مهاجرت به مالزی و روش های اقامت در مالزی در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به مالزی از طریق روش های مختلفی مانند تحصیل، کار و سرمایه گذاری مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد مهاجرت به مالزی را دارید، احتمالا سوالاتی از این قبیل برای شما ایجاد می شود. شرایط مهاجرت به مالزی چیست؟
شرایط اخذ اقامت و تابعیت مالزی به چه صورت است؟ آیا با اقامت در مالزی می توان پاسپورت مالزی را دریافت کرد؟ آیا امکان مهاجرت به مالزی از طریق تحصیل وجود دارد؟ برای اقامت در مالزی از طریق کار چه شرایطی باید داشت؟ هزینه های زندگی در مالزی چه میزان است؟

مهاجرت به مالزی

بررسی شرایط مهاجرت به مالزی

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مهاجرت به مالزی

کشور مالزی در قسمت شرق آسیا واقع شده است. پایتخت این کشور شهر زیبای کووالالامپور و زبان رسمی آن زبان مالایی بوده است. البته زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم مردم این کشور شناخته می شود و عموم مردم تسلط فراوانی بر این زبان دارند. واحد پول آن نیز رینگیت است.

مالزی کشوری اسلامی است و اشتراکات فرهنگی بسیاری با ایرانیان دارد. گردشگری در مالزی بخش مهمی از درآمد این کشور محسوب می گردد و ایرانیان نیازی به اخذ ویزا قبل از ورود به این کشور ندارند زیرا اخذ روادید بین دو کشور مالزی و ایران لغو گردیده است و در هنگام ورود به خاک این کشور اجازه صادر می شود.

 بخش های دیگر منابع اقتصادی در حوضه های تجارت بین الملل و گردشگری پزشکی نیز در حال گسترش است. اقتصا مالزی با  با سرعت چشمگیری در حال رشد و توسعه است و با توجه به بازار کاری ایده آل و سطح درآمد بالا، هزینه های زندگی پایین، کیفیت زندگی بسیار بالا و نظام آموزشی عالی برتر، مهاجرت به مالزی را از محبوبیت خاصی برخوردار کرده است.

اقامت در مالزی

روش های مهاجرت به مالزی

امکان اخذ اقامت مالزی از راه های مختلفی وجود دارد. اگرچه دریافت اقامت دائم کشور مالزی بسیار سخت است اما متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود از یکی از روش های زیر اقدام به درخواست اقامت مالزی برای خود کنند. انواع روش های اقامت در مالزی به شرح زیر است:

مهاجرت به مالزی از طریق تحصیل

یکی از راه های پرطرفدار تحصیل در مالزی است. به دلایل مختلفی نظیر پذیرش راحت، شهریه های اندک دانشگاه های مالزی و همچنین نظام آموزشی بریتانیایی این کشور، متقاضیان بسیاری برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند.

چنانچه افراد صلاحیت لازم برای دریافت پذیرش های تحصیلی را داشته باشند می توانند برای دریافت ویزا نیز اقدام نمایند. تحصیل در مالزی در تمامی مقاطع امکان پذیر است و ارائه مدرک زبان الزامی است.

مدت زمان ویزای تحصیلی مالزی 1 سال و قابل تمدید تا انتهای زمان تحصیل فرد است. نکته ای که در این میان حائز اهمیت است، فرصت اندکی است که کشور مالزی به فارغ التحصیلان می دهد و افراد شانس بسیار کمی برای پیدا کردن شغل دارند به خصوص که اولویت با متقاضیان بومی برای کار است و افرادی که به زبان مالایی تسلط داشته باشند.

به همین دلیل رسیدن به موقعیت و دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرمای مالزیایی، برای افراد خارجی بسیار سخت است و لذا اخذ اقامت از طریق تحصیل نیز امکان پذیر نیست.

مهاجرت به مالزی از طریق تحصیل

مهاجرت به مالزی از طریق کار

مهاجرت به مالزی از طریق کار یکی از روش های دریافت اقامت است. در این روش داشتن پیشنهاد کاری (job offer) از یک کارفرمای مالزیی الزامی است.

به طور معمول شرکت های بزرگ به صورت آنلاین نیروی کار خود را استخدام می کنند و متقاضیان با استفاده از سایت های کاریابی می توانند فرم درخواست را تکمیل نمایند. چنانچه متقاضی بتواند از سازمان یا شرکتی دعوتنامه دریافت کند، کارفرما باید با انتشار آگهی از نیروی کار داخلی مالزیی اطمینان حاصل کند و همچنین باید اثبات کنند هیچ یک از شهروندان این کشور قادر یا مایل نیستند در این موقعیت شغلی مشغول به کار شوند.

از این رو کارفرمایان در این کشور ترجیح می دهند متقاضیان کار در کشور خود را استخدام کنند، زیرا علاوه بر شرایط ذکر شده، شرایط مربوط به حقوق و مزایای نیروی کار مالزیایی در مقایسه با نیروی کار بین المللی، بسیار آسان تر و کم هزینه تر است. به همین سبب پیدا کردن شغل مناسب که منجر به اخذ اقامت و تابعیت در این کشور شود، بسیار سخت است.

مهاجرت به مالزی از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به مالزی از طریق سرمایه گذاری باتوجه به رشد مناسب اقتصادی کشور مالزی در سال های اخیر دولت مالزی را بر آن داشته است تا طرح هایی را در خصوص مهاجرت به مالزی از طریق سرمایه گذاری ارائه دهند.

از این رو جهت سرمایه گذاری در کشور مالزی، دولت این کشور برنامه های متعددی را به سرمایه گذاران معرفی نموده است که البته امکان اخذ تابعیت و پاسپورت مالزی از تمامی این روش ها امکان پذیر نیست و تنها برخی از این موارد امکان سرمایه گذاری را فراهم می نمایند.

یکی از طرح های دولت مالزی جهت جذب سرمایه گذار خارجی و افرادی که مایل به مهاجرت به مالزی از طریق سرمایه گذاری هستند، تمکن مالی است که به خانه دوم و بازنشستگی نیز معروف می باشد. برنامه های سرمایه گذاری در مالزی شامل مواردی چون ثبت و راه اندازی شرکت، خرید اوراق قرضه دولتی، کارآفرینی و استخدام اتباع کشور مالزی و بهترین روش اقامت در مالزی از طریق طرح خانه دوم یا تمکن مالی می شود.

مهاجرت به مالزی از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به مالزی از طریق تمکن مالی

یکی از روش های دیگر سرمایه گذاری در مالزی که منجر به اخذ تابعیت مالزی نیز می شود، از طریق تمکن مالی است. این روش از کم ریسک ترین نوع ویزاهای سرمایه گذاری است.

افراد می ‌توانند با ارائه تمکن مالی یا نشان دادن دارایی خود در حساب بانکی، نشان دهند که جزء افراد متمول جامعه خود هستند و توانایی این را دارند که بدون این که کار کنند، خانواده خود را در کشور مالزی، تحت پوشش خود قرار دهند و تمام هزینه‌های زندگی خود و خانواده را در این کشور پرداخت نمایند.

زیرا شخص با دریافت این ویزا اجازه کار و هرگونه فعالیت تجاری را ندارد. به طور کلی متقاضی دریافت اقامت از طریق تمکن مالی، باید مبلغی به میزان 125.000دلار آمریکا و با داشتن درآمد ماهیانه به مبلغ 2.500 دلار آمریکا، شرایط مالی خود را به اثبات رساند.

اما نکته ای که در این مسیر قابل ذکر است، سن افراد است. شرایط سرمایه گذاری برای افراد بالای 50 سال و یا زیر 50 سال باهم تفاوت دارد. برای متقاضیان بالای 50 سال شرایط بدین گونه است که فرد برای اثبات دارایی خود، به مبلغی در حدود 125.000 دلار آمریکا نیاز دارد که در حساب بانکی خود نشان دهد و برای متقاضیان زیر 50 سال نیز این مبلغ به 85.000 دلار آمریکا می رسد. اثبات درآمد ماهیانه به میزان 2.500 دلار آمریکا برای هر دو یکسان است.

مهاجرت به مالزی از طریق تولد

کشور مالزی قوانین و شرایط خاصی نسبت به اقامت از طریق تولد دارد و از اصل خون پیروی می کند، این بدین معنا است که تولد در خاک مالزی برای افرادی که مالزیایی نیستند، منجر به اخذ اقامت و تابعیت نمی شود.

تنها در صورتی منجر به تابعیت می شود که یکی از والدین فرزند، شهروند مالزی باشند که آن نیز شرایط خاصی دارد. نوزادی که از مادر مالزیای و پدر خارجی در مالزی متولد شده باشد شهروندی مالزی را کسب می کند و اگر نوزاد در فرزند خارج از مالزی متولد شده باشد، فرزند تابعیت پدر را کسب می کند.

اگر نوزادی خارج از رابطه ازدواج و در خاک مالزی متولد شده باشد و مادر او مالزیایی باشد، به او تابعیت این کشور را اعطا می کنند اما اگر همین نوزاد با چنین شرایطی در خارج از خاک مالزی متولد شود، تابعیت این کشور به او تعلق نمی گیرد.

مهاجرت به مالزی از طریق ازدواج

مهاجرت به مالزی از طریق ازدواج روشی است که منجر به تابعیت و اقامت دائم کشور مالزی می شود. با توجه به قوانین مالزی، برای ازدواج با یک فرد مالزیایی یا شخصی که پاسپورت این کشور را داشته باشد که بالای 21 سال باشند. این ازدواج حتماً باید در کشور مالزی به ثبت رسیده باشد و مورد تأیید دولت مالزی باشد.

اگر ازدواج خارج از این کشور به ثبت رسیده باشد، در صورت مهاجرت به مالزی مجدداً باید ازدواجشان ثبت گردد. فرد متقاضی باید بتواند مدارکی را ارائه کند که نشان دهد هزینه زندگی برای خود و همسرش را می‌تواند تأمین نماید.

ویزای همسر در مالزی، ابتدا به صورت یک ساله و موقت صادر می شود و سپس در صورت تداوم ازدواج می تواند به 4 سال یا بیشتر تمدید شود. با اخذ تابعیت کشور مالزی، متقاضی می تواند از تمام خدمات شهروندی این کشور بهرمند شوند.

پس از ازدواج با یک فرد تبعه در کشور مالزی و ثبت آن، همچنین با دارا بودن شرایط لازم، پس از 10 سال زندگی مشترک در مالزی شخص می تواند برای تابعیت این کشور اقدام نماید و با توجه به این که مالزی تابعیت مضاعف را نمی پذیرد با سلب تابعیت قبلی، فرد می تواند برای تابعیت این کشور درخواست نماید.

مهاجرت به مالزی از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی از راه های نامناسب اخذ اقامت مالزی است. پناهندگان اشخاصی هستند که به دلایل مختلفی مانند مسائل مذهبی، سیاسی، عقیدتی، جنگ، نژاد، عضویت در گروه های خاص و مواردی از این قبیل که باعث می شود امنیت جانی در کشور که زندگی می کنند ندارند.

ممکن است به این دلایل فرد پناهنده در کشور خود مورد تعقیب باشد یا تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار گیرد و خطرات دیگری که فرد را از کشورش دور می کند.
به همین دلیل است که این افراد به کشورهایی که عضو کنوانسیون ژنو هستند پناه می برند. با توجه به قوانین کنوانسیون ژنو، کشور مورد نظر باید حداقل امکانات مورد نیاز زندگی را برای افراد پناهجو فراهم آورد تا در امان باشند.

از آنجا که در کشور مالزی هیچ مقررات قانونی برای برخورد با وضعیت پناهجویان و پناهند گان وجود ندارد، از طریق سازمان ملل متحد «UN» تمامی امور مربوط به حفاظت از پناهندگان انجام می گردد و کشور مالزی هیچ گونه خدمات و حمایتی در خصوص پناهندگان ندارد چه بسا که با افرادی که به صورت غیر قانونی در این کشور اقامت دارند برخورد خشونت آمیز نیز دارد.

لذا این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود و موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان هیچ گونه خدماتی در زمینه پناهندگی ندارد و این مطلب صرفا جهت افزایش آگاهی شما و اطلاع رسانی در خصوص خطرات و نکات مهم پناهندگی به عرض شما می رسد و پیشنهاد می شود تا با توجه به شرایط خود روشی مناسب و البته قانونی را انتخاب کنید.

مهاجرت به مالزی از طریق پناهندگی

مهاجرت به مالزی و هزینه های زندگی در آن

یکی از مسائل مهمی که افراد قبل از اقدام به مهاجرت به مالزی باید به آن توجه کنند هزینه های زندگی در این کشور است. در کشور مالزی متوسط حقوق ماهیانه یک فرد به طور خالص و پس از کسر مالیات، 3,437.36 RM رینگیت مالزی است و هزینه های ماهیانه یک فرد در حدود 1,926.49RM رینگیت مالزی، بدون هزینه اجاره تخمین زده شده است.
در جدول زیر می توانید لیست ریز قیمت های مواد غذایی، کالا، املاک و برخی خدمات در مالزی را مشاهده کنید:

عنوانهزینه (رینگیت مالزی)
غذا برای ۲ نفر در رستوران متوسط60.00 RM       
شیر (۱ لیتر)        25.46 RM       
یک قرص نان تازه (۵۰۰ گرم)       3.00 RM         
برنج (سفید) (۱ کیلوگرم)   1.77 RM
تخم مرغ ( عدد۱۲)           5.75 RM
مرغ (۱ کیلوگرم) 6.79 RM         
گوشت گاو (۱ کیلوگرم)13.52 RM
سیب (۱ کیلوگرم) 4.04 RM
موز (۱ کیلوگرم) 2.28 RM         
پرتقال (۱ کیلوگرم)4.28 RM         
گوجه فرنگی (۱ کیلوگرم)2.06 RM
سیب زمینی (۱ کیلوگرم)1.45 RM
پیاز (۱ کیلو گرم)1.82 RM         
آب (بطری ۱٫۵ لیتری)2.27 RM
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)3.00 RM
تاکسی ۱ کیلومتر (تعرفه عادی)       3.22 RM         
بنزین (۱ لیتر)7.78 RM
شارژ ماهانه ی آپارتمان ۸۵ متر مربعی        190.79 RM     
اجاره آپارتمان (۱ اتاق خواب) در مرکز شهر 1,403.33 RM
اجاره آپارتمان (۱ اتاق خواب) خارج از مرکز887.25 RM
اجاره آپارتمان (۳ اتاق خواب) در مرکز شهر 2,595.49 RM
اجاره آپارتمان (۳ اتاق خواب) خارج از مرکز              1,662.69 RM
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر803.83 RM     
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز462.26 RM     

مهاجرت به مالزی و اخذ تابعیت

با توجه به روش هایی که پیش تر مورد بررسی قرار گرفت، متقاضیان مهاجرت به مالزی بر اساس شرایط فعلی خود، بسیار مهم است که کدام روش را انتخاب می کنند تا بتوانند از طریق آن تابعیت و یا اقامت دائم مالزی را دریافت کنند.

پاسپورت مالزی به سختی قابل دریافت است اما به لحاظ اعتبار کسی که پاسپورت این کشور را دارد می تواند به 163 کشور در دنیا بدون نیاز به ویزا سفر کند. این پاسپورت دارای رتبه 48 در سطح دنیا است. اما برای دریافت پاسپورت کشور مالزی، هر فردی که بالای 21 سال سن داشته و شرایط لازم جهت اخذ تابعیت را دارا باشد می تواند برای این اقامت دائم اقدام نماید.

متقاضیان باید بتوانند در زمان اقامت خود، به دولت این کشور ثابت کنند که زندگی در کشور مالزی برایشان ارزش بیشتری نسبت ‌به کشور خودشان دارد و شرایط پیشرفت در مالزی برایشان بهتر است و همچنین برای پیشرفت کشور مالزی هم مفید واقع شده اند. همچنین افراد باید بتوانند در آزمون زبان مالایی امتیاز خوبی دریافت نمایند. از شروط اصلی دیگر آن این است که فرد متقاضی مدت 10 سال از 12 سال را در این کشور زندگی کرده باشد

مهاجرت به مالزی و اخذ تابعیت

سخن پایانی

مهاجرت به مالزی و روش های مختلف اقامت در مالزی در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد مهاجرت به مالزی را دارید، می توانید از طرق مختلف برای اخذ اقامت اقدام کنید. اقامت در مالزی از طریق ازدواج، تمکن مالی، تولد ممکن می باشد. اخذ اقامت این کشور از طریق پناهندگی به هیچ وجه توصیه نمی شود.
اما روش های دیگر به خصوص مهاجرت از طریق تحصیل و کار شرایط مناسبی داشته و در صورت دارا بودن شرایط پروسه مراحل آن آسان تر می باشد.

سوالات متداول

انواع روش های مهاجرت به مالزی چیست؟

مهاجرت از طریق تحصیل، کار، پناهندگی، تولد، ازدواج و…

در کشور مالزی متوسط حقوق ماهیانه یک فرد چقدر است؟

در کشور مالزی متوسط حقوق ماهیانه یک فرد به طور خالص و پس از کسر مالیات، 3,437.36 RM رینگیت مالزی است

شرایط اخذ پاسپورت کشور مالزی چیست؟

پاسپورت مالزی به سختی قابل دریافت است اما به لحاظ اعتبار کسی که پاسپورت این کشور را دارد می تواند به 163 کشور در دنیا بدون نیاز به ویزا سفر کند. این پاسپورت دارای رتبه 48 در سطح دنیا است.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی مالزی چیست؟

چنانچه افراد صلاحیت لازم برای دریافت پذیرش های تحصیلی را داشته باشند می توانند برای دریافت ویزا نیز اقدام نمایند. تحصیل در مالزی در تمامی مقاطع امکان پذیر است و ارائه مدرک زبان الزامی است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری مالزی تحصیل در رشته پرستاری مالزی

تحصیل در رشته پرستاری مالزی آموزش های لازم را در خصوص انجام امور مربوط به بهبودی فرد بیمار ...

تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی

ویزای تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی برای افرادی که در کنکور پزشکی ایران موفق نبودند بسیار ...

بورسیه تحصیلی مالزی بورسیه تحصیلی مالزی

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند که تحصیلات خود را در دانشگاه های با کیفیت کشور های خارجی اد...

نظرات کاربران
Call Now Button