اخذ اقامت و تابعیت ازطریق سرمایه گذاری در کلمبیا(Colombia)

از میان روش های مختلف در خصوص اخذ اقامت کلمبیا و مهاجرت به کشور کلمبیا می توان به اخذ اقامت کلمبیا از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت به کشور کلمبیا از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در کشور کلمبیا که یکی از روش های جذاب اخذ اقامت کلمبیا محسوب می شود ، اشاره کرد.

شرایط مهاجرت و اخذ اقامت کلمبیا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کشور کلمبیامهاجرت به کلمبیا از طریق سرمایه گذاری

کلمبیا کشوری است که دارای اقتصادی در حال رشد، دولتی پایدار و پیرو آموزش و بهداشت جهانی است. در این کشور استقبال خیلی خوبی از خارجی­ها می­شود ، کلمبیایی­ ها بسیار مهمان­نوازند و خیلی زود احساس خواهید کرد که عضوی از خانواده­ی آن­ها هستید. اهالی کلمبیا تقریباً هیچ لهجه ندارند؛ بنابراین اسپانیایی حرف زدن آن­ها را آسان­تر می­توان متوجه شد. این امر برای مهاجرینی که دایره واژگان محدودی از زبان اسپانیایی را آموخته­اند یا سعی دارند ضمن سکونت در خارج از کشور زبان اسپانیایی را نیز بیاموزند مفید واقع می­شود.

سرمایه­گذاری خارجی در تمام بخش­ها به جز فعالیت­های مرتبط با دفاع، امنیت ملی و کار با زباله­ های سمی و دفع مجاز است. هیچ گونه شرایط اجرایی واضح و مشخصی برای ورود و بکارگیری سرمایه­ گذاری خارجی در کلمبیا وجود ندارد؛ با این حال مشوق­ های صادراتی برای بهره­برداری از مناطق آزاد تجاری وجود دارد. سرمایه­ گذاری خارجی و حضور تجاری در کلمبیا مستلزم ثبت در اداره نظارت شرکت­ ها و اتاق بازرگانی محلی است. این کشور به عنوان مقصدی محبوب برای سرمایه­ گذاری خارجی به جایگاه مهمی دست یافته است و فرصت­ های بسیاری جهت سرمایه ­گذاری در تمام مناطق آن وجود دارد. در واقع براساس کنفرانس سازمان ملل درباره­ی توسعه و بازرگانی، کلمبیا یکی از ۳۰ کشوری بشمار می­ رود که دارای سرمایه­ گذاری مستقیم خارجی در جهان است.

سرمایه گذاری در کشور کلمبیامزایای سرمایه گذاری در کلمبیا

ثبات اقتصادی: دولت کلمبیا حتی در طول بحران قادر به حفظ رشد پایدار اقتصادی بود.

ثبات سیاسی: برعکس باور عموم ، دموکراسی کلمبیا قدمتی طولانی و بیشترین ثبات را در قاره آمریکای جنوبی دارد.

اعتماد سرمایه­ گذاران خارجی بازیابی شده است: بیش از ۷۰۰ شرکت چند ملیتی در کلمبیا برنامه­ های سرمایه­ گذاری خود را به اجرا گذاشته­اند.

منابع انسانی رقابتی و شایسته: کارگران کلمبیایی شایسته­ ترین کارگران در آمریکای لاتین بشمار می­روند. در واقع این کشور از نظام آموزشی خوبی برخوردار است و میزان باسوادی حدود ۹۵درصد است.

یک محل جغرافیایی استراتژیک: کلمبیا نقطه­ی استراتژیک میان بازارهای مختلف منطقه است و دارای زیرساخت­های متعدد و مدرنی است.

سرمایه گذاری در کشور کلمبیاروش های سرمایه گذاری

کلمبیا پس از بحران مالی جهانی سال 2008 بسیار قوی­تر شده و از لحاظ مالی ثبات بیشتری یافته است. نرخ رشد این کشور ۵/۲ درصد است و از لحاظ سیاسی قدرت بزرگی در آمریکای لاتین محسوب می­شود.  دولت این کشور چندین برنامه و کمپین آگاهی عمومی برای کمک به جذب سرمایه­ گذاری خارجی راه­ اندازی کرده است. سرمایه­ گذارانی که در پی ایده­های سرمایه­ گذاری جایگزین هستند باید فرصت­ها و امکان رشد در کلمبیا را مورد نظر داشته باشند.

سرمایه گذاری در کلمبیا

سرمایه گذاری در کلمبیا

روشهای سرمایه گذاری در کلمبیا به شرح زیر است:

1.سرمایه­ گذاری در سهام یک شرکت کلمبیایی

یکی از ساده­ ترین روش­های سرمایه­ گذاری در کلمبیا از خارج از کشور سرمایه ­گذاری در سهام شرکتی است که در این کشور فعالیت دارد. از آنجا که معاملات سهام براساس مبادلات محلی انجام می­شود، سرمایه ­گذاران خارجی می­توانند قبض­ های سپرده­ی آمریکایی بخرند. به عنوان مثال یکی از بزرگ­ترین بانک­ ها در کلمبیا واقع است. بانک کلمبیا خدمات و تولیدات مالی متنوعی را برای کلمبیا، آمریکای لاتین و منطقه کارائیب فراهم می­کند.

2.سرمایه ­گذاری از طریق صندوق قابل معامله در بورس یا ETF متمرکز در کلمبیا

آن دسته از سرمایه­ گذارانی که بدون سرمایه­ گذاری در سهام فردی قصد ارائه­ ی سهام به کلمبیا دارند باید از یک ETF استفاده کنند. دو نوع ETF وجود دارد که به ویژه بر کشور کلمبیا متمرکز است و سایر ETF ها در دسته­ ی آمریکای لاتین و بازار نو ظهور قرار می­گیرند. هر دو روش­های متنوعی را برای سرمایه­ گذاری در ۲۷ سهام کلمبیا ارائه می­ دهند.

3.سرمایه­ گذاری از طریق خرید ملک در کلمبیا

املاک در کلمبیا در حال شکوفایی است بخصوص املاک مخصوص تعطیلات در نتیجه­ ی هجوم بازنشستگان به این کشور است و همین که ملکی پیدا شود قولنامه­ ی خرید باید تکمیل گردد. این توافق­نامه اجازه­ ی انتقال حقوق املاک را به خریدار می­دهد. حقوق ملک باید انتقال یافته و سپس در اداره ثبت ادوات عمومی ثبت گردد. کسب مالکیت نیز باید در اداره­ ی مذکور انجام شود. اگر قوانین و مقررات اساسی املاک و مستقلات کلمبیا رعایت گردد، دولت این کشور هیچ گونه مالیات مضاعف و مسئولیت­ های مالی و حقوقی را به سرمایه ­گذاران خارجی تحمیل نمی­کند. قابل ذکر است که خرید ملک به طور مستقیم اقامت به شما نمی دهد اما راهی برای سرمایه گزاری در کلمبیا است.

4.سرمایه­ گذاری در بخش­های ویژه کلمبیا

کلمبیا به طور جدی از سرمایه­ گذاری خارجی در بخش­های تجارت محصولات کشاورزی، تولید و خدمات استقبال می­کند. بخش تجارت محصولات کشاورزی این فرصت را در اختیار سرمایه ­گذاران قرار می­دهد که در زمینه­ های در حال رشد سوخت­ های زیستی، گوشت گاو، لبنیات، باغبانی، کاکائو و پرورش آبزیان سرمایه­ گذاری نمایند. بخش تولید نیز سرمایه­ گذاری در زمینه­ های خودرو، لوازم آرایشی و بهداشتی، مصالح ساختمانی، فلزکاری، سیستم­های مُد و پلاستیک را به خارجی ­ها پیشنهاد می­ دهد. از سوی دیگر سرمایه­ گذاران خارجی در بخش خدمات می­توانند در زمینه ­های نرم ­افزار، برون­ سپاری، سهام خصوصی، زیرساخت­ های هتل، مراکز خدمات مشترک، محصولات نفت و گاز و انرژی فعالیت داشته باشند. چنانچه قصد دارید به اطلاعات بیشتری در این زمینه دست یابید وزارت بازرگانی و گردشگری کلمبیا بهترین منبع بشمار می­رود.

4.تأسیس شرکت در کلمبیا

کلمبیا انگیزه­ های سرمایه­ گذاری مختلفی را برای فعالیت شرکت­ها در این کشور ارائه می­ دهد. چندین سازمان منطقه آزاد تجاری در سراسر این کشور وجود دارد که مشوق­ های قابل توجهی را برای شرکت­ها ارائه می­ دهند. نرخ مالیات بر درآمد این کشور ۱۵ درصد است و هیچ گونه مالیات بر ارزش افزوده­ای اعمال نمی­­شود. مواد خام، ورودی ­ها و کالاهای فروخته شده در منطقه ­ی ملی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند. براساس ساختار شرکت دولت نیز معافیت و کسر مالیات بر درآمد را اعمال می­کند. مشوق­ های مذکور کلمبیا را به یکی از پرطرفدارترین کشورهای کسب و کار در جهان تبدیل می­کند.

سرمایه گذاری در کشور کلمبیاراههای اصلی سرمایه گذاری کلمبیا

سرمایه­ گذاری در املاک و مستغلات کلمبیا

سرمایه­ گذاری در شرکت­ های کلمبیایی

سرمایه­ گذاری در بازار سهام کلمبیا

سرمایه گذاری در کشور کلمبیامراحل سرمایه گذاری کلمبیا

1.افتتاح یک حساب بانکی یا حساب سرمایه­ گذاری در کلمبیا

2.فراهم نمودن مدارک لازم دال بر سرمایه­ گذاری شما و منبع وجوه پرداختی

3.حواله­ ی وجه از بانک خارجی به کلمبیا

4.تکمیل کردن فرم­های ثبت سرمایه­ گذاری بانک فدرال. فراهم نمودن مدارک لازم به مؤسسه­ ی مالی کلمبیایی دریافت کننده­ ی حواله (بانک شما یا بانک سرمایه­ گذاری)

5.اخذ گواهی از بانک فدرال مبنی براینکه سرمایه­ گذاری شما با صحت کامل ثبت شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در کشور کلمبیا مقالهتحصیل در کلمبیامطالعه فرمایید.

اخذ اقامت کلمبیا از طریق سرمایه گذاری

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در کشور کلمبیا را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال می توانید با ما در ارتباط باشید تا مشاوران و کارشناسان ما شما را دقیق تر راهنمایی کنند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
سرمایه گذاری در ترکیه سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری ترکیه در این مطلب به طور کامل بررسی می شود. همچنین سعی می کنیم اطلاعات کاملی در...

اقامت و تابعیت ایتالیا اقامت و تابعیت ایتالیا

ایتالیا از جمله کشورهای اروپایی است که مهد فرهنگ و هنر است. برای اقامت ایتالیا روش های بسیا...

خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی

یکی از موارد مهم برای مهاجرت به مالزی، داشتن اطلاعات کامل و مهم درباره این کشور است. افراد م...

نظرات کاربران
Call Now Button