر را عملی می کند. پیش از شروع فرآیند مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری لهستان لازم است که از صفر تا صد مسائل مربوط آگاه شوید. بهترین منبع اطلاعاتی را نیز می توان وکیل مهاجرت دانست.

مزایای سرمایه گذاری در لهستان از طریق ثبت شرکت

با توجه به این که ثبت شرکت در لهستان یکی از روش های آسان و ایده آل برای اخذ ویزا و اقامت است. قصد داریم شما را با مزایای ثبت شرکت در لهستان آشنا کنیم. امتیازات سرمایه گذاری در لهستان از طریق ثبت شرکت به صورت زیر است:

  • لهستان اقتصادی با ثبات و رو به رشد دارد.
  • امکان سرمایه گذاری بر روی صنایع متنوع و جالب
  • ارائه تشویق های تجاری فراوان از جانب دولت
  • تخفیف های مالیاتی
  • پایین بودن دستمزد نیروی کار
  • امکان به کار گیری نیروی کاری ماهر و متخصص
  • برقراری ارتباطی بدون دردسر با بازار اتحادیه اروپا
  • پایین بودن سرمایه اولیه مورد نیاز برای ثبت شرکت
  • آسان بودن روال ثبت شرکت
  • شفاف بودن سیستم حقوقی
  • لهستان از نظر جغرافیایی موقعیت استراتژیکی دارد.
  • فرصت های تجاری اقتصادی فراوانی در این کشور یافت می شود.
  • می توانید وام هایی با بهره کم دریافت کنید.
  • از طریق ثبت شرکت می توان اقامت دائم و پاسپورت لهستان را اخذ کرد.
  • پاسپورت لهستان رنکینگ بالایی دارد؛ یعنی رتبه 9 جهانی.
  • سایر مزایا.

 کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان مهاجرت اقامت سرمایه گذاری لهستان از طریق ثبت شرکت را شیوه ای مطلوب تر از سرمایه گذاری می دانند.

در همین حین بد نیست نگاهی به معایب اخذ اقامت لهستان از طریق سرمایه گذاری داشته باشید.

معایب سرمایه گذاری در لهستان از طریق ثبت شرکت

  • بالاتر بودن هزینه آن در مقایسه با ثبت شرکت
  • صادر شدن ویزای مولتی (به جای کارت اقامت)
  • صرف زمانی طولانی برای اخذ کارت اقامت
  • عدم اختصاص یافتن یورو کد
  • متقاضی اصلی اجازه کار نخواهد داشت.
  • اجازه اقامت بیش از 3 ماه را در سایر کشورهای شنگن نخواهید داشت.
  • تنها مدرک هویتی که اجازه حملش را دارید پاسپورت است. (کارت اقامت سایز کوچکی دارد. حمل و نقل آن مطمئن و آسان تر است)
  • برخلاف دارندگان کارت اقامت، به طور کامل از خدمات دولتی بهره مند نمی شوید.

مزایای سرمایه گذاری در لهستان

سرمایه گذاری در لهستان امتیازات زیادی دارد که قصد داریم مهم ترین آن ها را بررسی کنیم. اغلب افراد مهاجرت به لهستان از طریق سرمایه گذاری را بنا به دلایل بسیار قانع کننده ای انتخاب می کنند. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کشور لهستان شرایط بسیار جذابی را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده است.
  • گزارش های بین المللی متعددی ثبات اقتصادی و سیاسی، وضعیت جامعه تحصیل کرده و توانا و بازارهای داخلی در کشور لهستان را نمایش می دهند.
  • در زمان بحران های اقتصادی جهانی، کشور لهستان موقعیت خود را تقویت کرد. این تقویت تنها به مرکز و شرق اروپا محدود نشده بلکه کل قاره را تحت تاثیر قرار داده است.
  • سرمایه گذاران خارجی با میل فراوان به سرمایه گذاری در لهستان می پردازند؛ زیرا لهستان بهشت امنی از نظر ثبات اقتصادی محسوب می شود.
  • لهستان مملو از مکان های تاریخی و نواحی طبیعی زیبا است. تمامی این ها گوشه ای کوچک از دلایل انتخاب مهاجرت به لهستان از طریق سرمایه گذاری را تشکیل می دهند.
  • موقعیت جغرافیایی خیره کننده لهستان در مرکز اروپا، مکانی که بسیاری از راه های اصلی تجاری به هم می رسند، امکان صادرات کالا را به تمامی کشورهای اروپایی ممکن می سازد. به همین علت بیش از 500 میلیون مصرف کننده وجود دارد.

تمامی عوامل به علاوه امنیت بین المللی و ثبات آن که توسط عضویت لهستان در ناتو و اتحادیه اروپا به دست آمده است، لهستان را شریک تجاری متمایز ساخته است.

مزایای سرمایه گذاری در لهستان

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در لهستان

همان طور که گفته شد سرمایه گذاری در لهستان به طریق دیگری نیز ممکن است؛ یعنی حداقل باید مبلغی بیش از 250000€ یورو را به صورت قانونی و از منبعی مشخص به لهستان انتقال بدهید.
لازم به ذکر است که در قوانین اخذ اقامت لهستان مبلغ حداکثری برای سرمایه گذاری تعریف و تعیین نشده است. از سوی دیگر حتماً باید مالیات های لازم را نیز بپردازید. سپس می توانید برای سرمایه گذاری در صنعت یا حتی خرید ملک (املاک و مستغلات) در لهستان اقدام نمایید.

دلایل انتخاب کشور لهستان برای سرمایه گذاری

در این روش از مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری لهستان به همسر و فرزندان کمتر از 18 سال شما کارت اقامت داده نمی شود. بلکه ویزای مولتی یا مالتیپل (Multiple visa) دریافت می کنند.
به این نوع ویزا، ویزای چندبار ورود نیز گفته می شود؛ یعنی تا وقتی که تاریخ آن منقضی نشده می توانید به دفعات به کشور مقصد وارد یا از آن خارج شوید. البته این ویزا بعد از گذشت 3 الی 9 سال قابلیت تبدیل به کارت اقامت موقت را دارد. پس از آن نیز با گذشت 3 سال به اقامت دائم لهستان مبدل خواهد شد. با گذشت 3 سال از اقامت دائم نیز می توانید درخواست پاسپورت لهستان را نمایید.
به طور کلی اخذ اقامت لهستان از طریق سرمایه گذاری روال سختی دارد. به طوری که برای سرمایه گذاری در لهستان این شیوه چندان پیشنهاد نمی شود.

استانداردهای سرمایه گذاری در لهستان

عقل سلیم حکم می ‌کند که پیش از سرمایه گذاری در لهستان ابتدا یک بررسی همه جانبه انجام دهید. این بررسی به ویژه باید در خصوص امنیت سرمایه گذاری در لهستان باشد. برخی از مهم ترین استانداردهای سرمایه گذاری لهستان شامل موارد زیر است:

  • نرخ مصادره اموال
  • نرخ فساد

نرخ مصادره اموال در لهستان

نرخ مصادره اموال بر اساس مقیاسی بین 1 تا 7 سنجیده می شود. هرچه این نرخ به عدد 1 نزدیک تر باشد یعنی میزان مصادره اموال در آن کشور کمتر است.

نرخ فساد

نرخ فساد در لهستان بر اساس مقیاسی از 0 تا 100 سنجیده می شود. هرچه به عدد 100 نزدیک تر شویم یعنی فساد افزایش بیشتری یافته است. با این حال در سال های اخیر شاهد کاهش نرخ فساد در کشور لهستان بوده ایم. به طوری که در دراز مدت این نرخ متوسط رو به پایین شده است. ناگفته نماند که لهستان از نظر نرخ فساد در رتبه جهانی 46 قرار دارد.

شاخص های اقتصادی تأثیر گذار لهستان

شاخص های اقتصادی تاثیر گذار در واقع یک سری داده های آماری هستند. این شاخص ها وضعیت اقتصادی کشور مورد نظر را روشن می کند. شاخص های سرمایه گذاری به شرح زیر است:

شاخص های اقتصادی تأثیر گذار لهستان

مالیات در کشور لهستان

در مورد نرخ مالیات در لهستان باید میان دو نوع از این مالیات ها قائل به تفکیک شد؛ چرا که مقادیر متفاوتی دارند. در فؤآیند مهاجرت اقامت سرمایه گذاری لهستان، مالیات این کشور به دو شاخه زیر تقسیم می شود:

  • مالیات بر درآمد افراد
  • مالیات بر شرکت های ثبت شده در لهستان

نرخ مالیات بر درآمد افراد در لهستان

به عنوان یک فردی که از طریق سرمایه گذاری در لهستان به این کشور ورود کرده و مقیم شده اید، مالیاتی تصاعدی در انتظارتان است؛ یعنی بسته به مقدار درآمدتان باید مالیات بپردازید. طبیعتاً چه درآمد بیشتر شود مقدار مالیات قابل پرداخت نیز به همان نسبت افزایش می یابد. با همه این ها لهستان جزو کشورهایی با میزان مالیات کم است.

همان طور که گفته شد پس از به سرانجام رسیدن فرآیند سرمایه گذاری در لهستان به میزان درآمدتان باید مالیات بپردازید. در این میان تفاوتی ندارد که از طریق خود اشتغالی اقدام کرده اید یا از دیگری دستمزد می گیرید و غیره.
برای آن دسته از افرادی که از طریق مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری لهستان وارد شده اند؛ یا از طرق دیگری اقامت دائم این کشور را گرفته اند، محاسبه مقدار مالیات کمی فرق دارد. به طوری که علاوه بر میزان درآمدشان در لهستان مقدار درآمدی که در خارج دارند نیز در نظر گرفته می شود.

چند نکته کلیدی در مورد پرداخت مالیات در لهستان وجود دارد. همه متقاضیان مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری لهستان نیز باید از آن مطلع باشند. به این صورت که:

  • منظور از فردی که در لهستان مقیم شده یعنی آن که مرکز زندگی و انجام امور مهمش در این کشور باشد. به بیان دیگر در یک سال مالی بالغ بر 183 روز را در لهستان بگذارند.
  • کسی که مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری لهستان را به شیوه خود اشتغالی انجام داده، باید مالیات بر درآمدش از همان ابتدا بپردازد. (به صورت پیش پرداخت) البته که این مالیات پرداختی به صورت سالانه بازپرداخت می شود.
  • پرداخت مالیات برای افراد کارمند به این صورت است که کارفرما هر ماه باید بدون فوت وقت مقدار مالیات را از حقوق کارمند کم کند.

تولید ناخالص داخلی در کشور لهستان

در لهستان و اغلب کشور‌ها برای محسابه رشد اقتصادی از درصد تغییر در تولید ناخالص داخلی کمک می گیرند. این درصد به صورت سال به سال سنجیده می‌شود. در حقیقت این حساب و کتاب بر مبنای میزان تولید داخلی و افزایش آن است. این موضوعی است که باید در مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری لهستان مورد توجه قرار گیرد.

به بیان دیگر صادرات کشور لهستان اغلب اوقات به شکل درصد تولید ناخالص داخلی بیان می شود. دلیلش هم آسان شدن ارزیابی این صادرات نسبت به اقتصاد کشور است. میانگین رشد اقتصادی در غالب کشور ها و برای بازه های زمانی طولانی مدت چیزی حدود 2 الی 3 درصد در سال است. طبیعتاً هرچه رشد اقتصادی کشوری بیشتر باشد و از رکود در بیاید، این نرخ سالانه نیز متغیر خواهد بود. در مهاجرت اقامت سرمایه گذاری لهستان باید بدانید که اگر اقتصاد یک کشور به طور روزانه رشد 5 درصدی داشته باشد یعنی یک پیشرفت اقتصادی چشم گیر در راه است. رسیدن رشد اقتصادی به مقادیر 7 الی 8 درصدی که دیگر نور علی نور می شود.

نرخ تورم در کشور لهستان

اگر در شاخص قیمت مصرف کننده تغییر ایجاد شود به معنای تورم است. تورم در لهستان در 10 سال گذشته کمتر از 3 درصد بوده است. این موضوع یعنی لهستان کشوری با شرایط اقتصادی مناسب و سرحال است.

نرخ تورم در کشور لهستان

مدارک سرمایه گذاری در لهستان

اگر سرمایه گذاری در لهستان را از طریق ثبت شرکت انجام می دهید لازم است مدارک زیر را ارائه دهید:

  • پاسپورت معتبری که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • طرح تجاری
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی تمکن مالی برای ثبت شرکت (حدود 30.000 یورو) به اضافه تامین سرمایه اولیه
  • مدارک مالیاتی فرد متقاضی (این مدارک که باید به اداره مالیات کشور لهستان تحویل داده شود.)
  • گواهی نامه تایید شده ای از اداره مالیات مبنی بر این که فرد متقاضی تعهدات مالی اش را به خزانه داری دولت تسلیم کرده است.)
  • قرارداد شرکت
  • ترازنامه شرکت به اضافه حساب سود و زیان فعلی آن
  • توضیح مختصری از فعالیت کلی شرکت

هزینه زندگی در لهستان

همان طور که در مورد مزایای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری لهستان گفته شد. هزینه زندگی در این کشور بسیار پایین تر از سایر کشور های اروپایی است. حتی هزینه زندگی در لهستان 2.16 درصد کمتر است ایران است؛ البته بدون احتساب اجاره. چرا که اجاره بها در کشور لهستان به طور متوسط 7.26 درصد بیشتر از ایران است.

با این حال سبک زندگی هر فرد نیز تاثیر قابل توجهی بر میزان هزینه زندگی در لهستان خواهد گذاشت. بد نیست همراه با ما نگاهی کوتاه به هزینه های ضروری زندگی در لهستان داشته باشید.

  • مخارج یک ماه زندگی در لهستان برای یک خانواده چند نفره 9712 PLN
  • مخارج یک ماه برای یک نفر 5072 PLN
  • بهای خرید آپارتمان در مرکز شهر به ازای هر متر مربع 2332.26 یورو
  • بهای خرید آپارتمان دور از مرکز هر متر مربع 1583.87 یورو
  •  اجاره بهای آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر 449.40 یورو
  • اجاره بهای آپارتمان تک خوابه در نقاط دیگر 360.79 یورو
  • اجاره بهای آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 801.85 یورو
  • اجاره بهای آپارتمان سه خوابه دور از مرکز 623.35 یورو

سخن پایانی سرمایه گذاری در لهستان

سرمایه گذاری در لهستان به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت. اکنون تا حدودی از قوانین اخذ اقامت لهستان مطلع شده اید. همچنین چشم انداز جامعی از شرایط اخذ اقامت لهستان از طریق سرمایه گذاری در اختیارتان قرار گرفته است. به ویژه با آگاهی از هزینه زندگی در لهستان می توانید.
یک تصمیم گیری واقع بینانه در مورد سرمایه گذاری لهستان داشته باشید. برای مطرح کردن سوالات و ابهامات به جای مانده همواره می توانید از مشاوره تلفنی رایگان ما استفاده کنید. اگر به دنبال پاسخ سریع تری هستید کافی است که سوال، نظر، پیشنهاد خود را در زیر این مقاله درج کنید. حتی می توانید تجربه خود در موضوع مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری لهستان را نیز با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

پروسه سرمایه گذاری در لهستان چقدر طول می کشد؟

سرمایه گذاری لهستان و ثبت شرکت، حدود 5 ماه طول می کشد. برای افراد خواهان اخذ اقامت دائم لهستان ضرورت دارد که حداقل 6 ماه از سال را در حوزه شنگن زندگی کنند.

پس از دریافت اقامت لهستان چه حقوقی و مزایایی داده می شود؟

 از جمله این حقوق و مزایا می توان به تحصیل رایگان در مدارس و دانشگاه های دولتی، خدمات بهداشتی و اجتماعی رایگان و مهم تر از همه دریافت شهروندی اروپا و غیره اشاره کرد

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در لهستان تحصیل پزشکی در لهستان

تحصیل پزشکی در لهستان و شرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی لهستان در این مطلب مورد بررسی قرار...

انواع کالج های کشور لهستان انواع کالج های کشور لهستان

توسعه و پیشرفت کشور لهستان در زمینه آموزشی باعث شده تا هر ساله افراد بسیاری متقاضی تحصیل د...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان

تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان و شاغل شدن در این زمینه دارای شرایط خاصی برای متقاضیان بین ...

نظرات کاربران
زهرا

سلام آیا با سرمایه گذاری در لهستان امکان بردن همراه با خودمون وجود دارد؟

آتیه آفرینان

بله ویزای همراه برای همسر و فرزند زیر18 سال صادر می شود.

احمدی

با سلام برای اقامت سرمایه گذاری در لهستان نیاز به چه مدرک زبانی هست؟

آتیه آفرینان

با سلام ، برای پروسه ی ثبت شرکت الزامی به ارائه ی مدرک زبان نیست.

رضا

سلام سرمایه گذاری در لهستان ممنون از محتوای خوبتون

آتیه آفرینان

سپاسگذارم.

نیاز

سلام وقتتون بخیر به غیر از شیوه اقامت سرمایه گذاری در لهستان چه شیوه های دیگری را برای اقامت لهستان پیشنهاد می‌کنید؟

آتیه آفرینان

باسلام، موسسه همه ی روش های مهاجرتی را اقدام دارد،انتخاب روش بستگی به شرایط شما دارد. جهت مشاوره و بررسی شرایطتان با شماره ی 02172207تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button