مهاجرت کاری به آمریکا از پرطرفدارترین راه هایی است که افراد بسیاری برای رسیدن به استانداردهای بالا در زندگی خواهان رسیدن به آن هستند. کشور آمریکا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است. در این مقاله می خواهیم شرایط مهاجرت اقامت کاری آمریکا را بررسی کنیم و به مدارک مهاجرت اقامت آمریکا از طریق کار اشاره کنیم.

همچنین به بررسی سوالاتی همانند این که آیا کشور آمریکا ویزایی جهت ورود نیروهای کاری ارائه می دهد؟ آیا شما از طریق کار، امکان دریافت اقامت امریکا را دارید؟ هزینه های زندگی در آمریکا چگونه می باشد؟ می پردازیم و درباره قوانین مهاجرت به آمریکا از طریق کار و مراحل درخواست برای اخذ ویزای کار در آمریکا توضیحاتی کافی و دقیق به شما عزیزان ارائه می دهیم.

🔊 پادکست شرایط کار در آمریکا 🔊

مهاجرت کاری به آمریکا و ویزای کاری آمریکا

ویزای کار در ایالات متحده، مجوزی برای ورود به این کشور است که دارای تنوع بالایی هم هست و هر نوع آن مخصوص افراد خاصی می باشد. در ادامه به بررسی اجمالی آنها خواهیم پرداخت:

  • ویزای H-1B: متقاضیان این نوع ویزا باید از یک کارفرمای آمریکایی یک پیشنهاد شغلی داشته باشند که متناسب با حرفه، تخصص و تحصیلات شخص متقاضی باشد. داشتن سوابق تحصیلی لیسانس یا بالاتر جزو شرایط اخذ این نوع ویزا است.
  • ویزای L-1: ویزای انتقالی برای افرادی است که در یک شرکت خارجی که وابسته به یک شرکت آمریکایی است صادر می شود. در واقع کارکنان این شرکت ها می توانند از شعبه شرکت خارجی خود به شعبه شرکت آمریکایی منتقل شوند.
  • ویزای O-1: ویزای استعداد و مهارت برای افرادی که در زمینه تحصیلی خود حرفه ای و ماهر هستند. همچنین داشتن درآمد بالا و سابقه کار درخشان یکی از شرایط اخذ این ویزا است.
انواع ویزای کار آمریکا

مدارک مهاجرت به آمریکا از طریق اخذ ویزای کار

ارائه مدارک یکی از مراحل تاثیرگذار در امر اخذ ویزای کار کشور آمریکا محسوب می شود، زیرا ارائه منظم به ترتیبی که سفارت این کشور انتظار دارد امر بسیار مهمی است. همچنین تکمیل فرم های درخواستی و کامل کردن مدارک به دقت فراوانی نیاز دارد تا به درستی جمع آوری شود. افرادی که برای ویزای کاری آمریکا درخواست می دهند، می توانند به صورت آنلاین در سایت سفارت این کشور درخواست وقت سفارت بگیرند. برای هر کدام از ویزاهای درخواستی، افراد نیاز به مدارک کامل تری دارند که وکلای امر مهاجرت می توانند به راحتی این اطلاعات را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت کاری آمریکا به شرح زیر است:

  • ارائه پاسپورت معتبر (باید برای کل مدت اقامت خود در ایالات متحده و شش ماه بعد از بازگشت اعتبار داشته باشد)
  • اثبات واجد شرایط بودن مدارک تحصیلی
  • کد تأیید فرم  DS-160 (در صورتی ارسال می شود که درخواست ویزای غیر مهاجرتی تکمیل شده باشد (فرم DS-160)
  • مدرک زبان مورد نیاز با توجه به نوع ویزای کار
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کاری
  • کد تأیید فرم  DS-160(یک کد تأیید مبنی بر اینکه درخواست ویزای غیر مهاجرتی تکمیل شده است)
  • دعوت نامه از کارفرمای آمریکایی
  • رزومه cv کاری و تحصیلی
  • ارائه مدارک شناسایی معتبر
  • فرم I-129S در صورت نیاز (برای افرادی که متقاضی ویزای L هستند، لازم است که فرم I-129S را پر کنند. هنگام مصاحبه برای ویزا، باید این فرم همراه فرد باشد)
مدارک مهاجرت به آمریکا از طریق اخذ ویزای کار

شرایط اقامت از طریق اخذ ویزای کار در آمریکا

قرارداد هایی که بین کارمندان و کارفرمایان بسته می شود، معمولا یک رابطه مستقیم در اشتغال زایی ایجاد می کنند. اما این همه ماجرا نیست. نظر به اینکه کارمندان در مقابل شرکت های ثروتمند و بزرگ، فاقد قدرت توافق بر سر مفاد قرارداد هستند، قوانین کار کشور آمریکا، حقوقی را ایجاد می کنند که نتایج سلیقه ای کارفرمایان را تا حدودی کنترل می کنند. صرف نظر از این موضوع که آیا این قانون ناكارآمد، استثمارگرانه و ناعادلانه است یا خیر. در اوایل قرن گذشته دولت های فدرال، با توجه به اینکه مردم به طور روز افزون طرفدار حقوق اقتصادی و اجتماعی دموکراتیک تعیین شده بر اساس حقوق مالکیت و قراردادها می شدند، اصلاح قانون را آغاز کردند.

اما عملا در حال حاضر با توجه به اصلاح هایی که به عمل آمده است، در حال حاضر قوانین کاری آمریکا، در حدی استاندارد قرار دارند. حداقل دستمزد برای کلیه کارگران 7.25 دلار در ساعت تعیین شده است. در سال 2018 حداقل دستمزد پیمانکاران فدرال که در قراردادهای تحت پوشش قانون مشغول به کار هستند یا در ارتباط با قراردادهای با سمت های اجرایی هستند، 35/10 دلار در ساعت تعیین شد. ایالت های این کشور می توانند آزادانه دستمزد کارگران را بالاتر تصویب کنند.
اکثر ایالت های آمریکا حداقل نرخ دستمزد را بالاتر از استاندارد فدرال در نظر می گیرند. برخی از کارفرمایان برای کارمندانی که در مناطق شهری آن ها (خارج از شهر خود) کار می کنند، حداقل دستمزد را بالاتر هم تعیین می کنند. مثلا، در شهر سانفرانسیسکو، حداقل دستمزد 15 دلار در هر ساعت تعیین شده است. متقاضیان مهاجرت می توانند از مشاوره خبرگان برای اطلاعات بروز تر استفاده کنند.

قانون کار در آمریکا سقف ساعت کاری را تعیین نکرده است. با این حال، بسیاری از اساسنامه های ایالتی، دوره های استراحت روزانه و همچنین یک دوره استراحت یک روزه را در هر هفته تعیین می کنند. به طور کلی کارمندانی که بیش از چهار ساعت در طول روز کار می کنند باید حداقل 10 دقیقه استراحت را برای هر ساعت کار در نظر بگیرنند. به علاوه، در بسیاری از ایالت ها بر اساس میزان ساعت کاری مشخصی در روز کارکنان نیاز به دریافت یک وعده غذایی رایگان در مدت حداقل 30 دقیقه دارند.
به علاوه، بر اساس قوانین چندین ایالت، کارمندان باید حداقل در یک دوره هفت روزه یک روز مرخصی دریافت کنند. به طور کلی، زمان کار کارگران در طول هفته، از جمله برگه های مرخصی، استراحت، تعطیلات و زمان تعطیلات، بیش از آستانه کاری 40 ساعته در هفته محاسبه نمی گردد. به همین خاطر است که حداکثر زمان کار در آمریکا با احتساب همه این موارد، تا 40 ساعت در هفته محاسبه می گردد.

شرایط اقامت از طریق اخذ ویزای کار در آمریکا

انواع مهاجرت اقامت کاری به آمریکا 

کشور آمریکا به دلایل زیادی از جمله نظام رقابت اقتصادی ویژه آن ویزاهای کار متفاوتی را صادر می کند که به شرح زیر است:

کارت سبز (Green Card): امکان تبدیل شدن به اقامت دائم (دارنده کارت سبز) ایالات متحده از طریق کار یا پیشنهاد اشتغال را دارد . به علاوه یک سیستم قرعه کشی هم وجود دارد که تعداد محدودی کارت سبز را برای متقاضیان موفق فراهم می کند. این برنامه هر ساله انجام می شود و کارت های سبز برای کسانی که به طور تصادفی در یک قرعه کشی انتخاب می شوند، صادر می شوند. قانون مهاجرت ایالات متحده راه های مختلفی را برای اخذ کارت سبز از طریق اشتغال در ایالات متحده فراهم کرده است.

EB1: اولویت واگذاری این ویزا به افرادی است که توانایی فوق العاده ای را در علوم، هنر، آموزش، تجارت یا ورزش داشته باشند و از استادان برجسته یا محققان، مدیران و مدیران چند ملیتی باشند.

EB2: اولویت دریافت این ویزا برای افرادی با مدرک دانشگاهی یا برای افراد دارای توانایی استثنایی در هنر، علوم یا کسب وکار هستند، می باشد.

EB3: این ویزا مخصوص افراد حرفه‌ای، کارگران ماهر و سایر کارگران در نظر گرفته شده ‌است.

EB4: این نوع ویزا برای لیستی ویژه صادر می شود که برخی از کارگران مذهبی خاص، کارمندان پست وزارت امور خارجه آمریکا، کارمندان بازنشسته سازمان های بین المللی، نوجوانان خارجی که در ایالات متحده آمریکا هستند و دیگر دسته ها را در بر می گیرند.

EB5: اولویت صدور این نوع ویزا برای سرمایه گذاران کسب و کاری است که یک میلیون یا 500 هزار دلار در یک شرکت تجاری جدید با استخدام حداقل 10 کارمند تمام وقت آمریکایی، سرمایه گذاری کنند.

دسته بندی نیروهای کاری موقت (غیرمهاجر)

برای اینکه افراد به صورت قانونی به آمریکا بیایند و در ایالات متحده به عنوان غیرمهاجر به طور موقت کار کنند، کارفرمای احتمالی باید پرونده درخواست غیرمهاجرتی را از طرف آن ها در USCIS ثبت کند. طبقه بندی اصلی نیروی کاری موقت غیرمهاجرتی در زیر فهرست شده‌ است:

اقامت آمریکا با اجازه کار – ویزای E1: این نوع ویزای کار یک نوع ویزای تجاری است که از طریق صادرات و واردات جهت گسترش تجارت و تبادل کالا بین کشورها ارائه می گردد. در این  نوع ویزای کاری، پزشک ، مهندس  یا هر نیروی کار دیگر نمی‌تواند به عنوان شخص حقیقی اقدام نماید و حتما می بایست از طریق یک شرکت حقوقی دارای اعتبار اقدام کند. ویزای کار E1  آمریکا شرایط مناسبی را برای فرد ایجاد می کند، زیرا نیاز به سرمایه اولیه خاصی ندارد. البته فرد باید در شرکت تجاری خود به طور مداوم سرمایه گذاری نماید. مدت این ویزا حدود ۲ تا ۵ سال بوده و کار باید در قالب یک فعالیت تجاری انجام گیرد که در این فعالیت تجاری یکی از کشورهای طرف قرارداد باید آمریکا باشد. به علاوه برای شرایط اخذ ویزای کاری این کشور قابل ذکر است که شخص باید شهروند کشوری باشد که مورد تأیید آمریکا باشد. زمینه کاری و رشته  فرد نیز باید مورد تأیید این کشور باشد.

اقامت آمریکا با اجازه کار – ویزای E2: ویزای E2 به آن دسته از سرمایه گذارانی اعطا می گردد که تابعیت کشورهای عضو معاهده دوستی، تجاری و یا سایر مراودات با ایالات متحده آمریکا (treaty Countries) را دارا باشند. باید گفت ایران از سال 1957 دارای پیمانی با آمریکا است که بر اساس آن افرادی که تبعه ایران هستند می توانند به واسطه سرمایه گذاری خود از این ویزا بهره مند گردد.

اقامت آمریکا با اجازه کار – ویزای E3 ویزایی است که شامل حال ایرانیان و اتباع افغانی نمی گردد و فقط مختص شهروندان استرالیایی می باشد. برای اخذ ویزای کار E3  آمریکا داشتن مدرک لیسانس یا معادل آن لازم است.

اقامت آمریکا با اجازه کار – ویزای H1B

شامل نیروی کاری در شغل تخصصی و طبقه بندی‌های زیر می شود:

  • H1B1: کارگران موافقتنامه تجارت آزاد در یک شغل تخصصی از شیلی و سنگاپور
  • H1B2: کارهای تخصصی مربوط به پروژه‌های تحقیقاتی و توسعه تعاونی وزارت دفاع
  • H1B3: مدل‌های لباس و غیره بر اساس شایستگی و توانایی

ویزای کار آمریکا H1C: این نوع ویزا مخصوص مهاجرت پرستاران حرفه‌ای است. مدت ویزا ۳ سال بوده و غیر قابل تمدید می باشد.

ویزای کار آمریکا H2A: این نوع ویزا مخصوص اشخاصی است که می خواهند به صورت موقت در آمریکا کشاورزی نمایند، کشورهایی همچون ترکیه، آرژانتین، برزیل، اندونزی، استرالیا و مکزیک از کشورهای واجد شرایط این ویزا می باشند. این ویزا ۱ ساله است و امکان صادر شدن برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال را دارا می باشد.

ویزای کار آمریکا H2B: این ویزا مخصوص افرادی که شغلی غیر از کشاورزی دارند صادر می گردد. این ویزا همچنین به صورت فصلی بوده و شامل شغل هایی مانند کار کردن در پیست اسکی می شود. این ویزا ۱ ساله بوده و تا ۲ بار قابل تمدید است. شخص متقاضی می‌تواند برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود نیز درخواست ویزا کند.

ویزای کار آمریکا H3: هم مخصوص متقاضیانی است که می‌خواهند به صورت کار آموزی در رشته‌هایی که در کشور مبدا وجود ندارد فعالیت کنند. این ویزا ۲ ساله است و برای رشته‌هایی مثل پزشکی و یا رشته‌های تخصصی صادر می شود. متقاضیان می‌توانند برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود نیز درخواست ویزا کنند.

ویزای P1A: مخصوص ورزشکاران شناخته شده بین‌المللی است.

ویزای P1B: هنرمندان یا اعضای گروه های تفریحی شناخته شد بین‌المللی را شامل می شود.

ویزای کار آمریکا I: این نوع ویزا مربوط به فعالین رسانه، فیلم سازان، گزارشگران و روزنامه نگاران است و برای اخذ آن باید یک پیشنهاد شغل از کارفرمای آمریکایی داشت.

ویزای کار آمریکا L1A: این نوع ویزا ویژه مسئولان و مدیران بوده و بین ۳ تا ۷ سال نیز دارای اعتبار می باشد.

ویزای کار آمریکا R1: این ویزا برای مبلغان دینی صادر شده و به آن ها اجازه خواهد داد تا ۵ سال در آمریکا اقامت داشته باشند. بعد از ۵ سال نیز می‌توانند برای گرین کارت اقدام کنند.

ویزای کار آمریکا L: به منظور کار در شعبه، زیرمجموعه یا واحد اصلی محل کار فعلی فردی که در سطح مدیریتی، یا در رد‌ه‌ای که نیازمند دانشی خاص است، صادر می گردد. افرد می بایست در طی سه سال کاری اخیر، یک سال را به طور پیوسته در همان شغل در کشور مبدأ کار کرده باشند.

ویزای کار آمریکا Q1: مختص شرکت کنندگان در یک برنامه مبادلاتی فرهنگی بین المللی است که برای آموزش کاربردی و نشر تاریخ، فرهنگ و سنت‌های کشور خود از طریق یک برنامه فرهنگی مبادلاتی بین المللی وارد این کشور خواهند شد.

ویزای کار آمریکا NT: این ویزا مختص ورود متخصصان مرتبط با توافق‌ نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA) می باشد

هزینه مهاجرت اقامت کاری به آمریکا

به منظور ارائه درخواست و مدارک لازم برای صدور ویزای کار آمریکا، هزینه هایی لازم است. به همین خاطر سفارت یا کنسولگری این کشور، هزینه هایی را برای انجام فرآیند صدور انواع ویزاها در نظر گرفته است. اساساً هر شخصی که قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارد، باید یک سری از هزینه ها را هم در نظر داشته باشد که این موضوع تمکن مالی و بودجه کافی را می طلبد.
این بدان معنی است که حتی اگر فردی پیشنهاد شغلی معتبری از یک کارفرمای معتبر داشته باشد، می بایست ثابت کند که می تواند از پس  هزینه های زندگی و هزینه های جاری خود برآید. پس در هر صورت، برای مهاجرت کاری به هر کشورهایی مانند آمریکا، باید هزینه های مربوط به مهاجرت را کنار گذاشت.

کار در آمریکا و نرخ بیکاری در آمریکا

بازار کار آمریکا مقصد اصلی بسیاری از مهاجران از سراسر دنیاست. نرخ بیکاری کشور مقصد از عواملی مهمی است که در فرآیند کاریابی فرد تاثیر مستقیم دارد. نرخ بیکاری کشور آمریکا در سال 2021 حدود 6 درصد است که ناشی از درصد افراد شاغل نسبت به افراد بیکار می باشد و رابطه مستقیم با اقتصاد آمریکا دارد.
هر چقدر شکوفایی اقتصادی یک کشور بیشتر باشد، نرخ بیکاری در آن پایین تر بوده و هرچقدر اقتصاد کشوری ضعیف تر باشد، نشان دهنده نرخ بیکاری بالای آن بوده و می توان از روی آن تشخیص داد که آن کشور مقصد مناسبی برای مهاجران کاری نخواهد بود. شایان ذکر است نرخ فقر نیز در امریکا حدود ۱۲.۳ ٪ است.

نرخ بیکاری در آمریکا

کار در آمریکا و مشاغل مورد نیاز 2023 آمریکا

کشور آمریکا با دارا بودن بهترین فرصت‌های شغلی، شرایط ویژه‌ای را جهت کار در رشته‌های متفاوت فراهم نموده است. کسانی که متقاضی دریافت ویزای کاری آمریکا هستند اول باید  مشاغل مورد نیاز این کشور را بررسی نموده و بعد از آن درخواست کار در آن و اخذ ویزای کار را داشته باشند.
بررسی مشاغل مورد نیاز کشور مقصد عملاً در راحتی پروسه کاریابی تأثیر مستقیم خواهد داشت. کسانی که به وسیله فراهم آوردن شرایط اخذ ویزای کار آمریکا قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشند می توانند در برخی از مشاغل که در جدول ذیل ذکر شده اند، با توجه به مشاغل مورد نیاز این کشور، مشاوره کافی را انجام دهند. به همین جهت، در جهت اقدام و تهیه مدارک لازم ویزای کار آمریکا این اطلاعات، برای متقاضیان بسیار مهم خواهد بود.

مهارت و مشاغل مورد نیاز این کشور شامل لیست زیر است:

  • مهندسی ژئوتکنیک – متخصص ژئوتکنیک
  • مهندسی مکانیک زمین‌شناختی- مهندسی ژئوتکنیک معدن
  • مهندسی معدن و زغال سنگ – مهندسی ولز
  • مهندسی نفت – مهندسی حفاری
  • مهندسی مایع – مهندسی ابزار و کنترل
  • مهندسی هوا فضا – مهندسی برق
  • مهندسی کنترل – مهندسی شیمی
  • پزشکی اضطراری – جراح عمومی
  • زنان و زایمان – کارگران اجتماعی
  • پرستاران – پزشک
  • رادیو گرافی پزشکی – سونوگرافی
  • فیزیولوژی قلب – فیزیو لوژی خواب
  • زمین شناسان – زمین شناسان آب
  • مهندسی جوش – بیهوشی
  • روانپزشک عمومی – روانپزشک قانونی

مدیریت، امور تجاری، مهندسی، متخصصان رایانه و نرم‌ افزار جز بهترین حوزه های کاری در آمریکا هستند. اما حوزه های اعلام شده مورد نیاز است و بازار کار آنها در کشور آمریکا فراهم است.

کار در آمریکا و میزان حقوق در آمریکا

متقاضیان کار در کشور آمریکا می توانند با بررسی شرایط دستمزد در این کشور برای شاخه های کاری خود در این کشور تصمیم بهتری برای ورود به این کشور را داشته باشند. اگرچه متوسط هزینه های زندگی در آمریکا نسبت به کشورهای دیگر کمی بالاتر است، میزان درآمدهای آن هم وضعیت مطلوبی دارد. به طور متوسط میزان درآمد متوسط یک فرد در آمریکا در ماه 7،150 دلار است، این بدان معنی است که 50 درصد از افراد درآمد کمتر از این مبلغ و 50 درصد افراد مبالغ بالاتری از آن را به عنوان درآمد دارند. 

کمترین میزان حقوق در این کشور هم 990 دلار و بیشترین درآمد 32،000 دلار آمریکا در ماه است. شایان ذکر است که میزان حقوق و دستمزد در شغل هایی که در لیست مشاغل مورد نیاز آمریکا تعریف می گردد بیشتر است. البته در مواردی هم کارفرمایان نژادپرست به سیاه پوستان دستمزد کمتری پرداخت می کنند. حقوق دریافتی آفریقایی تبارها در آمریکا 2223 دلار در ماه می باشد، اما افراد آسیایی بیشترین در آمد را در ماه برای خود رقم زده و به طور متوسط 5360 دلار حقوق در ماه دریافت می نمایند.

کار در آمریکا و نحوه کاریابی در آمریکا

گام اول به منظور مهاجرت کاری به کشور آمریکا یافتن شغل مناسب مرتبط با تخصص متقاضی است. پس از این گام متقاضی باید با پیدا کردن حمایت کننده مالی (اسپانسر) یا کارفرما که یکی از شرایط اخذ ویزای کار آمریکا است به این کشور مهاجرت کند.  متقاضی قبل از هر اقدامی باید بداند چه نوع شغلی می خواهد به دست آورد و شرایط بازار کار آمریکا را در آن زمینه بشناسد. وی همچنین باید نسبت به مشاغلی که در لیست مشاغل مورد نیاز آمریکا قرار دارند اطلاعات کافی را کسب کند.
متقاضی کار در گام دوم باید شرکت های مناسب را مد نظر قرار داده و بر اساس تخصصی که دارد آن شرکت را پیدا کند. محل کار مورد نظر حتما باید  حدود 70 درصد انگیزه های فرد و مهارت های وی مطابقت داشته باشد و در شغل های گوناگون به نیروی کار نیاز داشته باشد. گام سوم برای پیدا نمودن کار در آمریکا تهیه کردن رزومه قوی و ارسال این رزومه برای شرکت هایی است که توانایی ارسال دعوت نامه را دارند.  

کار در آمریکا و نحوه کاریابی در آمریکا

در صورتی که انجام این روند برای شما مشکل است و نمی توانید انجام دهید نگران نباشید. کارشناسان و مشاوران شرکت آتیه آفرینان ایرانیان با آگاهی کامل از شرایط و قوانین کشور آمریکا راهنمایی ها و اقدامات لازم برای اخذ ویزای کاری آمریکا را برای شما انجام خواهند داد.

کار در آمریکا و مؤسسات کاریابی در آمریکا

برای افرادی که خواهان ورود به بازار کاری این کشور هستند لازم است که از مشاوره مؤسسات کاریابی استفاده نموده و درخواست خود را مطرح کنند. سپس مراحل دریافت پیشنهاد کاری را طی نموده تا در نهایت ویزای کار آمریکا را دریافت کنند. لذا داشتن شناخت از مؤسسات کاریابی معتبر امری بسیار مهم و اساسی است. در زیر لیستی از مؤسسات کاریابی معتبر در آمریکا قرار داده است:

  • Robert Half
  • Aerotek
  • TEKsystems
  • Randstad
  • Kforce
  • Brilliant
  • PrideStaff
  • Advantage Resourcing North America
  • Richard, Wayne & Roberts
  • Loftin Staffing Services

کار در آمریکا و بررسی ویزای همراه

افرادی که با ویزای کاری آمریکا وارد این کشور می شوند می توانند به طور همزمان با ورود به بازار کار آن کشور درخواست ورود همراهان خود را هم ارائه کنند. باید توجه داشت که طبق قوانین مهاجرتی این کشور فقط همسر و فرزند زیر 18 سال می توانند به عنوان همراه محسوب شوند. افرادی مانند خواهر، برادر و والدین فرد متقاضی نمی توانند به عنوان همراه وارد این کشور شوند. درخواست ویزای همراه نیازمند دریافت کارت اقامت فرد اصلی خواهد داشت.
این فرآیند به این صورت است که افراد بعد 1 الی 2 ماه از ورود به کشور آمریکا می توانند درخواست ویزای همراه به این کشور را ارائه دهند. فرزند و همسر فرد متقاضی پس از ورود به این کشور می توانند از امکاناتی همچون اجازه کار و تحصیل رایگان استفاده کرده و همانند یک شهروند عادی از خدمات دولتی در این کشور استفاده کنند.

کار در آمریکا و بررسی ویزای همراه

مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه سند معتبر ازدواج زوجین
  • ارائه مدارک تولد فرزندان (درصورت داشتن فرزند)
  • ارائه مدارک تحصیلی معتبر
  • ارائه مدارک مربوط به سابقه کاری
  • ارائه نامه تمکن مالی جهت پوشش هزینه های زندگی افراد

کار در آمریکا و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در آمریکا

به طور کلی افرادی که قصد دریافت اقامت و پاسپورت آمریکایی را دارند می بایست از روش های گوناگون مانند کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج و غیره استفاده نمایند اما در نهایت تمامی آنها باید وارد بازار کاری این کشور شوند و بتوانند با پرداخت مالیات درخواست اقامت و تابعیت در این کشور را ارائه نمایند. متقاضیانی که درخواست اقامت در این کشور را داشته باشند می بایست به مدت 3 سال در این کشور مالیات پرداخت کرده و قانونی زندگی کرده باشند.

متقاضیانی که موفق به کسب اقامت این کشور می شوند باید بعد از دریافت اقامت دائم این کشور به مدت 3 سال حضور داشته و تمامی موارد قانونی را رعایت کنند تا توانایی درخواست تابعیت این کشور را کسب کنند. باید بدانیم که دریافت تابعیت این کشور نیازمند گذراندن آزمون دارد. این آزمون ها مرتبط با سطح زبان و فرهنگ و تاریخ آمریکا است که فرد در صورت کسب امتیاز لازم توانایی دریافت تابعیت این کشور را خواهد داشت.

انواع اخذ تابعیت و پاسپورت آمریکا

افراد می توانند برای 2 نوع ویزای مهاجرتی یعنی اقامت دائم آمریکا و یا ویزای غیر مهاجرتی (اقامت موقت) اقدام کنند. درکل پاسپورت امریکا ۷ دسته دارد که اعتبار هرکدام متفاوت بوده که در ادامه بررسی خواهد شد:

انواع تابعیت و پاسپورت آمریکا

پاسپورت آبی: این پاسپورت مخصوص کسانی است که مسئولیت و هدف خاصی در کشور آمریکا دارند و برای افراد زیر ۱۶ سال به صورت ۵ ساله و برای افراد بالای ۱۶ سال هم به صورت ۱۰ ساله صادر می گردد.

پاسپورت خاکستری: پاسپورت خاکستری مخصوص کسانی است که به می بایست به واسطه یک قرارداد با دولت امریکا وارد این کشور شوند و مدت آن هم ۵ سال است.

پاسپورت رسمی: مخصوص کسانی صادر می گردد که به طور موقت یا دائم در ایالت متحده کار می کنند و اعتبار آن ۵ ساله است.

پاسپورت پناهندگان: این نوع پاسپورت به طور موقت برای پناه جویان صادر خواهد شد.

مجوز ورود مجدد: این نوع مجوز نوعی پاسپورت ۲ ساله بوده و برای ورود و خروج مسافران از خاک امریکا صادر شده است.

پاسپورت اضطراری: این نوع پاسپورت برای کسانی که کار ضروری در امریکا دارند صادر گردیده و یک ساله است.

سوالات متداول

✳️ آیا کشور آمریکا ویزای همراه دارد؟

بله، باید توجه داشت که طبق قوانین مهاجرتی این کشور فقط همسر و فرزند زیر 18 سال می توانند به عنوان همراه محسوب شوند.

✳️ میزان حقوق در آمریکا چقدر هست؟

به طور متوسط میزان درآمد متوسط یک فرد در آمریکا در ماه 7،150 دلار است، این بدان معنی است که 50 درصد از افراد درآمد کمتر از این مبلغ و 50 درصد افراد مبالغ بالاتری از آن را به عنوان درآمد دارند. 

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

کار در آمریکا کار در آمریکا

کار در آمریکا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار آمریکا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیر...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
یاسمن

سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم با کار در آمریکا میتونم اقامت دائم آمریکا را دریافت کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام ، بله بعد از چند سال اقامت آمریکا را می توانید دریافت کنید.

محمدی

سلام وقتتون بخیر بنده ۲۵ ساله هستم و لیسانس دارم آیا به وسیله اقامت کاری می‌تونم وارد خاک آمریکا بشم؟ اگر نه شما چه شیوه ای را پیشنهاد می کنید؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، اگر دعوتنامه ی کاری دارید بله . اگر نه به صورت تحصیلی می توانید اقدام کنید.

مصطفی

سلام وقتتون بخیر آیا با کار در آمریکا امکان دریافت اقامت دائم آمریکا وجود دارد؟

آتیه آفرینان

با سلام. بله میتواند منجر به اخذ اقامت دائم شود.

کاوه

سلام ببخشید در حال حاضر امریکا به ایرانیان ویزای کار میده؟در صورتی که سیتیزن کشور دیگه ای باشیم امکان داره کارفرما پیدا کنیم و ویزای کار امریکا را بگیریمبعد از چند سال میتونیم درخواست گرین کارت امریکا یا تابعیت امریکا را بدیم.

سارا جوادی

با سلام ویزای کار خیر . بله درصورتی که پاسپورت کشور دیگر رو داشته باشید شرایط بسیار راحت تر خواهد بود.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button