کشور لتونی، کشوری کوچک و صلح آمیز با طبیعت منحصر به فرد می باشد که بین دو کشور لیتوانی و استونی و در مجاورت دریای بالتیک قرار گرفته است. لتونی نه تنها برای نظام آموزش و پرورش بلکه به دلیل شیوه زندگی و هزینه های زندگی مقرون به صرفه آن جذاب است.
مهاجرت به لتونی، یک انتخاب هوشمندانه به منظور زندگی، کار و تحصیل در اروپا می باشد و لازم به ذکر است که گزینه های متعددی برای مهاجرت به لتونی به صورت قانونی به منظور اخذ اقامت این کشور وجود دارد.

همچنین این مقاله توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است، هرگونه سوال درباره مهاجرت به لتونی و سایر کشورهای دیگر داشتید با موسسه آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

مهاجرت به لتونی

بررسی شرایط مهاجرت به لتونی

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مزایای مهاجرت به لتونی

از جمله مزایای مهاجرت به لتونی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در حالی که این کشور کوچک می باشد اما طبیعت لتونی بسیار زیبا و منحصر به فرد است.
  • کشور لتونی یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی می باشد.
  • هزینه مسکن و غذا در کشور لتونی بسیار مقرون به صرفه می باشد.
  • زبان رسمی این کشور لاتویایی است ولی مردم در اکثر مکان های تجاری و گردشگری به زبان انگلیسی صحبت می کنند.
  • هنر و فرهنگ کشور لتونی بسیار غنی می باشد و تحت تاثیر جامعه بزرگ و تاریخی جیپسی ها (gypsy) است.

روش های مهاجرت به لتونی

مهاجرت به لتونی از طریق تحصیل:

دانشجویان غیر عضو شهروندی اتحادیه اروپا برای مهاجرت به لتونی از طریق تحصیل نیاز به درخواست برای مجوز ورود کوتاه ‌مدت یا اجازه اقامت دانشجو بسته به طول دوره فوق ‌لیسانس دارند. اجازه ورود کوتاه ‌مدت به فرد این امکان را می‌دهد که 3 ماه در لتونی بماند و پس از آن باید اجازه اقامت دانشجو را دریافت کند.

مهاجرت به لتونی از طریق تحصیل

مهاجرت به لتونی از طریق کار و تخصص:

در صورتی که فردی متقاضی کار از طریق تخصص خود در لتونی باشد بایستی ابتدا دعوتنامه فرد کارفرما که مورد تایید قانون بیمه تامین اجتماعی این کشور است را داشته باشد و بایستی با فرد متقاضی قرارداد کاری بسته شود و به امضا برسد. فرد متقاضی خارجی باید برای کار کردن در کشور لتونی ویزا و مجوز کار دریافت کند.

این ویزا به متقاضیان ماهر اجازه اقامت بیش از 90 روز تا 6 ماه در لتونی را می دهد. در صورت ادامه فعالیت و داشتن شرایط مورد نیاز فرد می تواند ویزا خود را تمدید نماید و در صورتی که فرد متقاضی قصد فعالیت با بیش از یک کارفرما یا در چندین موقعیت را دارد باید به صورت جداگانه مجوز کار دریافت کند.

مهاجرت به لتونی از طریق سرمایه گذاری:

در حال حاضر در لتونی برنامه ای برای اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری وجود ندارد ولی یک برنامه شبیه به آن مانند برنامه ویزای طلایی موجود است. کشور لتونی برنامه ویزای طلایی را در سال 2010 میلادی به سرمایه گذاران غیر اروپایی معرفی کرده است و با سرمایه گذاری به مبلغ حداقل 250 هزار یورو می توان اقامت موقت 5 ساله کشور لتونی را کسب کرد.

سرمایه گذاران پس از اتمام این دوره 5 ساله می توانند برای اقامت دائم و پس از آن برای شهروندی لتونی درخواست دهند. با ویزای طلایی، اعضای خانوداه سرمایه گذاران می توانند اقامت لتونی را بدون پرداخت هزینه اضافی کسب کنند.

مهاجرت به لتونی از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به لتونی از طریق ازدواج:

یکی از راه های مهاجرت به لتونی ازدواج با یک شهروند لتونی می باشد. پس از ازدواج با در دست داشتن سند ازدواج و شناسنامه هردو طرف می توان برای مهاجرت به کشور لتونی ویزای ازدواج گرفت و با این نوع ازدواج می توان پس از چند سال زندگی در کشور، تقاضای تابعیت کرد ولی شرایط خاصی دارد.

هنگامی که فردی با شهروند جمهوری لتونی ازدواج می کند باید گواهی ضمانت حمایت مالی از همسر خود طی مدت زمان اقامت خود در لتونی و پاسپورت هر دو نفر را آماده کرده و به سفارت لتونی در کشور خود تحویل دهد.
مدت زمان اعتبار ویزای ازدواج کشور لتونی 6 ماه است و پس از اتمام این تاریخ باید برای 5 سال تقاضای اقامت کرد. شرط ویزای ازدواج و مهاجرت به کشور لتونی، یادگیری زبان کشور و انجام کار پاره وقت یا تمام وقت می باشد(درآمد ثابت داشته و برای اقتصاد کشور سودمند باشد).

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button