یکی از راه های مهاجرت به کشور لیتوانی و کسب اجازه اقامت موقت برای متقاضی خارجی، ازدواج با شهروند تبعه کشور لیتوانی است.

هر کشوری قوانینی دارد که برای ازدواج متقاضیان خارجی با شهروندانش و اخذ ویزا و اجازه اقامت برای آنها اعمال می شود. ازدواج با یک شهروند تبعه کشور لیتوانی نیز تحت شرایط و قوانین خاص انجام می شود. در مورد مهاجرت از طریق ازدواج به كشور لیتوانی، اصول و قوانین کلی برای كشورهاي اروپايي در اتحاديه شنگن حاکم مي باشد. در کشور لیتوانی قانونی وجود دارد که طبق آن ازدواج بایستی در سالن شهرداری یا در کلیسای مذهبی برگزار شود.

ویزای ازدواج کشور لیتوانی به مدت دو سال به طور موقت برای اقامت متقاضی خارجی جهت زندگی به همراه همسر تبعه کشور لیتوانی در خاک کشور لیتوانی صادر می شود. امکان اقدام برای اخذ اقامت دائم در کشور لیتوانی برای متقاضی خارجی وجود دارد، و این در صورتی می باشد که او به تعهدات خود در زندگی مشترک عمل کرده باشد و مشکل خاصی پیش نیامده باشد.

کارت اقامت موقت در کشور لیتوانی به مدت دو سال برای متقاضی خارجی که ازدواجش با شهروند تبعه کشور لیتوانی صوری نیوده و کاملاً به صورت واقعی و قانونی با شناخت قبلی انجام شده است، توسط اداره مهاجرت کشور لیتوانی صادر می شود.

ثبت ازدواج قراردادی و ارائه مدارک جعلی به سفارت کشور لیتوانی برای صدور ویزا، می تواند جرایم سنگینی را برای متقاضی کلاهبردار داشته باشد، لذا اداره مهاجرت کشور لیتوانی قوانین سخت گیرانه ای را در این خصوص در نظر گرفته است.

طبق قانون برای ازدواج در کشور لیتوانی، یکی از زوجین بایستی شهروندی کشور لیتوانی را داشته باشد و اینکه سن زوجین بالای 18 سال باشد و سوء پیشینه ای نداشته باشند. نیاز به ارائه مدرک تست پزشکی برای زوجین وجود ندارد. متقاضی خارجی بایستی با ارائه مدرک، ثابت کند که توانایی پرداخت هزینه های زندگی را برای خود و همسر و در صورت وجود برای فرزندان در خاک کشور لیتوانی خواهد داشت. مکان سکونت زوجین در کشور لیتوانی نیز بایستی با مدارکی مشخص گردد. قبولی در مصاحبه سفارت کشور لیتوانی نیز مورد نیاز است.

مهاجرت از طریق ازدواج به کشور لیتوانی | ویزای ازدواج کشور لیتوانی | اداره ثبت ازدواج در کشور لیتوانی
مهاجرت از طریق ازدواج به کشور لیتوانی | ویزای ازدواج کشور لیتوانی | اداره ثبت ازدواج در کشور لیتوانی

زوجین پس از ازدواج قانونی تحت شرایط حاکم بر ازدواج در کشور لیتوانی، می توانند با ارائه مدارک زیر برای اخذ ویزا از طریق ازدواج و کسب کارت اقامت دوساله در کشور لیتوانی اقدام داشته باشند:

  • گواهی یا سند قانونی ازدواج در لیتوانی
  • گذرنامه معتبر برای زوجین
  • شناسنامه و کارت شناسایی برای زوجین و کپی از صفحات آن ( و همچنین شناسنامه فرزندان در صورت وجود)
  • مدارکی برای اثبات رابطه واقعی بین زوجین (فیلم، عکس، چت و گفتگو در اینترنت و شبکه های اجتماعی، رفت و آمدهای خانوادگی، سفرهای مشترک و …)
  • کارت اعتباری و حساب بانکی مشترک بین زوجین در کشور لیتوانی
  • اعلام محل سکونت در خاک کشور لیتوانی و اثبات وجود زندگی مشترک واقعی در کنار هم
  • تکمیل فرم درخواست برای اخذ ویزا از طریق ازدواج در لیتوانی
  • مدارکی که نشان دهد رابطه بین زوجین قانونی بوده و جزء محارم نیستند
  • مدارکی نشان دهنده تسلط زوجه خارجی به زبان انگلیسی یا لیتوانیایی در صورت وجود
  • مدارک اثبات تمکن مالی و توانایی در پرداخت هزینه های زندگی در خاک کشور لیتوانی توسط متقاضی خارجی

توجه شود که کلیه مدارک بایستی به زبان لیتوانیایی ترجمه شده و ارائه شود.

زوجین این مدارک و اسناد را با تکمیل فرم تقاضا و پرداخت هزینه ثبت به اداره ثبت ازدواج در کشور لیتوانی ارسال می کنند، تا پس از 30 روز کاری، برای ثبت نام و دریافت گواهی ازدواج به این اداره مراجعه داشته باشند.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی، تابعیت و اقامت با مهاجرت از طریق ازدواج به کشور لیتوانی را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه مهاجرت از طریق ازدواج به کشور لیتوانی می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button