مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها می تواند راهنمای خوبی جهت اقدام برای مهاجرت به گرجستان از راه های مختلف باشد . دلایل مهاجرت به کشور گرجستان برای هر فردی با توجه به موقعیت و شرایط می تواند متفوت باشد ولی تمام افراد در خصوص رسیدن آینده ای روشن تر و پیشرفت روز افزون اقدام به مهاجرت می کنند . به هر حال مهاجرت می تواند به عنوان نقطه عطفی در زندگی افراد محسوب شود و بنا به این که چه تصمیمی و چگونه تصمیمی می تواند موفقیت آمیز باشد .
مهاجرت به گرجستان به دلیل ارزان بودن ، طبیعت زیبا و سیر پیشرفت این کشور در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است اما لازم است بدانید که مردم کشور گرجستان خود برای کار و تحصیل به کشورهای اروپایی با نرخ بیکاری پایین و اقتصادی مانند آلمان ، اتریش و سوئیس مهاجرت می کنند. در این مقاله قصد داریم بیشتر به موضوع مهاجرت به گرجستان بپردازیم .

بررسی شرایط مهاجرت به گرجستان

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مزایای مهاجرت به گرجستان

از جمله مزایای مهاجرت به گرجستان می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • طبیعت زیبا و خیره کننده کشور گرجستان
  • پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا
  • سرمایه گذاری راحت در کشور گرجستان
  • پایین بودن هزینه زندگی در گرجستان
  • امنیت بالا در کشور گرجستان
  • نزدیک بودن کشور گرجستان به ایران
  • نیروی کار جوان و آماده در کشور گرجستان
  • کار و تفریح متوازن در گرجستان

معایب مهاجرت به گرجستان

معایب مهاجرت به گرجستان عبارتند از :

  • افزایش مهاجرت به گرجستان
  • امکان رشد پایین تر کسب و کار در گرجستان
  • تفکر نسبتا منفی مردم گرجستان نسبت به ایرانیان
  • معاملات ملک و خودرو با دلار در گرجستان

روش های مهاجرت به گرجستان

روش های مهاجرت به گرجستان به شرح زیر می باشد :

  1. مهاجرت به گرجستان از طریق تحصیل :

یکی از راه های مهاجرت به گرجستان ، تحصیل در گرجستان می باشد که به دلیل ارزان بودن، به مقصد دانشجویان زیادی از سرتاسر جهان تبدیل شده است. برای تحصیل در گرجستان نیاز به اخذ پذیرش از دانشگاههای این کشور است و پس از اخذ پذیرش تحصیل می توان برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کرد . ویزای تحصیلی یا کارت اقامت تحصیلی به ازای مدت زمان تحصیل صادر می شود، بدین معنا که این اقامت تا زمان تحصیل اعتبار دارد و پس از اتمام تحصیل، نمی توان در خاک گرجستان اقامت کرد ولی برای تمدید اقامت در خاک این کشور به صورت قانونی می توان اقامت تحصیلی را به اقامت از طریق دیگر مانند کاری تبدیل کرد.

  1. مهاجرت به گرجستان از طریق کار :

مهاجرت به گرجستان از طریق کار به این شکل است که بایستی یک شرکت در گرجستان فرد خارجی را به عنوان یک کارمند و نیرو کار،  استخدام کرده و با وی قرارداد ببندد، سپس با ارائه قرارداد به وزارت مهاجرت می توان اقامت 1 ساله کشور گرجستان را به دست آورد. در سال ۲۰۱۴ میلادی دولت کشور گرجستان اعلام کرده است، افرادی که می خواهند کار کنند باید ویزای کار گرجستان را داشته باشند و با ویزای کوتاه مدت و یا ویزای توریستی نمی توان مجوز کار کردن در گرجستان را دریافت کرد.

مهاجرت به گرجستان
مهاجرت به گرجستان
  1. مهاجرت به گرجستان از طریق سرمایه گذاری :

سرمایه گذاری در گرجستان به چند طریق امکان پذیر می باشد که عبارتند از :

  • سرمایه گذاری در گرجستان از طریق خرید ملک :

سرمایه گذاری در گرجستان از طریق خرید ملک باعث اخذ اقامت در این کشور می شود.  در این روش سرمایه گذار، می بایست ملکی به قیمت حداقل ۳۵۰۰۰ دلار  را خریداری کند که به واسطه این سرمایه گذاری به وی اقامت موقت گرجستان اعطا می شود. این اقامت موقت در ابتدا به مدت زمان 1 سال صادر شده و قابل تمدید است و پس از ۶ سال منجر به اخذ اقامت دائم می شود.

  • سرمایه گذاری در گرجستان از طریق ثبت شرکت :

یکی از راه های مهاجرت به گرجستان ، ثبت شرکت و یا راه اندازی کسب و کار در این کشور می باشد . کارآفرینی و ایجاد شغل می تواند منجر به اخذ اقامت کاری در کشور گرجستان شود.  با توجه به نرخ تقریبا بالای بیکاری در گرجستان، پیدا کردن کار در این کشور تا حدودی مشکل است ولی می توان بر روی کارآفرینی و ایجاد شغل در این کشور حساب باز کرد.

  • سرمایه گذاری در گرجستان از طریق اوراق قرضه :

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه نیز جزء روش های مهاجرت به گرجستان و اخذ اقامت و تابعیت این کشور است . در این روش سرمایه گذار، باید سرمایه خود را به این کشور منتقل کرده و از دولت اوراق قرضه بخرد. دولت گرجستان نیز اوراق مربوطه را در زمینه پروژه های شهرداری و ساخت زیرساخت های شهری سرمایه گذاری می کند.

  1. مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج :

یکی از راه های مهاجرت به گرجستان و اخذ اقامت آن ازدواج می باشد و ازدواج با تبعه گرجی موجب اخذ اقامت می شود، اگر زن یا مرد گرجستانی با فرد خارجی ازدواج کنند می توانند اقامت موقت را اخذ کنند و پس از 3 سال می تولنند درخواست اقامت دائم را داشته باشد. ازدواج در کشور گرجستان به صورت جهانی ثبت می شود و لازم به ذکر است که ازدواج دوم در کشور گرجستان جرم است . ازدواج در گرجستان با اتباع خارجی نیاز به پاسپورت دارد و در مدت زمان کوتاهی به آسانی انجام می شود.

  1. مهاجرت به گرجستان از طریق پناهندگی :

مهاجرت به گرجستان از طریق پناهندگی ، یکی از راه های مهاجرت به گرجستان می باشد که به هیچ عنوان توصیه نمی شود .

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

اخذ ویزای تحصیلی اخذ ویزای تحصیلی

تحصیل در دانشگاه‌ های معروف اروپایی می‌ تواند یکی از هیجان انگیزترین بخش‌های زندگی شما ب...

نظرات کاربران
Call Now Button