مهاجرت به لهستان و روش های اقامت در لهستان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به لهستان از طریق روش های مختلفی مانند تحصیل، کار و سرمایه گذاری مورد بررسی قرار می گیرد.
اگر قصد مهاجرت به لهستان را دارید، احتمالا سوالاتی از این قبیل برای شما ایجاد می شود. شرایط مهاجرت به لهستان چیست؟ شرایط اخذ اقامت و تابعیت لهستان به چه صورت است؟ آیا با اقامت در لهستان می توان پاسپورت لهستان را دریافت کرد؟

مهاجرت به لهستان

بررسی شرایط مهاجرت به لهستان

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
تخفیف سال آتیه آفرینان ایرانیان

مهاجرت به لهستان

پایتخت لهستان شهر زیبای ورشو است. از عمده ترین دلایل مهاجرت به لهستان شهر های پر جنب و جوش، اقتصادی رو به رشد و فرصت های شغلی و تجاری متنوع هستند.

زبان رسمی این کشور لهستانی و واحد پول لهستان زلوتی است که ارزش هر زلوتی معادل 0.22 یورو می باشد. بزرگترین جزء اقتصاد این کشور بخش خدمات و پس از آن صنعت و کشاورزی است.
به‌ طور کلی بخش نسبتاً زیادی از بازار اقتصادی خدماتی کشور را صنعت گردشگری به خود اختصاص داده است. هزینه های پایین زندگی و امکانات بالا در لهستان از نکات دیگری است که افراد زیادی را برای مهاجرت به لهستان وسوسه می کند.

روش های مهاجرت به لهستان

سالیانه درصد قابل توجهی از افراد از طرق متفاوت تمایل به مهاجرت به لهستان را دارند و کشور لهستان نیز یک میزبان خوب برای مهاجران به شمار می آید و به خصوص از نیروهای جوان استقبال می کند.
متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود از یکی از روش های زیر اقدام به درخواست اقامت لهستان برای خود کنند. انواع روش های اقامت در لهستان به شرح زیر است:

مهاجرت به لهستان از طریق تحصیل

یکی از روش ها برای تحصیل در لهستان است. وجود دانشگاه های معتبر بسیاری در لهستان و امکانات بالا باعث شده است متقاضیان مهاجرت به لهستان برای تحصیل نیز افزایش پیدا کنند.

همچنین دانشگاه های لهستان از جایگاه بالایی به ویژه در سطح جهانی برخوردار است که از مهم ترین دلایل متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی به لهستان است. متقاضیانی که بتوانند پذیرش تحصیلی دریافت کنند، با مراجعه به سفارت این کشور اقدام به دریافت ویزای دانشجویی می کنند.
دانشجویان با توجه به دانشگاهی که انتخاب می کنند، مدارک تایید سطح زبان متفاوت می شود. تدریس در دانشگاه های لهستان هم به زبان انگلیسی و هم به زبان لهستانی انجام می شود.

از مزیت های مهاجرت تحصیلی به لهستان پایین بودن هزینه های تحصیل در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی است. امکان کار حین تحصیل، شانس بالایی را برای پیدا کردن کار به متقاضیان می دهد که می تواند بخشی از هزینه های زندگی را نیز پوشش دهد.
فارغ التحصیلان دانشگاه های لهستان معمولا مدت زمان مشخصی فرصت جستجوی کار دارند، در این مدت اقامت دانشجویان به صورت قانونی تمدید می گردد.

افرادی که موفق شوند بعد از فارغ التحصیلی کار متناسب با رشته خود پیدا کنند و مشغول شوند می توانند در ابتدا ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل و اقامت موقت دریافت کنند. پس از گذشت چند سال کار و اشتغال در کشور لهستان، از این طریق می توانند اقامت دائم لهستان را کسب نمایند.

مهاجرت به لهستان از طریق تحصیل

مهاجرت به لهستان از طریق کار

مهاجرت به لهستان از طریق کار یکی از روش های دریافت اقامت است. در این روش داشتن پیشنهاد کاری برای افرادی که مهارت و تخصص علمی دارند، از یک کارفرمای لهستانی الزامی است.

چنانچه متقاضی بتواند از سازمان یا شرکتی دعوتنامه دریافت کند، کارفرما باید با انتشار آگهی از نیروی کار داخلی لهستانی و حتی کشور های حوزه شنگن نیز اطمینان حاصل کند. در صورتی که فردی پیدا نشود که این شغل را بتواند انجام دهد، از نیروی کار خارجی استفاده می شود.

در این روش متقاضیان می توانند از سایت ها و موسسات کاریابی در کشور لهستان کمک بگیرند تا مشاغل مورد نیاز این کشور را پیدا کنند تا برای مصاحبه آماده شوند و با رزومه قوی بتوانند یک موقعیت مناسب برای خود پیدا کنند.

در این روش وکلای مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان به خوبی می توانند به افراد کمک کنند تا شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.
پس از دریافت دعوتنامه کاری، افراد می توانند جهت انجام کار با ویزای کاری لهستان به این کشور مهاجرت کنند و در صورتی که به مدت 5 سال در کشور لهستان به طور مستمر مشغول به کار باشند و همچنین قرارداد کاری خود را تمدید نمایند می توانند برای تابعیت لهستان درخواست دهند.

مهاجرت به لهستان از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت لهستان از طریق سرمایه گذاری به روش های متعددی امکان پذیر است. با توجه به سیاست های کشور لهستان در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی و حمایت دولت لهستان از طرح های سرمایه گذاری، توجه سرمایه گذاران بسیاری را به خود جلب کرده است.

با توجه به اقتصاد توسعه یافته، وجود فرصت های سرمایه گذاری بسیار، امنیت خوب اقتصادی متقاضیان بسیاری به دنبال اخذ ویزای سرمایه گذاری لهستان هستند. محدودیت سنی در زمینه سرمایه گذاری در این کشور وجود ندارد و امکان رفت و آمد و زندگی در کشور های عضو اتحادیه ی شینگن امکان پذیر است.

سود بالای ناشی از سرمایه گذاری در لهستان در حدود 3 برابر کشورهای دیگر اروپایی بیشتر است زیرا فرد سرمایه گذار معاف از مالیات می شود.
مزایای بسیاری از این دست، مهاجرت به لهستان را برای سرمایه گذاران خارجی، وسوسه انگیز می کند. روش های متعددی برای مهاجرت به لهستان از طریق سرمایه گذاری وجود دارد که شامل ثبت شرکت، کارآفرینی و خرید ملک می شود.

مهاجرت به لهستان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به لهستان از طریق ثبت شرکت

از دیگر راه های سرمایه گذاری در لهستان، ثبت شرکت است که می تواند با داشتن شرایط مورد نظر کشور لهستان منجر به اخذ اقامت و تابعیت لهستان شود. حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در لهستان مبلغی در حدود حداقل 30 هزار یورو است.

متقاضیان با ثبت شرکت باید یک کسب و کار مفید راه بیاندازند و برای کشور لهستان سود آور باشد. پس از انجام پروسه ثبت شرکت، فعالیت مستمر و پرداخت مالیات به دولت لهستان طی سال هایی که شرکت در این کشور دایر می باشد، شخص می تواند برای خود و خوانواده اش درخواست اقامت دهد. در ابتدا به مدت یک سال اقامت موقت و بعد از 4 سال فعالیت اقامت دائم به فرد سرمایه گذار اعطا می شود.

مهاجرت به لهستان از طریق خرید ملک

کشور لهستان به متقاضیان اقامت لهستان، در مقابل خرید خانه و ملک، مجوز اقامت موقت اعطا می کند. علاوه بر اقامت، متقاضیان از سود حاصل از آن نیز بهره مند می شوند. سرمایه اولیه مورد نیاز برای خرید ملک در لهستان حداقل 200000€ یورو خواهد بود.

ملک خریداری شده می تواند یک ملک مسکونی یا تجاری باشد که شرایط آنها با هم تفاوت دارد. دریافت اقامت دائم لهستان از طریق خرید ملک دارای پیچیدگی ها و سختی های مخصوص به خود است و روند اخذ اقامت نسبت به سایر روش های سرمایه گذاری را دشوارتر می کند.

در سال های اخیر بازار ملک به دلیل قیمت مناسب و تجهیزات ساخت و ساز مدرن، رونق فراوانی داشته است که ریسک سرمایه گذاری را پایین می آورد در عین حال سود مناسبی را به سرمایه گذار تقدیم می کند.

مهاجرت به لهستان از طریق کارآفرینی

از دیگر روش های محبوب در بین متقاضیان سرمایه گذاری، مهاجرت به لهستان از طریق کارآفرینی است. در این روش داشتن طرح تجاری یا یک بیزنس پلان قوی، از الزامات اولیه کارآفرینی در لهستان است.

دولت لهستان مشوق خوبی برای کارآفرینان خارجی است و جهت جذب سرمایه های آنان همواره تلاش نموده است. با افزایش اشتغال و کارآفرینی، اقتصاد کشور نیز دچار تحولات مثبت و رو به رشدی می شود.

در صورتی که دولت لهستان با طرح تجاری سرمایه گذار موافقت کند، به فرد و خانواده اش اقامت این کشور اعطا می شود. اگر کارآفرینی پس از گذشت 5 سال استوار و ادامه دار بود، می تواند منجر به اخذ اقامت دائم کشور لهستان شود.

مهاجرت به لهستان از طریق کارآفرینی

مهاجرت به لهستان از طریق تولد

کشور لهستان همچون سایر کشورهای اتحادیه اروپا، قوانین خاصی نسبت به اقامت از طریق تولد دارد و از اصل خون پیروی می کند، این بدین معنا است که تولد در خاک لهستان برای افرادی که لهستانی نیستند، منجر به اخذ اقامت و تابعیت نمی شود. تنها در صورتی منجر به تابعیت می شود که یکی از والدین یا هر دو والد، شهروند لهستان باشند.

اما در صورتی که والدین اقامت کشور لهستان را قبل از تولد فرزند دریافت کرده باشند، یا از طریق ازدواج، اقامت موقت لهستان را دریافت کرده باشند، وقتی فرزندشان متولد شود می توانند اقامت لهستان را به سادگی برای او نیز دریافت کنند.

اما در صورتی که والدین اقامت موقت این کشور را داشته باشند، وقتی که فرزندشان در این مدت موقت اقامتشان متولد شود، به فرزند آن ها نیز اقامت موقت لهستان اعطا می شود.

کشور لهستان تنها در یک صورت از اصل خاک پیروی می کند که فرزندی که در خاک لهستان به دنیا آمده است اگر دارای پدر و مادر نامعلوم و یا این که پدر و مادر او معلوم هستند اما کشورشان تابعیت خود را به او نمی دهد، در این صورت کودک به موجب قانون لهستان تابعیت لهستانی دریافت می کند.

مهاجرت به لهستان از طریق ازدواج

مهاجرت به لهستان از طریق ازدواج یکی از سریع ترین راه هایی است که منجر به تابعیت و اقامت دائم کشور لهستان می شود. با توجه به قوانین لهستان، برای ازدواج با یک فرد لهستانی یا شخصی که پاسپورت این کشور را داشته باشد که بالای 18 سال باشند.

لازم به ذکر است در این روش زوجین باید ثابت کنند که ازدواجشان حقیقی است و باهم زندگی مشترک داشته اند. این ازدواج حتما باید در این کشور به ثبت برسد و مورد تائید دولت لهستان باشد. شخص متقاضی ویزای ازدواج در لهستان باید تعهد دهد که تا دو سال می تواند هزینه های همسر خود را پوشش دهد.

در صورتی که به دولت ثابت شود ازدواج طرفین حقیقی است، در ابتدا بعد از 3 ماه برای همسر فرد متقاضی اقامت دائم صادر می شود و در صورت تداوم ازدواج به مدت حداقل 3 سال، می توانند تابعیت کشور لهستان را دریافت نمایند. با اخذ تابعیت کشور لهستان، متقاضی می تواند از تمام خدمات شهروندی این کشور بهره مند شوند.

مهاجرت به لهستان از طریق ازدواج

مهاجرت به لهستان از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی از راه های نامناسب اخذ اقامت لهستان است. پناهندگان اشخاصی هستند که به دلایل مختلفی مانند مسائل مذهبی، سیاسی، عقیدتی، جنگ، نژاد، عضویت در گروه های خاص و مواردی از این قبیل که باعث می شود امنیت جانی در کشور که زندگی می کنند ندارند.

ممکن است به این دلایل فرد پناهنده در کشور خود مورد تعقیب باشد یا تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار گیرد و خطرات دیگری که فرد را از کشورش دور می کند. به همین دلیل است که این افراد به کشورهایی که عضو کنوانسیون ژنو هستند پناه می برند. با توجه به قوانین کنوانسیون ژنو، کشور مورد نظر باید حداقل امکانات مورد نیاز زندگی را برای افراد پناهجو فراهم آورد تا در امان باشند.

بعد از ورود به خاک لهستان، فرد پناهجو ابتدا درخواست پناهندگی خود را به پلیس مرزبانی لهستان ارائه می دهد. سپس پرونده پناهندگی افراد به اداره مهاجرت منتقل می شود تا مدارک و هویت فرد مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد، پس از انگشت نگاری از فرد مصاحبه ای برای پناهجو ترتیب می دهند تا دلایل پناهندگی فرد را بررسی کنند و اگر افسر اداره مهاجرت به خوبی توجیه نشود، فرد پناه جو باید این کشور را ترک نماید.

به همین دلیل این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان هیچ گونه خدماتی در زمینه پناهندگی ندارد و این مطلب صرفاً جهت افزایش آگاهی شما و اطلاع رسانی در خصوص خطرات و نکات مهم پناهندگی به عرض شما می رسد و پیشنهاد می شود تا با توجه به شرایط خود روشی مناسب و البته قانونی را انتخاب کنید.

مهاجرت به لهستان و هزینه های زندگی در آن

یکی از مسائل مهمی که افراد قبل از اقدام به مهاجرت به لهستان باید به آن توجه کنند هزینه های زندگی در این کشور است. در کشور لهستان متوسط حقوق ماهیانه یک فرد به طور خالص و پس از کسر مالیات، 800 یورو است و هزینه های ماهیانه یک فرد در حدود 500 یورو، بدون هزینه اجاره تخمین زده شده است.

هزینه زندگی در لهستان به طور متوسط 40.84٪ کمتر از آلمان است و اجاره مسکن به طور متوسط 38.04 درصد کمتر از آلمان است. در جدول زیر می توانید لیست ریز قیمت های مواد غذایی، کالا، املاک و برخی خدمات در لهستان را مشاهده کنید:

عنوانهزینه (زلوتی لهستان)
غذا برای 2 نفر در رستوران متوسط120.00 zł         
شیر (1 لیتر)          2.64 zł             
یک قرص نان تازه (500 گرم)             3.17 zł 
برنج (سفید) (1 کیلوگرم)      3.82 zł
تخم مرغ (عدد 12)              7.97 zł
مرغ (1 کیلوگرم)     16.72 zł
گوشت گاو (1 کیلوگرم)34.22 zł
سیب (1 کیلوگرم) 3.64 zł 
موز (1 کیلوگرم)   4.72 zł 
پرتقال (1 کیلوگرم)5.22 zł
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)6.60 zł
سیب زمینی (1 کیلوگرم)2.60 zł             
پیاز (1 کیلو گرم)  2.90 zł 
آب (بطری 1/5 لیتری)1.95 zł 
بلیط 1 طرفه (حمل و نقل محلی)3.40 zł 
تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی)         2.50 zł
بنزین (1 لیتر)4.91 zł 
شارژ ماهانه ی آپارتمان 85 متر مربعی 683.61 zł          
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) در مرکز شهر       2,125.64 zł       
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز       1,664.50 zł       
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر       3,777.49 zł      
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز         2,924.89 zł      
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر10,988.65 zł     
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز7,379.59 zł      

مهاجرت به لهستان و اخذ تابعیت

با توجه به روش هایی که پیش تر مورد بررسی قرار گرفت، متقاضیان مهاجرت به لهستان بر اساس شرایط فعلی خود، بسیار مهم است که کدام روش را انتخاب می کنند تا بتوانند از طریق آن تابعیت و یا اقامت دائم کشور لهستان را دریافت کنند.

با یک بررسی اجمالی می توان دریافت که افرادی که شرایط لازم در هر یک از این روش ها را دارا باشند به طرق مختلف می توانند به تابعیت کشور لهستان دست پیدا کنند.

به طور کلی متقاضیان حداقل 3 سال از 5 سال، در کشور لهستان زندگی پیوسته داشته باشند و با ارائه مدارکی که اثبات کند فرد در این مدت به زندگی و کار مشغول بوده است و منبع درآمد و محلی برای گذران زندگی داشته است، می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. سپس با زندگی به مدت 5 سال موفق به اخذ پاسپورت این کشور می شوند.

مهاجرت به لهستان و اخذ تابعیت

سخن پایانی

مهاجرت به لهستان و روش های مختلف اقامت در لهستان در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد مهاجرت به لهستان را دارید، می توانید از طرق مختلف برای اخذ اقامت اقدام کنید.

اقامت در لهستان از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و ثبت شرکت ممکن می باشد. اخذ اقامت این کشور از طریق پناهندگی به هیچ وجه توصیه نمی شود. اما روش های دیگر به خصوص مهاجرت از طریق تحصیل و کار شرایط مناسبی داشته و در صورت دارا بودن شرایط پروسه مراحل آن آسان تر می باشد.

سوالات متداول

انواع روش های مهاجرت به لهستان چیست؟

مهاجرت به لهستان از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، ازدواج، پناهندگی و…

شرایط اخذ اقامت دائم در کشور لهستان چیست؟

به طور کلی متقاضیان حداقل 3 سال از 5 سال، در کشور لهستان زندگی پیوسته داشته باشند و با ارائه مدارکی که اثبات کند فرد در این مدت به زندگی و کار مشغول بوده است.

سرمایه اولیه برای خرید ملک در لهستان چقدر است؟

سرمایه اولیه مورد نیاز برای خرید ملک در لهستان حداقل 200000€ یورو خواهد بود.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در لهستان چقدر است؟

حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در لهستان مبلغی در حدود حداقل 30 هزار یورو است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در لهستان تحصیل پزشکی در لهستان

تحصیل پزشکی در لهستان و شرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی لهستان در این مطلب مورد بررسی قرار...

انواع کالج های کشور لهستان انواع کالج های کشور لهستان

توسعه و پیشرفت کشور لهستان در زمینه آموزشی باعث شده تا هر ساله افراد بسیاری متقاضی تحصیل د...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان

تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان و شاغل شدن در این زمینه دارای شرایط خاصی برای متقاضیان بین ...

نظرات کاربران
Call Now Button