مهاجرت به نیوزلند و روش های اقامت در نیوزلند در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. به سبب فرهنگ مهاجرپذیر کشور نیوزلند و کیفیت بالای زندگی و سطح بسیار بالای رفاه اجتماعی، افراد زیادی تمایل به مهاجرت به نیوزلند را دارند.

متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود از یکی از روش های زیر اقدام به درخواست اقامت نیوزلند برای خود کنند.

مهاجرت به نیوزلند

بررسی شرایط مهاجرت به نیوزلند

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مهاجرت به نیوزلند

کشور نیوزلند در واقع از چند جزیره تشکیل شده است که دور تا دور آن را اقیانوس آرام فرا گرفته است. نزدیک ترین همسایه به این کشور، کشور استرالیا است و فاصله بسیار زیادی با دیگر خشکی ها در کره زمین دارد. نیوزلند با آب و هوای معتدل و اقیانوسی خود، مهاجران زیادی را به خود جلب کرده است.

پایتخت این کشور شهر ولینگتون و واحد پول این کشور دلار نیوزلند است. این کشور با جمعیتی در حدود چهار و نیم میلیون نفر، دارای 16 استان است که 74% آن را اروپایی ها و 12% ساکنان آن را آسیایی ها تشکیل داده‌اند. زبان رایج کشور نیوزلند، انگلیسی است.

شرایط مطلوب اقتصادی این کشور و توسعه یافته آن، باعث شده است که مهاجرت به نیوزلند متقاضیان زیادی داشته باشد. نیوزلند دارای طبیعت بسیار زیبا و خارق العاده ای است که افراد را متحیر می کند.
زیرا جزایر نیوزلند در حدود 80 میلیون سال از خشکی های دیگر کره زمین جدا بوده است که باعث شده است تا گونه های مختلفی از جانوران و گیاهان در این منطقه کشف شود. کشور نیوزلند در زمینه صادرات بسیار قدرتمند است و صادرات عمده این کشور شامل محصولات دامی و کشاورزی می شود.

مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل

وجود دانشگاه های معتبر انگلیسی زبان در نیوزلند و امکانات بالا باعث شده است متقاضیان مهاجرت به نیوزلند برای تحصیل نیز نرخ بالایی را به خود اختصاص دهند.

یکی از راه های تحصیل در نیوزلند است و چنانچه افراد صلاحیت لازم برای دریافت پذیرش های تحصیلی را داشته باشند می توانند برای دریافت ویزا نیز اقدام نمایند. تحصیل در نیوزلند در تمامی مقاطع امکان پذیر است و ارائه مدرک زبان الزامی است.

بعد از تحصیل در نیوزلند، دانشجویان می توانند در این کشور بمانند و به دنبال شغل باشند. افرادی که موفق شوند بعد از فارغ التحصیلی کار متناسب با رشته خود پیدا کنند و مشغول به کار شوند، اگر به مدت 5 سال قرارداد کاری خود را تمدید کنند و در طی این سال ها مالیات به دولت نیوزلند پرداخت کرده باشند می توانند برای اقامت دائم نیوزلند درخواست دهند.

مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل

مهاجرت به نیوزلند از طریق کار

مهاجرت به نیوزلند از طریق کار یکی از روش های دریافت اقامت است. از آنجایی که کشور نیوزلند به نیروی کار متخصص نیاز دارد، شرایطی برای جذب نیرو طراحی کرده است. نیوزلند به دو طریق به متقاضیان کار اجازه می دهد تا در این کشور به کار مشغول شوند.

در یک روش داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرمای نیوزلندی الزامی است. چنانچه متقاضی بتواند از سازمان یا شرکتی دعوتنامه دریافت کند، کارفرما باید با انتشار آگهی از نیروی کار داخلی نیوزلندی اطمینان حاصل کند.

در صورتی که فردی پیدا نشود که این شغل را بتواند انجام دهد، از نیروی کار خارجی استفاده می شود. در این روش متقاضیان می توانند از سایت ها و موسسات کاریابی در کشور نیوزلند کمک بگیرند تا مشاغل مورد نیاز این کشور را پیدا کنند.

در روش دیگر قرارگیری در سیستم امتیاز بندی است که در آن مهارت و تخصص فرد بسیار حائز اهمیت است. اگر متقاضی بتواند امتیاز کافی را کسب نمایند، واجد شرایط حضور و کار در کشور نیوزلند می شوند.
در این روش فرد می تواند با حضور در این کشور به جست و جوی کار مورد نظرش بپردازد. عوامل متفاوتی همچون سن متقاضی، سابقه کار، مدرک زبان و تحصیلات آکادمیک می توااند بر روی امتیاز افراد تاثیر بگذارد.

مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری

کشور نیوزلند یکی از انتخاب های خوب برای متقاضیانی است که قصد سرمایه گذاری در نیوزلند را دارند زیرا این کشور رویکردی مثبتی نسبت به جذب سرمایه های خارجی دارد.
همچنین این کشور با ایجاد ویزای طلایی از طریق سرمایه گذاری در نیوزلند موجبات جذب سرمایه و توسعه مناطق آزاد تجاری را فراهم آورده است.

با توجه به اقتصاد توسعه یافته، وجود فرصت های سرمایه گذاری بسیار، امنیت خوب اقتصادی، رشد و سوددهی بالا و بسیاری از مزایای دیگر، متقاضیان بسیاری به دنبال اخذ ویزای سرمایه گذاری نیوزلند هستند. حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در این کشور، 3 میلیون دلار نیوزلندی شروع می شود.

روش های متعددی برای مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری وجود دارد که شامل ثبت شرکت، کارآفرینی و خرید ملک می شود. اگرچه خرید ملک منجر به اخذ اقامت نمی شود اما سرمایه گذاری عمدتا به صورت کارآفرینی، راه اندازی یک کسب و کار و اشتغال زایی در نیوزلند است. در روش های سرمایه گذاری، شرایط سنی وجود دارد که باید زیر 65 سال سن داشته باشند.

مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به نیوزلند از طریق کارآفرینی

متقاضیان می توانند با در نظر داشتن سرمایه مورد نیاز کشور نیوزلند و مواردی که دولت پیشنهاد می دهد، در این کشور اقدام به سرمایه گذاری نمایند که معمولا هزینه زیادی را در بر نمی گیرد. سرمایه گذار باید حداقل برای 2 نفر شغل تمام وقت ایجاد کند.

لازم به ذکر است که مشاغلی که ایجاد می شود حتما باید به صورت تمام وقت باشد و شرکت به طور کامل به نام متقاضی اصلی باشد. در ابتدا به فرد سرمایه گذار ویزای 1 ساله داده می شود تا متقاضی برای بررسی های لازم جهت راه اندازی کار مورد نظر خود، به این کشور سفر داشته باشد.

پس از این که بیزینس پلن یا طرح تجاری فرد مورد تایید دولت قرار گرفت و سرمایه گذاری شروع به کار کرد، به او ویزای 2 ساله اعطا می شود و فرد بعد از گذشت 3 سال در صورت بازدهی مشاغلی که ایجاد کرده است، می تواند اقدام به اخذ اقامت دائم این کشور نماید.

مهاجرت به نیوزلند از طریق تولد

کشور نیوزلند قوانین خاصی نسبت به اقامت از طریق تولد دارد و از اصل خون پیروی می کند، این بدین معنا است که تولد فرزند در خاک نیوزلند برای افرادی که نیوزلندی نیستند، منجر به اخذ اقامت و تابعیت نمی شود.

تنها در صورتی منجر به تابعیت می شود که یکی از والدین فرزند، شهروند نیوزلند باشند. اما در صورتی که والدین اقامت کشور نیوزلند را قبل از تولد فرزند دریافت کرده باشند، یا از طریق ازدواج، اقامت موقت نیوزلند را دریافت کرده باشند، وقتی فرزندشان متولد شود می توانند اقامت نیوزلند را به سادگی برای او نیز دریافت کنند.

اما در صورتی که والدین اقامت موقت این کشور را داشته باشند، وقتی که فرزندشان در این مدت موقت اقامتشان متولد شود، به فرزند آن ها نیز اقامت موقت نیوزلند اعطا می شود.

مهاجرت به نیوزلند از طریق تولد

مهاجرت به نیوزلند از طریق ازدواج

مهاجرت به نیوزلند از طریق ازدواج روشی است که منجر به تابعیت و اقامت دائم کشور نیوزلند می شود. با توجه به قوانین نیوزلند، برای ازدواج با یک فرد نیوزلندی یا شخصی که پاسپورت این کشور را داشته باشد، باید بالای 18 سال باشند.

لازم به ذکر است در این روش زوجین باید ثابت کنند که ازدواجشان حقیقی است و با هم زندگی مشترک داشته اند. این ازدواج باید مورد تائید دولت نیوزلند باشد. اگر ازدواج خارج از این کشور به ثبت رسیده باشد، در صورت مهاجرت به نیوزلند مجددا باید ازدواجشان ثبت گردد.

در ابتدا برای فرد متقاضی ویزای موقت یک ساله صادر می شود و در صورت تداوم ازدواج بعد از 3 سال می تواند منجر به تابعیت نیوزلند شود. با اخذ تابعیت کشور نیوزلند، متقاضی می تواند از تمام خدمات شهروندی این کشور بهره مند شوند.

مهاجرت به نیوزلند از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی از راه های نامناسب اخذ اقامت نیوزلند است. پناهندگان اشخاصی هستند که به دلایل مختلفی مانند مسائل مذهبی، سیاسی، عقیدتی، جنگ، نژاد، عضویت در گروه های خاص و مواردی از این قبیل که باعث می شود امنیت جانی در کشور که زندگی می کنند ندارند.

ممکن است به این دلایل فرد پناهنده در کشور خود مورد تعقیب باشد یا تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار گیرد و خطرات دیگری که فرد را از کشورش دور می کند.

به همین دلیل است که این افراد به کشورهایی که عضو کنوانسیون ژنو هستند پناه می برند. با توجه به قوانین کنوانسیون ژنو، کشور مورد نظر باید حداقل امکانات مورد نیاز زندگی را برای افراد پناه‌ جو فراهم آورد تا در امان باشند.
عموما این کشورها برای پناه‌جویان شرایط بسیار سخت و طاقت فرسایی در کمپ ها در نظر می گیرد و فرایند پیگیری پرونده ها را بسیار طولانی می کنند تا مانع پناهندگی افراد متقاضی شوند.

بعد از درخواست پناهندگی، در صورت قبول شدن پرونده و داشتن مدارک و اسناد معتبر بر ادعای افراد برای پناهندگی، دولت نیوزلند اقامت پناهندگی به متقاضیان می‌دهد و در صورت اثبات خلاف ادعای آنها باید کشور نیوزلند را ترک کنند؛
لذا این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود و موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان هیچ گونه خدماتی در زمینه پناهندگی ندارد و این مطلب صرفا جهت افزایش آگاهی شما و اطلاع رسانی در خصوص خطرات و نکات مهم پناهندگی به عرض شما می رسد و پیشنهاد می شود تا با توجه به شرایط خود روشی مناسب و البته قانونی را انتخاب کنید.

مهاجرت به نیوزلند از طریق پناهندگی

مهاجرت به نیوزلند و هزینه های زندگی در آن

یکی از مسائل مهمی که افراد قبل از اقدام به مهاجرت به نیوزلند باید به آن توجه کنند هزینه های زندگی در این کشور است.
در کشور نیوزلند متوسط حقوق ماهیانه یک فرد به طور خالص و پس از کسر مالیات، 4,000.00 NZ$ دلار نیوزلند است و هزینه های ماهیانه یک فرد در حدود 1,500.00 NZ$ دلار نیوزلند، بدون هزینه اجاره تخمین زده شده است. در جدول زیر می توانید لیست ریز قیمت های مواد غذایی، کالا، املاک و برخی خدمات در نیوزلند را مشاهده کنید:

عنوانهزینه (دلار نیوزلند)
غذا برای ۲ نفر در رستوران متوسط100.00 NZ$    
شیر (۱ لیتر)      9.94 NZ$        
یک قرص نان تازه (۵۰۰ گرم)       2.31 NZ$        
برنج (سفید) (۱ کیلوگرم)   1.36 NZ$        
تخم مرغ ( عدد۱۲)           5.45 NZ$
مرغ (۱ کیلوگرم) 5.87 NZ$
گوشت گاو (۱ کیلوگرم)8.88 NZ$
سیب (۱ کیلوگرم) 1.71 NZ$        
موز (۱ کیلوگرم) 1.37 NZ$        
پرتقال (۱ کیلوگرم)1.75 NZ$        
گوجه فرنگی (۱ کیلوگرم)1.63 NZ$
سیب زمینی (۱ کیلوگرم)1.34 NZ$        
پیاز (۱ کیلو گرم)1.13 NZ$
آب (بطری ۱٫۵ لیتری)1.62 NZ$        
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)3.50 NZ$
تاکسی ۱ کیلومتر (تعرفه عادی)       4.83 NZ$
بنزین (۱ لیتر)8.04 NZ$        
شارژ ماهانه ی آپارتمان ۸۵ متر مربعی        184.80 NZ$    
اجاره آپارتمان (۱ اتاق خواب) در مرکز شهر 1,592.37 NZ$ 
اجاره آپارتمان (۱ اتاق خواب) خارج از مرکز1,257.71 NZ$
اجاره آپارتمان (۳ اتاق خواب) در مرکز شهر 2,588.80 NZ$ 
اجاره آپارتمان (۳ اتاق خواب) خارج از مرکز              2,113.39 NZ$ 
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر670.12 NZ$
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز497.21 NZ$    

مهاجرت به نیوزلند و اخذ تابعیت

به دلیل امکانات و جذابیت هایی که کشور نیوزلند برای مهاجران فراهم کرده است، متقاضیان مهاجرت به نیوزلند، با توجه به روش هایی که پیش تر مورد بررسی قرار گرفت، بر اساس شرایط فعلی خود، بسیار مهم است که کدام روش را انتخاب می کنند تا بتوانند از طریق آن تابعیت و یا اقامت دائم کشور نیوزلند را دریافت کنند.

به همین منظور بهتر است قبل از هر اقدامی با وکلای مهاجرتی درباره شرایط فعلی خود مشورت کنند. با یک بررسی اجمالی می توان دریافت که از تمام این روش ها، از چند طریق می توان به تابعیت کشور نیوزلند دست پیدا کرد.

در صورتی که افراد تا 5 سال در این کشور اقامت داشته باشند می‌توانند پس از سپری کردن این مدت زمان برای اخذ پاسپورت نیوزلند درخواست دهند. با داشتن پاسپورت نیوزلند افراد می‌توانند بدون ویزا به 113 کشور دنیا سفر کنند.

مهاجرت به نیوزلند و اخذ تابعیت

سخن پایانی

مهاجرت به نیوزلند و روش های مختلف اقامت در نیوزلند در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد مهاجرت به نیوزلند را دارید، می توانید از طرق مختلف برای اخذ اقامت اقدام کنید. اخذ اقامت این کشور از طریق پناهندگی به هیچ وجه توصیه نمی شود.
اما روش های دیگر به خصوص مهاجرت از طریق تحصیل و کار شرایط مناسبی داشته و در صورت دارا بودن شرایط، پروسه مراحل آن آسان تر می باشد.

سوالات متداول

انواع روش های مهاجرت به نیوزلند چیست؟

مهاجرت از طریق تحصیل، ازدواج، کار، سرمایه گذاری، پناهندگی و…

شرایط اخذ پاسپورت کشور نیوزلند چیست؟

در صورتی که افراد تا 5 سال در این کشور اقامت داشته باشند می‌توانند پس از سپری کردن این مدت زمان برای اخذ پاسپورت نیوزلند درخواست دهند.

حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در نیوزلند چقدر است؟

حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در این کشور، 3 میلیون دلار نیوزلندی شروع می شود.

آیا ارائه مدرک زبان برای تحصیل در نیوزلند الزامی است؟

بله، تحصیل در نیوزلند در تمامی مقاطع امکان پذیر است و ارائه مدرک زبان الزامی است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بازار کار رشته زبان در نیوزلند بازار کار رشته زبان در نیوزلند

جهت ورود به بازار کار رشته زبان در کشور نیوزلند لازم است در خصوص شرایط و قوانین بازار کار نی...

مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری را می توان یکی از راه های پرطرفدار برای اخذ اقامت کش...

تحصیل در نیوزلند تحصیل در نیوزلند

تحصیل در نیوزلند و دانشگاه های آن یکی از بالاترین سطوح کیفی را در خصوص ارائه آموزش دارند و ب...

نظرات کاربران
Call Now Button