کار در انگلستان به عنوان یکی از راه های ورود به یک کشور محسوب می شود. در این مقاله می خواهیم شرایط و چگونگی مهاجرت و اقامت کاری انگلستان را بررسی کنیم و همچنین به مدارک کار در انگلستان از طریق کار اشاره کنیم.
از آنجا که اقامت انگلستان به سبب استانداردهای بالای زندگی در این کشور، افراد بسیاری را مجذوب خود کرده است به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به ویزای کار انگلستان و کار در انگلستان مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.

نرخ بیکاری، لیست موسسات کاریابی انگلستان، مشاغل مورد نیاز 2024 انگلستان، میزان دستمزد و نکات مربوط به قوانین و شرایط کاری انگلستان و اخذ ویزای کار انگلستان از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت.
کارشناسان ما در موسسه آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی، تابعیت و اقامت کاری در کشور انگلستان را ارائه خواهند داد.

کار در انگلستان

بررسی شرایط کار در انگلستان

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کار در انگلستان

انگلستان یکی از چهار کشور تشکیل ‌دهنده پادشاهی بریتانیای کبیر که در نیمه جنوبی آن واقع شده است. انگلستان جزو وسیع‌ ترین، پرجمعیت‌ ترین و ثروتمندترین کشور پادشاهی شناخته می شود. این کشور از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز ‌مرز مشترک دارد. با دریای ایرلند، دریای سلتی و کانال مانش نیز مرز آبی دارد.
پایتخت کشور انگستان شهر زیبا و توریستی لندن است که به عنوان پایتخت پادشاهی بریتانیا به حساب می آید. با توجه به صنعت مهم گردشگری در این کشور، شهر لندن نیز سالیانه میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان به خود جذب می ‌کند. این کشور با وسعتی در حدود 243.610 کیلومتر مربع، به صوت تقریبی 55 میلیون نفر جمعیت دارد. زبان رسمی مردم انگلستان، انگلیسی و واحد پول رایج این کشور پوند است. برگزیت از مهم‌ ترین اتفاق‌هایی است که در سال‌های اخیر در این کشور رخ داده است.

برگزیت یک همه‌ پرسی در سال 2016 بود و با رای 52 درصد از مردم انگلستان، این کشور از اتحادیه اروپا خارج شد. این اتفاق بزرگ سبب تحول و دگرگونی های زیادی در خصوص اقتصاد انگستان شد.
در سال های اخیر کشور انگلیس، جایگاه اقتصادی خوبی را کسب کرده است و از نظر صنایع و تولیدات داخلی در موقعیت بسیار مطلوبی قرار گرفته است. این کشور ذخایر نفتی بسیار خوبی دارد که به سبب آن توانسته است رتبه بیست و یکمین کشور صادر کننده نفت در دنیا را کسب کند. همچنین کشاورزی نقش پر رنگی را در قسمت صادرات اقتصاد انگلیس دارد.
از دیگر صادرات کشور انگلستان می توان از صاردارت محصولات شیمیایی، ماشین آلات صنعتی، ماشین، کشتی، لوازم هواپیما، غلات و نفت و صنعت های مربوط به هواپیما، کشتی و خودروسازی نام برد. کیفیت و سطح آموزشی بالا در دانشگاه های برتر در این کشور نیز افراد زیادی را جذب تحصیل و کار در کشور انگلستان می کند.

شرایط عمومی کار در انگلستان

ویزای کار در انگلستان

با توجه به اقتصاد مطلوب انگلستان، نظر متقاضیان بسیاری در سال های اخیر برای مهاجرت به این کشور از طریق کار جلب شده است. مهاجرت به انگلستان و اخذ اقامت این کشور از طریق کار، به شکل های مختلفی صورت می گیرد.
اشخاص در ابتدا باید برای اجازه کار درخواست دهند و سپس برای اقامت دائم اقدام نمایند. مشاغل بسیاری با کمبود نیروی کار مواجه است. اخذ ویزای کار در انگلستان نیازمند یک پیشنهاد کار (Job Offer) از یک کارفرما در انگلستان است.
متقاضیان برای دریافت دعوت نامه کاری، باید شرایطی را دارا باشند. زیرا اداره مهاجرت انگلیس و اداره کار این کشور قوانین خاص و سختی را برای متقاضیان کار به خصوص افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند و درخواست کار دارند، وضع کرده است. افرادی که دارای مهارت و توانایی های خاص و بالایی هستند، برای اخذ دعوتنامه کاری اولویت دارند. لذا هرچه رزومه کاری متقاضی پربارتر باشد شانس بیشتری برای دریافت پیشنهاد کاری دارد.

چنانچه فرد توانست کارفرمایی متناسب با رشته و مهارت خود پیدا کند، کارفرما باید کار مورد نظر را در کشور خود به مدت سه ماه آگهی کند. کارفرما نیز باید شرایط مورد نظر را دارا باشد تا بتواند برای افراد متقاضی دعوتنامه ارسال کند. کارفرما باید از اداره کار مجوز استخدام نیروی کار خارجی داشته باشد و بتواند حقوقی را در نظر بگیرد که کل هزینه های شخص را تامین نماید.
پس از انتشار آگهی در صورتی که هیچ متقاضی بومی با شرایط کار کارفرما، پیدا نشد، کارفرما می تواند دعوتنامه ای برای فرد متقاضی صادر نماید. افرادی که موفق به دریافت دعوتنامه کاری از انگلستان شوند، می توانند با یک قرارداد کاری معتبر اقدام به درخواست ویزای کاری نمایند و به راحتی وارد این کشور شوند. اگرچه ویزای کاری انگلستان انواع مختلفی دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

ویزای کار در انگلستان

مدارک اخذ ویزای کار در انگلیس

متقاضیانی که بتوانند دعوتنامه و یا پیشنهاد کار را از یک کارفرما یا یک شرکت معتبر در کشور انگلستان کسب نمایند، باید برای ویزای کاری خود در کشوری که زندگی می کنند، به سفارت این کشور درخواست دهند و مدارک مورد نیاز کنسولگری را آماده و ارسال کنند.
لازم به ذکر است ارائه مدارک به صورتی که سفارت از متقاضیان خواسته است، از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا در صورت نقص یا کمبود در مدارک ممکن است کار به تعویق بیوفتد یا کل درخواست ویزا کنسل شود. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در انگلیس به شرح زیر است:

  • گذرنامه معتبر
  • فرم درخواست ویزا
  • داشتن جاب آفر یا پیشنهاد کاری
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • اثبات تمکن مالی (پرینت حساب و گردش حساب)
  • اثبات مهارت های زبان انگلیسی (مدرک زبان آيلتس با نمره‌ی بالای 6 جنرال)
  • پرداخت حق بیمه سلامت
  • عکس جدید پاسپورتی
  • پرداخت هزینه صدور ویزا
  • باز کردن یک حساب بانکی بریتانیایی (گرفتن یک حساب بانکی بریتانیایی بدین منظور است که متقاضی برای دریافت حقوق خود از کارفرما، حسابی داشته باشد)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت
  • شماره بیمه ملی NI (شناسه ای که برای کار و زندگی در انگلیس برای پرداخت مالیات و بیمه لازم است)

تمام مدارک علاوه بر نسخه اصلی باید یک نسخه به صورت ترجمه رسمی نیز برای سفارت ارسال می شود. همچنین کارشناسان خبره ما می توانند در صورت نیاز در کنار شما باشند تا در ارسال مدارک خود دچار مشکل نشوید و مرحله به مرحله شما را همراهی می کنند تا به مقصد مورد نظرتان برسید.

مشاوره و تماس
021-72207

شرایط ویزای کار انگلستان

انگلستان یکی از مهم ترین کشورها در زمینه های اقتصاد، سیاست و همچنین در زمینه ی فناوری و خدمات پزشکی در دنیا محسوب می شود. کشور انگلیس شرایط کاری مناسب با نرخ بیکاری پایین دارد و همین امر سبب شده است که افراد زیادی برای مهاجرت جذب این کشور شوند. بهترین سن برای دریافت ویزای کاری انگلستان بین 25 تا 40 سال است.
اگرچه باید در نظر داشت که میزان تخصص و سابقه کار افراد نیز در این میان از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا کارفرمایان براساس رزومه متقاضی و میزان سن او شخص را انتخاب می کنند. بدون مدرک معتبر زبان نیز شرایط کار در انگلستان مهیا نمی شود. ساعت های کاری در کشور انگلستان، برای افراد 18 سال به بالا، 48 ساعت در هفته در نظر گرفته شده است. تمام کارگرها طبق قانون کار در انگلستان این حق را دارند که از مرخصی حداقل 5 تا 6 هفته‌ای با حقوق استفاده کنند.

به محض شروع کار در انگلیس، افراد باید برای شماره بیمه ملی ثبت نام کنند. تمام افرادی که در انگلستان کار می کنند، مستلزم پرداخت مالیات بر درآمد و حقوق بازنشستگی هستند. اگر در استخدام رسمی باشند، مالیات به طور خودکار از دستمزد و حقوقشان کسر می شود.

همچنین با پرداخت برای حق بیمه و مشارکت بیمه ملی (NI)، افراد می توانند از مزایای دولتی استفاده کنند. انگستان از نظر میزان مالیات بر درآمد نسبت به برخی از کشورها مثل بلژیک و آلمان و دانمارک، از نرخ پایین تری برخوردار است.
برای افرادی که حقوقشان کمتر از 1500 پوند است، دولت نرخ تخفیفی 10 درصد را برایشان در نظر گرفته است.
برای درآمدهایی تا 28 هزار پوند نیز، نرخ پایه 23 درصدی و برای درآمد های بالای 28 هزار پوند نیز نرخ مالیات 40 درصدی برای حقوق کارمندان محاسبه می شود. افرادی که شغل آزاد دارند، مالیات بر درآمد به صورت دو قسط در سال محاسبه می شود.

شرایط ویزای کار در انگلستان

انواع روش های مهاجرت کار در انگلستان

از آن جایی که کشور انگلستان به عنوان یکی از با کیفیت ترین کشورهای قاره اروپا به حساب می آید، نظر افراد بسیاری که متقاضی مهاجرت به این کشور هستند را به خود جلب کرده است. از این رو روش های متفاوت و متنوعی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که افراد با توجه به شرایط خود بتوانند راه بهتر را انتخاب کنند. از جمله این روش ها به شرح ذیل است:

ویزای بلند مدت یا مهارت شغلی TIER 2 (skilled worker):

برای اخذ این نوع ویزا متقاضی به طرق مختلف می تواند اقدام برای درخواست ویزا نماید. در این نوع ویزا که به زیرمجموعه های مختلف تقسیم می شود، متقاضی باید در رشته های متفاوت یا خاص و ویژه دعوتنامه کاری داشته باشد:

  • ویزای کاری با پیشنهاد شغلی: در این نوع متقاضی به یک دعوتنامه کاری از یک کارفرمای انگلستانی دارد. ویزای کاری بلند مدت سه ماه زمان برای انتشار آگهی لازم دارد. پس از دریافت و صدور این ویزا، متقاضی می تواند به همراه خانواده خود برای کار به این کشور مهاجرت کند. اعتبار این ویزا بین 3 تا 5 سال است.
  • ویزای کاری ورزشکاران یا مربیان نمونه: در این نوع ویزا نیز ورزشکاران باید از طرف  هیئت دولتی ورزش بریتانیا دعوتنامه کاری داشته باشند. مدت زمان اعتبار این ویزا به مدت 3 سال است.

ویزای موقت کاری Tier 5 جهت کار در انگلستان:

این ویزا برای افرادی مناسب است که به صورت موقت و طی یک دوره کوتاه بخواهند در این کشور مشغول به کار موقت باشند. این نوع ویزا با توجه به هدف متقاضی از کار موقت در انگلستان، به مدت 1 تا 2 سال اعتبار دارد.

  • ویزای موقت کار داوطلبانه: مناسب افرادی است که می خواهند در زمینه هایی چون ورزش، هنر و خلاقیت، شرکت در برنامه های آموزشی یا تحقیقاتی و طرح های مورد تایید دولت انگلستان، تبلیغات دینی، اقدام به فعالیت های داوطلبانه نمایند. در این نوع ویزا متقاضیان امکان دریافت حقوق ندارند.
  • ویزای کاری توافقنامه های بین‌المللی: این ویزا ویژه مقامات دیپلماتیک و نمایندگان رسمی دولت‌های خارجی است. اعتبار این ویزا ممکن است بین 2 ماه تا دو سال متغیر باشد.
  • ویزای کار فصلی: این ویزا برای کارگران فصلی طراحی شده است که به مدت 6 ماه می توانند در انگلستان مشغول به کار باشند و پس از پایان ویزای خود باید به کشور خود بازگردند. این افراد با ویزای فصلی اجازه استخدام دائم را ندارند و نمی توانند خانواده خود را به همراه ببرند.

ویزای کاری نوآوری و سرمایه گذاری در انگلستان (Tier 1):  

این نوع ویزا برای افرادی که دارای نوآوری و ابتکار هستند و می خواهند شرکتی را در انگلستان تاسیس نمایند، مناسب است. متقاضیان باید بین 500 تا 100 هزار پوند در شرکت سرمایه گذاری نمایند. اعتبار این ویزای به مدت 3 سال است که متقاضی می تواند خانواده خود را نیز به همراه داشته باشند.

هزینه های اخذ ویزای کار در انگلستان

متقاضیان برای اخذ ویزای کاری انگلستان باید هزینه های ثابتی را که مربوط به سفارت و اداره های دولتی هستند، پرداخت نمایند. علاوه بر هزینه ویزای کاری، پرداخت هزینه های دیگری همچون بیمه نیز شامل هزینه های مهاجرت به انگلستان از طریق ویزای کار می شود. میزان پرداخت آن نیز به ویزای متقاضی بستگی دارد.
چنانچه فرد دو سال نیز ویزا داشته باشد، باید برای این دو سال حق بیمه پرداخت نماید. هزینه ویزای کار برای فرد متقاضی و همراهانش به شرح زیر است:

  • ویزای کاری بین 1 تا 3 سال: 610 پوند
  • ویزای کاری بین 1 تا 3 سال (در صورتی که مشاغل مورد نیاز دولت  باشد): 464 پوند
  • ویزای کاری بالای 3 سال: 1220 پوند      
  • ویزای کاری بالای 3 سال (در صورتی که مشاغل مورد نیاز دولت باشد): 928 پوند
  • ویزای خدمات درمانی تا 3 سال: 232 پوند
  • ویزای خدمات درمانی بیش از 3 سال: 464 پوند
  • ویزای مبلغ مذهبی: 610 پوند
  • ویزای ورزشکاری: 610 پوند
  • ویزای نیروی کار موقت (تمام شاخه ‌ها): 244 پوند
  • ویزای کار نوآورانه: 1021 پوند
هزینه های اخذ ویزای کار در انگلستان

مشاوره مهاجرت از طریق اخذ ویزای کار

متقاضیانی که علاقه مند به کار در انگلستان و اخذ ویزای کاری این کشور هستند بهتر است قبل از هر اقدامی از یک متخصص این کار کمک بگیرند تا در انجام تمام مراحل در کنارشان باشد و بتوانند به درست ترین و متناسب ترین شکل ممکن در روند کار و اتخاذ تصمیم درست عمل نمایند.
اگر خواهان مهاجرت و اخذ اقامت کاری انگلستان هستید، پیشنهاد ما این است که می توانید با مشاوران و وکلای ما به صورت تلفنی و رایگان تماس حاصل فرمایید تا برای تمام سوالات و ابهاماتی که در ذهن دارید پاسخ درست دریافت کنید. کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با بررسی دقیق و تخصصی شرایط فعلی شما، بهترین راهنمایی ها را می توانند در اختیار شما عزیزان قرار دهند تا هدفی که در سر دارید را تحقق بخشند.

در این راه دشوار یک وکیل حرفه ای با توجه به اینکه نسبت به قوانین مهاجرتی آشنایی کامل دارند می تواند تمامی فرآیند های مربوط به مهاجرت را به راحتی برای افراد انجام دهد.
زیرا وکلای مهاجرتی در این زمینه مطالعات به روز دارند و به علم آن آشنایی کامل دارند و می توانند سریع ترین و کم هزینه ترین راه و در عین حال راهی امن و مطمئن را، برای مهاجرت افراد به کشور انگلستان برایشان رقم بزنند.

مزایا و معایب مهاجرت و کار در انگلستان

هر کشوری مزایا و معایبی دارد که بررسی آنها می تواند در تصمیم گیری هر فرد کمک کند تا انتخاب بهتری برای خود رقم بزند. برخی از مزایای مهاجرت و کار در انگلستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از فرصت های مناسب شغلی
  • محیطی مناسب برای انجام امور کاری
  • میزان حقوق و دستمزد بالا است
  • حقوق های بازنشستگی بالا است
  • خدمات بسیار خوبی به سالمندان ارائه می‌ شود.
  • اقتصاد این کشور با نرخ ثابتی رشد می نماید.
  • انگلستان نظام آموزش و پرورش بسیار خوبی دارد.
  • دسترسی به بهترین خدمات بهداشتی
  • بهترین خدمات حمل ‌و نقل عمومی جهان
  • یادگیری ساده و کم دردسر انگلیسی، زبان رسمی کشور انگلستان

برخی از معایب کار در انگلستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه بالای زندگی
  • افزایش نرخ بیکاری با مهاجرت نیروهای کار ارزان از کشورهای فقیر
  • با افزایش مهاجران آمار جرم و جنایت نیز بالا رفته است.
  • با افزایش جمعیت مهاجران خدمات رسانی دولت به مردم دشوارتر شده است.
  • کار سیاه یا کار غیر قانونی در انگلستان ممنوع است (اگر یک مهاجر، کار غیر قانونی داشته باشد، به 6 ماه حبس و پرداخت جریمه محکوم می شود)
  • در زمینه کاری، حقوق و دستمزد مهاجرین حتی با داشتن ویزای انگلیس، از بومیان انگلستان کمتر است.
  • آب و هوای لندن در 90 درصد روزهای سال بارانی و ابری است
  • ترافیک سنگین شهری بخصوص در شهرهای بزرگ
مزایا و معایب مهاجرت و کار در انگلستان

نرخ بیکاری در انگلیس

بررسی نرخ بیکاری در روند مهاجرت کاری به کشور انگلیس بسیار اساسی و مهم است. نرخ بیکاری مناسب و پایین می تواند رونق اقتصادی، توسعه صنایع، پویایی تجارت ها، کسب و کارهای بزرگ و کوچک را نشان دهد هرچه این نرخ پایین تر باشد رشد اقتصادی بالاتر است و شانس پیدا کردن و دریافت مجوز کار را برای افراد بالا می برد.

بر طبق آمار در سال اخیر نرخ بیکاری در کشور انگلستان 4 درصد بوده است که  نشان می دهد فرصت ها شغلی بسیاری در انگلستان می توان یافت. اقتصاد و بازارهای کاری کشور انگلستان دارای شرایط مطلوب و با ثباتی است.
نرخ بیکاری یکی از موارد مهم برای شناخت بازار کار یک کشور به حساب می آید. شرایط کار در انگلستان وضعیت خوبی دارد و به طور مداوم در حال توسعه است که این امر برای افرادی که به دنبال جستجوی کار در این کشور هستند، امر بسیار امیدوار کننده ای است.

نرخ بیکاری در انگلیس

مشاغل موردنیاز انگلستان

دولت انگلستان هر سال، لیستی از مشاغل مورد نیاز را منتشر می کند که شامل مشاغلی است که نیاز به مهارت و تجربه و همچنین تحصیلات آکادمیک دارد.
متقاضیان می توانند با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز انگلستان و تطبیق تخصص خود با این مشاغل و هم چنین توجه به نرخ بیکاری این کشور، می توانند شرایط کاری کشور انگلستان را بسنجند تا شانس خود را برای اخذ مجوز کار ارزیابی کنند.
در صورتی که تخصص متقاضیان در لیست مشاغل مورد نیاز انگلستان وجود داشته باشد و فرد دارای سابقه کار در همان رشته باشد، شانس بالایی برای اخذ مجوز کار انگلستان پیدا می کند.
لیست مشاغل مورد نیاز هر کشوری می تواند در این زمینه اطلاعات کافی را به متقاضی کار بدهد و فرد متقاضی بتواند مهارت و تخصص خود را بررسی و ارتقا دهد.
برخی از مشاغلی که کشور انگلستان با کمبود نیرو با آن مواجه است شامل موارد زیر می شود:

  • مدیر پروژه        
  • تحلیل گر بیزینس 
  • محقق داده          
  • مهندس نرم افزار 
  • مهندس مکانیک   
  • حسابدار 
  • طراح گرافیکی    
  • توسعه دهنده نرم افزار      
  • تحلیل گر داده      
  • دستیار اجرایی
  • مدیریت بحران
  • معمار    
  • مدیر فروش
  • مدیر تولید
  • توسعه دهنده وب
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیر مالی
  • مدیر حسابداری
  • مدیر ارتباطات
  • مدیر منابع انسانی
  • مدیر توسعه تجارت
  • مدیر بازرگانی

بهتر است در خصوص رشته مورد نظر خود با وکلای مجرب ما مشورت کنید تا اطلاعات دقیق تری در اختیارتان قرار دهند.      

میزان حقوق در انگلستان

حقوق و دستمزد در هر کشور به عنوان مقصدی برای کار، از اهمیت فراوانی برخوردار است. میزان حقوق و دستمزد در کشور انگلستان در هر شهر متفاوت است اما به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام از آنها می تواند بر روی حقوق ماهیانه هر فرد تاثیر بسزایی داشته باشد.
میزان تحصیلات، جنسیت، سابقه کاری و نیز محل کار از عواملی هستند که مستقیما روی میزان حقوق دریافتی می تواند موثر باشد. افرادی که سابقه کاری بالاتر دارند حقوق دریافتی آنها نیز به میزان سابقه آنها افزایش می یابد. مشاغل و سطح درآمد متنوعی در این کشور وجود دارد. در انگلستان، ساکنان شهرهای بزرگی مانند لندن بیشترین درآمد را دارند.

در سال اخیر متوسط درآمد سالانه افراد در انگلستان در حدود 71000 پوند انگلستان تخمین زده شده است. کمترین درآمد در سال جاری در حدود 18000 پوند و بیشترین درآمد در حدود 317000 پوند انگلستان محاسبه شده است.
هزینه زندگی در کشور انگلستان در مقایسه با  کشورهای اروپایی دیگر نسبتاً بالا است. مشاغلی همچون جراحان/ پزشکان، قضات، وکلا، مدیران بانک، مدیران ارشد اجرایی و افسران ارشد مالی، جزو پر درآمد ترین شغل ها در انگلستان به حساب می آیند.
نرخ دستمزد و حداقل حقوق بعضی از رشته ها به صورت سالیانه به شرح زیر است:

  • دانشمندان زیست شناس و بیوشیمی: 22.300 پوند
  • متخصصان طراحی وب و توسعه : 19.500 پوند
  • دانشمندان فیزیک: 22.300  پوند
  • متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات: 22.700 پوند
  • مهندسین عمران: 27.500 پوند
  • مهندسین برق: 34.500 پوند
  • مهندسین مکانیک: 28.900
  • مهندسین طراحی و توسعه: 27.600 پوند
  • مهندسین الکترونیک: 27.400 پوند
  • مهندسین تولید و فرایند: 23.600 پوند
  • معماران و طراحان: 29.100 پوند
  • برنامه نویسان و متخصصان نرم افزار: 25.000 پوند
  • مهندسین کنترل کیفیت و برنامه ریزی: 26.000 پوند
  • هنرمندان: 20.400 پوند
  • طراحان گرافیک: 22.400 پوند
میزان حقوق در انگلستان

نحوه کاریابی در انگلستان

برای اخذ ویزای کار کشور انگلستان، دانستن راه های جستجوی کار و نحوه کاریابی از اهمیت زیادی برخوردار است. کاریابی در کشور انگلستان به طرق مختلفی صورت می گیرد.
افرادی که در این کشور فارغ التحصیل شده باشند می توانند پس از اخذ مدرک تحصیلی خود به دنبال کار بگردند. این افراد شانس بیشتری برای اخذ دعوتنامه از کارفرماهای انگلیسی دارند.
زیرا مدارک تحصیلی خود را از این کشور دریافت کرده اند و لذا با شرایط و قوانین کاری کشور انگلستان، آشنایی بیشتری دارند. تسلط به زبان انگلیسی یکی از مسائل مهم در اخذ پیشنهاد کاری در شغل مورد نظر است.
داشتن رزومه قوی می تواند شانس افراد را برای دریافت شغل بیشتر کند. یک راه برای کاریابی در انگلستان استفاده از وب سایت های کاریابی معتبر است. زیرا لیست گسترده ای از شغل ها و شرکت ها را در اختیار افراد قرار می دهند.

افرادی که دارای شرایط لازم برای کار در انگلستان باشند شانس بیشتری برای هماهنگ شدن با لیست مشاغل مورد نیاز را دارند. در واقع وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی پل ارتباطی میان فرد متقاضی کار و کارفرما و شرکت های انگلیسی هستند و راه رسیدن به یک پیشنهاد کاری را آسان می کنند.
در صورتی که انجام این روند برای شما مشکل است و نمی توانید انجام دهید نگران نباشید. کارشناسان و مشاوران موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان با اگاهی کامل از شرایط و قوانین کشور انگلستان راهنمایی ها و اقدامات لازم برای اخذ ویزای کاری انگلستان را برای شما انجام خواهند داد.

موسسات کاریابی در انگلستان

از آنجایی که برای اخذ اقامت کاری، متقاضیان نیازمند پیشنهاد کاری یا دعوتنامه از شرکت یا کارفرمای انگلیسی دارند، لذا موسسات کاریابی در این زمینه می توانند کمک بزرگی برای افراد متقاضی باشد.
در ابتدای کار آماده سازی یک رزومه مناسب، به عنوان مهم ترین قدم جهت اخذ ویزا کار در انگلستان به حساب می آید. متقاضیان با توجه به آشنایی از شرایط موجود در کشور انگلستان با ارتباط گرفتن با کارفرمایان از طریق موسسات کاریابی این کشور، می توانند موفق به اخذ دعوت نامه کاری شوند.
برخی از موسسات کاریابی در زمینه تخصص ها و گرایش های مشخصی فعالیت می کنند. از جمله معتبر ترین وبسایت های کاریابی در انگلستان به شرح زیر است:

  • GENCY CENTERAL
  • GRADUATE RC
  • HAYS REQUIREMENT
  • Everyjobsit
  • Indeed
  • Monster
موسسات کاریابی در انگلستان

بررسی ویزای همراه انگلستان

ویزای همراه از مهم ترین مسائلی است که اغلب متقاضیان متاهل نگران آن هستند که می توانند همسر و فرزندانشان را همراه با خود به کشور انگلستان بیاورند یا نه؟ کشور انگلستان با اخذ ویزای کار به افراد این اجازه را می دهد که برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود، درخواست ویزای همراه دهند. تنها زمانی می تواند خانواده خود را به همراه داشته باشد که قرارداد کاری دریافت کرده باشد.

متقاضی برای درخواست ویزای همراه خود باید مدارکی را ارائه دهد که شامل تمکن مالی جهت تامین هزینه های زندگی همراهان خود در انگلستان می شود.
فرد باید ثابت کند با اخذ ویزای کاری انگلستان توانایی تأمین هزینه های همراهانش را در انگلستان دارد. همچنین متقاضی باید ثابت کند مکانی برای سکونت همراهان خود دارد. با توجه به این موضوع، فرد متقاضی برای تامین مخارج و هزینه های خود باید مبلغی در حدود 945 پوند برای خود و به ازای هر همراه مبلغی در حدود 630 پوند، در ماه داشته باشد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در انگلستان

به طور معمول افرادی که به دنبال ویزای کار به کشور انگلستان می آیند، قصدشان اخذ اقامت دائم و پاسپورت این کشور است. قراردادهای کاری دارای شرایط متفاوتی هستند و ویزای کاری انگلستان دارای انواع مختلفی است، از این رو مدت اقامت افراد نیز می توانند متفاوت باشد. افرادی که بتوانند از طریق ویزای کاری مجوز دریافت کنند، در ابتدا اقامت موقت به آنها اعطا می شود.
با این وجود اکثر افرادی که از طریق ویزای کار به انگلستان مهاجرت کرده اند، بعد از گذشت 10 سال زندگی و کار در این کشور، امکان اقامت دائم برای فرد متقاضی فرآهم می شود.
پس از اقامت دائم، افراد می توانند با دارا بودن شرایط مورد نظر کشور انگلستان، پاسپورت این کشور را کسب نمایند. متقاضیان می توانند با دارا بودن شرایط زیر اقدام به درخواست پاسپورت نمایند.

  • فراگیری کامل زبان انگلیسی
  • آگاهی از فرهنگ و تاریخ کشور انگلستان
  • عدم ارتکاب به جرائم و تخلفات
  • پرداخت مالیات و بیمه

در این راه دشوار یک وکیل حرفه ای با توجه به اینکه نسبت به قوانین مهاجرتی آشنایی کامل دارد می تواند فرآیندهای مربوط به مهاجرت را به راحتی برای متقاضیان انجام دهد زیرا وکلای مهاجرتی در این زمینه مطالعات به روز دارند و می توانند سریع ترین و کم هزینه ترین و در عین حال امن ترین و مطمئن ترین راه برای مهاجرت افراد به کشور انگلستان را برایشان رقم بزنند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در انگلستان

سخن پایانی

جهت کسب اطلاعات بیشتر و به روز یا داشتن هر گونه سوال در زمینه تحصیل در انگلستان و مهاجرت به کشور انگلستان از طریق ویزای کار می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول

شرایط اخذ پاسپورت انگلستان چیست؟

1. فراگیری کامل زبان انگلیسی
2. آگاهی از فرهنگ و تاریخ کشور انگلستان
3. عدم ارتکاب به جرائم و تخلفات
4. پرداخت مالیات و بیمه

مشاغل موردنیاز کشور انگلیس کدامند؟

مدیر پروژه، تحلیل گر بیزینس، محقق داده، مهندس نرم افزار ، مهندس مکانیک، حسابدار، طراح گرافیکی، توسعه دهنده نرم افزا

شرایط ویزای کاری با پیشنهاد شغلی در انگلستان چیست؟

در این نوع متقاضی به یک دعوتنامه کاری از یک کارفرمای انگلستانی دارد. ویزای کاری بلند مدت سه ماه زمان برای انتشار آگهی لازم دارد. پس از دریافت و صدور این ویزا، متقاضی می تواند به همراه خانواده خود برای کار به این کشور مهاجرت کند. اعتبار این ویزا بین 3 تا 5 سال است.

مزایای مهاجرت و کار در انگلستان چیست؟

1. استفاده از فرصت های مناسب شغلی
2. محیطی مناسب برای انجام امور کاری
3. میزان حقوق و دستمزد بالا است
4. حقوق های بازنشستگی بالا است
5. خدمات بسیار خوبی به سالمندان ارائه می‌ شود.
6. اقتصاد این کشور با نرخ ثابتی رشد می نماید و…

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
بازار کار مهندسی برق در انگلیس بازار کار مهندسی برق در انگلیس

بازار کار مهندسی برق در انگلیس با درآمد حدود £20,000 تا 60,000£ (پوند) یکی از پردرآمدترین بازارها...

مهاجرت به انگلستان مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به انگلستان و روش های مختلف اقامت در انگلستان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. کش...

تحصیل در انگلستان تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان به علت های مختلف افراد بسیاری را از سراسر دنیا راهی بریتانیا می کند. ...

نظرات کاربران
saeed

با سلام . سعید&47 ساله هستم . دارای تخصص جوشکاری ساده وتا حدودی کار با سیستمهای مخابراتی و دوربینهای مداربسته . دارای پایان خدمت وپاسپورت . آشنایی نسبی با زبان انگلیسی . تمکن مالی تا حد 50-60 میلیون - تحصیلات سوم راهنمایی - آیا امکان کار واقامت اتریش میسر است ؟ ممنون

سارا جوادی

با سلام جناب آقای سعید ، برای مهاجرت به کشور اتریش دو راه اقامت کاری و سرمایه گذاری وجود دارد. برای اقامت کاری حداقل به دیپلم نیاز می باشد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button