همانطور که در مقاله های قبلی توضیح داده شد برای مهاجرت و اقامت در فنلاند روش های زیادی وجود دارد. از جمله روش های اخذ اقامت در فنلاند،  تحصیل در فنلاند ، اخذ ویزای کاری فنلاند یا سرمایه گذاری در فنلاند ، اخذ اقامت در فنلاند از طریق تولد فرزند و اخذ اقامت از طریق ازدواج در فنلاند می باشد که در این مقاله به بررسی این روش خواهیم پرداخت.

ازدواج در فنلاند از راه های اخذ اقامت و تابعیت کشور فنلاند است. از طریق ازدواج با تبعه فنلاندی و یا شخص مقیم فنلاند و پس از ارائه مدارک ازدواج، و پس از اینکه اداره مهاجرت فنلاند مدارک را تائید کرد، می تواند پس از ازدواج به مدت ۵سال با شخص تبعه و یا مقیم فنلاند زندگی مشترک داشته باشد . پس از طی این مدت می تواند جهت دریافت کارت اقامت دائم فنلاند اقدام نماید . فرد پس از ازدواج و زندگی با فرد تبعه فنلاند پس از ۵ سال می تواند کارت اقامت دائم دریافت کند . این پروسه در ازدواج با فرد مقیم قطعا طولانی تر است .

فردی که تمایل به ازدواج با شخص تبعه فنلاند و یا شخص مقیم فنلاند را دارد باید بتواند به راحتی یعنی بدون هیچ منع قانونی وارد کشور فنلاند شود. در ابتدا نیز باید برای ویزای نامزدی اقدام کند. مدارکی دال بر داشتن نامزد و مدارک قانونی فرد الزامی است که تجرد فرد را ثابت کند. فرد متاهل اجازه ندارد برای ویزای نامزدی فنلاند اقدام کند و یا با مرد و زن فنلاندی ازدواج کند.

اگرشخص متقاضی اخذ اقامت فنلاند از طریق ازدواج قبلا متاهل بوده و همسر او فوت نموده و یا طلاق گرفته، باید مدارک قانونی مربوط به گواهی فوت همسر و یا طلاق را در مدارک خود ضمیمه کند. جدا از این مدارک، همسران باید بتوانند مدارکی ارائه نمایند که این ارتباط را ثابت کند.

علاوه بر این مدارک نیز مدارکی از فرد فنلاندی خواسته می شود که باید به اداره مهاجرت فنلاند ارائه دهد. این مداک عبارتند از پاسپورت و یا کارت اقامت دائم شخص فنلاندی، آدرس محل سکونت شخص و مدارک مالی که نشان دهد  می تواند تقبل هزینه های محل اقامت و زندگی  همسر خود در فنلاند را به عهده بگیرد. شخص باید در فنلاند شغلی داشته باشد که این شغل دارای درآمد کافی برای زندگی هر دو نفرشان را داشته باشد.

اگر متقاضی موفق اخذ ویزای نامزدی نشود و نتواند ازدواج خود را در فنلاند به ثبت برساند، باید ازدواج خود را در کشور ثالث دیگری به ثبت برساند. همسر فنلاندی وی پس از به ثبت رسید ازدواج، باید جهت اخذ کارت اقامت موقت وی اقدام نماید. این پروسه چندین ماه به طول می انجامد. قبل از ازدواج نیز متقاضی باید معاینه های پزشکی خاص را انجام دهد.

پس از ازدواج، همسران می توانند یک نام خانوادگی را به اشتراک بگذارد. شخص می تواند یا نام خانوادگی خود را نگه دارد و یا نام خانوادگی همسر خود را داشته باشد. افرادی که به سن 18 سالگی تمام رسیده باشند و قبلا ازدواج نکرده باشند و یا ازدواج قبلی آنها به طور رسمی پایان یافته باشد، می توانند به طور رسمی در فنلاند ازدواج کنند.

در کشور فنلاند می توانید در اداره ثبت محلی و یا در جامعه مذهبی که اجازه دارد مراسم ازدواج را انجام دهد، ازدواج خود را به ثبت برسانید.مراسم ازدواج مذهبی در مکان های مذهبی مثل کلیسا انجام می شود. ازدواج های مدنی در دفاتر ثبت محلی انجام می شود.

مراسم ازدواج مدنی در فنلاند هزینه ای در برندارد در صورتی که در ساعات اداری در اداره ثبت احوال محلی یا دادگاه منطقه ای صورت گیرد. این مراسم نیز می تواند در جای دیگر برگزار شود که در این صورت رایگان نخواهد بود.

اگر ازدواج در خارج از کشور فنلاند صورت گیرد، یک گواهی نامه قانونی و ترجمه ازدواج باید برای ثبت نام به دفتر ثبت محلی اراده شود.

با ازدواج و مهاجرت به فنلاند فرد در ابتدا فقط کارت اقامت موقت برای شخص متقاضی صادر می شود. پس از گذشت چند سال از ازدواج، فرد متقاضی برای اخذ کارت اقامت دائم فنلاند می تواند اقدام کند. پس از اخذ کارت اقامت دائم اگر فرد 4 سال از اقامت فرد در فنلاند گذشته باشد و  به زبان فنلاندی تسلط یابد و هیچگونه خلافی نداشته باشد، می تواند جهت دریافت پاسپورت فنلاندی اقدام کند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای ازدواج در فنلاند

به طور کلی مدارک در سه گروه تقسیم بندی می شود.

دسته اول: مدارک هویتی زن و مرد اعم از پاسپورت، شناسنامه، عکس، سند ازدواج و …

دسته دوم: مدارکی که همسر متقاضی که در کشور فنلاند اقامت دارد باید به سفارت فنلاند ارائه دهد اعم از برگه های شهرداری، برگه های مالیاتی و …

دسته سوم: مدارکی که ثابت می کند ازدواج حقیقی است و نه صوری. این مدارک عبارتند از پرینت شماره تلفن ها، عکسهای مشترک و … این مدارک با در نظر گرفتن شرایط همسران در پرونده متقاضی قرار می گیرد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای ازدواج در فنلاند
مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای ازدواج در فنلاند

جهت کسب آشنایی با کشور سنت کیتس، بخش آشنایی بافنلاند را مطالعه فرمایید.

کارشناسان و مشاورین ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و تابعیت در فنلاند را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه اخد تابعیت و اقامت از طریق ازدواج در فنلاند و چگونگی مهاجرت به  فنلاند از طریق ازدواج و ارایه خدمات صدور ویزای ازدواج فنلاند می توانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
مرتضی

سلام از کجا دختر فنلاندی پیدا کنم واسه ازدواج 

سارا جوادی

با سلام جناب مرتضی ، دریافت ویزای ازدواج فنلاند به هیچ وجه پروسه آسونی نیست. بهترین راه برای ورود به کشور فنلاند از طریق تحصیل می باشد. پیشنهاد میکنم برای اطلاعات تکمیلی همه روزه از ساعت 10 الی 18 با شماره 02172207 تماس بگیرید تا مشاوران آتیه آفرینان با توجه به شرایط ، شما را راهنمایی کنند.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button