مهاجرت به یونان از طریق تولد یکی از راه های اخذ تابعیت و اقامت شهروند شدن در کشور یونان (اخذ تابعیت از طریق تولد) است.کشور یونان مانند بقیه کشورهای اروپایی پیرو قانون خاک نیست و از قانون خون برای شهروندی پیروی می کند یعنی اینکه  اگر یکی از والدین یونانی باشند فرزند متولد شده به صورت خودکار شهروند یونان محسوب می شود . البته اگر هر دو والدین غیر یونانی باشند ولی به مدت پنج سال در کشور یونان اقامت داشته باشند فرزندشون در بدو تولد شهروند یونانی محسوب می شود و از شرایط  خوب زندگی  در یونان همانند  دیگر یونانی ها مانند تحصیل رایگان، بیمه وغیره بهره مند می شود.(آشنایی با کشور یونان)

قوانین شهروندی از طریق تولد فرزند کشور یونان

طبق ماده ۱ قوانین شهروندي از طریق تولد فرزند کشور يونان ،  فرزندی كه در کشور يونان متولد  می شود ، در صورتی  پاسپورت و شهروندي كشور يونان را به دست مي آورد كه :

  1. مادر باردار در کشور يونان در طول دوران بارداري خود و در زمان تولد فرزند در يونان بوده باشد.
  2. پدر کودک تاره به دنیا آمده در يونان در زمان تولد فرزندش شهروند کشور یونان بوده باشد.
  3. اگر هیچ کدام از والدین تبعه کشور یونان نباشند در اين شرایط حتما باید اجازه قانوني اقامت در کشور يونان را داشته باشند. و اينکه اخذ اقامت در کشور یونان بايد تحت مجوز قانوني و دلیلی استناد بر اقامت و حداقل به مدت ۵ سال قبل از تولد کودک در کشور يونان  اعتبار داشته باشد.

یک نوزاد متولد یافته در  کشور یونان تحت شرایط 3 طرق ذکر شده پاسپورت کشور یونان خود را به دست خواهد آورد، مگر در صورت اینکه شرایط اخذ تابعیت کشور دیگری را از روش دیگر فراهم نمایند .

در اینصورت در مهاجرت به کشور یونان از طریق تولد باید تولد کودک در مراجع قانونی ثبت شده باشد، مرجع قانونی مربوطه در این راستا مراکز بخش خانواده کشور یونان میباشد.

قوانین شهروندی از طریق تولد فرزند کشور یونان
قوانین شهروندی از طریق تولد فرزند کشور یونان

اخذ اقامت در کشور یونان از طریق تولد فرزند، برای این راه سند رسمی ازدواج زوجی که صاحب فرزند شده اند نیاز است به دولت یونان ارائه گردد. البته نیازی به انجام آداب و رسوم  و مراسم رسمی ازدواج یونانی به طور مجدد برای اتباعی که به رسم خودشون ازدواج نموده اند نمی باشد. اما این موضوع به این معنی نیست که اگر نوزادی به طور غیر مشروع متولد شده  باشد مشمول قوانین مربوط به مهاجرت به یونان از طریق تولد فرزند می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به یونان مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان و روش های اقامت در یونان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به یونا...

تحصیل در رشته پرستاری یونان تحصیل در رشته پرستاری یونان

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری یونان می باش...

خرید ملک در یونان خرید ملک در یونان

خرید ملک در یونان یکی از روش هایی است که متقاضیان مهاجرت به این کشور، می توانند با شرایط ویژ...

نظرات کاربران
Call Now Button