مهاجرت اقامت کاری فرانسه یکی از راه های ورود به کشور فرانسه و اخذ اقامت این کشور است و همچنین از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نموده است. در این مقاله می خواهیم شرایط مهاجرت اقامت کاری فرانسه را بررسی کنیم و همچنین مطالبی درباره مدارک مهاجرت از طریق کار در فرانسه ، اقتصاد، نیروی کار و کاریابی کشور فرانسه مورد بررسی واقع می شود. با توجه به سوالات متداول درباره قوانین مهاجرت به فرانسه از طریق کار و مراحل درخواست برای اخذ ویزای کار در فرانسه توضیحاتی کافی و دقیق به شما عزیزان ارائه می دهیم.

اگر قصد مهاجرت به فرانسه را دارید، اقامت فرانسه از طریق کار می تواند راهی مطمئن برای مهاجرت باشد. این کشور توسعه یافته به روش های مختلفی اجازه کار و کاریابی  به افراد می دهد. همچنین قوانین مهاجرت به فرانسه پیچیدگی های مخصوص به خود دارد. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تالیف شده است.

🔊 پادکست شرایط کار در فرانسه 🔊

مهاجرت کاری و ویزای کاری فرانسه

متقاضیان خارجی از کشورهای اتحادیه اروپا / ایالت متحده یا سوئیس می توانند بدون اجازه کار در کشور فرانسه کار کنند. اگر متقاضی همراه با اعضای خانواده اش که دارای مجوز برای نوع خاصی از کارهای بسیار ماهر هستند، به کشور فرانسه مهاجرت کند، پس می تواند بدون اجازه کار مشغول به کار شود. در کل اکثر افراد دیگر، به اخذ مجوز کاری کشور فرانسه برای کار در فرانسه نیاز دارند و قبل از صدور مجوز ویزا و اجازه اقامت باید از این مجوز استفاده کنند.
متقاضیان در ابتدا نیاز به یک پیشنهاد شغلی دارند که یک کارفرمای معتبر در کشور فرانسه می تواند مجوز کاری را برایشان سازماندهی کند. متقاضیان باید کارفرمای خود را از روش های مختلفی در فرانسه پیدا کرده و پس از عقد قرارداد کاری، کارفرما باید برای فرد متقاضی درخواست مجوز کار بدهد. پس به طور کلی در ابتدا بایستی کار خود را در کشور فرانسه پیدا کنند.

جستجو برای کار در کشور فرانسه، از طریق مراجعه به سایت های کاریابی کشور فرانسه، روزنامه ها و تبلیغات آنلاین امکان پذیر می باشد. برای افرادی که خارج از فرانسه هستند، کارفرما باید از بخش کار خارجی ادارات محلی استخدامی (Direccte)  درخواست مجوز کار بدهد. قوانین مربوط به DIRECCTE در استان های مختلف فرانسه متفاوت است و کارفرما باید با توجه به استانی که در آن تجارت کرده و نیازمند استخدام مهاجر کاری از خارج است درخواست مجوز کار و پیشنهاد شغلی به فرد متقاضی بدهد. کارفرما در صورتی که بخواهد برای اخذ ویزای کار فرانسه برای اتباع خارجی دعوت نامه  بفرستد باید مدارک زیر را به اداره مهاجرت ارائه دهد:

مهاجرت اقامت کاری فرانسه
  • رزومه و سوابق کاری و حرفه ای متقاضی کار در فرانسه
  • مدرک تحصیلی و تخصص نیروی کار برای کاری که به شخص پیشنهاد شده است
  • کپی پاسپورت و کارت شناسایی متقاضی کار در فرانسه
  • ارائه اطلاعات کاری لازم برای متقاضیان خارج از فرانسه
  • فرم درخواست مجوز کار در فرانسه
  • کپی مجوز اقامت برای متقاضیانی که در فرانسه زندگی می کردند
  • اطلاعاتی در مورد کار پیشنهادی در فرانسه

مدارک کاری فرانسه از طریق اخذ ویزای کار

  • نامه پیشنهاد کار
  • گواهی محل زندگی در فرانسه یا هتلی در فرانسه
  • مدارک مبنی بر تمکن مالی برای ابتدای ورود به فرانسه و حداقل ۳ ماه زندگی
  • عدم سوء پیشینه
  • رزومه تحصیلی
  • فرم درخواست ویزا
  • رزومه شغلی
  • عکس در ابعاد پاسپورت
  • گذرنامه معتبر با حداقل یک برگ سفید و 6 ماه اعتبار
مدارک مهاجرت اقامت کاری فرانسه از طریق اخذ ویزای کار

متقاضیان برای درخواست ویزای کاری فرانسه می بایست مدارکی را تهیه و به سفارت این کشور تحویل دهند.
مدارک لازم برای ویزای کار در فرانسه عبارتند از موارد زیر:

انواع مهاجرت اقامت کاری فرانسه

تعدادی از انواع مجوز کاری در کشور فرانسه و همچنین معافیت های کاری بسته به وضعیت اشتغال متقاضیان در کشور فرانسه وجود دارند. اخذ مجوز کاری کشور فرانسه به طور مستقیم با وضعیت اقامت متقاضیان در کشور فرانسه ارتباط دارد. انواع مجوز و ویزای کار برای کار در کشور فرانسه وجود دارد، که هر کدام با توجه به الزامات خاص خود، طول مدت اعتبار و شرایط کاری خاص صادر می شود.

بعضی از مجوز‏ها از سایر الزامات عمومی برای مهاجرانی که در کشور فرانسه زندگی می کنند، معاف هستند، به عنوان مثال، الزام برای مهاجرین برای امضاء قراردادی تحت عنوان Contraat d’accueil et d’Intégration (CAI)  که هدف از این قرارداد، کمک به مهاجرین برای اقامت در کشور فرانسه است. با امضای این قرارداد، دولت کشور فرانسه موافقت خود را با ارائه دوره های آموزشی کاری برای مهاجرین موافقت می کند تا در آنها شرکت داشته باشند.

انواع مهاجرت اقامت کاری به فرانسه

اگر متقاضی خارجی در کمتر از 90  روز در کشور فرانسه مشغول به کار می باشد، به کارفرمای خود نیاز دارد که برای یک مجوز کار موقت تأیید شده توسط وزارت کار کشور فرانسه DIRECCTE برایش اقدام کند که این مجوز به سفارت و کنسولگری کشور فرانسه در کشور اصلی متقاضی فرستاده می شود، تا برای اخذ مجوز کاری کشور فرانسه شرایط فراهم باشد.

متقاضی خارجی برای کار کمتر از 90 روز در کشور فرانسه نیاز به یک ویزای کار کوتاه مدت دارد، مگر اینکه از اتحادیه اروپا / EEA / سوئیس باشد. اگر متقاضی از کشورهای استرالیا، آنتیگوا و باربادا، باهاما، برزیل، کانادا، اسرائیل، ژاپن، موریس، مکزیک، سنت کیتس، سنگاپور، کره جنوبی، ایالات متحده آمریکا یا ونزوئلا باشد، پس نیازی به ویزا برای ورود به کشور فرانسه ندارد، اما لازم است مطمئن شود که کارفرمایی معتبر در زمان سفر برایش مجوز کار معتبر (convention d’accueil) را در نظر گرفته باشد. برای اطمینان از آخرین قوانین، با مراجعه به کنسولگری کشور فرانسه امکان دریافت اطلاعات وجود دارد.

کار در فرانسه از طریق اخذ ویزای کار استعداد

کار در کشور فرانسه برای افرادی که دارای استعداد های خاص و تحصیلات عالی و تخصصی در مشاغل مورد نیاز این کشور هستند، متفاوت است. با وجود اینکه این اشخاص همچنان به وجود کارفرمایی که آنها را حمایت کند نیاز دارند، اما روند و مراحل دریافت اقامت و ویزای کاری فرانسه برای این اشخاص متفاوت است.
به همین منظور کشور فرانسه یک نوع ویزا به نام Talent visa دارد که در ابتدا به شخصی که این شرایط خاص را دارد، اقامت یک ساله اعطا می گردد که پس از ورود به کشور فرانسه می توان طبق قانون تا چهار سال این اقامت را تمدید کرد. در سال 2016، در تلاش برای جذب بیشتر خارجی ها، دولت کشور فرانسه برای به دست آوردن مجوز کار خاص برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا و سوئیس، مجوز “مجوز گذرنامه استعداد” را برای گروه های زیر در نظر گرفت که عبارتند از:

  • فارغ التحصیلان ماهر و متخصص
  • کارکنان یک شرکت نوآور با درآمد بالا (شرکت کارآفرین)
  • کارگران بسیار ماهر (دارنده کارت آبی اتحادیه اروپا)
  • کارکنان در “مأموریت” با یک قرارداد کاری فرانسوی
  • محققان و دانشمندان
  • قهرمانان یک پروژه اقتصادی نوآورانه
  • سرمایه گذاران اقتصادی یا مالی
  • نمایندگان شرکت های معتبر جهانی
  • هنرمندان مشهور
  • افراد مشهور بین المللی در زمینه های علمی، ادبیات، هنر، تحصیلات، ورزش و غیره

نکته هایی در رابطه با Talent visa

قابل ذکر است که کار در کشور فرانسه برای نیروهای کلیدی نظیر هنرمندان و ورزشکاران و مشاوران فعال در این زمینه ها تحت همان عنوان ویزای استعدادهای فرانسه یا Talent visa  صادر می شود و افرادی که رزومه های فرهنگی، هنری و ورزشی فوق العاده ای دارند، می توانند از زیرشاخه های ویزای استعداد اقدام به دریافت اقامت فرانسه نمایند. هنرمندان و متخصصین فرهنگی و اشخاصی که در زمینه های علمی، ادبی، هنری، فکری، فرهنگی و یا ورزشی شهرت کافی دارند و شخص برجسته ای در این زمینه هستند ابتدا باید فرم CERFA را به همراه مدارکی که در آن قید شده است دریافت و سپس تکمیل نمایند. این افراد برای درخواست خود به ارائه مدارکی از قبیل: قرارداد کار توسط کارفرما، نمونه کار فرد و کارهای هنری وی (که باید به تائید حوزه حرفه ی مربوطه در فرانسه برسد) و اثبات تمکن مالی برای انجام پروژه هایی که قصد انجام آنها را دارد و تامین هزینه های زندگی وی در فرانسه، نیاز دارند.

به طور کلی ویزاهایی از این قبیل، شرایطی را می طلبد که در هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است و همچنین برای پذیرش مهاجران، شرایط مخصوص به خود را جهت دریافت اقامت دارند. از همین روی رزومه هنری و ورزشی در زمینه و رشته ای که در کشور فرانسه کمتر شناخته شده و یا اصلا شناخته شده نیست و فرهنگ عامی فرانسه با آن اشنایی ندارد، قاعدتاً شانس کمتری جهت پذیرفته شدن و اخذ اقامت دارد ولی اشخاص، هنرمندان و ورزشکارانی که مقام های بین المللی قاره ای و جهانی دارند قطعاً شانس بسیار بالاتری برای دریافت ویزای کاری و یا دریافت اقامت بدون پیشنهاد شغلی و قرارداد کاری در کشور فرانسه دارند.

شرایط درخواست برای Talent visa

به طور خلاصه، اگر متقاضی خارجی یک کارمند حرفه ای در زمینه کاری باشد که در نگاه مقامات فرانسوی توانایی ایجاد «رونق قابل توجهی» برای اقتصاد کشور فرانسه باشد، به خصوص در زمینه های علمی، فرهنگی، ورزشی و امور انسان دوستانه، پس می تواند درخواست اجازه اقامت چهار ساله را بدهد که برخی از الزامات کلی آن به شرح زیر است:

شرایط درخواست برای Talent visa

که فرد همانطور که توسط مقامات فرانسوی تعیین شده است با ارائه این موارد برای اقامت اقدام کند. اما باید توجه داشت که تنها داشتن یکی از شرایط بالا برای دریافت اقامت از طریق ویزای استعدادیابی در کشور فرانسه کافی نیست و هر یک از زیر شاخه های این نوع ویزا دارای مدارک و شرایط حقوقی خاصی هستند. بعضی از افراد به یک پیشنهاد کاری و دریافت مجوز از سازمان های خاصی در این کشور نیاز دارند، اما بعضی دیگر به پیشنهاد یا قرارداد کاری با کارفرمای فرانسوی نیاز ندارند، بلکه باید تخصص و استعداد های آن ها مورد تائید مقامات فرانسوی برسد و بتواند هزینه های زندگی خود را در مدت زمانی که در کشور فرانسه اقامت دارد، در حساب خود به عنوان تمکن مالی به اثبات برسانند.

کار در فرانسه از طریق اخذ ویزای کار کارت آبی اتحادیه اروپا

یکی از بهترین روش های دریافت ویزای کاری فرانسه، دریافت کارت آبی است که اتحادیه اروپا آن را صادر می کند. این کارت به افرادی تعلق می گیرد که دارای تخصص و مهارت های خاص در زمینه فنی باشند و یا در یک رشته دانشگاهی خاص دارای مدرک تحصیلی باشند. همچنین متقاضی برای دریافت کارت آبی (Blue Card)، باید در زمینه حرفه و شغل تخصصی خود از 3 تا 5 سال سابقه کار برخوردار باشد.
افراد می توانند با دریافت کارت آبی، به مدت 1 تا 3 سال، مجوز اقامت کار در فرانسه را دریافت کنند. البته لازم به ذکر است که با در دست داشتن این ویزا به مدت 5 سال مداوم در کشور فرانسه می توانند کار کنند و سپس برای اخذ اقامت فرانسه به صورت طولانی مدت نیز اقدام کنند. این پروسه  می تواند نهایتا به دریافت شهروندی و پاسپورت فرانسوی بیانجامد.

کارت آبی اتحادیه اروپا شرایط را برای مجوز اقامت از طریق کار به مدت 21 ماه  برای کارگران بسیار ماهر فراهم می کند. متقاضیان خارجی واجد شرایط بایستی مدرک تحصیلی با حداقل 3 سال تحصیلات عالی یا 5 سال تجربه کاری حرفه ای در یک رشته خاص، یک قرارداد کاری حداقل یک سال معتبر و حقوق ماهانه حداقل 4300 یورو داشته باشند. متقاضیان خارجی با حداقل دو سال سابقه در زمینه کاری معتبر، می توانند برای کارهایی با سطح بالا در مراکز و شرکت های پیشرفته اقدام داشته باشند. کارت آبی اتحادیه اروپا، به افراد این اجازه را می دهد که پس از 18 ماه کار در کشور فرانسه بتوانند در دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از یونان گرفته تا اسپانیا نیز کار کرده و حقوق دریافت کنند.

پس از پنج سال، متقاضی خارجی واجد شرایط کارت بازرگانی EC، 10 ساله و دراز مدت می شود. اعضای خانواده می توانند اجازه اقامت “زندگی خصوصی و خانوادگی” را داشته باشند و پس از پنج سال، آنها نیز واجد شرایط برای کارت اقامت طولانی مدت EC در کشور فرانسه خواهند شد.

کار در فرانسه از طریق اخذ ویزای کار بازرگانی منحصر به فرد

افرادی که از تمکن بالایی برخوردار هستند، می توانند با سرمایه گذاری در فرانسه ویزای کاری خود را طبق قوانین این کشور دریافت کنند. سرمایه گذاران خارجی با سرمایه گذاری با مبالغ هنگفتی (حداقل 10 میلیون یورو در دارایی های قابل اطمینان یا غیرمجاز) یا برنامه ریزی برای ایجاد بیش از 50 شغل در کشور فرانسه، در صورتی که متقاضی برای اقامت کاری از طریق سرمایه گذاری به هر یک از روش های ذکر شده اقدام به سرمایه گذاری در کشور فرانسه کند، واجد شرایط اخذ مجوز اقامت بلند مدت 10 ساله کشور فرانسه می شود.

به همین منظور برای دریافت این نوع ویزای از انواع ویزای کاری فرانسه، ارائه و داشتن شرایط مالی قوی، متناسب با یک برنامه تجاری ضروری است. ضمن انجام این کار لازم است که توانایی مالی در رابطه با اجرای این طرح، مورد اثبات قرار گیرد تا به این ترتیب با صلاح دید مراجع مربوطه، این ویزا برای افراد واجد شرایط صادر گردد.

کار در کشور فرانسه از طریق ویزای کار بازرگانی منحصر به فرد

مهاجرت کاری بهفرانسه از طریق اخذ ویزای کار برای فارغ التحصیلان

دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور فرانسه، می توانند در طول دوره خود به طور نیمه وقت کار داشته باشند. (حداکثر 964 ساعت در سال) در آمد برای این قشر هم حدوداً از 10 هزار یورو می باشد. فارغ التحصیلان مدرک کارشناسی ارشد از کشور فرانسه، با پایان اجازه اقامت دانشجویی، می توانند اجازه اقامت یکساله غیر قابل تمدید را درخواست دهند تا در این مدت قرارداد استخدامی مرتبط با رشته ی تحصیلی خود با درآمدی حداقل یک و نیم برابر SMIC منعقد نمایند، می تواند به صورت تمام وقت کار کرده و درخواست تغییر ویزای خود از ویزای تحصیلی به اشتغال را انجام دهد.

ذکر این نکته حائز اهمیت فراوانی است که تبدیل ویزای تحصیلی فرانسه به ویزای کاری منوط به ارائه بیمه درمانی است. در واقع یکی از شروط حیاتی تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری کشور فرانسه این است که متقاضی دارای سابقه بیمه درمانی که در زمان دانشجویی انجام شده، باشد.
فارغ تحصیلان دارای مدرک کارشناسی ارشد از کشور فرانسه به منظور یافتن شغل مورد نظر می توانند ابتدا مجوز کاری 6 ماهه دریافت کنند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری بدل کنند. مدارک لازم به منظور تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری کشور فرانسه شامل موارد ذیل است:

  • گواهی عدم اشتغال به کار دانشجوی فارغ تحصیل از طرف دانشگاه محل تحصیل
  • آخرین مدرک تحصیلی دانشگاه فرانسه
  • مصاحبه با کارفرمای فرانسوی به زبان فرانسه (در صورت عدم مهارت به زبان فرانسه، مصاحبه به زبان انگلیسی هم ممکن است)

اگر دانشجویی به صورت دانشجوی مهمان در این کشور تحصیل کند، برای اشتغال و کار کردن نیاز به اخذ ویزای کار فرانسه نخواهد داشت. دانشجوی مهمان پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود در دانشگاه می تواند با یکی از شرکت های معتبر فعال فرانسوی قراردادی امضا نموده و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری مبدل کند. علاوه بر این دانشجویان مهمان از دانشگاه های خارج از فرانسه در صورت اقامت در این کشور می توانند در حدود 40% از اجاره محل اقامت خود را از سازمان CAF به عنوان کمک هزینه یا بورس تحصیلی دریافت کنند. در صورتی که دانشجوی مهمان از دوره کارشناسی ارشد دانشگاهی در فرانسه فارغ تحصیل شده باشد، می تواند با دریافت ویزای اقامتی 6 ماهه اقدام به یافتن کار مناسب رشته خود کرده و اگر در این 6 ماه بتواند شرایط اشتغال را برای خود فراهم کند، دریافت ویزای کاری فرانسه برای وی محتمل است.

نرخ بیکاری و مالیات در فرانسه

نرخ مالیات بردرآمد این کشور به طور کلی بین 5.5% تا 41% است. نرخ مالیات بردرآمد به سطح درآمد افراد بستگی دارد. به علاوه مالیات افرادی که درآمد بسیار بالایی دارند، تا سقف 45% نیز قابل افزایش است. متوسط ساعات کاری کشور فرانسه 35 ساعت در هفته و مرخصی سالانه در حدود 5 هفته در سال است. در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور فرانسه حدوداً 9.2 درصد است که این امر نرخ بالایی است و شرایط را کمی سخت خواهد کرد. به همین جهت متقاضیانی که می خواهند اقدام به اخذ ویزای کار کشور فرانسه کنند، بهتر است قبل از هر کاری لیست مشاغل مورد نیاز این کشور را به دقت بررسی کنند.

نرخ بیکاری و مالیات در فرانسه

مشاغل مورد نیاز 2023 فرانسه

خدمات مالی و حسابداری، خدمات بانکی و بخش بیمه بخش مهمی از اقتصاد کشور فرانسه می باشند. کشور فرانسه مقر اصلی بسیاری از شرکت های بزرگ چند ملیتی با درآمد سالانه بالا می باشد، که تعدادی از آنها به شرح ذیل می باشند:

Airbus., ALD Automotive, Alstom, Andros, Asteelflash Group, Groupe Atlantic, Auchan, AXA

با توجه به صنایع و اقتصاد کشور فرانسه، لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه 2021 به شرح زیر است:

  • متخصص ICT     
  • مشاغل مهندسی در انواع رشته ها
  • متخصص سلامت و بهداشت  
  • متخصصین IT
  • متخصصین در زمینه اقتصاد
  • متخصصین بانکداری
  • مشاور حقوقی و مشاغل مرتبط با مسائل حقوقی کارگران جنگل و ماهیگیری
  • صنایع چوب         
  • متخصص در امور صنایع غذایی

کار در فرانسه و نحوه کاریابی در فرانسه

افراد اگر ویزای کاری قانونی را در کشور فرانسه داشته باشند، یافتن شغل در کشور فرانسه از چند روش قابل انجام و ممکن خواهد بود. یک روش این است که به صورت مستقیم با شرکت های مختلف در ارتباط باشند و روش دیگر این است که از طریق موسسات کاریابی و مشاوره با آنها در فرانسه برای پیدا کردن کارفرما اقدام کنند. در این بین، مسلط بودن به زبان فرانسوی می تواند از جمله پارامترهایی حیاتی برای پیدا کردن شغل مناسب برای متقاضی باشد. برای یافتن شغل مورد نظر، افراد می توانند از سایت ها و مراکز کاریابی اقدام نمایند.

کار در فرانسه و موسسات کاریابی در فرانسه

معروف ترین موسسات معتبر کاریابی در این کشور که می توان برای مشاغل و کار در فرانسه آنها را جستجو کرد، عبارتند از:

موسسات کاریابی در فرانسه

همچنین سایت های بسیاری نیز وجود دارد که با مراجعه به آنها می توان برای شغل مورد نظر خود درخواست کار داد. افرادی که به تازگی فارغ التحصیل شده اند و در جستجوی کار در فرانسه هستند، شرکت های چند ملیتی بزرگی وجود دارد که می تواند گزینه بسیاری خوبی برای آنها باشد. از معروف ترین سایت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• Airbus

• AXA Group

• Citroën

• Danone

• L’Oréal

• Michelin

• Ubisoft

کار در فرانسه و بررسی ویزای همراه

دولت فرانسه برای کسانی که ویزای کار در فرانسه برای افراد خارجی که دارای همسر و فرزندان زیر 18 سال هستند را دریافت کرده و می خواهند آنها را به عنوان همراهشان به کشور فرانسه آورده و در کنار آنها باشند، امکاناتی را فراهم کرده است. این امکانات طوری طراحی شده که افراد خانواده خود را با ویزای همراه به فرانسه بیاورد. در صورتی که شخص دعوتنامه کاری مهارت های حرفه ای را داشته باشد، طبق قوانین می تواند برای الحاق به خانواده، درخواست خود را به دولت (اداره مهاجرت کشور فرانسه) ارائه دهد. البته بر اساس قانون کار در فرانسه، متقاضی باید با ارایه مدارک کافی مبنی بر دریافت حقوق و درآمد ثابت یا ارائه تمکن مالی کافی، ثابت کند می تواند از پس هزینه های زندگی خود و خانواده اش بر بیاید. البته این اداره است که تصمیم می گیرد که متقاضی، توانایی مالی مناسب برای تامین هزینه های خانواده اش را دارد یا خیر.

بعد از بررسی دولت فرانسه، اگر با درخواست شخص موافقت شد، وی ویزا برای ورود به فرانسه را می تواند دریافت کند و سپس اقامت بلند مدت فرانسه به فرد اعطا می گردد. به طور معمول متقاضی باید حداقل 18 ماه به طور پیوسته در فرانسه اقامت داشته باشد تا به او اجازه دهند تا خانواده اش را به خود ملحق کند. در بیشتر مواقع این پروسه نمی تواند به صورت همزمان صورت گیرد ولی در برخی موارد متفاوت ویزای اقامتی، مانند ویزای استعداد و ویزاهای استارت آپی، خانواده شخص راحت تر می توانند به او بپیوندند. برای این که شخص در مدت اقامت خود کاملا از خانواده دور نماند، افراد خانواده می توانند با ویزاهای توریستی و کوتاه مدت به فرانسه رفت و آمد داشته باشند. همچنین یکی از مزیت های ویزای همراه، این است که طبق قانون به همسر متقاضی نیز اجازه کار تمام وقت داده می شود.

سخن پایانی

ویزای کار  فرانسه و شرایط اخذ آن، در این مقاله مورد بررسی قرار گفت. از آنجا که اقامت فرانسه به سبب استانداردهای بالای زندگی در این کشور، افراد بسیاری را مجذوب خود کرده است به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به ویزای کار  فرانسه  و کار در  فرانسه  مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. نرخ بیکاری، لیست موسسات کاریابی  فرانسه ، مشاغل مورد نیاز 2021  فرانسه، میزان دستمزد و نکات مربوط به قوانین و شرایط کاری  فرانسه  و اخذ ویزای کار  فرانسه  از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت.

سوالات متداول

✳️ نرخ مالیات بر در آمد فرانسه چقدر است؟

نرخ مالیات بردرآمد این کشور به طور کلی بین 5.5% تا 41% است.

✳️ با دریافت بلوکارت چقدر مجاز به کار در فرانسه هستیم؟

افراد می توانند با دریافت کارت آبی، به مدت 1 تا 3 سال، مجوز اقامت کار در فرانسه را دریافت کنند.

5/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در فرانسه تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه در سال 2024 برای ایرانیان چه شرایطی دارد؟ کشور فرانسه هر سال بیش از 23% بودجه م...

کار در فرانسه کار در فرانسه

کار در فرانسه یکی از روش های گرفتن اجازه زندگی در فرانسه است که با خیالی آسوده این فرآیند را...

تحصیل در رشته پرستاری فرانسه تحصیل در رشته پرستاری فرانسه

شغل پرستاری یکی از پر کاربردترین رشته ها بین کل مشاغل دنیاست، تحصیل در رشته پرستاری فرانسه ...

نظرات کاربران
نیما

سلام وقتتون بخیر آیا شما اقامت سرمایه گذاری در سوئیس را پیشنهاد می کنید؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر ، شرایط شما و میزان سرمایتان بایستی بررسی شود لطفا با شماره ی 02172207تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button