مهاجرت به یونان و روش های اقامت در یونان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به یونان از طریق روش های مختلفی مانند تحصیل، کار و سرمایه گذاری مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد مهاجرت به یونان را دارید، احتمالا سوالاتی از این قبیل برای شما ایجاد می شود. شرایط مهاجرت به یونان چیست؟
شرایط اخذ اقامت و تابعیت یونان به چه صورت است؟ آیا با اقامت در یونان می توان پاسپورت یونان را دریافت کرد؟ آیا امکان مهاجرت به یونان از طریق تحصیل وجود دارد؟ برای اقامت در یونان از طریق کار چه شرایطی باید داشت؟ هزینه های زندگی در یونان چه میزان است؟

شرایط عمومی مهاجرت به یونان

بررسی شرایط مهاجرت به یونان

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مهاجرت به یونان

این کشور دارای جزایر متعددی (بیش از 2000 جزیره) است که در حدود یک پنجم مساحت این کشور را تشکیل می دهد.
مهاجرت به یونان در سال های اخیر به سبب رشد و توسعه اقتصاد و زیر ساخت های تجاری مناسب، روند صعودی داشته که مورد توجه مهاجران زیادی قرار گرفته است.

کشور زیبای یونان با وجود آثار باستانی و جذابیت های طبیعی و فرهنگی، مقصدی برای گردشگران به حساب می آید، به صورتی که صنعت گردشگری در کشور یونان یکی از بزرگ ترین منابع درآمدی این کشور محسوب می‌شود و حدود %20 از سهم تولید ناخالص داخلی این کشور را در بر می گیرد. در سال های اخیر نیز متقاضیان زیادی، کشور یونان را به مقصدی برای سرمایه گذاری در نظر می گیرند.

مشاوره و تماس
021-72207

روش های مهاجرت به یونان

سالانه درصد قابل توجهی از افراد از طرق متفاوت تمایل به مهاجرت به یونان را دارند و کشور یونان نیز یک میزبان خوب برای مهاجران است. متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود از یکی از روش های زیر اقدام به درخواست اقامت یونان برای خود کنند. انواع روش های اقامت در یونان به شرح زیر است:

مهاجرت به یونان از طریق تحصیل

یکی از روش ها برای تحصیل در یونان است. وجود دانشگاه های معتبر بسیاری در یونان و امکانات بالا باعث شده است متقاضیان مهاجرت به یونان برای تحصیل نیز نرخ بالایی را به خود اختصاص دهند.

همچنین دانشگاه های یونان از جایگاه ویژه ای در سطح جهانی برخوردار است که از مهم ترین دلایل متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی به یونان است. از مزیت های مهاجرت تحصیلی به یونان پایین بودن هزینه های تحصیل در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی است.

امکان کار حین تحصیل، شانس بالایی را برای پیدا کردن کار به متقاضیان می دهد که می تواند بخشی از هزینه های زندگی را نیز پوشش دهد.

فارغ التحصیلان دانشگاه های یونان 6 ماه فرصت جستجوی کار دارند، افرادی که موفق شوند بعد از فارغ التحصیلی کار متناسب با رشته خود پیدا کنند و مشغول شوند می توانند ابتدا ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل و اقامت موقت دریافت کنند. پس از 5 سال کار و اشتغال در کشور یونان، از این طریق می توانند اقامت دائم و تابعیت یونان را کسب نمایید.

مهاجرت به یونان از طریق کار

مهاجرت به یونان از طریق کار یکی از روش های دریافت اقامت است. کار در این کشور یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت به یونان است. متقاضیان می توانند با اخذ ویزای کار از طریق زیر 3 تا 5 سال ویزای خود را تمدید کنند و پس از گذشت 5 سال کار در یونان و پرداخت مالیات به دولت یونان می توانند برای اقامت دائم این کشور اقدام نمایند. مهاجرت به یونان از طریق کار به روش امکان پذیر است:

داشتن JOB OFFER یا پیشنهاد کاری

در این روش داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرمای یونانی الزامی است. چنانچه متقاضی بتواند از سازمان یا شرکتی دعوتنامه دریافت کند، کارفرما باید با انتشار آگهی از نیروی کار داخلی یونانی و حتی کشور های حوزه شنگن نیز اطمینان حاصل کند.

این آگهی به مدت 3 ماه باید منتشر شود و در صورتی که فردی پیدا نشود که این شغل را بتواند انجام دهد، از نیروی کار خارجی استفاده می شود. در این روش متقاضیان می توانند از سایت ها و موسسات کاریابی در کشور یونان کمک بگیرند تا مشاغل مورد نیاز این کشور را پیدا کنند.

مهاجرت به یونان از طریق کار

مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری به روش های متعددی امکان پذیر است. با توجه به سیاست های کشور یونان در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی و حمایت دولت یونان از طرح های سرمایه گذاری توجه سرمایه گذاران بسیاری را به خود جلب کرده است.

مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری عموما نسبت به روش های دیگر بالاتر است و مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری، مناسب افرادی است که استطاعت مالی خوبی داشته باشند.
با توجه به اقتصاد توسعه یافته، وجود فرصت های سرمایه گذاری بسیار، امنیت خوب اقتصادی و بسیاری از مزایای دیگر، متقاضیان بسیاری به دنبال اخذ ویزای سرمایه گذاری یونان هستند.

روش های متعددی برای مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری وجود دارد که شامل ثبت شرکت، خود حمایتی (تمکن مالی) و خرید ملک می شود. در حقیقت یکی از مهم ترین روش های مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری خرید ملک است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

مهاجرت به یونان از طریق ثبت شرکت

از دیگر راه های سرمایه گذاری در یونان، ثبت شرکت است که می تواند با داشتن شرایط مورد نظر کشور یونان منجر به اخذ اقامت و تابعیت یونان شود. حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در یونان مبلغی در حدود 50 الی 60 هزار یورو است.

علاوه بر این فرد سرمایه گذار، علاوه بر پرداخت سرمایه اولیه باید دو نفر از شهروندان یونانی را نیز در شرکت خود استخدام کند و متعهد شود که ماهانه مبلغی در حدود 2500 یورو به هر یک از کارکنان این شرکت حقوق پرداخت می کند.
روند ثبت شرکت دارای مراحلی است که مختصرا به در زیر به آن اشاره می شود:

  • اعلام راه ‌اندازی شرکت با تامین هزینه های شرکت و تهیه مدارک لازم
  • ارائه اساس نامه شرکت
  • تعیین مدیر عامل و مشخص نمودن سهام داران شرکت
  • انتقال مبلغ حداقل 60 هزار یورو به حساب صاحب اصلی شرکت به عنوان سرمایه اولیه
  • ثبت نماد تجاری شرکت
  • استخدام نیرو های یونانی
  • ارائه بیمه درمانی کارکنان
  • ثبت نام مدیران شرکت در اداره بیمه اجتماعی کشور یونان
  • دریافت مجوز مالیاتی

مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک

کشور یونان بر خلاف اکثر کشورهای اروپایی، به متقاضیان اقامت یونان، در مقابل خرید خانه و ملک، مجوز اقامت دائم اعطا می کند. علاوه بر اقامت، متقاضیان از سود حاصل از آن نیز بهرمند می شوند زیرا می توانند آن ملک را اجاره دهند.
ملک خریداری شده می تواند یک خانه یا یک ملک تجاری باشد.

حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک در یونان، مبلغی در حدود 250 هزار یورو مورد نیاز است. متقاضیان می توانند پس از خرید ملک خود در این کشور، مجوز اقامت پنج ساله آن را دریافت کنند که به راحتی و به صورت نامحدود، قادر به تمدید اقامت خود هستند.

همچنین افراد می توانند از طریق خرید ملک در یونان، برای همراهان خود که شامل؛ همسر، فرزندان زیر 18 سال و همچنین پدر و مادر متقاضی می شود، درخواست اقامت دهند که خود یک مزیت بزرگ به حساب می آید.

مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک

مهاجرت به یونان از طریق تمکن مالی

مهاجرت به یونان از طریق تمکن مالی که با نام های ویزای بازنشستگی و خود حمایتی نیز شناخته می شود، امکان پذیر است که سرمایه افراد را با ریسک بسیار کم مواجه می کند. در این روش متقاضی باید ثابت کند که توانایی مالی برای تأمین هزینه های زندگی خود در مدت دو سال زندگی در کشور یونان را بدون نیاز به کار کردن در این کشور را دارد.

مزیتی که این روش دارد این است که فرد نیاز به انتقال سرمایه خود به کشور یونان را ندارد و تنها با ارائه مدارک لازم باید ثابت کند که از وضعیت مالی خوبی برخوردار است؛ زیرا در روش خود حمایتی متقاضی، اجازه کار در یونان را نخواهد داشت اما می تواند صاحب ملک یا کسب و کار باشد.

فرد متقاضی باید یک گواهی تمکن مالی به ارزش 24000 € (یورو) در حساب بانکی در کشور خود داشته باشد و نشان دهد که ماهیانه بین 2،500 تا 3،500 یورو درآمد دارد. متقاضی مهاجرت به یونان از طریق تمکن مالی پس از گذشت 5 سال می تواند برای اقامت دائم این کشور درخواست دهد.

مهاجرت به یونان از طریق تولد

کشور یونان همچون سایر کشورهای اتحادیه اروپا، قوانین خاصی نسبت به اقامت از طریق تولد دارد و از اصل خون پیروی می کند، این بدین معنا است که تولد در خاک یونان برای افرادی که یونانی نیستند، منجر به اخذ اقامت و تابعیت نمی شود. تنها در صورتی منجر به تابعیت می شود که یکی از والدین فرزند، شهروند یونان باشند؛

اما در صورتی که والدین اقامت کشور یونان را قبل از تولد فرزند دریافت کرده باشند، یا از طریق ازدواج، اقامت موقت یونان را دریافت کرده باشند، وقتی فرزندشان متولد شود می توانند اقامت یونان را به سادگی برای او نیز دریافت کنند؛
اما در صورتی که والدین اقامت موقت این کشور را داشته باشند، وقتی که فرزندشان در این مدت موقت اقامتشان متولد شود، به فرزند آن ها نیز اقامت موقت یونان اعطا می شود.

مهاجرت به یونان از طریق ازدواج

مهاجرت به یونان از طریق ازدواج همانند دیگر کشورهای اروپایی روشی است که منجر به تابعیت و اقامت دائم کشور یونان می شود. با توجه به قوانین یونان، برای ازدواج با یک فرد یونانی یا شخصی که پاسپورت این کشور را داشته باشد که بالای 18 سال باشند.

لازم به ذکر است در این روش زوجین باید ثابت کنند که ازدواجشان حقیقی است و در این مدت زندگی مشترک داشته اند. این ازدواج حتما باید مورد تائید دولت یونان باشد. شخص متقاضی ویزای ازدواج در یونان باید تعهد دهد که تا دو سال می تواند هزینه های همسر خود را پوشش دهد.

در صورتی که به دولت ثابت شود ازدواج طرفین برای کسب اقامت یونان است، جرم به حساب می آید و می تواند منجر به زندانی شدن و جریمه های سنگین مالی شود.

در ابتدا برای همسر فرد متقاضی ویزای موقت 5 ساله صادر می شود و در صورت تداوم ازدواج به مدت حداقل سه سال، می توانند اقامت خود را تمدید نمایند. از شروط دیگر تمدید اقامت یونان برای این افراد، حضورشان در این کشور است که حداقل 6 ماه از سال را باید در این کشور اقامت داشته باشند. با اخذ تابعیت کشور یونان، متقاضی می تواند از تمام خدمات شهروندی این کشور بهرمند شوند.

مهاجرت به یونان از طریق ازدواج

مهاجرت به یونان از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی از راه های نامناسب اخذ اقامت یونان است. پناهندگان اشخاصی هستند که به دلایل مختلفی مانند مسائل مذهبی، سیاسی، عقیدتی، جنگ، نژاد، عضویت در گروه های خاص و مواردی از این قبیل که باعث می شود امنیت جانی در کشور که زندگی می کنند ندارند.

ممکن است به این دلایل فرد پناهنده در کشور خود مورد تعقیب باشد یا تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار گیرد و خطرات دیگری که فرد را از کشورش دور می کند. به همین دلیل است که این افراد به کشورهایی که عضو کنوانسیون ژنو هستند پناه می برند. با توجه به قوانین کنوانسیون ژنو، کشور مورد نظر باید حداقل امکانات مورد نیاز زندگی را برای افراد پناهجو فراهم آورد تا در امان باشند.

سالانه بسیاری از پناهندگان با این روش جان خود را از دست می دهند. لذا این کشورها برای پناهندگان شرایط بسیار سخت و طاقت فرسایی در کمپ ها را در نظر می گیرد و فرآیند پیگیری پرونده ها را بسیار طولانی می کنند تا مانع پناهندگی افراد متقاضی شوند.

به همین دلیل این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان هیچ گونه خدماتی در زمینه پناهندگی ندارد و این مطلب صرفا جهت افزایش آگاهی شما و اطلاع رسانی در خصوص خطرات و نکات مهم پناهندگی به عرض شما می رسد و پیشنهاد می شود تا با توجه به شرایط خود روشی مناسب و البته قانونی را انتخاب کنید.

مهاجرت به یونان هزینه های زندگی در آن

یکی از مسائل مهمی که افراد قبل از اقدام به مهاجرت به یونان باید به آن توجه کنند هزینه های زندگی در این کشور است.

در کشور یونان متوسط حقوق ماهیانه یک فرد به طور خالص و پس از کسر مالیات، 700-800 € یورو است و هزینه های ماهیانه یک فرد در حدود 600 € یورو بدون هزینه اجاره تخمین زده شده است.
در جدول زیر می توانید لیست ریز قیمت های مواد غذایی، کالا، املاک و برخی خدمات در یونان را مشاهده کنید:

عنوانهزینه (یورو)
غذا برای ۲ نفر در رستوران متوسط35.00 €
شیر (۱ لیتر)1.17 €
یک قرص نان تازه (۵۰۰ گرم)0.85 €
برنج (سفید) (۱ کیلوگرم)1.65 €
تخم مرغ (عدد ۱۲)3.14 €
مرغ (۱ کیلوگرم)6.77 €
گوشت گاو (۱ کیلوگرم)9.03 €
سیب (۱ کیلوگرم)1.52 €
موز (۱ کیلوگرم)1.49 €
پرتقال (۱ کیلوگرم)1.06 €
گوجه فرنگی (۱ کیلوگرم)1.33 €
سیب زمینی (۱ کیلوگرم)0.86 €
پیاز (۱ کیلو گرم)0.73 €
آب (بطری ۱٫۵ لیتری)0.71 €
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)1.30 €
تاکسی ۱ کیلومتر (تعرفه عادی)1.00 €
بنزین (۱ لیتر)1.56 €
شارژ ماهانه ی آپارتمان ۸۵ متر مربعی149.82 €
اجاره آپارتمان (۱ اتاق خواب) در مرکز شهر331.27 €
اجاره آپارتمان (۱ اتاق خواب) خارج از مرکز277.16 €
اجاره آپارتمان (۳ اتاق خواب) در مرکز شهر570.67 €
اجاره آپارتمان (۳ اتاق خواب) خارج از مرکز477.40 €
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر1,518.90 €
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز1,298.92 €

مهاجرت به یونان و اخذ تابعیت

با توجه به روش هایی که پیش تر مورد بررسی قرار گرفت، متقاضیان مهاجرت به یونان بر اساس شرایط فعلی خود، بسیار مهم است که کدام روش را انتخاب می کنند تا بتوانند از طریق آن تابعیت و یا اقامت دائم یونان را دریافت کنند.

با یک بررسی اجمالی می توان دریافت که افرادی که شرایط لازم در هر یک از این روش ها را دارا باشند به طرق مختلف می توانند به تابعیت کشور یونان دست پیدا کنند.
به طور کلی متقاضیان پس از 5 سال زندگی پیوسته در کشور یونان می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند و پس از 12 سال (7 سال از 12 سال) می توانند تابعیت یونان را کسب نمایید.

مهاجرت به یونان و اخذ تابعیت

سخن پایانی

مهاجرت به یونان و روش های مختلف اقامت در یونان در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد مهاجرت به یونان را دارید، می توانید از طرق مختلف برای اخذ اقامت اقدام کنید.
اقامت در یونان از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و تمکن مالی ممکن می باشد. اخذ اقامت این کشور از طریق پناهندگی به هیچ وجه توصیه نمی شود؛ اما روش های دیگر به خصوص مهاجرت از طریق تحصیل و کار شرایط مناسبی داشته و در صورت دارا بودن شرایط پروسه مراحل آن آسان تر می باشد.

سوالات متداول

انواع روش های مهاجرت به یونان چیست؟

مهاجرت به یونان از طریق کار، تمکن مالی، ثبت شرکت، سرمایه گذاری، تحصیل و…

شرایط اخذ تابعیت یونان چیست؟

به طور کلی متقاضیان پس از 5 سال زندگی پیوسته در کشور یونان می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند و پس از 12 سال (7 سال از 12 سال) می توانند تابعیت یونان را کسب نمایید.

حداقل سرمایه برای خرید ملک در یونان چقدر است؟

حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک در یونان، مبلغی در حدود 250 هزار یورو مورد نیاز است.

مراحل ثبت شرکت در یونان چیست؟

1. اعلام راه ‌اندازی شرکت با تامین هزینه های شرکت و تهیه مدارک لازم
2. ارائه اساس نامه شرکت
3. تعیین مدیر عامل و مشخص نمودن سهام داران شرکت
4. انتقال مبلغ حداقل 60 هزار یورو به حساب صاحب اصلی شرکت به عنوان سرمایه اولیه
5. ثبت نماد تجاری شرکت

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری یونان تحصیل در رشته پرستاری یونان

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری یونان می باش...

خرید ملک در یونان خرید ملک در یونان

خرید ملک در یونان یکی از روش هایی است که متقاضیان مهاجرت به این کشور، می توانند با شرایط ویژ...

تحصیل در یونان تحصیل در یونان

تحصیل در یونان زبان یونانی می باشد اما اکثر مردمان یونان تا حدودی به زبان انگلیسی نیز تسلط ...

نظرات کاربران
متین

با سلام احترام میخواستم بدونم شرایط مهاجرت به کانادا به چه صورتیه و من ی جوان ۲۳ ساله هستم و حدود ۴ ساله تو شرکت اسنپ برنامه نویس ارشد هستم و دو بار هم پیشنهاد کار تو کشور های همسایه داشتم ولی متاسفانه قبول نکردم الان میخواستم بدونم برای مهاجرت کانادا شرایطش به چه صورته و شرایط پرداخت هم اگر میشه به بنده بگین ارادتمند شما

آتیه آفرینان

با سلام. شما باید از طریق اسکیل ورکر میتوانید اقدام نمایند. برای اطلاعات بیشتر مقاله مهاجرت از طریق ویزای کار کانادا را مطالعه فرمایید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button