مهاجرت به کشور هلند از طریق تولد فرزند

همانطور که مشخص است راه های گوناگونی برای اخذ تابعیت و اقامت کشور هلند وجود دارد. این راه ها عبارتند از :کار، تحصیل، ازدواج، تولد، پناهندگی، توریستی و سرمایه گذاری و کار آفرینی. اخذ تابعیت و اقامت کشور هلند از طریق تولد یکی از مهمترین و پرکاربردترین راه های اخذ اقامت و تابعیت برای مهاجران است. اخذ تابعیت و اقامت از طریق تولد در کشور هلند نظیر دیگر کشورها دارای شرایط و قوانین خاص خود است. کشور هلند یکی از کشورهای صنعتی و مطلوب، برای زندگی می باشد که عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن است. امروزه اشخاص زیادی به فکر مهاجرت به کشور هلند هستند و شاید به این مساله فکر کرده باشند که از طریق تولد فرزند در کشور هلند می توانند به راحتی به تابعیت کشور هلند دست پیدا کنند. در این مقاله ما قصد داریم در زمینه اخذ تابعیت و اقامت کشور هلند از طریق تولد بحث کنیم و برای شما اطلاعاتی در این زمینه ارائه بدهیم.

مهاجرت به کشور هلند از طریق تولد فرزندتابعیت هلند چیست؟

تابعیت، رابطه فرد با حکومت آن کشور را نشان می دهد. در واقع تابعیت رابطه حقوقی، معنوی و سیاسی فرد با دولت و حکومت آن کشور است. برای بدست آوردن تابعیت کشور هلند ابتدا باید اقامت کشور هلند را بگیرد. تابعیت اشخاص در هر کشوری متفاوت است و به دو نوع تقسیم میشود:

1-اصل خون

۲ – اصل خاک

بر این اساس اگر سیستم یک کشور بر اساس سیستم خاک باشد به صورت فرعی، سیستم خون را میپذیرد و اگر سیستم تابعیت بر اساس سیستم خون بنا شده باشد به طور فرع اصل خاک را هم قبول میکند. این قوانین برای آن است که فرد در هر کشوری دچار بی تابعیتی نشود.

در سیستم تابعیت بر اساس خاک به این شکل است که هر فرزندی که در خاک کشوری به دنیا بیاید، تبعه آن کشور محسوب میشود و تابعیت آن کشور را بدست می آورد که اغلب کشورهای امریکای شمالی و جنوبی مانند کشور آمریکا، کشور کانادا، کشور برزیل و آرژانتین از این سیستم پیروی میکنند. باقی کشورها از سیستم خون پیروی می کنند که با توجه به این اصل مادر یا پدری که تابعیت کشوری را داشته باشند باشند اگر صاحب فرزندی شوند، فرزند هم تابعیت آن کشور را خواهد گرفت که حدودا ۹۵ % کشورهای جهان از این سیستم پیروی می کنند. براساس قوانین هر شخص در دنیا باید تابعیت یک کشور را داشته باشد یا به مفهوم دیگر حداقل دارای یک پاسپورت از یک کشور باشد البته بعضی از افراد دارای چندین تابعیت هستند که اصطلاحا با آنها چند تابعیتی گفته می شود.

حقوق اولیه اشخاصی که تابعیت کشور هلند را دارند:

بر اساس قانون اساسی کشور هلند حقوق اولیه اشخاص تبعه کشور هلند به شرح زیراست :

  • داشتن حق رای دادن
  • کاندید شدن برای دارا شدن منصب در پارلمان کشور هلند
  • استخدام در ارتش کشور هلند

اخذ تابعیت از طریق تولد در کشور هلند – قوانین تولد در کشور هلند

سیستمی که در کشور هلند برای تعیین تابعییت پذیرفته شده سیستم خون است این به معنی آن است که اگر فرزند در کشور هلند به دنیا بیاید برای اینکه تابعیت کشور هلند را داشته باشد این اصل صرفا کفایت نمی کند و باید پدر یا مادر او هم تبعه کشور هلند باشند (از طریق خون) تا او هم هلندی محسوب شود یا اینکه اگر پدر یا مادر هلندی نداشته باشد، باید یا با یک تبعه هلندی ازدواج کند و یا ویزای اقامت در کشور هلند را اخذ بنماید  .

اخذ تابعیت در کشور هلند به دو شکل انجام میشود :

  • از طریق طبیعی(خودکار )
  • از طریق تقاضا

از طریق طبیعی (خودکار)

فرزندانی که قبل از تاریخ ۰۱/۰۱/۱۹۸۵ چه در داخل کشور هلند و چه خارج از کشور هلند از پدر یا مادری که هلندی باشند به دنیا بیایند، تبعه کشور هلند حساب میشوند.

فرزندانی که بعد از تاریخ ۰۱/۰۱/۱۹۸۵ از پدر یا مادری که هلندی باشند یا مادری که ازدواج نکرده متولد شوند تابعیت کشور هلند را میگیرند و اگر کودکی از پدر هلندی و مادری غیر هلندی که با هم ازدواج نکرده اند متولد شود در صورتی تبعه کشور هلند محسوب میشود که تحت قیمومیت و سرپرستی پدر قرار بگیرد.

از طریق تقاضا

شرایط لازم اخذ تابعیت کشور هلند از طریق تقاضا:

۱ – عدم داشتن سابقه محکومیت در مدت چهار سال از تقاضای اخذ تابعیت

۲- دارای اجازه اقامت دائم در کشور هلند باشند.

۳ – اگر شخصی بی تابعیت باشد و به مدت ۳ سال در خاک کشور هلند زندگی کرده باشد.

۴ –  شخصی که زیر ۱۸ سال باشد و به مدت ۳ سال تحت قیمومیت و سرپرستی یک خانواده هلندی باشد.

۵  –اگر فردی با یک تبعه ی هلندی ازدواج کند و مدت ۳ سال از ازدواج آنها گذشته باشد و به مدت ۱۵ سال هم در کشور هلند اقامت داشته باشد.

۶ – به مدت ۵ سال در کشورهای هلند، آروبا، سن مارتین اقامت داشته باشد.

مهاجرت به کشور هلند از طریق تولد فرزند – تابعیت مضاعف در کشور هلند

در قوانین تابعیت کشور هلند، تابعیت مضاعف به رسمیت پذیرفته نشده است، ولی در بعضی از موارد ممکن است تابعیت مضاعف برای یک تبعه هلندی بوجود آید که شامل:

  • افرادی که در زمان تولد خود تابعیت دیگری نیز به آن ها اعطا شود به عنوان مثال فردی که در آمریکا از پدر و مادر تبعه هلندی متولد شده باشند، به خاطر تولد در خاک کشور آمریکا دارای تابعیت آمریکایی می شود و بر اساس اصل خون هم دارای تابعیت هلندی می گردد.
  • اشخاصی که از طریق روش انتخابی جزوتبعه کشور هلند محسوب شوند.
  • تبعه خارجی که با تبعه هلندی ازدواج کند و به خاطر این ازدواج، تابعیت کشور هلند را بدست آورده باشد.
مهاجرت به هلند از طریق تولد فرزند | قوانین تولد در کشور هلند | تابعیت مضاعف در کشور هلند
مهاجرت به هلند از طریق تولد فرزند | قوانین تولد در کشور هلند | تابعیت مضاعف در کشور هلند

مهاجرت به کشور هلند از طریق تولد فرزند – شرایط لازم برای اخذ اقامت و تابعیت هلند از طریق تولد

برخی از شرایط خاص برای همه متقاضیان اخذ اقامت و تابعیت کشور هلند از طریق تولد یکسان است و علاوه بر آن، شخص و فرزندش باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • فرزند در هلند متولد شده باشد.
  • فرزند جزئی از خانواده شخصی والدش باشد.
  • از زمان تولد فرزند، شما و فرزندتان عمدتاً در کشور هلند اقامت داشته باشید.
  • از زمان تولد فرزند، شما برای اخذ اقامت و تابعیت هلند از طریق تولد باید یک مجوز اقامت معتبر داشته باشید یا پس از تولد فرزندتان شهروند کشور هلند شده باشید.
  • اعلام کنید که شما حامی فرزندتان هستید.

مهاجرت به کشور هلند از طریق تولد فرزندمدارک لازم برای اخذ اقامت و تابعیت کشور هلند از طریق تولد

در فرم درخواست، مدارکی برای اخذ اقامت و تابعیت کشور هلند از طریق تولد فرزند ارائه شده است که باید آنها را ضمیمه کنید و شامل موارد زیر می باشد:

  • گذرنامه
  • اجازه اقامت موقت
  • گواهی تولد فرزند
  • گواهی ازدواج (در صورت نیاز)
  • سایر مدارک موجود در فرم درخواست

شما متقاضی اخذ اقامت و تابعیت هلند از طریق تولد فرزند  باید مدارک رسمی خود را به صورت قانونی و ترجمه شده به زبان هلندی، انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی ارائه دهید.

اعطای تابعیت هلند از طریق گزینشی:

  • بر طبق قوانین کشور هلند، اگر فرد متقاضی یکی از شرایط زیر را دارا باشد می تواند تابعیت کشور هلند را دریافت کند:
  • اگر یک بزرگسال (بالاتر از ۱۸ سال) در خاک کشور هلند متولد شده باشد و با یک اجازه نامه معتبر از زمان تولد در کشور هلند اقامت داشته باشد.
  • اگر شخصی بی تابعیت باشد و حداقل ۳ سال با اجازه اقامت معتبر در کشور هلند زندگی کرده باشد.
  • شخصی که زیر ۱۸ سال باشد و برای حداقل ۳ سال تحت سرپرستی و قیومیت یک خانواده هلندی باشد.
  • اگر شخص تابعیت هلندی خود را ترک کرده باشد و به مدت یکسال در کشور هلند اجازه اقامت رسمی داشته باشد می تواند مجددا تابعیت هلندی خود را کسب نماید.
  • اگر فردی با یک تبعه ی هلند به مدت ۳ سال ازدواج کرده و به مدت ۱۵ سال نیز در این کشور اجازه اقامت قانونی داشته باشد.
  • اگر سن شخص بالای ۶۵ سال باشد و به مدت ۱۵ سال در کشور هلند با مجوز قانونی زندگی کرده باشد.
  • شخصی که با یک فرد شهروند غیر هلندی تا ۱ ژانویه ۱۹۸۵ ازدواج کرده و تابعیت هلندی خود را از دست داده باشد، در مدت حداقل یکسال پس از ازدواج خواهان برگشت به تابعیت هلندی خود شود.
  • شخص از مادری با تابعیت هلندی قبل از ۱ ژانویه ۱۹۸۵ متولد شده باشد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
علیرضا

ببخشید من توی هلند دنیا اومدم و 5 سال هم همونجا بودیم الانم 18 سالم هست چند جا دیگه هم دیده بودم همه به من میگن شرایط بنده خاص هست و باید به خود صفارت زنگ بزنم آیا این درسته اگه میشه کمک کنید

سارا جوادی

با سلام درصورتی که شما پاسپورت هلندی و یا اقامت دائم این کشور رو ندارید ، امتیاز ویژه ای ندارید و باید برای ویزاهای این کشور اقدام کنید.

رزاقی

دروددر روش اقامت از طریق تولد فرزنددر چه صورتی اقامت امکانپذیر است بطور مثال در صورتی که زوجی به هلند سفر کنند و زوجه باردار باشد و فرزند خود را در خاک هلند بدنیا بیاورد چه شرایطی در انتظارشان هست؟فرض در این مثال زوج تبعه ایرانی با تحصیلات دانشگاهی و سابقه کاری 10 ساله باشند و به اقامت در هلند نیز متمایل باشند

سارا جوادی

با سلام قانون کشور هلند برای دادن اقامت از طریق تولد خون و خاک است . بنابراین با تولد فرزند در صورتی که والدین هلندی نباشند اقامتی تعلق نخواهد گرفت.

sh

من و همسرم از طریق ویزایی کاری به امسترام میریم اگه قبل از ۵ سال و گرفتن ویزای دائم بچه دار بشیم اقامت کورکمون به چه صورت هست؟

سارا جوادی

با سلام سرکار خانم شجاعی، سیستمی که در کشور هلند برای تعیین تابعییت پذیرفته شده سیستم خون است .این به معنی آن است که اگر فرزند در کشور هلند به دنیا بیاید برای اینکه تابعیت کشور هلند را داشته باشد این اصل صرفا کفایت نمی کند و باید پدر یا مادر او هم تبعه کشور هلند باشند (از طریق خون) تا او هم هلندی محسوب شود. یا اینکه اگر پدر یا مادر هلندی نداشته باشد، باید یا با یک تبعه هلندی ازدواج کند و یا ویزای اقامت در کشور هلند را اخذ بنماید .

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button