امروزه بسیاری از افراد به دلایل مختلفی به فکر مهاجرت به کشورهای دیگر مخصوصا کشورهای اروپایی هستند که کشور گرجستان ، یکی از کشورهای مورد نظر برای مهاجرت می باشد . از جمله دلایل مهاجرت به گرجستان می توان به آب و هوا و طبیعت این کشور ، مردم خونگرم این کشور ، گرفتن اقامت راحت تر نسبت به سایر کشورها ، مخارج زندگی مناسب و آینده روشن گرجستان اشاره کرد . کشور گرجستان در آینده ای نزدیک به اتحادیه اروپا می پیوندد و این باعث می شود افرادی که این اقامت این کشور را دارند راحت تر بتوانند به سایر کشورهای عضو این اتحادیه سفر و مهاجرت کنند. افرادی که قصد مهاجرت به  گرجستان از طریق کار را دارند باید مجوز کار در گرجستان را دریافت کنند . در صورت صدور ویزا برای فرد خارجی ، شخص مجاز به انجام فعالیت های کاری در کشور گرجستان می باشد . این مدرک پس از درخواست اعطا می شود و ساکنان برخی از دولت های انتخاب شده حق ورود به کشور گرجستان را بدون ویزا دارند .

کشور گرجستان در سال  ۲۰۱۴ میلادی یک سیاست ویزای جدید را تصویب کرد. افرادی که قصد دارند در کشور گرجستان کار کنند، باید یک ویزای بلند مدت کسب کنند و سپس برای مجوز اقامت درخواست دهند. این نوع ویزا به عنوان یک مجوز کار عمل می کند ولی تنها در صورتی که طولانی مدت باشد. اگر چه برای برخی از پست های کوتاه مدت، کار در گرجستان با استفاده از ویزای توریستی (کوتاه مدت) توسط قانون مجاز نمی باشد . مهاجران کشورهای خاص از اخذ ویزا برای ورود به کشور معاف هستند اما با این حال، حداکثر مدت اقامت برای این شهروندان 1 سال است. تمام شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان متعلق به ۶۴ کشور دیگر می توانند طبق این سیاست بدون روادید وارد کشور شوند. این قانون نیز برای افرادی که دارای پناهندگی در گرجستان یا برای دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک از چین، مصر، پرو و اروگوئه هستند، اعمال می شود.

مهاجرت  به گرجستان از طریق کار | شرایط لازم جهت مهاجرت  به گرجستان از طریق کار | ویزای کار گرجستان
مهاجرت به گرجستان از طریق کار | شرایط لازم جهت مهاجرت به گرجستان از طریق کار | ویزای کار گرجستان

مهاجرت  به گرجستان از طریق کار – شرایط لازم جهت مهاجرت  به گرجستان از طریق کار

شرایط لازم جهت مهاجرت به گرجستان از طریق کار عبارتند از :

  • زبان رسمی کشور گرجستان ، گرجی می باشد و اگر زبان گرجی نداند نمی تواند با جامعه گرجستان ارتباط خوبی برقرار کند. البته افراد بدون دانستن زبان گرجی هم در گرجستان کار می کنند.
  • افراد جهت کار در کشور گرجستان تخصص خیلی بالایی دارند و به آنها نیاز است. بنابراین شرکت کارفرما یک مترجم برای این افراد استخدام می نماید .
  • کشور گرجستان کشوری با درصد بسیار بالای نرخ باسوادی مواجه می باشد و حدود ۹۶ درصد مردم گرجستان باسواد و دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که این نرخ در جهان بی سابقه است. لذا خود کشور گرجستان نیروی متخصص زیادی دارد و البته برخی از آنها نیز بیکار هستند.

مهاجرت  به گرجستان از طریق کار – مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار گرجستان

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار گرجستان به شرح زیر می باشد :

  • پاسپورت معتبر فرد متقاضی مهاجرت کاری گرجستان
  • فرم درخواست ویزای کار گرجستان
  • یک عکس از فرد متقاضی مهاجرت به گرجستان از طریق کار
  • رسید پرداخت هزینه پردازش ویزای کار گرجستان

مدارک اضلفی ممکن است مورد نیاز باشد، مانند مدارکی که بیشتر بتوانند هویت را اثبات کنند، اسنادی مانند اسناد اثبات موقعیت مالی و هدف اقامت فرد در کشور.فرم درخواست می تواند در سفارت یا کنسولگری گرجستان و به زبان گرجی یا انگلیسی یا زبان کشور درخواست پر شود. تصمیم به تصویب یا صدور ویزای معمولی در 7 روز به اطلاع عموم می رسد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button