کشور صربستان در جنوب اروپا واقع شده است که بخش جنوبی جلگه پانونی و جنوب شبه جزیره بالکان را در برگرفته است . این کشور از شمال با مجارستان، از شرق با رومانی و بلغارستان، از جنوب با مقدونیه و مونته نگرو و از غرب با کرواسی و بوسنی هم مرز است. صربستان برای مهاجران کشوری محبوب به شمار می آید و برای مهاجرت به صربستان و اخذ اقامت در صربستان راه های متفاوتی وجود دارد که عبارتند از : مهاجرت به صربستان از طریق کار ، مهاجرت به صربستان از طریق تحصیل، مهاجرت به صربستان از طریق خرید ملک، مهاجرت به صربستان از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت به صربستان از طریق ازدواج .

افرادی که قصد مهاجرت به صربستان از طریق کار را دارند به مجوز کار نیاز دارند که غالبا تحت عنوان ویزای کار شناخته می شود. البته مجوز کاررا نباید با مجوز اقامت اشتباه گرفت. در واقع مجوز اقامت پیش نیاز دریافت مجوز کار می باشد و مجوز کار به افراد خارجی تعلق می گیرد که قبل تر مجوز اقامت دائم یا موقت را دریافت کرده باشند. انواع مجوز کار وجود دارد و در یک بازه زمانی مشخص یک فرد تنها می تواند یک نوع مجوز کار در اختیار داشته باشد. مجوز کار شخصی برای فرد امکان کار برای کارفرمای دیگر یا به صورت خویش فرما و استفاده از حقوق قانونی در هنگام بیکاری را فراهم می کند که این مجوز کاربه افراد زیر تعلق می گیرد:

  • افراد خارجی که مجوز اقامت دائم صربستان را داشته باشند.
  • افراد خارجی که به کشور صربستان پناهنده شده باشند.
  • افراد خارجی که به دسته ای خاص از مهاجران تعلق داشته باشند.

همانطور که گفته شد مجوز کار شخصی به وضعیت شخصی فرد متقاضی وابسته است. بر خلاف مجوز کار شخصی، مجوز کار، فارغ از وضعیت شخصی افراد به آنها تعلق می گیرد که این مجوز برای موارد زیر صادر می شود:

  • بیکاری
  • موارد کاری خاص
  • خویش فرمایی
مهاجرت به صربستان از طریق کار

مهاجرت به صربستان از طریق کار

در صورتی که فردی قصد مهاجرت به صربستان از طریق کار را داشته باشد در درجه اول کارفرمای فرد بایستی از طریق آزمون نیروی کار اطمینان حاصل کند که نیروی کار صرب مناسبی برای او وجود ندارد و سپس اقدام به جذب افراد خارجی کند. برای صرفه جویی در زمان می توان همزمان با درخواست مجوز اقامت از کار فرما بخواهد تا فرایندهای مربوط به آزمون فوق را انجام دهد. پس از این مرحله متقاضیان می توانند با مراجعه به سفارت های صربستان برای دریافت مجوز کار اقدام کنند. لازم به ذکر است که افراد در کشور صربستان تنها می توانند در زمینه ای فعالیت کنند که مجوز کار آن را دریافت کرده باشند .

مجوز کار برای افرادی که قصد مهاجرت از طریق کار به صربستان را دارند، مورد نیاز است و با اعتبار 3 تا 12 ماه صادر می شوند. یک درخواست برای مجوز کار به صورت شخصی یا پست الکترونیکی به دفتر وزارت کار در شهر بلگراد ارائه می شود. متوسط ​​زمان دریافت مجوز کار دو روز می باشد. اجازه کار را می توان بدون موانع تمدید کرد و این روش همانند درخواست اول می باشد و مراحل دریافت مجوز کار عبارتند از:

  • دریافت  اجازه اقامت صادر شده توسط امور وزارت کشور صربستان
  • درخواست توسط شرکت در کشور صربستان
  • درخواست شخصی
  • مجوز کار صادر شده توسط اداره بازار کار

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button