مهاجرت به قبرس و شرایط عمومی قبرس و هزینه زندگی در قبرس را در این مقاله مورد بررسی و تحلیل قرار می دهیم. در طول سال مهاجران بسیاری مهاجرت به قبرس می کنند که بهتر است قبل از اقدام مهاجرت به قبرس و اخذ اقامت در قبرس از شرایط این کشور مطلع باشید. همچنین ما در این مقاله به سوالاتی مانند انواع روش ها برای مهاجرت به قبرس چگونه است؟ هزینه اقامت در قبرس به چه صورت است؟ شرایط عمومی کشور قبرس چگونه است؟ می پردازیم.

بررسی شرایط مهاجرت به قبرس

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مهاجرت به قبرس

 برای مهاجرت به قبرس و اقامت در قبرس قبل از هرچیزی باید قبرس را بشناسید تا با شناختی که از آن دارید به راحتی اقدام به مهاجرت به قبرس کنید. قبرس کشوری جزیره ای است که بسیار زیبا است و در شرق دریای مدیترانه قرار دارد.

بخشی از شمال قبرس را قبرس شمالی تشکیل داده است که اکثر مردم این بخش ترک هستند و مسلمان هستند و بخش جنوبی قبرس اکثراً اروپایی هستند و در واقع از یونانیان تشکیل شده است و این بخش اکثراً دارای دین مسیحیت هستند.

از زبان های رسمی قبرس می توان 2 زبان را نام برد یکی ترکی و دیگری یونانی است. پایتخت کشور قبرس نیکوزیا است که بزرگترین شهر قبرس می باشد. مساحت کل قبرس 9.251 کیلومتر مربع است. جمعیت قبرس 1.141.166 نفر است. واحد پول قبرس یورو است. جزیره قبرس سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است.

57 درصد از مردم قبرس یونانی هستند و 43 درصد ترک هستند. قبرس یکی از نقاط گردشگر پذیر مدیترانه است. قبرس عضو اتحادیه اروپا می باشد.
البته لازم به ذکر است که بخش شمالی قبرس جدا مانده است و فقط بخش جنوبی قبرس عضو اتحادیه است. آب و هوای قبرس به این صورت است که تابستان های گرم و خشک دارد و زمستان ها هوای معتدلی دارد.

 مهاجرت به قبرس

روش های مهاجرت به قبرس

مهاجرت به قبرس و اقامت در قبرس از روش های مختلفی انجام می شود که در این بخش به طور کامل به بررسی این روش ها می پردازیم. انواع روش های اقامت در قبرس شامل موارد زیر است:

1. مهاجرت به قبرس از طریق تولد

یکی از روش های مهاجرت به قبرس، اقامت در قبرس از طریق تولد فرزند است. طبق قوانین قبرس افرادی که از سال 1960 در قبرس متولد شده اند اگر پدر و مادر این افراد تابعیت قبرس را داشته باشند فرزند هم تابعیت را اخذ می نماید. طبق قوانین کشور قبرس اگر کودکی از پدری قبرسی در هر کجای دنیا، به دنیا آمده باشد آن کودک تبعه قبرس به حساب می آید.

از قوانین دیگر این موضوع است که اگر مادر کودکی تابعیت قبرس را داشته باشد و پدر این کودک تابعیت قبرس را نداشته باشد، به منظور این که آن کودک بی تابعیت نشود به آن کودک تابعیت قبرس را می دهند.

یکی از مهم ترین نکات در ارتباط با اقامت در قبرس از طریق تولد این موضوع است که اشخاصی که می خواهند مهاجرت به قبرس داشته باشند و اقامت در قبرس از طریق تولد را بدست آورند باید بدانند که اگر می خواهند که فرزند خود را در قبرس به دنیا آورند و تابعیت قبرس را برای فرزند خود دریافت کنند این عمل انجام نخواهد شد و فقط  به کودکانی که پدر یا مادر آن ها تابع قبرس است تابعیت داده می شود. در واقع قبرس تحت تابعیت نظام خون می باشد.

2. مهاجرت به قبرس از طریق ازدواج

 یکی دیگر از روش های مهاجرت به قبرس، روش اقامت در قبرس از طریق ازدواج است. نکته مهم در ارتباط با اقامت در قبرس از طریق ازدواج این موضوع است که ازدواج  باعث اخذ اقامت قبرس نمی شود مگر آن که ازدواج به تأیید دولت قبرس برسد.

شرایطی که برای مهاجرت به قبرس از طریق ازدواج وجود دارد این است که باید از نظر مالی درآمد آنها طبق قوانین قبرس باشد و باید بتوانند خانه ای را تهیه کنند. یکی از آسان ترین روش های مهاجرت به قبرس روش ازدواج است. ازدواج بین 15 تا 3 ماه از تاریخ اعلام شدن زوجین انجام می شود.

3. مهاجرت به قبرس از طریق پناهندگی

یکی دیگر از روش های اقامت در قبرس از طریق پناهندگی است. دولت قبرس، با اقامت در قبرس از طریق پناهندگی مخالف است و شرایط سختی را برای این افراد قرار داده است.

برای پناهندگی در قبرس باید متقاضیان درخواست خود را به اداره مهاجرت و اداره پلیس قبرس بدهند و بعد درخواست آن ها مورد بررسی قرار میگیرد و بین 6 ماه تا 1 سال این بررسی طول می کشد.

در قبرس 18 تا 22 ماه پناهجویان بازداشت هستند و تکلیف آنها توسط دادگاه مشخص شود. اگر با درخواست پناهجویان موافقت شود مکانی را به آن ها برای زندگی می دهند و همچنین مبلغی را ماهیانه به پناهجویان پرداخت می کنند.

4. مهاجرت به قبرس از طریق کار

اقامت در قبرس از طریق کار به این صورت است که باید یک کارفرما  که تبعه قبرس باشد به شما شغلی را پیشنهاد دهد که شما با ویزای کار بتوانید وارد قبرس شوید.

شرایط اقامت در قبرس از طریق کار به این صورت است که باید اول آن شغل توسط وزارت خانه امور مهاجرین بررسی شود  تا بدانند که این شغل در قبرس خواهان ندارد. برای اخذ ویزای کار متقاضی باید پیشنهاد کار آن توسط وزارت کار تأیید شود و مهر شود و با باقی مدارک شخص به سفارت قبرس ارائه داده شود.

کارمندان در قبرس بین 38 تا 40 ساعت کار می کنند. نرخ بیکاری در قبرس 6.80 است که مناسب است. برای ثبت در خواست ویزای کار باید 20 پوند و برای ضمانت بانکی 200 تا 500 پوند باید پرداخت شود.

مهاجرت به قبرس از طریق کار


حداقل دستمزد برای کارگر ساده در قبرس 870 دلار در ماه است. حداقل دستمزد برای یک کارمند حداقل 2000 یورو در ماه است. مدارکی که برای اقامت در قبرس از طریق کار لازم است شامل موارد زیر است:

1. گواهی عدم سوء پیشینه

2. اجازه اقامت 1 ساله

3. رسید پرداخت هزینه به اداره کار قبرس

4. گواهی تمکن مالی

5. بیمه نامه

6. ویزای موقت قبرس اخذ شده از سفارت قبرس

7. قرارداد کاری برای 1 سال

5. مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

 اشخاص بسیاری برای مهاجرت به قبرس و تحصیل در قبرس اقدام می کنند. برای مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل باید برای ویزای تحصیلی درخواست دهید. مدرک تحصیلی قبرس در سطح بین المللی می باشد. این ویزا برای دانشجویانی می باشد که اروپایی نباشند. در قبرس سیستم آموزشی به دو صورت است که یکی دولتی و دیگری خصوصی است.

افراد متقاضی برای مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل می توانند  در مقطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس و دکترا تحصیل کنند. افرادی که می خواهند در مقطع لیسانس در قبرس تحصیل کنند باید مدرک زبانی با نمره 5.5 و 6 آیلتس داشته باشند.

افرادی که در مقطع فوق لیسانس می خواهند در قبرس تحصیل کنند باید نمره آیلتس آن ها 6.5 باشد. البته لازم به ذکر است که اگر مدرک زبان نداشتند توسط دانشگاه تعیین سطح می شوند. همچنین زمان تحصیل در مقطع دکترا در قبرس 3 تا 5 سال طول می کشد. هزینه تحصیل در قبرس پایین است که این یک ویژگی مثبت مهاجرت به قبرس است و همچنین به دانشجو اجازه داده می شود که در هنگام تحصیل مشغول به کار هم شود. هزینه تحصیل در قبرس برای کارشناسی 3500 یورو در سال است.

هزینه تحصیل در قبرس برای کارشناسی ارشد 2 تا 2500 یورو در سال است. هزینه تحصیل برای رشته داروسازی حدود 7 هزار یورو در سال است. هزینه تحصیل در قبرس برای مدرک دکترا حدود 13500 یورو در سال است.
هزینه خوابگاه های خصوصی و نیمه خصوصی  بین 2500 تا 5500 دلار در سال است. مدارکی که برای مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل نیاز است موارد زیر است:

1. عدم سوء پیشینه

2. گواهی تمکن مالی

3. عکس (4 قطعه)

4. کپی پاسپورت

5. کپی مدارک تحصیلی که دارید را باید ارائه دهید

6. مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری به این صورت است که متقاضی می تواند با سرمایه گذاری با خرید ملک و یا ثبت شرکت در این کشور اقامت خود را اخذ نماید. چون قبرس دارای دو بخش است امکان دارد در یک بخش متقاضی به سرمایه بیشتری برای سرمایه گذاری احتیاج داشته باشد.

برای مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری باید یا ملکی را با مبلغی که طبق قوانین قبرس مشخص شده است خریداری کنید و یا از روش ثبت شرکت با سرمایه اولیه ای که لازم است، شرکتی را در قبرس به ثبت برسانید تا اقامت خود و خانواده خود را اخذ نمایید.

مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری خرید ملک، باید ملکی را به ارزش حداقل 300.000 یورو خریداری کنید. اقامت در قبرس از طریق سرمایه گذاری برای ثبت شرکت باید سرمایه اولیه ای به مبلغ 60.000 یورو داشته باشید.

مدارکی که باید برای مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری باید ارائه دهید موارد زیر است:

1. گواهی تمکن مالی

2. پرداخت 550 یورو

3. سپرده 2 الی 3 میلیون یورو

4. عکس (4 قطعه)

5. پاسپورت

مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری

7. مهاجرت به قبرس برای هنرمندان و افراد موفق

مهاجرت به قبرس برای هنرمندان به این صورت است که افرادی که در کشور خودشان هنرمند به حساب می آیند می توانند از یک ویزای خاص که برای آنها در نظر گرفته شده است استفاده کنند.

در صورتی این ویزا صادر می شود که آن شخص بتواند در قبال کارهای هنری که انجام می دهد و درآمد دارد مالیاتی را به دولت قبرس پرداخت کند. مهاجرت به قبرس برای هنرمندان وجود دارد اما امکان اخذ اقامت بلند مدت در قبرس وجود ندارد.

مهاجرت به قبرس و هزینه های زندگی در قبرس

برای مهاجرت به قبرس و اقامت در قبرس باید هزینه زندگی در این کشور را بررسی کنید و همچنین هزینه های لازم برای انواع روش های اقامت در قبرس را بدانید. هزینه هر شخصی به مکان و مدل زندگی آن شخص بستگی دارد. هزینه در بخش شمالی و جنوبی قبرس متفاوت است.

هزینه در بخش شمالی قبرس حدود 25 درصد از بخش جنوبی قبرس ارزان تر است. هزینه زندگی در قبرس حدود 300 تا 500 دلار در ماه است. هزینه های لازم برای مهاجرت به قبرس و زندگی در قبرس موارد زیر است:

هزینه ملک

  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر حدود 555.17 یورو
  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از شهر حدود 451.19 یورو
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر حدود 921.73 یورو
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از شهر حدود 728.54 یورو
  • قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر  حدود 1.905.83 یورو
  • قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در خارج از شهر حدود 1.418.97 یورو

هزینه خوراک

  • 1 وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت  از 8.00 تا 15.00 یورو
  • 1 وعده غذا برای دو نفر در رستوران متوسط از 33.67 تا 50.00 یورو
  • شیر 1 لیتری 1.80 یورو
  • 1 کیلوگرم برنج سفید حدود 2.50 یورو
  • 12 عدد تخم مرغ حدود 3.60 یورو
  • 1 بطری آب نیم لیتری حدود 0.72 یورو
  • 1 کیلوگرم گوشت گاو حدود 10.00 یورو
  • 1 کیلوگرم پنیر حدود 6.98 یورو
  • 1 کیلوگرم سینه مرغ حدود 6.64 یورو
  • 1 کیلوگرم پرتغال حدود 2.00 یورو
  • 1 کیلوگرم موز حدود 1.32 یورو
  • 1 کیلوگرم سیب زمینی حدود 0.69 یورو

هزینه حمل و نقل

  • 1 ساعت استفاده از تاکسی 10.00 تا 18.00 یورو
  • 1 لیتر بنزین حدود 1.28 یورو
  • بلیط 1 ماه  40.00 یورو
  • بلیط 1 طرفه حمل و نقل عمومی  1.50 یورو
  • تعرفه سوار شدن در تاکسی حدود 4.00 یورو

هزینه خدمات

  • برق، آب، گرمایشی، سرمایشی، زباله بین 55.00 تا 160.00 یورو
  • 1 دقیقه مکالمه با تلفن همراه بین 0.05 تا 0.16 یورو
  • اینترنت بین 29.00 تا 60.00 یورو

هزینه پوشاک

  • 1 جفت کفش نایک حدود 67.98 یورو
  • 1 جفت کفش رسمی مردانه حدود 79.48 یورو

هزینه اوقات فراغت

  • هزینه باشگاه ورزشی برای 1 ماه حدود 48.29 یورو
  • اجاره زمین تنیس برای 1 ساعت حدود 13.52 یورو
  • 1 عدد بلیط سینما حدود 8.00 یورو
هزینه های زندگی در قبرس

اخذ تابعیت و اقامت در قبرس

مهاجرت به قبرس را در این مقاله بررسی کرده ایم و انواع روش های مهاجرت به قبرس گفته شده است. هر روش شرایط متفاوتی برای اخذ تابعیت قبرس را دارد که در این بخش مورد بررسی قرار می دهیم.

  •  برای اخذ تابعیت و اقامت در قبرس از طریق ازدواج، اگر تمام شرایط به درستی انجام شود به متقاضی در آغاز اقامت 2 ساله داده می شود که باید تمدید شود و پس از آن اقامت 3 ساله داده می شود که پس از آن اقامت دائم و پاسپورت را می توانند اخذ نمایند.
  • مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در قبرس در ابتدا اقامت موقت 2 ساله داده می شود که اگر شرکت و سرمایه گذاری در این کشور دوام داشته باشد می توانند اقامت دائم را اخذ نمایند.
  • مهاجرت به قبرس از طریق کار به این صورت است که در ابتدا به متقاضی اقامت 2 ساله داده می شود که باید هر سال آن را تمدید کند و پس از 4 سال باید برای تمدید اقدام کنند.

سخن پایانی

مهاجرت به قبرس و انواع روش های اقامت در قبرس، هزینه مهاجرت به قبرس و زندگی در قبرس و شرایط عمومی قبرس را در این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم. بهتر است که شما هموطنان عزیز قبل از اقدام به مهاجرت به قبرس با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید.

برای مهاجرت به قبرس از وکیل کمک بگیرید تا در این مسیر دچار مشکل نشوید و اگر مشکلی به وجود آمد وکیل شما آن را برطرف کند.
کارشناسان و وکلای ما با 18 سال سابقه در امور بین المللی در خدمت شما هستند تا در تمام امور شما را یاری کنند. همچنین می توانید سوالات و پیشنهادهای خود را در پایین این مقاله بیان کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن جواب سئوالات خود را دریافت کنید. 

سوالات متداول

نحوه اقامت از طریق سرمایه گذاری در قبرس به چه صورت است؟

مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در قبرس در ابتدا اقامت موقت 2 ساله داده می شود که اگر شرکت و سرمایه گذاری در این کشور دوام داشته باشد می توانند اقامت دائم را اخذ نمایند.

هزینه های زندگی در قبرس چقدر است؟

هزینه زندگی در قبرس حدود 300 تا 500 دلار در ماه است.

زبان رسمی کشور قبرس چیست؟

از زبان های رسمی قبرس می توان 2 زبان را نام برد یکی ترکی و دیگری یونانی است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در قبرس اقامت پس از تحصیل در قبرس

کشور قبرس کشوری جزیره ای است که در شرق دریای مدیترانه واقع شده است و پایتخت آن نیکوزیا می با...

بورسیه تحصیلی در قبرس بورسیه تحصیلی در قبرس

کشور قبرس دارای مکان های گردشگری و آثار تاریخی زیادی است . هر ساله افراد زیادی به کشور قبرس ...

مزایای تحصیل در قبرس مزایای تحصیل در قبرس

کشور قبرس، یک کشور اروپایی در شرق دریای مدیترانه است و پایتخت آن شهر جزیره ای به نام نیکوزی...

نظرات کاربران
Call Now Button