مهاجرت اقامت سرمایه گذاری در سوئیس یکی از برنامه های مهاجرتی محبوب و پر متقاضی است. اگر شما نیز خواهان دریافت اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری هستید ابتدا باید از قوانین اخذ اقامت سوئیس آگاه شوید. این قوانین مستقیماً شرایط اخذ اقامت سرمایه گذاری در سوئیس را تعیین می کنند. از سوی دیگر حتماً حواستان به هزینه زندگی در سوئیس نیز باشد.

در مطلب مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس، موارد نامبرده شده را به طور مفصل و جامع توضیح داده ایم. با این حال برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید. به این ترتیب از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند می گردید. کارشناسان ما در این مقاله همه راه های موجود برای سرمایه گذاری در سوئیس را معرفی کرده اند. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط سرمایه گذاری در سوئیس 🔊

سرمایه گذاری در سوئیس و شرایط عمومی

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس را می خواهیم مورد بررسی قرار دهیم اما قبل از آن بد نیست کمی با شرایط عمومی این کشور آشنا شوید. سوئیس یکی از کشورهای اروپای مرکزی است که با فرانسه، ایتالیا، آلمان، اتریش مرزهای مشترک دارد. اگرچه پایتخت سوئیس شهر برن است اما شهرهای زوریخ و ژنو، مراکز مهم اقتصادی این کشور محسوب می شوند. زبان های رسمی و رایج در آن شامل فرانسوی، آلمانی و در یک قسمت هایی حتی ایتالیایی است.

سوئیس کشوری با 8.6 میلیون نفر جمعیت است. آب و هوای دل انگیز، بالا بودن سطح کیفیت زندگی، امنیت اجتماعی قوی و غیره سوئیس را میان کشورهای برتر دنیا قرار داده است؛ در نتیجه افرادی ثروتمند و متمول برای یک سرمایه گذاری ایده آل به سراغ مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس می روند؛
زیرا سیستم مالیاتی سوئیس برنامه های جالب توجهی برای سرمایه گذاران خارجی دارد.
به اضافه این که نیروی کار متخصص و امنیت و ثبات اقتصادی بالا در سوئیس یافت می شود. با این تفاسیر برای اخذ اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری باید با دقت و آگاهانه پیش بروید. بهترین شیوه را برای سرمایه گذاری برگزینید تا در نهایت موفق به دریافت تابعیت سوئیس شوید. در این صورت سرمایه گذاری در سوئیس به نتیجه مطلوبتان ختم می شود.

سرمایه گذاری در سوئیس و شرایط عمومی
سرمایه گذاری در سوئیس و شرایط عمومی

سرمایه گذاری در سوئیس و استانداردهای سرمایه گذاری

پیش از اقدام برای مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس لازم است به شرایط اخذ اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری نگاهی بندازید. در واقع باید استانداردهای سرمایه گذاری و همین طور شاخص های اقتصادی این کشور را در نظر بگیرید. بررسی و تحلیل کنید، بسنجید و مطمئن شوید که آیا سوئیس مقصد مناسبی برای سرمایه گذاری شما است یا خیر؟!

منظور از استانداردهای سرمایه گذاری در حقیقت همان بحث امنیت سرمایه گذاری است. برای سنجش این امنیت نیز می توان از مطالعه نرخ مصادره اموال، میزان بدهی کشور، نرخ کنترل فساد و غیره کمک گرفت. به منظور آسان تر شدن فرآیند سرمایه گذاری در سوئیس برای شما عزیزان، در ادامه به بررسی مهم ترین استاندارد سرمایه گذاری سوئیس می پردازیم.

نرخ مصادره اموال سوئیس (Expropriation Rate )

مصادره اموال یا سلب مالکیت، جزو آن شاخص های اقتصادی است که در امر مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس حتماً باید مورد توجه قرار بگیرد. منظور از نرخ مصادره اموال چگونگی رفتار دولت و سیستم قضایی سوئیس با اموال و دارایی سرمایه گذاران خارجی است. این شاخص در مقیاس 1 تا 7 سنجیده می شود.

نزدیک بودن نرخ مصادره اموال به عدد 1 از امن بودن سرمایه گذاری در آن کشور حکایت می کند. در مقابل هر چه نرخ سلب مالکیت اموال به سوی عدد 7 برود به معنای افزایش ریسک سرمایه گذاری خواهد بود؛ یعنی دار و ندارتان بیشتر در معرض سلب مالکیت از جانب دولت قرار می گیرد. می بینید که نرخ مصادره اموال تاثیر به سزایی در تصمیم گیری بابت مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس دارد.

سرمایه گذاری در سوئیس و شاخص های اقتصادی تأثیر گذار

برای مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس، شاخص های اقتصاد داخلی آن نیز باید آنالیز و تحلیل شود. این شاخاص ها شامل نرخ بیکاری، مالیات، تولیدات ناخالص داخلی، تورم و غیره است. بررسی استانداردها و شاخص های سرمایه گذاری در واقع موجب یک سرمایه گذاری تضمینی و سود آور می شود.

نرخ مالیات در سوئیس

قابل توجه متقاضیان مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس، طبق نمودار زیر میزان مالیات این کشور در سال های اخیر افزایش قابل توجهی نداشته است.

نرخ مالیات در سوئیس
نرخ مالیات در سوئیس

میزان تولیدات ناخالص داخلی سوئیس

تولید ناخالص داخلی یک کشور فاکتوری است که میزان توسعه و پیشرفت اقتصادی آن کشور را بیان می کند. در ادامه نموداری از نرخ تولید ناخالص داخلی سوئیس را می بینید.

میزان تولیدات ناخالص داخلی سوئیس
میزان تولیدات ناخالص داخلی سوئیس

نرخ تورم در سوئیس

توجه به نرخ تورم در فرآیند مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس از این لحاظ اهمیت دارد که بیانگر افزایش خرج و مخارج در هر سال است. این گران شدن هزینه ها به نسبت درآمد افراد سنجیده می شود. طبیعتاً اگر نرخ تورم به سمت اعداد کمتری باشد یعنی هزینه ها کاهش یافته و اقتصاد رو به ثبات است. به طور کلی اگر میزان تورم، سالانه حدود 2 الی 3 درصد باقی بماند یعنی آن کشور اوضاع و احوال اقتصادی خوبی دارد.

نرخ بهره بانکی سوئیس

فاکتور دیگری که در مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس باید در نظر گرفته شود، نرخ بهره بانکی است. برای مطلع شدن از این نرخ کافی است نگاهی به نمودار زیر بیندازید:

انواع روش های سرمایه گذاری در سوئیس

سرمایه گذاری در سوئیس به روش های مختلفی قابل انجام است. در ادامه تک تک این شیوه های مهاجرتی مورد بررسی و تفسیر قرار می گیرد. به طور کلی مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس از طرق زیر ممکن می شود:

انواع روش های سرمایه گذاری در سوئیس
انواع روش های سرمایه گذاری در سوئیس

سرمایه گذاری در سوئیس از طریق خرید ملک در سوئیس

قوانین اخذ اقامت سوئیس به اتباع خارجی اجازه خرید املاک را داده است؛ در نتیجه سرمایه گذاری در سوئیس از طریق خرید ملک با راحتی انجام می شود. منتها این نوع از مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس به اقامت بلند مدت ختم نخواهد شد، چه برسد به اقامت دائم! در هر صورت سرمایه گذاری در سوئیس از طریق خرید ملک باید با رعایت شرایط اخذ اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری باشد؛ چرا که اینگونه اجازه اقامت در این کشور را برای 6 ماه در سال به دست می آورید.

قوانین اخذ اقامت سوئیس محدودیت دیگری را نیز برای متقاضیان مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس وضع کرده است. مبنی بر این که اگر اقامت یا تابعیت این کشور را نداشته باشید، تنها می توانید در مناطق توریستی به خرید ملک و املاک بپردازید؛ البته اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری در املاک بایدها و نباید های دیگری نیز دارد.
از جمله این که متقاضیان مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس به عنوان افراد خارجی فقط حق خرید املاکی با مساحت کمتر از 200 متر مربع را دارند. از سوی دیگر قوانین اخذ اقامت سوئیس اخیراً اتباع خارجی را از خرید املاک نوساز ممنوع کرده است؛ بنابراین برای سرمایه گذاری در سوئیس از طریق خرید ملک حتماً باید به این محدودیت های قانونی مهم توجه داشته باشید.

البته این دست و پا بستگی قانونی تنها متوجه افرادی است که اقامت سوئیس را ندارند. حال تصور کنید از طریق مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس یا دیگر شیوه های مهاجرتی، اقامت این کشور را دریافت کنید؛ در این صورت دستتان کاملاً باز است که در هر نقطه ای از سوئیس به خرید ملک بپردازید. جزئیات موجود در قوانین اخذ اقامت سوئیس، اقدام برای مهاجرت و دریافت اقامت این کشور را به پروسه ای حساس تبدیل کرده است؛ در نتیجه برای سرمایه گذاری در سوئیس بهتر است از وکیل مهاجرت یا کارشناسان خبره مشورت بگیرید.

سرمایه گذاری در سوئیس از طریق ثبت شرکت در سوئیس

سرمایه گذاری در سوئیس از طریق ثبت شرکت، در قالب شرکت های گوناگونی قابل انجام است؛ مانند شرکت مستقل، مشارکت عمومی، مشارکت محدود، با مسئولیت محدود، شرکت تابعه، شعبه. منتها همه این قالب ها اقامت سوئیس را در پی ندارد؛ بنابراین متقاضیان مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس اگر بیشتر خواهان اقامت هستند تا سرمایه گذاری، حتماً باید با دقت به انتخاب نوع شرکت بپردازند.

ثبت شرکت مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس | قوانین هزینه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در سوئیس | شرایط سرمایه گذاری سوئیس
شرایط سرمایه گذاری در سوئیس

سرمایه گذاری در سوئیس از طریق ثبت شرکت مستقل

اگر قصد دارید مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس را از طریق ثبت یک شرکت انجام دهید؛ اما به دنبال شیوه ای بی دردسر هستید توصیه می کنیم شرکت مستقل را انتخاب کنید؛ چرا که بر اساس قوانین سوئیس این شرکت های تجاری توسط خود فرد تاجر قابل ثبت است؛ یعنی یک تاجر به تنهایی می تواند شرکت مستقلی را در سوئیس ثبت کند.

لازم به توضیح است که برای سرمایه گذاری در سوئیس از طریق ثبت شرکت مستقل ابتدا باید اقامت این کشور را داشته باشید. در واقع اول باید مطابق قوانین اخذ اقامت سوئیس پیش بروید و مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس شما را به اقامت این کشور برساند. سپس می توانید سرمایه گذاری خود را انجام دهید.

انواع ثبت شرکت در سوئیس
انواع ثبت شرکت در سوئیس

سرمایه گذاری در سوئیس از طریق ثبت شرکت مشارکت عمومی

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس از طریق ثبت شرکتی که از نوع مشارکت عمومی است، حداقل به دو شریک تجاری نیاز دارد. هر دو شریک می توانند تبعه خارجی باشند منتها پس از اخذ اقامت سوئیس، اجازه ثبت این نوع شرکت را خواهند داشت. با این حساب برای اخذ اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری نمی توان روی این روش حساب کرد.

سرمایه گذاری در سوئیس از طریق ثبت شرکت مشارکت محدود

اگرچه شرکت مشارکت محدود و عمومی از نظر روال کلی با هم مشابه هستند اما یک تفات مهم میان آن ها وجود دارد. متقاضیان مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس از طریق ثبت شرکت باید بدانند که در مشارکت محدود، یکی از شرکای موسس مسئولیت کمتری دارد؛ یعنی مسئولیت او در قبال شرکت تنها به اندازه سرمایه و آورده اش است.

سرمایه گذاری در سوئیس از طریق ثبت شرکت با مسئولیت محدود

سرمایه گذاری در سوئیس اگر به وسیله ثبت شرکت با مسئولیت محدود باشد، یک سری اصول و قوانین بر آن بار می شود. طبق قوانین اخذ اقامت سوئیس برای این نوع سرمایه گذاری حتماً یکی از شرکا باید اقامت سوئیس را داشته باشد. شرایط اخذ اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری به وسیله ثبت شرکت مسئولیت محدود متفاوت با دیگر شرکت ها است؛ یعنی برای این نوع شرکت ها حداقل سرمایه اولیه تعیین و تعریف شده است. مقدار آن هم 100 هزار فرانک سوئیس است؛ بنابراین پروسه مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس را باید با علم به موارد گفته شده، عملی نمایید.

سرمایه گذاری در سوئیس از طریق ثبت شرکت تابعه

این نوع شرکت ها گزینه ای مناسب برای صاحبان شرکت های خارجی است که می خواهند کار و کسب شان را در بازارهای محلی سوئیس توسعه بدهند. در حقیقت مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس از طریق ثبت شرکت تابعه راهی برای تجارت با این کشور است. با این تفاسیر یک سرمایه گذاری پر بازده در انتظارتان است.

سرمایه گذاری در سوئیس از طریق ثبت شعبه یک شرکت خارجی

اگر فرد متقاضی مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس شرکتی دارد و حال می خواهد شعبه ای از آن را در سوئیس ثبت کند؛ انتخاب این نوع شرکت را توصیه می کنیم. این دفاتر نمایندگی کاملاً وابسته به شرکت مادر هستند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در سوئیس

  • نام شرکت
  • نام مدیر، ملیت، تاریخ تولد و آدرس کامل
  • نام و نام خانوادگی به همراه آدرس کامل سهامداران
  • مدرک اثبات هویت شامل اسکن گذرنامه، ترجمه رسمی از کارت ملی و گواهینامه
  • مدرک اثبات آدرس شامل ترجمه رسمی از قبض گاز یا برق و یا کارت اعتباری شما و یا در صورت عدم موجودیت موارد ذکر شده صورت حساب ۳ ماهه بانکی ارائه نمایید.
  • سرمایه اولیه مورد نیاز کشور سوئیس ( این سرمایه باید در یکی از بانک های کشور سوئیس باشد.)

*این نکته نیز قابل ذکر است که بعد از اخذ ویزا و ثبت شرکت می توانید از این سرمایه اولیه استفاده نمایید.

سرمایه گذاری در سوئیس از طریق کارآفرینی در سوئیس

اگر جزو افراد متخصص در یک زمینه خاص محسوب می شوید و از آن سو نیز سرمایه قابل توجهی دارید، می توانید برای اخذ اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری اقدام کنید. این شیوه سرمایه گذاری در حقیقت همان کارآفرینی است. مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس از طریق کارآفرینی نیاز به رعایت شرایطی دارد. از جمله شرایط اخذ اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری به صورت زیر است:

ارائه طرح تجاری (Business Plan )

در قالب این طرح توجیهی باید به دولت سوئیس اطلاع دهید که دقیقاً راه اندازی چه کار و کسبی مدنظرتان است. اگر دولت احراز کند که طرح شما مفید، پر منفعت و اشتغال زا برای شهروندان سوئیس است پس با آن موافقت می کند.

  • متقاضی مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس به عنوان کارفرما باید مبلغ 500 هزار فرانک سوئیس را به راه اندازی کار و کسبش اختصاص دهد.
  • استخدام حداقل 10 نفر کارمند که یا شهروند سوئیس باشند یا جزو ساکنین این کشور.

برای اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری در وهله اول باید همه شرایط ذکر شده مهیا باشد. سپس طبق قوانین اخذ اقامت سوئیس باید به دولت ثابت شود که به طرح توجیهی تان پایبند بوده اید؛ یعنی به همه اهداف و برنامه های ارائه شده تان دست یافته اید. در این صورت است که مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس ثمر بخش خواهد بود. به این معنا که پس از 5 سال، اقامت دائم سوئیس را برایتان به ارمغان می آورد. با گذشت 10 سال از پروسه مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس نیز موفق به دریافت پاسپورت و تابعیت این کشور می شوید.

 مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس | قوانین هزینه اقامت سرمایه گذاری سوئیس | سرمایه گذاری سوئیس از طریق کارآفرینی در سوئیس
سرمایه گذاری سوئیس از طریق کارآفرینی در سوئیس

سرمایه گذاری در سوئیس از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

برای دریافت اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری می توانید به سراغ خرید اوراق قرضه بروید. منتها این روش نیز یک سرمایه گذاری خوب است که در آن خبری از اقامت نیست. این اوراق در واقع بیانگر تعهد به پرداخت بدهی است. در سرمایه گذاری در سوئیس از طریق خرید اوراق قرضه به یک شرکت یا ارگان دولتی وامی می دهید. آن ها نیز تعهد می کنند که در زمانی مشخص، مبلغ اعطا شده را به همراه سود آن باز پرداخت کنند.

اوراق قرضه قابل معامله در بازارهای مالی هستند؛ در نتیجه متقاضیان مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس می توانند اوراق قرضه خود را بفروشند. به واسطه این فروش، سودهای آتی و بازپرداخت نهایی مبلغ اولیه، همگی به خریدار منتقل می شود. سرمایه گذاری در سوئیس از طریق خرید اوراق قرضه دولتی ریسک چندانی ندارد؛ چرا که این اوراق سود نسبتاً پایدار و با ثباتی دارند. در مقایسه با دیگر روش های سرمایه گذاری در سوئیس هم نوسان کمی در آن ها وجود دارد.

دلیل امنیت مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس از طریق خرید اوراق قرضه بیشتر به نیک نامی دولت سوئیس در پرداخت بدهی هایش بر می گردد. با همه این ها بر اساس قوانین اخذ اقامت سوئیس، این نوع سرمایه گذاری موجب دریافت اقامت نمی شود؛ بنابراین بهتر است با دقت بیشتری به بررسی شرایط اخذ اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری بپردازید.

سرمایه گذاری در سوئیس از طریق خود حمایتی در سوئیس

در میان روش های مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس به خودحمایتی اشاره کردیم؛ اما در واقع برای دریافت ویزای تمکن مالی (خود حماتی ) نیازی نیست که عملاً در سوئیس سرمایه گذاری شود. تنها کافی است به دولت سوئیس اثبات کنید که سرمایه و اموال شما کفاف زندگی در این کشور را می دهد. به این ترتیب موفق به دریافت اقامت سوئیس می شوید.

خود حمایتی (تمکن مالی) جزو روش های مهاجرتی محبوب و البته کارآمد برای افراد ثروتمند محسوب می شود؛ یعنی باید ثابت کنید مبلغ مشخصی پول در حساب بانکی شما موجود است. در این صورت اجازه اقامت سوئیس به شما اعطا می شود. منتها در این نوع از مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس، فرد متقاضی اجازه کار ندارد.

قوانین اخذ اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری خود حمایتی، ظرفیت مشخص سالانه ای را تعیین کرده است؛ در نتیجه هر ساله تعداد مشخصی از متقاضیان سرمایه گذاری در سوئیس موفق به دریافت اقامت این کشور می شوند.

سرمایه گذاری در سوئیس و مزایای آن

توصیه اکید مشاوران موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان مبنی بر این است که در مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس هیچ عجله ای به خرج ندهید؛ یعنی همه جوانب امر به ویژه امتیازات و ایرادات را به طور دقیق بررسی کنید و اگر شرایط را مساعد یافتید، آنگاه وارد عمل شوید. مزایای سوئیس شامل موقعیت جغرافیایی آن، حضور نیروی کار ماهر، سیاست های دولت برای حمایت از سرمایه داران، بالا بودن سطح کیفی زندگی و غیره است.

مزایای مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس | قوانین هزینه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در سوئیس | شرایط سرمایه گذاری سوئیس
مزایای مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس

مزایای کشور سوئیس به لحاظ شرایط جغرافیایی

کشور سوئیس میان قدرت های اقتصادی بزرگ اروپا قرار گرفته است. همسایگان قوی سوئیس کشورهای فرانسه، ایتالیا، آلمان و اتریش هستند. در حقیقت سوئیس در مرکز پر جمعیت ترین منطقه اروپا واقع شده است؛ در نتیجه متقاضیان مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس فرصتی عالی برای صادرات و واردات به کشورهای مجاور پیدا می کنند.

از این ها گذشته کشور سوئیس بهترین حمل و نقل عمومی، جاده و بزرگراه ها را دارد. به طوری که رتبه پنجم جهان را بابت زیرساخت هایش گرفته است. در مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس پای سرمایه گذاری و روابط وسط است؛ در نتیجه چه جایی بهتر از سوئیس که علاوه بر توافق های اقتصادی و تجاری با جوامع اروپایی، رابطه تجاری خوبی با اغلب کشورهای دنیا دارد.

حضور نیروی کار ماهر و متخصص در سوئیس

درصد بسیار زیادی از نیروی کار سوئیس افرادی تحصیل کرده و متخصص هستند. همین امر باعث جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاران خارجی شده است؛ چرا که با وجود چنین افرادی با خیال راحت می توانند به مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس بپردازند.

سیاست های دولت سوئیس برای حمایت از سرمایه گذاران

دولت سوئیس شرایطی عالی در اختیار سرمایه گذاران خارجی گذاشته است. اگر قصد مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس را داشته باشید می بینید که این کشور مشاوره های دلسوزانه ای به شما می دهد. به نحوی که با این راهنمایی ها موفق به انجام صحیح سرمایه گذاری در سوئیس می شوید.

بالا بودن سطح کیفی زندگی در سوئیس

همان طور که در دیگر بخش های مطلب مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس اشاره شد، کیفیت زندگی در این کشور به طرز قابل توجهی بالا است. همین امر به خودی خود سوئیس را به مقصدی عالی برای مهاجرت تبدیل کرده است. سرمایه گذاران خارجی همه ساله برای اخذ اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری اقدام می کنند؛ به این دلیل که یک زندگی راحت و بی دغدغه را به خود و خانواده شان هدیه دهند.

سرمایه گذاری در سوئیس و معایب آن

پس از آشنایی با مزایای مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس بدون شک شما نیز آن را جزو بهترین کشورهای دنیا می دانید. با این حال سرمایه گذاری در سوئیس یک سری معایب نیز دارد. این عیب و ایرادها در واقع همان محدودیت های ناشی از قوانین اخذ اقامت سوئیس هستند.

به عنوان مثال طبق قوانین سوئیس، سرمایه گذاران خارجی برای خرید ملک آنقدری که باید دستشان باز نیست. از سوی دیگر سرمایه گذاری در سوئیس از طریق ثبت شرکت یا کارآفرینی، مخارجی گران تر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا دارد. از این ها گذشته اخذ ویزای خودحمایتی سوئیس از نظر مقدار سرمایه برای اثبات تمکن مالی بیشتر از دیگر کشور ها است. حتی روال انجام آن نیز سخت تر از کشورهایی همچون اتریش و فرانسه خواهد بود؛ همین ها باعث دشوار شدن سرمایه گذاری در سوئیس می شود.

معایب مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس

هزینه مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس

شاید شما نیز شنیده باشید که سوئیس به گرانترین کشور اروپا و حتی جهان معروف است. دلیلش به این مربوط می شود که هزینه زندگی در سوئیس خیلی بالا تر از مقدار متوسط جهانی است؛ ناگفته نماند که مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس شما را به درآمدی بسیار بیشتر از میانگین اروپا و جهان می رساند. می بنیید که میزان دخل و خرج در سوئیس تناسب و تعادل خوبی دارد.

سرمایه گذاری در سوئیس و سخن پایانی

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس از طرق مختلفی قابل انجام است؛ اما همان طور که گفته شد همه این روش ها به اخذ اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری منجر نمی شود. اگر بخواهیم مختصر و مفید بگوییم خرید ملک، خرید سهام یا همان اوراق قرضه داخلی اقامت سوئیس را برایتان به همراه نخواهد داشت؛ در نتیجه لازم است سرمایه گذاری در سوئیس را با اشراف به این موضوع اجرایی کنید.

در مقابل، سرمایه گذاری در سوئیس از طریق کارآفرینی و خود حمایتی (تمکن مالی ) به دریافت اقامت این کشور می انجامد. در خصوص ثبت شرکت نیز باید به نوع آن توجه داشت. مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس از طریق ثبت برخی شرکت ها به اقامت سوئیس ختم می شود و برخی دیگر نه.

سوالات متداول در زمینه سرمایه گذاری در سوئیس

✳️ انواع روش های سرمایه گذاری در سوئیس چیست؟

تمکن مالی (خود حمایتی)، کارآفرینی، ثبت شرکت، خرید ملک، خرید اوراق قرضه دولتی

✳️ مهمترین شاخص های اقتصادی در چین کدامند؟

نرخ تورم، نرخ مالیات، تولید ناخالص داخلی، نرخ بهره بانکی

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
نیما

سلام وقتتون بخیر آیا با سرمایه گذاری در سوئیس امکان دریافت اقامت دائم سوئیس وجود دارد؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، بله طی چند سال تمدید ویزا امکان اخذ اقامت سوئیس وجود دارد اما اگر صرفا به دنبال اقامت هستید این کشور به خاطر اینکه پروسه طولانی مدت دارد ، پیشنهاد نمی شود.

نسترن

با سلام به غیر از سرمایه گذاری در سوییس شما چه شیوه های دیگری را پیشنهاد می کنید؟

آتیه آفرینان

با سلام در حال حاضر با توجه به هزینه های بالای این کشور مناسب ترین راه، مهاجرت تحصیلی می باشد.

ستاری

سلام خدمت شما روزتون بخیر. ممنون از مقاله خوبتون

آتیه آفرینان

سلام ممنون ازنگاهتون

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button