کشور پرتغال عضو اتحادیه اروپا و شنگن است، و جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیار زیبا دارد.
خدمات درمانی با کیفیت و استفاده از تکنولوژی های روز در آن، اقتصاد قوی آن در جهان و امنیت بسیار بالا را میتوان از مزایای ویژه کشور پرتغال دانست.
همچنین در کشور پرتغال کیفیت سیستم آموزشی بالاست و هزینه های تحصیل و زندگی نسبت به سایر کشورها پایین است. و مهاجران می توانند خانواده خود را همراه ببرند. علاوه بر این زبان تحصیل در دانشگاه های پرتغال انگلیسی در مقاطع ارشد به بالا، انگلیسی می باشد. برای اطلاع بیشتر در مورد مهاجرت به این کشور تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بررسی شرایط مهاجرت به پرتغال

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مهاجرت به پرتغال

سطح رفاه و کیفیت زندگی در این کشور از استاندارد بالایی برخوردار است. همچنین کشور پرتغال یکی از امن ترین کشورهای دنیا به شمار می رود. در طی سال های اخیر اقتصاد کشور پرتغال در جهت رشد و توسعه قرار گرفته است و صنایع بسیار زیادی رونق گرفته است. زبان رسمی این کشور پرتغالی است.

واحد پول ملی پرتغال یورو است و این کشور یکی از کشورهای عضو اصلی منطقه یورو به حساب می آید. کشور پرتغال برای جذب مهاجران در تلاش است تا با ایجاد امکانات و شرایط متنوع زندگی، کار و تحصیل بستری مناسب برایشان رقم بزند.
یکی از منابع اصلی درآمدزایی این کشور را می توان صنعت توریسم نام برد. شهرهای بزرگ پرتغال همچون لیسبون و پورتو، گزینه های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در این کشور هستند.

مهاجرت به پرتغال

روش های مهاجرت به پرتغال

سالانه درصد قابل توجهی از افراد تمایل به مهاجرت به پرتغال را دارند. متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود از یکی از روش های زیر اقدام به درخواست اقامت پرتغال برای خود کنند. انواع روش های اقامت در پرتغال به شرح زیر است:

مهاجرت به پرتغال از طریق تحصیل

وجود دانشگاه های معتبر بسیاری در پرتغال و امکانات بالا باعث شده است متقاضیان مهاجرت به پرتغال برای تحصیل نیز نرخ بالایی را به خود اختصاص دهند. یکی از راه های اقامت در پرتغال از طریق تحصیل است و چنانچه افراد صلاحیت لازم برای دریافت پذیرش های تحصیلی را داشته باشند می توانند برای دریافت ویزا نیز اقدام نمایند.

تحصیل در پرتغال در تمامی مقاطع امکان پذیر است و ارائه مدرک زبان الزامی است. وجود امکان کار حین تحصیل، شانس بالایی را برای پیدا کردن کار به متقاضیان می دهد. افرادی که موفق شوند بعد از فارغ التحصیلی کار متناسب با رشته خود پیدا کنند و مشغول شوند، می توانند برای اقامت دائم پرتغال درخواست دهند.

مهاجرت به پرتغال از طریق کار

مهاجرت به پرتغال از طریق کار یکی از روش های دریافت اقامت است. کار در این کشور یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت به پرتغال است. در این روش داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرمای پرتغالی الزامی است.

چنانچه متقاضی بتواند از سازمان یا شرکتی دعوتنامه دریافت کند، کارفرما باید با انتشار آگهی از نیروی کار داخلی پرتغالی و حتی کشور های حوزه شنگن نیز اطمینان حاصل کند.

این آگهی به مدت 3 ماه باید منتشر شود و در صورتی که فردی پیدا نشود که این شغل را بتواند انجام دهد، از نیروی کار خارجی استفاده می شود. در این روش متقاضیان می توانند از سایت ها و موسسات کاریابی در کشور پرتغال کمک بگیرند تا مشاغل مورد نیاز این کشور را پیدا کنند.

مهاجرت به پرتغال از طریق کار

مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه گذاری

کشور پرتغال یکی از انتخاب های خوب برای متقاضیانی است که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند زیرا این کشور  رویکردی مثبتی نسبت به جذب سرمایه های خارجی دارد. همچنین این کشور با ایجاد ویزای طلایی از طریق سرمایه گذاری در پرتغال موجبات جذب سرمایه و توسعه مناطق آزاد تجاری را فراهم آورده است.

با توجه به اقتصاد توسعه یافته، وجود فرصت های سرمایه گذاری بسیار، امنیت خوب اقتصادی، رشد و سوددهی بالا و بسیاری از مزایای دیگر، متقاضیان بسیاری به دنبال اخذ ویزای سرمایه گذاری پرتغال هستند.

روش های متعددی برای مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه گذاری وجود دارد که شامل ثبت شرکت، کارآفرینی، خود حمایتی و خرید ملک می شود. اما خرید ملک به تنهایی نمی تواند منجر به اخذ اقامت دائم کشور پرتغال  شود.

مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک

یکی از راه ‌های سرمایه ‌گذاری در کشور پرتغال خرید ملک است که روش های مخصوص به خود را دارد و با خرید ملک در پرتغال می توان اقامت این کشور را دریافت کرد. برای کسانی که از طریق خرید ملک، می خواهند اقدام به سرمایه گذاری در این کشور کنند، نرخ خرید زمین در پرتغال، بسیار پایین تر از دیگر کشورهای اروپایی است.

به همین سبب افراد می توانند متراژ بیشتری را خریداری نمایند. ارزش ملک در این کشور سالیانه بین 5 درصد الی 15 درصد رشد می کند. این روش از سرمایه گذاری، هم افزایش سرمایه و کسب سود را برای فرد سرمایه گذار در بر می گیرد و هم شخص سرمایه گذار اقامت یک کشور اروپایی و عضو شنگن را بدست آورده است.

افراد می توانند با سرمایه گذاری در املاک پرتغال بعد از 5 سال اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند و سپس بعد از مدت 6 سال برای تابعیت و پاسپورت اقدام کنند.

مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک

مهاجرت به پرتغال از طریق ثبت شرکت

از دیگر راه های سرمایه گذاری در پرتغال، ثبت شرکت است که می تواند با داشتن شرایط مورد نظر کشور پرتغال منجر به اخذ اقامت و تابعیت پرتغال شود.

حداقل میزان سرمایه گذاری مبلغی در حدود 500 هزار یورو است تا فرد بتواند برای خود و خانواده اش از طریق ثبت شرکت اقامت دریافت کند و در صورتی افراد خانواده اجازه کار دارند که در شرکت ثبت شده سمتی داشته باشند و بیمه مالیات برای آنها پرداخت شود.

ویزایی که به این سرمایه گذاری می دهند در ابتدا 2 سال اعتبار دارد و سپس ویزای 3 ساله برای سرمایه گذار صادر می شود.
پس از گذشت این 5 سال در صورت داشتن شرایط، اقامت دائم به سرمایه گذار تعلق می گیرد که می تواند بعد از 6 سال برای اخذ پاسپورت اقدام نماید.

مهاجرت به پرتغال از طریق کارآفرینی

متقاضیان می توانند با در نظر داشتن سرمایه مورد نیاز کشور پرتغال و مواردی که دولت پیشنهاد می دهد، در یکی از مناطق این کشور، حداقل برای ۱۰ نفر شغل تمام وقت ایجاد کند.

گرچه این تعداد از افراد با توجه به میزان جمعیتی که کارآفرین در آنجا سرمایه گذاری می کند متفاوت و قابل تغییر است. اگر در مناطق کم جمعیت سرمایه گذاری شود این تعداد به 8 نفر کاهش پیدا می کند. لازم به ذکر است که مشاغلی که ایجاد می شود حتما باید به صورت تمام وقت باشد و شرکت به طور کامل به نام متقاضی اصلی باشد.

از روش دیگری که می توان در کشور پرتغال، سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی استفاده کرد، شراکت در یک شرکت پرتغالی به مبلغ حداقل 350 هزار یورو است که این شراکت باید باعث ایجاد حداقل 5 شغل تمام وقت برای تبعه یا مقیمان پرتغال شود. اخذ اقامت در صورتی میسر است که حداقل سه سال پی در پی شرکت دایر باشد و افراد مشغول به کار باشند.

مهاجرت به پرتغال از طریق تمکن مالی

یکی از روش های دیگر سرمایه گذاری در پرتغال که منجر به اخذ تابعیت پرتغال نیز می شود، از طریق تمکن مالی است. این روش از کم ریسک ترین نوع ویزا های سرمایه گذاری است.

افراد می‌توانند با ارائه تمکن مالی یا نشان دادن دارایی خود در حساب بانکی، نشان دهند که جزء افراد متمول جامعه خود هستند و توانایی این را دارند که بدون این که کار کنند، خانواده خود را در کشور پرتغال، تحت پوشش خود قرار دهند و تمام هزینه‌های زندگی خود و خانواده را در این کشور پرداخت نمایند.

میزان مبلغ مورد نیازی که متقاضیان باید در حساب خود به ازای هر نفر بلوکه کنند و برای مدت طولانی نگه دارند به شرح زیر است:

  • شخص اصلی 9,500 یورو
  • همسر شخص 4,500 یورو
  • هر یک از فرزندان 3,000 تا 4,000 یورو
  • علاوه بر مبلغ بانکی، بسته به تعداد افراد خانواده یک یا دو سند ملکی هم به نام شخص اصلی باید ارائه شود.
مهاجرت به پرتغال از طریق تمکن مالی

مهاجرت به پرتغال از طریق تولد

کشور پرتغال قوانین خاصی نسبت به اقامت از طریق تولد دارد و از اصل خون پیروی می کند، این بدین معنا است که تولد در خاک پرتغال برای افرادی که پرتغال ای نیستند، منجر به اخذ اقامت و تابعیت نمی شود.

تنها در صورتی منجر به تابعیت می شود که یکی از والدین فرزند، شهروند پرتغال باشند. اما در صورتی که والدین اقامت کشور پرتغال را قبل از تولد فرزند دریافت کرده باشند، یا از طریق ازدواج، اقامت موقت پرتغال را دریافت کرده باشند، وقتی فرزندشان متولد شود می توانند اقامت پرتغال را به سادگی برای او نیز دریافت کنند.

اما در صورتی که والدین اقامت موقت این کشور را داشته باشند، وقتی که فرزندشان در این مدت موقت اقامتشان متولد شود، به فرزند آن ها نیز اقامت موقت پرتغال اعطا می شود.

مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج

مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج روشی است که منجر به تابعیت و اقامت دائم کشور پرتغال می شود. با توجه به قوانین پرتغال، برای ازدواج با یک فرد پرتغالیی یا شخصی که پاسپورت این کشور را داشته باشد که بالای 18 سال باشند.

لازم به ذکر است در این روش زوجین باید ثابت کنند که ازدواجشان حقیقی است و به مدت حداقل 3 سال، زندگی مشترک داشته اند.
این ازدواج حتما باید در کشور پرتغال به ثبت رسیده باشد و مورد تائید دولت پرتغال باشد. اگر ازدواج خارج از این کشور به ثبت رسیده باشد، در صورت مهاجرت به پرتغال مجددا باید ازدواجشان ثبت گردد.

در ابتدا برای فرد متقاضی ویزای موقت صادر می شود و در صورت تداوم ازدواج می تواند منجر به تابعیت پرتغال شود. با اخذ تابعیت کشور پرتغال، متقاضی می تواند از تمام خدمات شهروندی این کشور بهرمند شوند.

مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج

مهاجرت به پرتغال از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی از راه های نامناسب اخذ اقامت پرتغال است. پناهندگان اشخاصی هستند که به دلایل مختلفی مانند مسائل مذهبی، سیاسی، عقیدتی، جنگ، نژاد، عضویت در گروه های خاص و مواردی از این قبیل که باعث می شود امنیت جانی در کشور که زندگی می کنند ندارند.

ممکن است به این دلایل فرد پناهنده در کشور خود مورد تعقیب باشد یا تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار گیرد و خطرات دیگری که فرد را از کشورش دور می کند. به همین دلیل است که این افراد به کشورهایی که عضو کنوانسیون ژنو هستند پناه می برند. با توجه به قوانین کنوانسیون ژنو، کشور مورد نظر باید حداقل امکانات مورد نیاز زندگی را برای افراد پناهجو فراهم آورد تا در امان باشند.

سالانه بسیاری از پناهجویان با این روش جان خود را از دست می دهند. لذا این کشورها برای پناهجویان شرایط بسیار سخت و طاقت فرسایی در کمپ ها را در نظر می گیرد و فرآیند پیگیری پرونده ها را بسیار طولانی می کنند تا مانع پناهندگی افراد متقاضی شوند.

این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود و موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان هیچ گونه خدماتی در زمینه پناهندگی ندارد و این مطلب صرفا جهت افزایش آگاهی شما و اطلاع رسانی در خصوص خطرات و نکات مهم پناهندگی به عرض شما می رسد و پیشنهاد می شود تا با توجه به شرایط خود روشی مناسب و البته قانونی را انتخاب کنید.

مهاجرت به پرتغال و هزینه های زندگی در آن

یکی از مسائل مهمی که افراد قبل از اقدام به مهاجرت به پرتغال باید به آن توجه کنند هزینه های زندگی در این کشور است.
در کشور پرتغال متوسط حقوق ماهیانه یک فرد به طور خالص و پس از کسر مالیات، 800 الی 900 € یورو است و هزینه های ماهیانه یک فرد در حدود 500 €  یورو، بدون هزینه اجاره تخمین زده شده است. در جدول زیر می توانید لیست ریز قیمت های مواد غذایی، کالا، املاک و برخی خدمات در پرتغال را مشاهده کنید:

عنوانهزینه (یورو)
غذا برای ۲ نفر در رستوران متوسط 30.00 €          
شیر (۱ لیتر)       2.40 €            
یک قرص نان تازه (۵۰۰ گرم)       0.99 €
برنج (سفید) (۱ کیلوگرم)   0.41 €
تخم مرغ ( عدد۱۲)           1.76 €
مرغ (۱ کیلوگرم)  2.25 €            
گوشت گاو (۱ کیلوگرم)4.16 €
سیب (۱ کیلوگرم) 0.69 €
موز (۱ کیلوگرم) 0.49 €
پرتقال (۱ کیلوگرم) 0.55 €            
گوجه فرنگی (۱ کیلوگرم)0.64 €
سیب زمینی (۱ کیلوگرم)0.42 €
پیاز (۱ کیلو گرم)0.46 €
آب (بطری ۱٫۵ لیتری)0.51 €
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)1.60 €
تاکسی ۱ کیلومتر (تعرفه عادی)        0.97 €            
بنزین (۱ لیتر)5.72 €
شارژ ماهانه ی آپارتمان ۸۵ متر مربعی        101.38 €
اجاره آپارتمان (۱ اتاق خواب) در مرکز شهر 587.72 €
اجاره آپارتمان (۱ اتاق خواب) خارج از مرکز444.49 €
اجاره آپارتمان (۳ اتاق خواب) در مرکز شهر  985.65 €        
اجاره آپارتمان (۳ اتاق خواب) خارج از مرکز               720.82 €
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 243.74 €        
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز 156.12 €        

مهاجرت به پرتغال و اخذ تابعیت

با توجه به روش هایی که پیش تر مورد بررسی قرار گرفت، متقاضیان مهاجرت به پرتغال بر اساس شرایط فعلی خود، بسیار مهم است که کدام روش را انتخاب می کنند تا بتوانند از طریق آن تابعیت و یا اقامت دائم کشور پرتغال را دریافت کنند.

با یک بررسی اجمالی می توان دریافت که از تمام این روش ها، از چند طریق می توان به تابعیت کشور پرتغال دست پیدا کرد.
در روش های مهاجرت به پرتغال، از طریق خرید ملک، خود حمایتی و اخذ ویزای کار، تمدید اقامت تا 5 سال می تواند منجر به اقامت دائم شود و در پایان سال ششم منجر به اخذ تابعیت پرتغال می شود.

در روش تحصیلی نیز در صورتی که فرد پس از پایان تحصیلات با یک کارفرمای پرتغالی قرارداد کاری ببندد، می تواند با پرداخت مالیات تا پنج سال و تمدید اقامت تا آن زمان، اقامت دائم پرتغال را بدست آورد.
همچنین در ششمین سال نیز واجد شرایط اخذ پاسپورت پرتغال شود. برای اخذ تابعیت، دانستن زبان رسمی این کشور از الزامات است.

مهاجرت به پرتغال و اخذ تابعیت
مهاجرت به پرتغال و اخذ تابعیت

سخن پایانی

مهاجرت به پرتغال و روش های مختلف اقامت در پرتغال در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد مهاجرت به پرتغال را دارید، می توانید از طرق مختلف برای اخذ اقامت اقدام کنید.
اقامت در پرتغال از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج، تمکن مالی، کار آفرینی و غیره ممکن می باشد. اخذ اقامت این کشور از طریق پناهندگی به هیچ وجه توصیه نمی شود.
اما روش های دیگر به خصوص مهاجرت از طریق تحصیل و کار شرایط مناسبی داشته و در صورت دارا بودن شرایط  پروسه مراحل آن آسان تر می باشد.

سوالات متداول

انواع روش های مهاجرت به پرتغال چیست؟

مهاجرت به پرتغال از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، تمکن مالی، ازدواج و…

متوسط حقوق ماهیانه در کشور پرتغال چقدر است؟

در کشور پرتغال متوسط حقوق ماهیانه یک فرد به طور خالص و پس از کسر مالیات، 800 الی 900 € یورو است

با خرید ملک در پرتغال بعد چند سال می شود اقامت دائم دریافت کرد؟

افراد می توانند با سرمایه گذاری در املاک پرتغال بعد از 5 سال اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند و سپس بعد از مدت 6 سال برای تابعیت و پاسپورت اقدام کنند.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در پرتغال کار در پرتغال

کار در پرتغال همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به این ک...

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در پرتغال مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در پرتغال

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری پرتغال از راه های سریع و مطمئن است که افراد بسیاری را برای مهاج...

خرید ملک در پرتغال خرید ملک در پرتغال

یکی از بهترین راه ها برای سرمایه گذاری در پرتغال، خرید ملک در پرتغال است. ثبات اقتصادی این ک...

نظرات کاربران
Call Now Button