اخذ اقامت از طریق ازدواج در سریلانکا (Sri Lanka)

همانطور که در مقاله های قبلی توضیح داده شد برای مهاجرت و اقامت در سریلانکا روش های زیادی وجود دارد. از جمله روش های اخذ اقامت در سریلانکا ،  تحصیل در سریلانکا ، اخذ ویزای کاری سریلانکا یا سرمایه گذاری در سریلانکا ، اخذ اقامت در سریلانکا از طریق تولد فرزند و اخذ اقامت از طریق ازدواج در سریلانکا می باشد که در این مقاله به بررسی این روش خواهیم پرداخت.

ازدواج با فردی از تبعه یک کشور دیگر می تواند منجر به اخذ اقامت و تابعیت در دیگر کشورهای دنیا باشد. در اکثر کشورهای دنیا امکان اخذ اقامت و سپس تابعیت توسط ازدواج وجود دارد. شخص باید اثبات کند که با شهروندی از تبعه یک کشور دیگر ازدواج کرده است. سریلانکا از جمله کشورهایی است که از طریق ازدواج با تبعه این کشور امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت در آن وجود دارد.

کشور سریلانکا کشوری است که حکومت سوسیالیستی دارد. همواره کشور سریلانکا مقصد گردش گران بسیاری از سرتاسر جهان می باشد. از نظر جغرافیایی سریلانکا جزیره ای است که در جنوب کشور هند قرار دارد و مرکزش شهر کلمبو است. این کشور از نظر کشاورزی به تولید چای شهرت دارد. از جمله ادیان موجود در بین مردم این کشور اسلام، بودا، هندو و مسیحیت است. زبان رسمی سریلانکا زبان سینهالی است. بیشتر مردم این کشور به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند به جهت اینکه این کشور یک کشور توریستی است.

اخذ اقامت از طریق ازدواج در سریلانکا – شرایط ازدواج تبعه خارجی با شهروند سریلانکایی

اگر شخصی با تابعیت کشوری دیگر بخواهد با یک شهروند سریلانکایی ازدواج کند و به دنبال اخذ اقامت و تابعیت سریلانکا باشد، باید شهروند مورد نظر در سریلانکا را معرفی کند. سپس این موضوع به بخش امور مهاجرت کشور سریلانکا ارجاع داده می شود. پس از اینکه اطلاعات شخص به طور کامل ارائه شد و تمکن مالی نیز اثبات شد، از طریق شهروند خارجی و تبعه سریلانکا موضوع بررسی میگیرد.

اخذ اقامت از طریق ازدواج در سریلانکا – مدارک لازم برای صدور ویزای نامزدی در کشور سریلانکا

مدارک لازم برای صدور ویزای نامزدی در کشور سریلانکا به شرح زیر می باشد :

  • شناسنامه و پاسپورت نامزد خارج از سریلانکا
  • تکمیل فرم و ارسال به وزارت کشور سریلانکا
  • گواهی تجرد( اگر شخص قبلا ازدواج کرده باشد، باید گواهی مبنی بر طلاق از دادگاه و یا تایید فوت همسر سابق را ارئه دهد)
  • گواهی تمکن مالی با میانگین حداقل ۱۰۰۰۰دلار
  • حضور شخص یا وکیل رسمی وی جهت امضای فرمها در سفارت سریلانکا

بعد از اینکه فرم ها تائید شد، ویزایی به نام ویزای نامزدی جهت ورود به سریلانکا برای فرد صادر می شود. اگر تا یک ماه بعد از ورود فرد به کشور سریلانکا عقد انجام شود، اقامت یک ساله فرد متقاضی صادر می شود. توجه به این نکته الزامی است که این عقد ازدواج باید مطابق با یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی کشور سریلانکا به ثبت برسد. در صورتی که این زوج سه سال زندگی مشترک داشته باشند و طی این مدت هیچ گونه درخواست کمک مالی از دولت نداشته باشند، این اقامت به اقامت دائم تبدیل خواهد شد. پس از گذشت ۵ سال زندگی مشترک و ضمن رعایت قوانین مهاجرت، این امکان برای فرد وجود دارد که درخواست تابعیت کشور سریلانکا نماید. پس از ادای سوگند،به عنوان یکی از شهروندان سریلانکا محسوب خواهد شد.

اخذ اقامت از طریق ازدواج در سریلانکا – نکاتی درباره سریلانکا

اقوام و نژاد:

نژاد و اقوام گوناگونی در سریلانکا زندگی می کنند: که برخی از آنها را در این قسمت نام بردیم.
نژاد سينهالي (Sinhalese): از مهمترين نژاد در سريلانکا می باشد. سينهالي ها از اقوام مردم آريايي هستند که از شمال هند به سريلانکا مهاجرت کردند.

  • تاميلي ها (Tamils): تامیل ها از نژادهاي دیگر مهم در سريلانکا محسوب مي شوند. تاميل ها به دو دسته «سيلاني و تاميل هندي تقسيم مي شوند.
  • برگرها (Burghers)
  • اوراسيانها (Eurasians)
  • چيني ها
  • مالاي ها

زیبایی های سریلانکا:

سریلانکا دارای جاذبه های توریستی بسیاری است که هرساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می نماید:

  • دارای سواحل زیبا و طبیعت همیشه سبز است که تفریحات آبی دارد
  • پارک های جنگلی زیبا
  •  دارای آثار باستانی بسیار و فستیوال های باشکوه

ادیان:

«بودايسم» دين رسمي کشور سریلانکا است. هفتاد درصد از جمعیت این کشور را بوداییان تشکیل می دهند. شانزده درصد از جمعیت مذهب هندو، هفت درصد از جمعیت مسیحی، و هفت درصد نیز مسلمان هستند.

ازدواج در سریلانکا

ازدواج در سریلانکا

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در انگلیس مقالهتحصیل در سریلانکا” را مطالعه فرمایید.

اخذ اقامت سریلانکا  از طریق ازدواج

  • کارشناسان و مشاورین ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و تابعیت در سریلانکا را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه اخد تابعیت از طریق ازدواج در  سریلانکا  و چگونگی مهاجرت به  سریلانکا از طریق ازدواج و ارایه خدمات صدور ویزای ازدواج سریلانکا می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

 

 

 

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button