کشور نروژ ، کشوری در شمال اسکاندیناوی می باشد که از سوی سازمان ملل ، در دسته کشورهای با بالاترین استانداردهای زندگی در دنیا معرفی می شود . کشور نروژ از جمله کشورهایی می باشد که امید به زندگی در آن بالا است ، به طوری که طبق آمار ارائه شده توسط بانک جهانی ، میزان امید به زندگی در زنان و مردان نروژ به ترتیب برابر 81 و 84 سال می باشد که موجب شده مردم این کشور آینده روشنی را برای خود متصور شوند . همچنین کشور نروژ در کنار سوئد ، جز خوشحال ترین کشورهای جهان محسوب می شوند . یکی از روش های مهاجرت به نروژ ، مهاجرت به نروژ از طریق تولد فرزند می باشد که در این مقاله قصد داریم به طور کامل به این موضوع بپردازیم .

روش های اخد تابعیت نروژ از طریق تولد

روش های اخد تابعیت نروژ از طریق تولد به شرح زیر می باشد :

  1. تابعیت فرزند با پدر و مادر نروژی (تاریخ تولد سپتامبر 2006 یا بعد از آن) : اگر فرزند در تاریخ 1 سپتامبر 2006 یا پس از آن از پدر و مادری نروژی متولد شده باشد، به صورت خود به خود در زمان تولد تابعبت کشور نروژ را دریافت کرده و شهروند این کشور به شمار خواهد آمد. این موضوع بدون توجه به این که فرزند در کشور نروژ یا خارج از آن به دنیا آمده باشد و یا اینکه والدین ازدواج کرده باشند یا خیر، صورت می گیرد .
  2. تابعیت فرزند با پدر و مادر نروژی (تاریخ تولد قبل از سپتامبر 2006) : اگر فرزند در تاریخ 1 سپتامبر 2006 و قبل از آن متولد شده باشد، از بدو تولد شهروند کشور نروژ محسوب خواهند شد به شرط آنکه :
  • پدر نروژی باشد و در زمان تولد فرزند با مادر وی ازدواج کرده باشد.
  • پدر قبل از تولد فرزند فوت کرده باشد ولی شهروند نروژ بوده و با مادر فرزند قبل از مرگ ازدواج کرده باشد.
  • مادر نروژی باشد.
  • اگر پدر نروژی باشد، اما با مادر ازدواج نکرده باشد، فرزند در بدو تولد به صورت خود به خود شهروند کشور نروژ نخواهد شد.
  1. تابعیت فرزند خواندگی : اگر فرزند در تاریخ 1 سپتامبر 2006 یا بعد از آن توسط شهروند نروژی به فرزند خواندگی پذیرفته شود، به صورت خود به خود شهروند نروژ محسوب خواهد شد، به شرط آنکه :
  • کمتر از 18 سال سن داشته باشد.
  • مقامات نروژی مجوز فرزند خواندگی او را تایید کرده باشند.

تابعیت فرزند با پدر و مادر با تابعیت کشورهای اسکندیناوی : اگر والدین فرزند شهروند یا تابعیت کشورهایی مانند دانمارک، سوئد، ایسلند و فنلاند را داشته باشند و تابعیت کشور نروژ را قبل از اینکه فرزند به سن 18 سالگی برسد اخذ کنند، فرزند آن ها به صورت خود به خود شهروند کشور نروژ خواهد شد به شرط آنکه:

  • در کشور نروژ زندگی کرده باشد.
  • ازدواج نکرده باشد.
  • باید حق شهروندی کشوری که قبلاً در آن زندگی می کرده است ، لغو کند.
  1. بچه هایی که از طریق رحم جایگزین متولد می شوند : استفاده از روش رحم جایگزین (خانمی که موافقت می کند تا فرزند یک زوج دیگر را به دنیا آورد و تحویل آن ها بدهد) در کشور نروژ پذیرفته شده نیست. با این وجود، برخی افراد هنوز از این روش برای بچه دار شدن در کشورهای دیگر استفاده می کنند ، حتی اگر تخمک یا اسپرم متعلق به یک شهروند نروژی باشد، فرزند متولد شده توسط این روش تا زمانی که مراحل قانونی انتقال حضانت طی نشود، به عنوان شهروند نروژ محسوب نخواهند شد. زمانی که مراحل قانونی حضانت انجام شود، بچه خود به خود تابعیت نروژ را دریافت خواهد کرد.
روش های اخد تابعیت نروژ از طریق تولد
روش های اخد تابعیت نروژ از طریق تولد

چگونگی اخذ تابعیت نروژ از طریق تولد فرزند

افراد زیادی تمایل دارند به کشور نروژ مهاجرت کنند و به همین دلیل از راه های گوناگونی اقدام می کنند که اقامت زندگی را در این کشور بسیار زیبا کسب کنند. از جمله راهکارهای مهمی که منجر می شود مهاجران از طریق آن اقدام به گرفتن تابعیت در کشورهای اروپایی مانند کشور نروژ کنند، قانون خاک و خون در این کشور می باشد .

اگر کودکی در خاک نروژ متولد شود، این موضوع خودیه خود باعث گرفتن تابعیت برای کودک متولد شده نمی شود زیرا با توجه به قوانین وضع شده توسط دولت نروژ حداقل یکی از والدین کودک باید نروژی باشد تا کودک بتواند مقیم آن کشور شود و در غیر این صورت کودک نمی تواند تابع این کشور شود. اما برعکس این موضوع، اگر یک والدین نروژی بیرون از خاک نروژ کودکی را به دنیا بیاورند آن کودک نروژی به شمار می رود و می تواند به راحتی در کشور نروژ زندگی کند. لازم به ذکر است که قانون خون بیشتر از قانون خاک در این کشور حکم فرماست و البته این به این معنا نیست، افرادی که به دنبال تابعیت در نروژ از طریق تولد فرزند هستند دیگر نمی توانند از این روش تابع نروژ بشوند ولی برای اینکه بتوانند از این روش یا روشهای دیگر تابعیت نروژ از طریق تولد فرزند را بگیرند باید تمام قوانین مربوط به تابعیت نروژ از طریق تولد فرزند را کاملاً یاد بگیرند و نسبت آن آشنایی کامل را داشته باشند .

تابعیت در نروژ از طریق فرزند خواندگی

در کشور نروژ افراد زیر 18 سال که توسط یک خانواده نروژی به فرزند خواندگی پذیرفته شوند به خودی خود جز تبعه های نروژی محسوب می شوند. اگر کودکی را خانواده نروژی خارج از خاک نروژ به فرزند خواندگی بپذیرند باید برای اقامت او از دولت کشور نروژ اجازه بگیرند تا کودک به راحتی در این کشور به زندگی خود ادامه دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به نروژ مهاجرت به نروژ

مهاجرت به نروژ همواره متقاضیان خاص خودش را داشته است. طبیعتاً این افراد جویای آگاهی از روش ...

تحصیل رایگان در نروژ تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ برای تمامی دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر قصد پذیر...

جاذبه های توریستی کشور نروژ جاذبه های توریستی کشور نروژ

کشور نروژ همیشه از نظر زیبایی مورد توجه گردشگران بوده است . این کشور هر چیزی که یک گردشگر ان...

نظرات کاربران
Call Now Button