مهاجرت به فنلاند و روش های اقامت در فنلاند در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. میزان تقاضا برای مهاجرت به فنلاند هر ساله بیشتر می شود.

فنلاند کشوری پیشرفته است و به دلیل استانداردهای بالای زندگی افراد تمایل دارند، از طرق مختلف به این کشور مهاجرت کنند. برای مهاجرت به فنلاند می توان با توجه به شرایط از طریق روش های که در این مقاله گفته ایم اقدام کرد.

بررسی شرایط مهاجرت به فنلاند

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مهاجرت به فنلاند

از شهرهای مهم دیگر فنلاند می توان به تورکو، تامپره، اسپو و اولو اشاره کرد. بیشتر مردم فنلاند مسیحی بوده و زبان رسمی آن ها فنلاندی می باشد. حدود 6% از مردم این کشور به زبان سوئدی صحبت می کنند.

آب و هوای کشور فنلاند در مناطق شمالی مساعد نمی باشد. به طور کلی تابستان های فنلاند گرم و کوتاه و زمستان ها سرد و طولانی است. آب و هوای فنلاند به شدت سرد است و به همین دلیل بیشتر مردم در جنوب فنلاند زندگی می کنند. در این منطقه آب و هوا شرایط بهتری دارد. وضعیت اقتصادی فنلاند شرایط خوبی دارد و بیشتر مردم در رفاه زندگی می کنند.

مهاجرت به فنلاند

مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل

برای تحصیل در فنلاند باید ابتدا به دانشگاه مورد نظر درخواست ارسال کنید و پس از پذیرش و ثبت نام ویزای فنلاند برای شما صادر می شود.

برای درخواست اقامت فنلاند از طریق تحصیل باید گواهی پذیرش موسسه آموزش عالی در فنلاند را ارائه دهید. همچنین باید تمکن مالی خود را برای گذراندن زندگی در فنلاند اثبات کنید. حداقل مبلغ مورد نیاز 560 یورو در ماه می باشد. این درخواست می تواند به صورت آنلاین انجام شود. در این صورت هزینه درخواست 350 یورو و در صورت ارائه درخواست به صورت کتبی 450 یورو می باشد.

برای اطلاع از شرایط پذیرش دانشگاه های فنلاند می توانید صفحه اطلاعات مربوط به پذیرش در سایت دانشگاه ها را بررسی کنید. برای پذیرش در برخی دانشگاه ها باید در آزمون ورودی شرکت کنید. سطح مناسب زبان انگلیسی نیز از شرایط مهم دانشگاه های فنلاند می باشد.

مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل به منزله دریافت اقامت دائم این کشور نیست. اما می توانید پس از پایان تحصیل اجازه اقامت خود را تمدید کرده و به جستجوی کار بپردازید. با یافتن شغل امکان اخذ اقامت دائم فنلاند برای شما وجود دارد. همچنین در زمان تحصیل اجازه کار در فنلاند را دارید. اما این اجازه منوط به حداکثر 25 ساعت کار در هفته می باشد.

در این کشور تحصیلات دبستان، آموزش جامع و دبیرستان رایگان بوده و تحصیل در موسسات آموزش عالی نیز در بیشتر مواقع رایگان است. البته برای تحصیل به زبان انگلیسی باید شهریه پرداخت کنید.

مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل

مهاجرت به فنلاند از طریق کار

اگر قصد کار در فنلاند را دارید، باید ابتدا درخواست اجازه اقامت خود را ارسال کنید. برای افرادی که عضو اتحادیه اروپا و یا شهروند شمال اروپا نیستند، اجازه اقامت لازم می باشد.

در فنلاند مانند برخی کشورها ویزای جستجوی کار صادر نمی شود. به همین دلیل ابتدا باید در این کشور شغلی پیدا کرده و با ارائه دعوتنامه کارفرما، اجازه اقامت برای شما صادر شود.

در صورتی که تحصیلات خود را در فنلاند سپری کرده باشید، می توانید بعد از پایان تحصیل ویزای خود را حداکثر به مدت 6 ماه تمدید کرده و به دنبال کار بگردید. این ویزا به هیچ وجه تمدید نمی شود و اگر در این فرصت 12 ماهه شغلی پیدا نکنید، مجبور به ترک خاک فنلاند می شوید.

در صورتی که شغلی پیدا کنید، می توانید بلافاصله مشغول به کار شوید. لازم به ذکر است، باید قبل از پایان انقضای ویزای خود، برای تغییر اقامت تحصیلی به اقامت کاری فنلاند اقدام کنید.

مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری

فنلاند یک محیط تجاری با ثبات و تداوم اقتصادی می باشد. عملکرد خوب فنلاند در رابطه با شفافیت دولت و نهادهای موثر دولتی، سیستم قضایی مستقل و احترام به قانون باعث شده است، که سرمایه گذاران خارجی به این کشور جذب شوند.

ریسک مصادره اموال در فنلاند بسیار پایین بوده و دارایی افراد در این کشور تهدید نمی شود. سرمایه گذاری در فنلاند در زمینه های فناوری پاک، اقتصاد زیستی، بهداشت و سلامت، مراکز داده و اطلاعات، گردشگری و دیجیتال رشد خوبی داشته است.

اگر تنها قصد سرمایه گذاری در فنلاند را دارید، می توانید از طریق خرید ملک، خرید اوراق قرضه و ورود به بورس فنلاند سرمایه گذاری خود را انجام دهید. این روش ها فقط جنبه سرمایه گذاری داشته و منجر به اخذ اقامت فنلاند نمی شوند.
اما اگر به دنبال اقامت در فنلاند از طریق سرمایه گذاری و سپس اخذ تابعیت این کشور هستید، می توانید از روش های ثبت شرکت در فنلاند، کارآفرینی در فنلاند و راه اندازی استارت آپ اقدام کنید.

ثبت شرکت در فنلاند

برای درخواست ثبت شرکت در فنلاند باید علاوه بر سرمایه اولیه، بیزینس پلن قوی و نوآور ارائه دهید. این بیزینس پلن باید دولت فنلاند را متقاعد کند، که شرکت شما برای اقتصاد فنلاند مفید بوده و باعث اشتغال زایی می شود. همچنین باید طرح تجاری ارائه شده نوآور و خلاقانه باشد.

برای ثبت شرکت در فنلاند باید از میان انواع شرکت با توجه به اندازه و فعالیت کسب و کار، یک نوع شرکت انتخاب شود. البته در حال حاضر حداقل و حداکثر سرمایه سهام برای افراد تعیین نشده است. اما برای راه اندازی استارت آپ در فنلاند باید حداقل 50 هزار یورو سرمایه گذاری کرد.

در روند ثبت شرکت برای تشکیل هیئت مدیره حداقل به 2 نفر نیاز است. قبل از شروع کار باید ثبت نام مالیاتی انجام شود و آدرس مشخصی برای شرکت ثبت شود. با ثبت شرکت در فنلاند و ادامه فعالیت تجاری می توان اقامت این کشور را تمدید کرد و در نهایت به تابعیت فنلاند رسید.

مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به فنلاند از طریق تولد

کودکی که پدر یا مادر او شهروند فنلاند باشد، در زمان تولد اقامت و تابعیت فنلاند را دریافت می کند. در صورتی که مادر تابعیت فنلاند داشته و یا پدر شهروند فنلاند باشد و با مادر کودک ازدواج کرده باشد، تابعیت به کودک تعلق می گیرد.

در برخی کشورها تابعیت براساس اصل خاک بوده و هر کودکی که در آن کشور متولد شود، با هر ملیتی تابعیت آن کشور را به دست می آورد. اما در رابطه با فنلاند این موضوع صدق نمی کند و تابعیت بر اساس اصل خون صورت می گیرد.

اگر کودکی از مادر فنلاندی در بیمارستان کشورهای دیگر شمال اروپا متولد شود، مستقیما به ثبت احوال نفوس فنلاند اعلام می گردد. در صورتی که کودکی خارج از ازدواج متولد شود و پدر او شهروند فنلاند باشد، تابعیت به کودک تعلق نمی گیرد. در موارد خاص این قانون می تواند تغییر کند.

مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج

یکی از راه های مهاجرت به فنلاند ازدواج با شهروند فنلاندی می باشد. در صورتی که با یک شخص فنلاندی ازدواج کرده اید، می توانید برای اقامت در فنلاند درخواست دهید. برای درخواست باید مدارک مربوط به ازدواج به همراه مدارک شناسایی خودتان و همسرتان (که شهروند فنلاند است) را ارائه دهید.

لازم به ذکر است، باید در زمان درخواست اقامت اثبات کنید، که حداقل 3 سال با هم زندگی کرده اید. در این صورت ویزایی که به ویزای ازدواج فنلاند معروف است، دریافت می کنید.

در روند صدور این ویزا وضعیت تاهل هر 2 نفر بررسی شده تا دولت اطمینان پیدا کند، هیچ کدام ازدواج نکرده اند. همچنین برای تایید درخواست باید از صوری نبودن ازدواج مطمئن شوند. این مورد از روش های مختلفی مثل بررسی عکس های 2 نفره و چت های 2 نفر تایید می شود.

مهاجرت به فنلاند از طریق پناهندگی

قبل از ارائه اطلاعات در رابطه با پنا لازم به ذکر است، موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان در زمینه پناهندگی هیچ گونه خدماتی ارائه نمی دهد. عنوان شدن این مطلب تنها برای آگاهی شما و اطلاع از خطرات این روش می باشد.

در صورتی که امنیت شخص در کشور مبدا در معرض خطر قرار گیرد و به دلایل مختلف سیاسی، مذهبی و ملی ترس از آزار و اذیت در کشور خود داشته باشد، می تواند در فنلاند درخواست پناهندگی بدهد. اداره مهاجرت فنلاند دلایل پناهندگی را بررسی کرده و در این مورد تصمیم می گیرد. شخص متقاضی تنها می تواند برای خود درخواست پناهندگی دهد و این درخواست باید در خاک فنلاند انجام شود.

در واقع فرم خاصی برای درخواست پناهندگی وجود ندارد، که شخص بخواهد آن را ارسال کند. شخص متقاضی بلافاصله پس از رسیدن به فنلاند باید به اداره کنترل مرزها و یا پلیس درخواست پناهندگی خود را اطلاع دهد. پلیس مشخصات و اثر انگشت شخص را به عنوان پناهجو ثبت می کند.

بعد از این که درخواست پناهندگی به یک مقام رسمی رسید، پناهجو به یک مرکز پذیرایی منتقل می شود. البته این انتقال اجباری نیست. اما در صورت عدم تمایل، شخص باید هزینه مسکن خود را بپردازد.
اگر شخص پناهجو در زمان درخواست سند مسافرتی یا پاسپورت معتبر داشته باشد، می تواند 3 ماه پس از درخواست، مشغول به کار شود. در غیر این صورت 6 ماه پس از درخواست، اجازه کار دارد.

مهاجرت به فنلاند از طریق پناهندگی

هزینه های زندگی در فنلاند

در فنلاند حقوق، مالیات و هزینه های زندگی به نسبت دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا کمی بالاتر می باشد. با این وجود بسیاری از خدمات از طریق درآمدهای مالیاتی تامین شده و همین موضوع باعث ارزان شدن این خدمات برای شهروندان می شود.

در این کشور هزینه مواد غذایی و نوشیدنی های غیر الکلی حدودا 20% بیشتر از متوسط اتحادیه اروپا و قیمت کالا و خدمات 23% بیشتر از میانگین اتحادیه اروپا است. اما هزینه پوشاک در فنلاند به نسبت دیگر کشورهای اتحادیه اروپا پایین می باشد. در جدول زیر می توانید قیمت مواد غذایی، کالا، املاک و برخی خدمات در فنلاند را مشاهده کنید.

یک پرس غذا در رستوران ارزان قیمت12 یورو
غذا برای دو نفر در رستوران متوسط70 یورو
کاپوچینو3.57 یورو
500 گرم قهوه4 یورو
آب (بطری 0.33 لیتری)1.57 یورو
یک لیتر شیر معمولی0.94 یورو
قرص نان سفید (500 گرمی)1.93 یورو
یک کیلو گرم برنج سفید2 یورو
12 عدد تخم مرغ2.07 یورو
یک کیلو گرم پنیر محلی6.72 یورو
یک کیلو گرم فیله مرغ9.84 یورو
یک کیلو گرم گوشت گاو13.84 یورو
یک کیلو گرم سیب2.19 یورو
یک کیلو گرم موز1.58 یورو
یک کیلو گرم پرتقال1.97 یورو
یک کیلو گرم گوجه فرنگی2.97 یورو
یک کیلو گرم سیب زمینی0.98 یورو
یک کیلو گرم پیاز1.37 یورو
اینترنت15 تا 20 یورو در ماه
بلیط فیلم12 یورو
بلیط یک طرفه مترو3 یورو
شروع قیمت تاکسی6 یورو
تاکسی (یک کیلومتر)1.57 یورو
اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر728.31 یورو
اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در حومه شهر571.67 یورو
خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر5173.17 یورو
خرید هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر3050.75 یورو

مهاجرت به فنلاند و اخذ تابعیت

امکان اخذ اقامت دائم فنلاند برای افراد عضو اتحادیه اروپا و افراد خارج از اتحادیه اروپا امکان پذیر است. افراد متقاضی که از روش های مختلف به فنلاند مهاجرت کرده اند، می توانند پس از 5 سال زندگی در فنلاند درخواست مجوز اقامت دائم بدهند.

جدا از 5 سال زندگی در این کشور، افراد باید اثبات کنند، تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی را دارند و می توانند به زبان فنلاندی صحبت کنند. همچنین سوابق کیفری افراد بررسی شده و پس از تایید عدم سوء پیشینه اقامت دائم صادر می گردد. برای درخواست اقامت دائم فنلاند لازم است، مدارک زیر ارائه شود.

  • اثبات حداقل 5 سال زندگی در فنلاند
  • گواهی ثبت نام که نیروی پلیس هنگام ورود به فنلاند برای شخص متقاضی صادر کرده است.
  • اثبات داشتن آدرس در فنلاند
  • سوابق کیفری و فرم درخواست صادر شده از طرف مقامات فنلاند

پس از اخذ اقامت دائم فنلاند از طریق روش های مختلف مهاجرت، می توان برای دریافت تابعیت و پاسپورت فنلاند اقدام کرد. برای اخذ پاسپورت باید 2 تا 4 سال از اقامت دائم شخص گذشته و با بررسی شرایط پاسپورت صادر شود.

با داشتن پاسپورت فنلاند می توانید به راحتی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنید. همچنین امکان کار و تحصیل در این کشورها برای شما وجود دارد. همچنین برای سرمایه گذاران دسترسی به بازار و تجارت بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود.

شرایط اخذ تابعیت فنلاند

برای اخذ تابعیت فنلاند شرایط زیر ضروری می باشد. در صورت مهیا نبودن این شرایط، درخواست تابعیت شخص متقاضی رد می شود.

  • تایید هویت شخص متقاضی و افراد خانواده
  • حداقل سن 18 سال
  • شخص متقاضی به مدت کافی در فنلاند زندگی کرده است. این مدت زمان ممکن است با توجه به شرایط کمی متفاوت باشد.
  • عدم سابقه کیفری
  • هزینه هایی مثل مالیات، جریمه و هزینه های بیمارستان به طور کامل پرداخت شده است.
  • اثبات تمکن مالی و نحوه تامین هزینه ها
  • حداقل مهارت رضایت بخش برای صحبت به زبان فنلاندی یا سوئدی
شرایط اخذ تابعیت فنلاند

سخن پایانی

مهاجرت به فنلاند و روش های مختلف اقامت در فنلاند در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد مهاجرت به فنلاند را دارید، می توانید از طرق مختلف برای اخذ اقامت اقدام کنید.

اقامت در فنلاند از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و تولد ممکن می باشد. اخذ اقامت این کشور از طریق پناهندگی به هیچ وجه توصیه نمی شود.

سوالات متداول

انواع روش های مهاجرت به فنلاند چیست؟

مهاجرت از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، تولد، ازدواج و…

شرایط اخذ تابعیت فنلاند چیست؟

1. تایید هویت شخص متقاضی و افراد خانواده
2. حداقل سن 18 سال
و…

سرمایه گذاری در فنلاند در چه زمینه هایی رشد داشته است؟

سرمایه گذاری در فنلاند در زمینه های فناوری پاک، اقتصاد زیستی، بهداشت و سلامت، مراکز داده و اطلاعات، گردشگری و دیجیتال رشد خوبی داشته است.

روش های سرمایه گذاری در فنلاند چیست؟

اگر تنها قصد سرمایه گذاری در فنلاند را دارید، می توانید از طریق خرید ملک، خرید اوراق قرضه و ورود به بورس فنلاند سرمایه گذاری خود را انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری فنلاند تحصیل در رشته پرستاری فنلاند

تحصیل در رشته پرستاری فنلاند با لحاظ کردن شرایط و سیستم آموزشی فنلاند دانشجویان و متقاضیان...

مهاجرت کاری به فنلاند مهاجرت کاری به فنلاند

مهاجرت کاری به فنلاند یکی از راه های ورود به کشور فنلاند و اخذ اقامت این کشور است. همانطور ک...

کار در فنلاند کار در فنلاند

کار در فنلاند همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به این ک...

نظرات کاربران
شهاب سعدی

سلام وقت گرامی بخیر ممنون بابت توضیحات کامل و مفیدتون ببخشید میشه یکم بیشتر توضیح بدین که چرا مهاجرت به صورت پناهندگی رو توصیه نمی کنید و چه مشکلاتی رو در بر داره؟؟

آتیه آفرینان

با سلام ابتدا لازمه که بدونید پناهندگی برای چه اشخاصی تعریف شده اگر مشمول آن هم باشید پروسه پیچیده و زمانبری هست، ضمن همه ی اینها خطرات مالی و حتی جانی علاوه بر آن امکان رد شدن کیس و بی نتیجه بودن اقدام وجود دارد!!! بنابراین نه این پروسه پیشنهاد میشه و نه موسسه در این رابطه پروسه ای انجام می دهد. جهت دریافت مشاوره و بررسی شرایطتان با شماره 02172207تماس بگیرید تا مناسب ترین راه، با کمترین ریسک را به شما معرفی کنیم.

م.ن

سلام با تشکر از شما بابت مطالب مفیدتون من ۲۱ ساله هستم لیسانس آموزش زبان انگلیسی و مدرک TTC هم دارم همچنین زبان فرانسه هم تا حدودی بلدم ولی مدرکشو ندارم برای ارشد زبان میتونم فنلاند رو انتخاب کنم؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، ممنون از نگاهتون بله شما برای ارشد بسته به هزینه هایی که در نظر گرفته اید برای هر کشوری می توانید اقدام کنید.

م

با سلاملیسانس زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه دولتی هستم 50 ساله، حدود 20سال است که تدریس میکنم ومترجم اسنادرسمی هستم ,.همسرم هم لیسانس حسابداری دارد.آیا راهی برای مهاجرت به فنلاند برای من و همسرم وجوددارد؟

سارا جوادی

با سلام خیر بهترین راه برای اقدام شما ، از طریق تمکن مالی کشورفرانسه است.

م

با سلاملیسانس زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه دولتی هستم 50 ساله، حدود 20سال است که مترجم اسنادرسمی هستم.همسرم هم لیسانس حسابداری دارد.آیا راهی برای مهاجرت به فنلاند برای من و همسرم وجوددارد؟

سارا جوادی

با سلام خیر بهترین راه برای اقدام شما ، از طریق تمکن مالی کشورفرانسه است.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button