قوانین مهاجرت به چک از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری چک یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نموده است. در این مقاله می خواهیم شرایط مهاجرت اقامت سرمایه گذاری چک را بررسی کنیم و به مدارک مهاجرت اقامت چک از طریق سرمایه گذاری اشاره کنیم. همچنین به سوالاتی درباره قوانین مهاجرت به چک از طریق سرمایه گذاری و سوالاتی همچون، چگونه می توان در چک سرمایه گذاری کرد؟ سرمایه گذاری در کشور چک چه مزیت و معایبی را در بر دارد؟ آیا امکان اخذ اقامت چک از طریق سرمایه ‌گذاری وجود دارد؟ توضیحاتی کافی و دقیق به شما عزیزان در این باره ارائه می دهیم.

اگر قصد مهاجرت به چک را دارید، اقامت چک از سرمایه گذاری می تواند راهی مطمئن برای مهاجرت باشد. این کشور ثروتمند و توسعه یافته به روش های مختلفی اجازه کار و سرمایه گذاری به افراد می دهد. همچنین قوانین مهاجرت به چک پیچیدگی های مخصوص به خود دارد. این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تالیف شده است. امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و پاسخ سوالات خود را در رابطه با مهاجرت اقامت کار چک می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط سرمایه گذاری در چک 🔊 

سرمایه گذاری در چک و شرایط عمومی آن

جمهوری چک کشوری است در اروپای مرکزی که در سال ۱۹۹۰ میلادی از کشور چکسلواکی سابق جدا شده و پایتخت آن پراگ است. کشور چک با کشور لهستان، آلمان، اتریش و اسلواکی همسایه است. شهر پراگ یکی از مهمترین شهرهای جمهوری چک و یکی از مقاصد مهم توریست های اروپایی است. این کشور نه تنها یک مقصد توریستی جذاب، بلکه از نظر جذب مهاجر نیز رو به رشد است.  جمهوری چک از لحاظ آب وهوایی دارای تنوع بسیار است.
تابستان های چک، گرم و زمستان های آن سرد و آسمان ابری دارد. جمعیت جمهوری چک حدودا ۱۰ میلیون نفر است و نرخ رشد جمعیت در این کشور منفی است و زبان رسمی مردم جمهوری چک، چکی است. با این حال بسیاری از جمعیت جوان این کشور در مدارس آموزش دیده و می توانند به انگلیسی صحبت کنند. زبان آلمانی نیز زبان دوم مشترک در جمهوری چک است. کشور جمهوری چک جزو اتحادیه اروپا بوده و دارای ویزای شنگن می باشد.

چک مدرن کشوری مدرن و دارای یک اقتصاد توسعه یافته با سرانه درآمد ملی مناسب و صادرات محور است. صنایع عمده چک دربرگیرده زمینه ها مهندسی، داروسازی، تولید فولاد، ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد. به طور مثال تولید خودرو حدود 25 ٪ از تولیدات کشور را تشکیل می دهد. تولید انرژی نیز حضور پررنگی در اقتصاد این کشور دارد.
جمهوری چک اکنون با مازاد برق تولیدی روبرو است و مقدار قابل توجهی از آن را به اروپا صادر می کند. جمهوری چک یک جمهوری پارلمانی و یک قدرت منطقه ای با نفوذ می باشد. این کشور عضوی از ناتو، OECD و اتحادیه اروپا بوده که به آن این امکان را می دهد که به تجارت آزاد تعرفه ای با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و EEA دسترسی بپردازد. چک امروزه یک جمهوری پارلمانی توسعه یافته و با ثبات است که سطح رفاهی بالایی را برای مردمش فراهم آورده است. جمهوری چک دارای یک سیستم حمل و نقل پیشرفته و بدون نیاز به ماشین است.

سرمایه گذاری در چک و شرایط عمومی آن
سرمایه گذاری در چک و شرایط عمومی آن

شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در چک

در جمهوری چک فرصت های سرمایه گذاری متعددی وجود دارد و به طور کلی دسته های مختلف سرمایه گذاری در این کشور ارایه می‌شوند. بخش املاک و مسکن یکی از داغترین حوزه‌ها برای سرمایه گذاری در این کشور اروپایی است. خرید انواع املاک و مستغلات مسکونی، تجاری، اعم از خرد و کلان در این کشور امکان پذیر است.
البته نسبت بازدهی این بخش در طول چند سال گذشته با افزایش قیمت ها کاهش یافت، اما هنوز هم در مقایسه با اروپای غربی، نسبت بازدهی وجود دارد و به اندازه کافی وسیع است تا این نسبت‌ها بتوانند در آینده به هم نزدیک شوند. بر اساس آمارها از سال 2004، بسیاری از شهروندان اتحادیه اروپا (و همچنین کشورهای غیر اتحادیه اروپا) به خرید ملک در جمهوری چک علاقه نشان داده اند. این امکان برای آن ها فراهم بود که توسط ثبت شرکت در این کشور ملک خریداری کنند. در مورد شهروندان اتحادیه اروپا باید اضافه کرد، هرچند که برای اخذ مجوز اقامت ویژه اتحادیه اروپا درخواست داده باشند، می توانند ملک را به نام خودشان خریداری کنند.
خدمات استراتژیک هم در این کشور شامل فعالیت مدیران، مراکز تماس با مشتری، مراکز خدمات مشترک، مراکز تحقیق و توسعه، توسعه نرم افزار، مراکز تخصصی، مراکز طراحی و مراکز تعمیر و نگهداری می باشد.

این بخش برای شرکت های کوچک و بزرگ خدماتی که برای ایجاد پایگاه مرکزی خود در جمهوری چک در حال جابجایی مراکز فعالیت خود هستند، در حال رشد است.
باید دانست که زمینه‌های مختلف ایجاد کننده‌ی انگیزه برای سرمایه گذاری ویژه در هر کشوری از جمله چک است که شرایط دقیق آن‌ها قابل بحث است. نمونه هایی از شرکت های شناخته شده‌ای که فعالیت‌های خود را به جمهوری چک منتقل کرده‌اند عبارتند از DHL ، Accenture، Honywell  و بسیاری دیگر از جمله SME در حال حاضر به دنبال انتقال فعالیت‌های خود هستند.
سرمایه گذاری در بخش های فن آوری هم بسیار جذاب است زیرا صنعت جمهوری چک در این زمینه از سابقه‌ی طولانی برخوردار بوده و همچنین بسته های بسیار جذاب و تشویقی زیادی برای سرمایه گذاری در این زمینه وجود دارد. البته بخش های دیگری نیز وجود دارند که تا کنون فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری فراهم کرده‌اند که از آن جمله می توان موارد زیر را نام برد:

  • خدمات مالی: اکثر بخش‌های بانکی در حال حاضر خصوصی شده اند، اما به واسطه تقاضای بیشتر برای خدمات و محصولات مالی هنوز هم فرصت هایی برای کار وجود دارد.
  • گردشگری: کشور چک به دلیل فرهنگ و معماری غنی که دارد تبدیل به یک مکان جذاب برای توریست ها شده است و از این رو فرصت های خوبی برای فعالیت شرکت‌ها در این زمینه فراهم گردیده است.
  • مخابرات: این بخش به آرامی در حال خصوصی سازی است و دوباره فرصت های سرمایه گذاری فراهم می‌شود.

سرمایه گذاری در چک و اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری

به طور کلی کشور چک برای اخذ تابعیت و پاسپورت شرایطی  مخصوص به خود را برای افراد در نظر دارد. افراد متقاضی سرمایه گذاری نیز زمانی می توانند موفق به اخذ اقامت دائم کشور چک شوند که کلیه الزامات قانونی این کشور را داشته باشند. در سال های اخیر، دولت کشور چک به منظور به روز رسانی ویزای سرمایه گذاری خود، قوانین جدیدی وضع کرده اند. از این طریق سرمایه گذاران خارجی می توانند اقامت طولانی مدت کشور چک را به دست بیاورند.
این ویزا برای متقاضیانی قابل استفاده است که قصد داشته باشند که بیش از 90 روز اقامت کنند و یا بخواهند ویزای طولانی مدت بگیرند. برای این منظور سرمایه گذار باید بتواند حداقل 20 فرصت شغلی با سرمایه گذاری خود ایجاد کنند. همچنین برنامه نوآورانه و ارائه ایده برای درخواست ویزای سرمایه گذاری در جمهوری چک الزامی است. برنامه ای که متقاضی ارائه می دهد باید شامل اطلاعاتی درباره علت انتخاب چک به عنوان یک مقصد تجاری باشد.

سرمایه گذاری باید مبلغی در حدود 75 هزار کرون چک (بیش از 3.6 میلیون دلار) باشد که می توان 60 % مبلغ کل را به صورت دارایی غیر نقد در ارائه مدارک، عنوان کرد. به طور کلی درخواست ویزای سرمایه گذاری ممکن است بین 90 تا 120 روز طول بکشد. متقاضیان می توانند پس از دریافت ویزای طولانی مدت چک، خانواده خود را نیز به همراه داشته باشند.

همچنین افراد می توانند پس از مدتی اگر شرایط زیر را داشته باشند برای اخذ پاسپورت اقدام کنند:

  • برای اقامت دائم به مدت 5 سال بدون وقفه در کشور چک زندگی کرده باشند و برای اخذ تابعیت 10 سال
  • گزارش عدم سو پیشینه مورد تایید کشور چک
  • تسلط به زبان چک (سطح زبان فرد توسط مصاحبه انجام می شود)
  • مدارکی که نشان  دهد سرمایه گذار تمام الزامات مربوط به بیمه‌ سلامتی، پرداخت‌ های مربوط به امنیت اجتماعی، مالیات ‌ها، حقوق بازنشستگی و دیگر هزینه‌های لازم را رعایت کرده است

افراد با اخذ تابعیت چک، یکی از با ارزش ترین گذرنامه های جهان را دریافت خواهند کرد.

سرمایه گذاری در چک و استانداردهای سرمایه گذاری (مسائل مربوط به امنیت سرمایه گذاری و بحث مصادره اموال)

سرمایه گذاری در چک مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است. خرید ملک نیز نوعی از سرمایه گذاری در کشور چک به حساب می آید که نیاز به بررسی در زمینه های مختلف و مسائل مربوط به بحث مصادره اموال (Expropriation risk) و امنیت سرمایه گذاری دارد. البته مباحث دیگری نیز نیاز به بررسی دارد که در بخش های دیگر به آنها می پردازیم. نرخ مصادره اموال توسط بانک مرکزی جهانی محاسبه می گردد و این نرخ عددی بین ۱ تا ۷ است.
هرچه این عدد پایین تر باشد ریسک سرمایه گذاری هم به همان نسبت پایین تر است و برای کشور چک این نرخ، عدد 1 را گزارش شده است. این بدین معنی است که سرمایه گذاری برای افراد خارجی از امنیت بالایی برخوردار است. یکی از مزیت هایی که این کشور در این زمینه دارد این است که دولت و اداره قضایی این کشور تفاوتی بین سرمایه گذاران خارجی و شهروندان جمهوری چک قائل نیست، در نتیجه می توان اطمینان داشت که به عدالت رفتار می شود.

نرخ فساد و نظام قضایی جمهوری چک نیز از دیگر استاندارد های مهم است زیرا هرچه استقلال رأی از دولت در آن بیشتر باشد نرخ فساد پایین تر می آید در نتیجه موجب امنیت در سرمایه گذاری در کشور چک می شود. متقاضیانی که علاقه مند به کار در چک و اخذ ویزای کاری این کشور هستند بهتر است قبل از هر اقدامی از یک متخصص این کار کمک بگیرند تا در انجام تمام مراحل در کنارشان باشد و بتوانند به درست ترین و متناسب ترین شکل ممکن در روند کار و اتخاذ تصمیم درست عمل کنند.
اگر خواهان مهاجرت و اخذ اقامت کاری چک هستید، پیشنهاد ما این است که می توانید با مشاوران و وکلای ما به صورت تلفنی و رایگان تماس حاصل فرمایید تا برای تمام سوالات و ابهاماتی که در ذهن دارید پاسخ درست دریافت کنید. کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با بررسی دقیق و تخصصی شرایط فعلی شما، بهترین راهنمایی ها را می توانند در اختیار شما عزیزان قرار دهند تا هدفی که در سر دارید را تحقق بخشند.

سرمایه گذاری در چک و شاخص های اقتصادی تأثیر گذار (مالیات، تولید ناخاص داخلی و نرخ بهره بانکی و …)

از دیگر شاخص هایی که برای سرمایه گذاری در کشور چک باید به آنها توجه کرد و مورد بررسی قرار داد، شاخص های اقتصادی تاثیرگذار هستند و سرمایه گذاری را تحت تاثیر خود قرار می دهند که شامل مواردی چون: تولید ناخالص داخلی، مالیات و سود و بهره بانکی می شوند که هرکدام نقش موثری در شناخت شرایط اقتصادی کشور چک دارند.

 اساسا نرخ تورم (Inflation Rate) یکی از مهم ترین شاخصه های سرمایه گذاری در هر کشوری از جمله جمهوری چک و سایر کشور های میزبان برای سرمایه گذاری است که باید توسط متقاضی به دقت بررسی گردد. این نرخ ترجیحاً باید از دو یا سه درصد فراتر نباشد.

سرمایه گذاری چک | نرخ تورم
سرمایه گذاری در چک و شاخص های اقتصادی تأثیر گذار

تولید نا خالصی داخلی در چک

  • تولید ناخالص داخلی، شاخصی است که هر چه این عدد به سمت سی و پنج هزار باشد، یعنی توانایی و قدرت خرید مردم آن کشور مناسب تر است. نرخ تولید ناخالص داخلی جمهوری چک در سال‌های گذشته رشد خوبی داشته و آخرین بار نیز حدود ۳۲ هزار و ۷۰۰ دلار آمریکا بوده است. با این میزان تولید ناخالص داخلی سود سرمایه گذاری شما در بخش‌های مختلف صنعت کشور جمهوری چک نیز خوب خواهد بود.

نرخ تولید ناخالصی در چک
نرخ تولید ناخالصی در چک

نرخ مالیات شرکت ها در چک

  • نرخ مالیات شرکت ها (Corporate Tax Rate)در طی سال های اخیر نرخ مالیات در جمهوری چک، تقریباً ثابت بوده و نوسان چندانی نداشته است. به علاوه هر چقدر درصد مالیات در یک کشور بالاتر بماند، در مقابل آن سود سرمایه‌ گذاری پایین‌تر خواهد بود. مالیات سالانه کشور جمهوری چک حدود ۱۴٫۵ درصد می باشد که البته از برخی کشورهای دیگر اروپایی بالاتر است.

نرخ مالیات شرکت ها در چک
نرخ مالیات شرکت ها در چک

بررسی این دو شاخص اقتصادی در کنار هم حاکی از رشد مثبت اقتصادی جمهوری چک بوده و از طرفی نرخ بهره بانکی نیز در این ارزیابی مهم می باشد چون هر چقدر این نرخ پایین‌ تر باشد نشان دهنده نرخ پایین ‌تر تورم هم خواهد بود.

جمهوری چک در دو دهه گذشته از رشد اقتصادی قابل توجهی برخوردار بوده است که سرمایه گذاران را ترغیب به سرمایه گذاری در کشور چک می شود.

انواع روش های سرمایه گذاری در چک

کشور چک با اتخاذ قوانین متناسب خود، در سال های اخیر توجه ویژه ای به سرمایه گذاران خارجی دارد و با توجه به رشد و توسعه روز افزون اقتصاد در کشور چک، سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرده است. لازم به ذکر است این مقاله به کوشش تیم تحقیقاتی موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تهیه و تنظیم گردیده است و هرگونه کپی برداری از مطالب آن قانونی نیست.

 دولت چک برنامه های متعددی را برای سرمایه گذاری در نظر گرفته است که شامل موارد زیر می شود:

انواع سرمایه گذاری در چک
انواع روش های سرمایه گذاری در چک

  • سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت با مسئولیت محدود: برای شروع سرمایه اولیه ای به مبلغ 10 هزار یورو نیاز است. افراد برای ثبت این شرکت نیازمند یک بیزینس پلن هستند.
  • سرمایه‌ گذاری از طریق خرید ملک: ملک مورد نظر می تواند شامل ملک مسکونی، تجاری و حتی زمین باشد. اما سرمایه گذاری به تنهایی منجر به اخذ اقامت نمی شود، تنها در صورتی که فرد در این کشور سکونت داشته باشد می تواند اقامت طولانی مدت را دریافت کند.
  • سرمایه گذاری در چک از طریق کارآفرینی: سرمایه گذاران با مبلغی در حدود 75 هزار کرون چک سرمایه گذاری در این کشور و ایجاد حداقل 20 شغل برای شهروندان جمهوری چک می توانند اقامت بلند مدت را برای خود و خانواده شان فرآهم کنند.
  • سرمایه گذاری در چک از طریق خرید اوراق قرضه دولتی: با وجود این که هر فرد بالای 18 سال می تواند اوراق قرضه دولتی را خریداری نماید، اما دریافت اقامت بلند مدت، برای افراد خارجی با استفاده از این روش برای سرمایه گذاران امکان پذیر نیست.
  • سرمایه گذاری در چک از طریق خود حمایتی: سرمایه گذاری از این طریق منجر به دریافت اقامت بلند مدت در کشور چک نمی شود.

سرمایه گذاری در چک از طریق خرید ملک در چک

یکی از راه ‌های سرمایه ‌گذاری در چک خرید ملک است که روش های مخصوص به خود را دارد. در قانون سرمایه گذاری در کشور چک مبلغی تعیین نشده است و سرمایه گذاران محدودیتی برای خرید ملک مسکونی، تجاری یا صنعتی ندارند. هرگونه املاک مانند خرید املاک مسکونی، ویلا و زمین یا حتی ملک های تجاری نیز به نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود. همچنین با خرید ملک، هزینه پرداخت مالیات نیز کاهش می یابد.
اما سرمایه گذاران باید به این نکته توجه کنند که خرید ملک به تنهایی منجر به اخذ اقامت طولانی مدت در این کشور نمی شود بلکه باید در این کشور سکونت نیز داشته باشند. افرادی که می خواهند در جمهوری چک سرمایه گذاری کنند نیازی به ارائه مدارک سابقه کسب و کار و زبان ندارند و همچنین از نظر سن و یا تجربه نیز محدودیتی ندارند. هزینه خرید و اجاره ملک در جمهوری چک به شرح زیر است:

  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 14.016.12 کرون چک
  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر 11.282.88 کرون چک
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 25،483.58 کرون چک
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر 18،719.24 کرون چک
  • قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 88.689.64  کرون چک
  • قیمت هر متر مربع برای خرید ملک در حومه شهر 66.312.81  کرون چک

سرمایه گذاری در چک از طریق ثبت شرکت در چک

سرمایه گذاری در چک از طریق ثبت شرکت از دیگر راه هایی است که متقاضیان می توانند موفق به دریافت اقامت این کشور شوند. سرمایه گذاری در یک شرکت چک استقلال و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایر سرمایه گذاری ها در این کشور را دارد. شرکتی که سرمایه گذار در جمهوری چک به ثبت می رساند، باید حداقل 20 فرصت شغلی ایجاد کند و به ارزش 75 میلیون کرون چک باشد. همچنین برنامه نوآورانه و ارائه ایده برای درخواست ویزای سرمایه گذاری در جمهوری چک الزامی است. برنامه ای که متقاضی ارائه می دهد باید شامل اطلاعاتی درباره علت انتخاب چک به عنوان یک مقصد تجاری باشد.
متقاضیان سرمایه گذاری باید بتوانند در این روش یا باید خودشان یک شرکت را مستقلا به ثبت برسانند و یا با مشارکت یک شرکت چکی به عنوان صاحب شرکت خود را معرفی کنند.

ثبت شرکت مطابق قانون تجارت جمهوری چک دارای انواع زیر است:

  • شرکت های تجاری عام (مشارکت نامحدود)
  • مشارکت محدود
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت سهامی
  • تعاونی ها
  • شرکت سهامی اروپا
  • گروه منافع اقتصادی اروپا
  • انجمن تعاونی اروپا

تمام شرکت هایی که در کشور چک ثبت می شوند می توانند بلافاصله شروع به فعالیت کنند و پس از اینکه سرمایه گذار ویزا را دریافت کرد، خانواده او نیز اجازه قامت طولانی مدت را نیز خواهند داشت. متقاضیان علاوه بر اسناد هویتی و شخصی، باید گزارش مفصلی از فعالیت شرکت خود ارائه دهند. این گزارشات  و مستندات می تواند بدین ترتیب باشد: برنامه کاری شرکت، پیش بینی های مربوط به رشد شرکت، خطرات شناسایی شده، منابع تأمین اعتبار و موارد دیگری که با توجه به نوع شرکت می تواند متفاوت باشد. برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت می توانید با موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان مشاوره تخصصی داشته باشید .

ثبت شرکت مهاجرت اقامت سرمایه گذاری چک | قوانین هزینه مهاجرت به چک از طریق سرمایه گذاری | شرایط اقامت سرمایه گذاری چک
ثبت شرکت مهاجرت اقامت سرمایه گذاری چک

سرمایه گذاری در چک از طریق کارآفرینی در چک

افرادی می خواهند در کشور چک یک  بیزینس جدید را شروع کنند و قصد کارآرینی دارند، می توانند از این طریق موفق به اخذ ویزای سرمایه گذاری در این کشور شوند. معمولا کارآفرینان شرکت هایی را که با مسئولیت محدود، امکاناتی را ارائه می دهند را انتخاب می کنند. از آنجایی که شرایطی کارآفرینی در این کشور با شرایط ثبت شرکت همخوانی دارد، به همین جهت در یک سطح قرار می گیرند. سرمایه گذاری در کشور چک از طریق کارآفرینی باید حداقل بیست شغل را برای شهروندان این کشور فرآهم کند. برای سرمایه گذاری در این روش باید حداقل مبلغی در حدود 75،000،000 کرون چک، معادل تقریبا 2.850.000 یورو مورد نیاز است.

طرح و برنامه ای که کارآفرینان باید در این برنامه ارائه دهند، باید بتواند دولت را مجاب کند که این کار تاثیر مثبتی در رشد اقتصادی این کشور دارد و به نفع اجتماعی و اقتصادی این كشور باشد. سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی این امکان را به افراد می دهد تا برای خود و خانواده اش ویزای بلند مدت دریافت کنند. اخذ ویزا بلند مدت کسب و کار معمولا 120 روز طول خواهد کشید. این ویزا در ابتدا برای مدت 6 ماه صادر می گردد و سپس برای مدت یکسال تمدید خواهد شد. این مطلب توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تهیه شده است و کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعا و قانونا مجاز نیست.

سرمایه گذاری در چک از طریق خرید اوراق قرضه دولتی در چک

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی در کشور چک علاوه بر شهروندان خود، برای متقاضیان خارجی که بالای 18 سال سن دارند نیز امکان پذیر است. دولت از این طریق معمولا بخشی از بودجه خود را تامین می کند و در عین حال برای خریداران نیز سودی را در نظر می گیرد که در سال فقط یک بار سود حاصل از آن به خریداران پرداخت خواهد شد. سقف مبلغ سرمایه گذاری برای خرید اوراق قرضه دولتی در کشور چک حداقل 30.000 کرون چک است. نکته ای که در این بین بسیار اهمیت دارد این است که با خرید اوراق قرضه، امکان اخذ اقامت دائم برای متقاضیان فرآهم نمی شود.

این روش تنها می تواند گزینه ای برای سرمایه گذاری در این کشور را تامین کند. افرادی که قصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و دریافت اقامت دائم در این کشور را دارند باید از روش های دیگر سرمایه گذاری اقدام کنند. در صورتی که انجام این روند برای شما مشکل است و نمی توانید انجام دهید نگران نباشید. کارشناسان و مشاوران شرکت آتیه آفرینان ایرانیان با آگاهی کامل از شرایط و قوانین کشور چک راهنمایی ها و اقدامات لازم برای اخذ ویزا از طریق سرمایه گذاری را برای شما انجام خواهند داد.

سرمایه گذاری در چک از طریق خود حمایتی در چک

به طور کلی خود حمایتی به این معناست که افراد با ارائه مدارک لازم و همچنین با داشتن حساب بانکی به مبلغ مشخصی که ثابت می کند که فرد، تمکن مالی کافی برای زندگی در آن کشور را دارد. سقف مبلغ تمکن مالی را معمولا قانون کشوری که مجوز اقامت از طریق خود حمایتی را به افراد می دهد، مشخص می نماید. اما سرمایه گذاری و دریافت اقامت در جمهوری چک از این طریق امکان پذیر نیست. کشورهایی مانند  اتریش، فرانسه، پرتقال، سوئیس، اسپانیا و یونان از این طریق به افراد مجوز اقامت طولانی مدت را می دهند.

مزایای مهاجرت اقامت سرمایه گذاری چک

سرمایه گذاری در کشور چک دارای مزایا و نقاط مثبتی است که افراد زیادی را در جهت جذب سرمایه آنها، به خود جلب کرده است که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

  1. کشور چک یکی از اعضای اتحادیه اروپا هست اما عضو منطقه ی مالی اروپا نمی باشد.
  2. بانک مرکزی این کشور قوی و مستقل بوده و یک ارز پایدار را مدیریت می کند. این امر امکان دسترسی بسیار خوبی را به بازارهای اروپا و جهان و همچنین روابط بین المللی مثبت و پایدار می دهد.
  3. رشد اقتصادی این کشور از سال 2017 تا قبل از شیوع بیماری کرونا  3.2 درصد بوده که عدد بسیار خوبی است.
  4. این کشور دارای یک بخش بانکی پایدار است که نسبت به بحران های اخیر مقاومت نشان داده است.
  5. مخارج عمومی در سطح رضایت بخش و کنترل شده ای نگه داشته شده است.
  6. این کشور دارای یکی از پایین ترین نرخ بیکاری در اروپا ایجاد یک محیط تجاری بهینه و سالم است.
  7. سابقه طولانی چک در زمینه تولید صنعتی از جمله بخش های جذاب برای سرمایه گذاران است.
  8. کیفیت نیروی کار آن با توجه به هزینه های آن بالاست.
  9. موقعیت جغرافیایی این کشور در مرکز اروپاست.

مزایای مهاجرت اقامت سرمایه گذاری چک | قوانین هزینه مهاجرت به چک از طریق سرمایه گذاری | شرایط اخذ اقامت سرمایه گذاری چک
مزایای مهاجرت اقامت سرمایه گذاری چک

معایب سرمایه گذاری در چک

به طور طبیعی هر کشوری برای زندگی و کار دارای نقاط منفی است که بهتر است افراد قبل از اقدام به بررسی مفصل آن بپردازند، چرا که ممکن است بر روی تصمیم گیری افراد برای اقدام به سرمایه گذاری این کشور تاثیر بگذارد. برخی از معایب و نقاط ضعف کشور چک در سرمایه گذاری، به شرح زیر است:
اقتصاد جمهوری چک به میزان زیادی وابسته به صادرات و ورود سرمایه گذاری های خارجی است و این باعث می شود که در شرایط بحرانی آسیب پذیر باشد. به علاوه عدم علاقه به تصویب یورو در این کشور به عنوان واحد پولی می تواند در دراز مدت برخی کارآفرینان اروپایی را دلسرد کرده و باعث شود این کشور از رقابت کمتری نسبت به دیگر کشورها برخوردار گردد.

تنش های سیاسی که این کشور تجربه کرده است می تواند ثبات آن را در نظر کارآفرینان بالقوه به خطر بیاندازد. به علاوه اصلاحات قضایی و قوانین به آهستگی انجام می شوند. البته این را می توان با یک تاریخ سیاسی ساخته شده از ائتلاف های دولتی توجیح نمود.
از سوی دیگر کمبود نیروی کار و سالخوردگی جمعیت نیز مانع قابل توجهی برای توسعه کشور محسوب می شود و توانایی کشور در تحقق الزامات تولید را محدود کرده است. البته این کشور در سال های اخیر تسهیلاتی را برای ورود کارگران و متخصصان دیگر کشورها در نظر گرفته است.

مدارک مهاجرت اقامت سرمایه گذاری چک

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری و اقامت در کشور چک مدارکی مورد نیاز سفارت این کشور است که با توجه به تعدد روش ها ممکن است تغییر کند و مدارک بیشتری از سرمایه گذار درخواست داشته باشند. در زیر به مدارک مورد نیاز به منظور سرمایه گذاری در جمهوری چک به صورت کلی اشاره شده است:

سرمایه گذاری چک | مدارک سرمایه گذاری چک
مدارک مهاجرت اقامت سرمایه گذاری چک

همچنین کارشناسان خبره ما می توانند در صورت نیاز در کنار شما باشند تا در ارسال مدارک خود دچار مشکل نشوید و مرحله به مرحله شما را همراهی می کنند تا به مقصد مورد نظرتان برسید.

سرمایه گذاری در چک و سخن پایانی

سرمایه گذاری در چک و شرایط اخذ آن، در این مقاله مورد بررسی قرار گفت. از آنجا که اقامت چک به سبب استانداردهای بالای زندگی در این کشور، افراد بسیاری را مجذوب خود کرده است به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به راه های سرمایه گذاری در چک و استانداردهای مربوط سرمایه گذاری در چک مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. شاخص های اقتصادی تأثیر گذار، خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید اوراق قرضه دولتی و مدارک و هزینه های مورد نظر برای سرمایه گذاری در چک از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت.
کارشناسان ما در موسسه آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی، تابعیت و اقامت سرمایه گذاری در کشور چک را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و به روز یا داشتن هر گونه سوال در زمینه مهاجرت به کشور چک از طریق ویزای سرمایه گذاری می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

✳️مهم ترین شاخص های اقتصادی تاثیر گذار در چک کدامند؟

مالیات، تولید ناخاص داخلی و نرخ بهره بانکی و …

✳️ شرایط اخذ پاسپورت در چک چیست؟

برای اقامت دائم به مدت 5 سال بدون وقفه در کشور چک زندگی کرده باشند و برای اخذ تابعیت 10 سال

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
باقری

سلام وقتتون بخیر ممنون از مطالب مفیدتون.

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر ، ممنون از نگاهتون.

مقدم

برای سرمایه گذاری در چک چه مدرک تحصیلی باید داشته باشیم؟

آتیه آفرینان

با سلام ، برای پروسه ی سرمایه گذاری الزامی به ارائه ی مدرک زبان نیست.

فراهانی

سلام وقتتون بخیر. با سرمایه گذاری در چک میشه اقامت دائم گرفت؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر ، از ابتدا با سرمایه گذاری اقامت دائم دریافت نمی کنید اما این روش می تواند منجر به اخذ اقامت دائم شود.

سینا احمدی

سلام وقت بخیر برای سرمایه گذاری در چک باید حتما زبان چکی بلد باشیم یا زبان دیگه ای مثل زبان انگلیسی که بتونم بعدا اقامت کشور جمهوری چک رو بگیریم؟

آتیه آفرینان

سلام وقت شما هم بخیر،برای اقدام نیازی نیست زبان چکی را بلد باشید زبان انگلیسی کفایت می کنه.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button