کشور لهستان ، یک کشور اروپایی در قلب اروپای شرقی می باشد که روش های گوناگونی برای مهاجرت به لهستان وجود دارد و از جمله راه های مهاجرت به کشور لهستان عبارتند از : مهاجرت به لهستان از طریق تولد ، مهاجرت به لهستان از طریق ازدواج ، مهاجرت به لهستان از طریق کار و مهاجرت به لهستان از طریق سرمایه گذاری .در این مقاله به طور کوتاه در مورد مهاجرت به لهستان از طریق تولد صحبت می شود .

قانون تابعیت تولد در لهستان بر اساس خون است یعنی اگر فرزند از پدر و مادر لهستانی متولد شود صرف نظر از اینکه در خاک این کشور به دنیا آمده باشد یا خیر به او تابعیت لهستان ارائه می‌شود. لازم به ذکر است که تولد کودک باید ظرف ۱۴ روز از تاریخ تولد در اداره ثبت احوال مربوط به محل تولد کودک ثبت شود.

قوانین اخذ تابعیت رومانی از طریق تولد

طبق قوانینی که در کشور لهستان وضع شده است ، شرایط  اخذ تابعیت لهستان از طریق تولد برای کودک متولد شده ، متفاوت می باشد و قوانین اخذ تابعیت رومانی از طریق تولد به شرح زیر می باشد:

  • طبق قانون لهستان فرزند با تولد از پدر و مادری که دارای تابعیت لهستانی می باشند ، تابعیت لهستانی را اخذ می کند . در ضمن لازم به ذکر است که اگر هر یک از پدر و مادر تابعیت لهستانی را دارا باشد ، کافی است . همچنین اگر یکی از پدر و مادر شهروند لهستانی باشد از طریق خون تابعیت فرد منتقل می گردد . (کودکی که حداقل یکی از والدین او شهروند کشور لهستان باشد در هنگام تولد تابعیت لهستانی اخذ می نماید با این توصیف والدین حق انتخاب تابعیت کشور خارجی که یکی از والدین فرزند شهروند آن کشور است ، برای کودک انتخاب می کند در صورتی که کودک با توجه به قانون آن کشور بتواند تابعیت آن کشور را اخذ نماید و برای اینکه کودک تابعیت رسمی کشور لهستان را اخذ کند پدر و مادر این کودک باید درخواستی مبنی بر انتخاب تابعیت برای این کودک را به دفتر مربوط به محل اقامت خود برده و تحویل دهند.)
  • اگر فردی در خاک لهستان به دنیا بیاید ، دارای پدر و مادر نامعلوم و یا این که پدر و مادر او معلوم می باشند اما بی تابعیت هستند ، در این صورت کودک به دلیل قانون لهستان ، تابعیت لهستانی می گیرد .
قوانین اخذ تابعیت رومانی از طریق تولد
قوانین اخذ تابعیت رومانی از طریق تولد
  • در ضمن امکان دارد رییس جمهور لهستان به صورت افتخاری به فرد اعطای تابعیت کند که این روش نیز یکی از راههای اخذ تابعیت لهستانی می باشد
  • اگر فردی فرزند خوانده یک فرد لهستانی باشد تابعیت لهستانی اخذ می کند و اگر فرزند خواندگی قبل از سن ۱۶ سالگی تکمیل شود کودک ار لحظه تولد تابعیت اخذ می کند .
  • کودک متولد شده حتی اگر یکی از والدین او شهروند لهستان باشند ، تابعیت لهستان از طریق تولد را دارا خواهد بود ، حتی اگر در خارج از خاک لهستان به دنیا آمده باشد . برای اخذ تابعیت لهستان از طریق تولد ، پدر و یا مادر کودک باید در خواستی مبنی بر اخذ تابعیت لهستان از طریق تولد برای نوزاد متولد شده به وزارت امور شهروندان و خارجیان ارائه کند .

نکته مهم جهت مهاجرت به لهستان از طریق تولد : اگر ازدواج به صورت قانونی انجام گرفته باشد در اخذ تابعیت لهستان از طریق تولد از طرف پدر یا مادر برای نوزاد مشکلی ایجاد نمی شود ولی اگر ازدواج به صورت قانونی نبوده و در اداره ثبت USD ثبت نشده باشد ،  اخذ تابعیت لهستان از طریق تولد برای نوزاد متولد شده فقط منوط به داشتن تابعیت لهستانی پدر می باشد و در صورت نداشتن تابعیت لهستان برای پدر ، کودک نیز موفق به اخذ تابعیت لهستان از طریق تولد ، نمی شود .لازم به ذکر است که ارائه درخواست جهت اخذ تابعیت لهستان از طریق تولد ، حتما باید با حضور پدر و مادر ( هر دو ) انجام گیرد .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در لهستان تحصیل پزشکی در لهستان

تحصیل پزشکی در لهستان و شرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی لهستان در این مطلب مورد بررسی قرار...

انواع کالج های کشور لهستان انواع کالج های کشور لهستان

توسعه و پیشرفت کشور لهستان در زمینه آموزشی باعث شده تا هر ساله افراد بسیاری متقاضی تحصیل د...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان

تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان و شاغل شدن در این زمینه دارای شرایط خاصی برای متقاضیان بین ...

نظرات کاربران
Call Now Button