مهاجرت به سوئیس و روش های مختلف اقامت در سوئیس در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. سوئیس به دلیل کیفیت بالای زندگی، فرصت های کاری، تحصیل، مراقبت های بهداشتی بهتر و حتی طبیعت دیدنی، کشوری بسیار محبوب برای مهاجرت است. تنها در سال 2018، بیش از 140000 نفر به طور کلی به سوئیس مهاجرت کردند، از جمله اتباع اتحادیه اروپا/EFTA و غیر اتحادیه اروپا/EFTA.

مهاجرت به سوئیس برای شهروندان اتحادیه اروپا/EFTA که هیچ محدودیت سهمیه ای ندارند بسیار آسان تر از شهروندان غیر اتحادیه اروپا/EFTA است که مشمول محدودیت های سهمیه سالانه هستند. با این حال، سیاست ها و شرایط مهاجرتی سوئیس بسته به ملیت شما متفاوت است.

مهاجرت به سوئیس

بررسی شرایط مهاجرت به سوئیس

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مهاجرت به سوئیس

تا بحال به این فکر کرده اید که چرا باید مهاجرت به سوئیس را در لیست اهداف خود قرار دهید؟ سوئیس که به خاطر کوه های چشمگیر و دریاچه های آرامش معروف است، مقصدی عالی برای کسانی است که به دنبال سبک زندگی روستایی آرام هستند. این کشور کوچک و محصور در خشکی، در اروپای مرکزی واقع شده است.

همچنین سوئیس، محل قرارگیری کوه های آلپ است که دارای زیبایی های طبیعی متنوعی است و مقصد ایده آلی برای اسکی بازان ماجراجو است. نه تنها مردم برای دیدن مناظر زیبا به سوئیس نقل مکان می کنند، بلکه این کشور به دلیل فرصت های کاری، انتخابی محبوب است. اگر می‌خواهید در بازار کار پیشرفت کنید، سوئیس کشور جذابی است.

زیرا حقوق دریافتی شما در سوئیس، می‌تواند تقریباً سه برابر حقوق سایر کشورهای اروپایی باشد. گفته می شود افرادی که در ژنو و زوریخ زندگی می کنند بالاترین میانگین درآمد را در جهان دارند.

آیا مهاجرت به سوئیس سخت است؟

سوئیس مدتهاست که مقصد انتخابی مهاجران بوده است. سوئیس با فراهم کردن کیفیت بالای زندگی و حقوق های مشابه و حقوق مدنی بالا، بسیاری از مردم را به فکر مهاجرت به این کشور سوق میدهد.

هرچند کشور اروپایی سوئیس، کشور مورد علاقه ی بسیاری از مردم است، اما مهاجرت به این کشور سخت است. این سخت گیری برای همه ی متقاضیان مهاجرت به سوئیس از جمله شهروندان اتحادیه اروپا وجود دارد.

چگونه به سوئیس مهاجرت کنیم؟

برای مهاجرت به سوئیس نیازمند دو اجازه هستید که به شرح زیر است:

  • برای ویزای کار سوئیس، ویزای تحصیلی یا ویزای خانوادگی اقدام کنید.
  • اجازه اقامت مناسب را دریافت کنید.

پس از این مراحل، اقدام به دریافت مجوز اقامت C سوئیس (اجازه اقامت دائم) کنید.

مهاجرت سوئیس برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا/EFTA

بر خلاف دیگر کشور ها، سوئیس در تلاش است تا ورود مهاجران را کاهش دهد. برای این منظور، محدودیت های سالانه سختگیرانه ای را در خصوص تعداد مجوزهای اقامت و کار به شهروندان غیر اتحادیه اروپا/EFTA اعمال کرده است.

علاوه بر این، اگر شهروند اتحادیه اروپا/EFTA نیستید، به احتمال زیاد، نیاز به درخواست ویزای اقامت طولانی مدت (ملی) سوئیس، برای اجازه ورود به این کشور در وهله اول را خواهید داشت. تنها پس از دریافت ویزای طولانی مدت، می توانید وارد سوئیس شوید و اقدام به درخواست اجازه اقامت سوئیس کنید.

روش های مهاجرت به سوئیس

سوئیس به دلیل داشتن سطح زندگی عالی، سیستم درجه یک آموزش، سیستم حمل و نقل کاملا کاربردی، طبیعت و غذاهای سنتی مقصد مناسبی برای مهاجران است. شهروندان اتحادیه اروپا برای مهاجرت به سوئیس می توانند بدون ویزا وارد این کشور شده و پس از ورود در اداره مهاجرت ثبت نام کنند.
اما شهروندان غیر اتحادیه اروپا حتما باید قبل از مهاجرت برای درخواست ویزا اقدام کنند. برای درخواست ویزا لازم است، در کشور مبدا از طریق سفارت یا کنسولگری سوئیس مراحل کار انجام شود. افرادی که می خواهند بیش از یک سال در سوئیس اقامت داشته باشند، حتما باید سوابق کیفری خود را به سفارت تحویل دهند. مهاجرت به سوئیس از طریق روش های زیر ممکن است:

مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل

تحصیل در سوئیس علاوه بر آینده روشن شغلی، این شانس را برای شما ایجاد می کند، که در حین تحصیل در سوئیس کارهای تحقیقاتی پیشگامانه انجام دهید. تعداد زیادی از دانشگاه های سوئیس جز دانشگاه های برتر جهان هستند.

اگر بتوانید از دانشگاهی در سوئیس پذیرش دریافت کنید، ویزای تحصیلی برای شما صادر می شود. در سوئیس رشته هایی مثل علوم کامپیوتر، فیزیک، تجارت بین الملل، پزشکی و اقتصاد طرفداران زیادی دارند. برخی از معروف ترین دانشگاه های سوئیس عبارتند از:

  • دانشگاه بازل
  • دانشگاه زوریخ
  • دانشگاه لوزان
  • دانشگاه نوشاتل

انواع ویزای دانشجویی سوئیس

دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند، برای مهاجرت به سوئیس دو نوع ویزا می توانند دریافت کنند. اگر قصد تحصیل در دوره های کوتاه مدت یا دوره های زبان را دارید و این دوره حداکثر 90 روز طول می کشد، باید برای اخذ ویزای کوتاه مدت (ویزای شینگن) اقدام کنید.

اما برای تحصیلی در دوره های بلند مدت و تمام وقت که بیش از 90 روز زمان می برند، باید درخواست ویزای بلند مدت (ویزای ملی) بدهید. اجازه اقامت در سوئیس یک سال اعتبار دارد. شما می توانید تا پایان تحصیل این اجازه اقامت را تمدید کنید. حداقل باید 2 هفته قبل از پایان تاریخ انقضا برای تمدید آن درخواست دهید.

مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل

پس از دریافت پذیرش از دانشگاهی در سوئیس باید برای تعیین وقت در سفارت سوئیس اقدام کنید. بهتر است، 6 ماه قبل از شروع تحصیل برای دریافت ویزا درخواست دهید.
این مراحل را حدکثر 10 هفته قبل از مهاجرت به سوئیس انجام دهید. کلیه مدارک باید به زبان آلمانی، فرانسوی یا انگلیسی ترجمه شود. برای پذیرش در دانشگاه های سوئیس ارائه مدرک زبان لازم است. مدارکی مثل آیلتس و تافل در دانشگاه های سوئیس معتبر است. مدارک مورد نیاز برای اقامت در سوئیس از طریق تحصیل به صورت زیر است:

  • 3 فرم درخواست
  • 4 قطعه عکس
  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • اثبات پرداخت هزینه های ثبت نام و شهریه
  • اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی در دوران تحصیل
  • نامه موسسه در صورت پرداخت هزینه های تحصیل به عنوان بورسیه یا وام
  • رزومه
  • تعهد برای ترک سوئیس پس از پایان تحصیل

مهاجرت به سوئیس از طریق کار

مهاجرت به سوئیس از طریق کار هر ساله سخت تر می شود. شهروندان غیر اتحادیه اروپا که قصد کار و زندگی در سوئیس را دارند، باید بدانند، سوئیس سهمیه های معینی را برای مهاجران تعیین کرده و هر ساله توزیع می کند. زمانی که سهمیه ها تکمیل شود، مهاجران باید یک سال دیگر برای درخواست صبر کنند.

اخیرا دولت سوئیس سهمیه اجازه کار برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا را افزایش داده است. اما در سطح تسلط به زبان نیز سختگیری ها بیشتر شده است. افراد غیر سوئیسی باید سطح زبان خود را حداقل به سطح متوسط برسانند.
هرچه مدت زمان بیشتری در سوئیس اقامت داشته باشید، باید سطح زبان شما بهتر شود. اگر به هیچ یک از 4 زبان اصلی سوئیس تسلط ندارید، باید هنگام ارائه مدارک، مدرک ثبت نام در دوره زبان را ارائه دهید.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا بدون اجازه کار نمی توانند وارد خاک سوئیس شوند. حتی اگر شخصی با ویزای توریستی به این کشور سفر کرده و موقعیت شغلی پیدا کرده باشد، باید به کشور خود بازگشته و از طریق سفارت سوئیس در کشور مبدا اقدام کند. برای مهاجرت به سوئیس از طریق کار باید شرایطی را دارا باشید.

  • شما باید در شغل مورد نظر یک متخصص باشید.
  • مدرک دانشگاهی داشته و یا مدرک معادل از یک موسسه آموزش عالی دریافت کرده باشید.
  • چندین سال تجربه کار حرفه ای داشته باشید.
  • ثابت کنید، با مهاجرت به سوئیس پیشرفت های حرفه ای و اجتماعی خود را بهبود بخشید.

علاوه بر شرایط ذکر شده، کارفرمای شما در سوئیس باید اثبات کند، برای این موقعیت شغلی هیچ نیروی کار سوئیسی وجود ندارد. همچنین باید دلیل مورد قبول نبودن نیروی کار سوئیسی را به طور کامل شرح دهد. لازم است، آگهی این شغل قبلا در سوئیس اعلام شده باشد.
کارفرما باید حقوق مورد نظر و مزایای شغلی را ذکر کند، تا با حداقل درآمد مورد نظر در کانتون (چیزی شبیه به ایالت و استان در کشورهای دیگر، که قوانین هر کانتون می تواند متفاوت باشد.) و بخش شغلی مقایسه شود.

مهاجرت به سوئیس از طریق کار

مهاجرت به سوئیس از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاران خارجی می توانند، از طریق برنامه های متنوعی ویزای سوئیس را دریافت کنند. سرمایه گذاران غیر اتحادیه اروپا می توانند از طریق 2 روش زیر برای مهاجرت به سوئیس از طریق سرمایه گذاری اقدام کنند.

  1. ثبت شرکت در سوئیس
  2. مالیات بر ارزش افزوده در سوئیس که برای بازنشستگان اعمال شده است.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا که سن آن ها بالای 18 سال است، می توانند از طریق ثبت شرکت در سوئیس اقدام به سرمایه گذاری کنند. اما در برنامه مالیات بر ارزش افزوده تنها افراد بالای 55 سال واجد شرایط هستند.

سرمایه گذاران، بازرگانان و شرکت ها می توانند از طریق ثبت شرکت در سوئیس به اقامت دائم این کشور برسند. برای ثبت شرکت در هر کانتون سوئیس باید آن شرکت به اشتغال زایی و ایجاد فرصت های اقتصادی برای شهروندان کمک کند و از این طریق بتواند باعث توسعه اقتصادی سوئیس شود. صاحب شرکت واجد شرایط دریافت اجازه اقامت در سوئیس است.

محبوب ترین نوع شرکت در میان انواع شرکت در سوئیس شرکت با مسئولیت محدود (GmBH / SARL) و شرکت سهامی خاص (AG) است. کانتون زوگ به دلیل مالیات پایین شرکت، مطلوب ترین حالت برای تشکیل شرکت است.

میزان سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در سوئیس در سال 2021 تعیین شده است. شخص متقاضی در صورت سرمایه گذاری حداقل 500000 فرانک سوئیس در شرکتی در سوئیس (شرکت کوچک یا متوسط ) واجد شرایط است.

برای دریافت ویزا، لازم است که سرمایه گذاری مربوطه منافع اقتصادی مثبتی را برای کانتونی که در آن فعالیت می کند، ایجاد کرده و سرمایه گذار بیشتر زمان خود را در سوئیس زندگی کند.
حداقل سرمایه مورد نیاز برای روش پرداخت مالیات بر ارزش افزوده با توجه به کانتون مورد نظر متفاوت است. با پرداخت مالیات سالانه حداقل 150 هزار فرانک سوئیس می توان در یکی از کانتون های سوئیس (به جز کانتون زوریخ) اقامت داشت.

البته میزان مالیات سالانه ممکن است، در برخی کانتون ها به یک میلیون فرانک نیز برسد. بیشترین جستجوی کانتون های سوئیس در برنامه مالیات بر ارزش افزوده برن، اپنزلر، فریبورگ، جورا، ژنو، گراوبوندن، شویتز، نیدوالدن، سنت گالن، والای، وود، لوسرن، تیچینو، اسلوتورن، اوبالدن، تورگائو و زوگ است.

مهاجرت به سوئیس از طریق تولد

اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد برخلاف برخی کشورها مثل کانادا بر اساس اصل خاک نمی باشد. هر کودکی که در کشور سوئیس متولد شود، تابعیت والدین خود را دریافت می کند. به طور کلی صدور تابعیت سوئیس برای کودکانی با شرایط زیر امکان پذیر است.

  • فرزندان والدین متاهل، که یکی از آنها سوئیسی است.
  • فرزند متولد از یک مادر سوئیسی مجرد
  • در صورتی که از پدر مجرد سوئیسی متولد شده و پدر بودن قبل از 22 سالگی به رسمیت شناخته شود.
  • کودک خارجی زیر 22 سال که تابعیت والدین خود را دریافت نکرده و در مدت 5 سال حداقل یک سال قبل از درخواست در سوئیس زندگی کرده است.
  • فرزند والدینی که تابعیت سوئیسی خود را از دست داده اند، اما می توانند ارتباط نزدیک با سوئیس داشته باشند.
مهاجرت به سوئیس از طریق تولد

مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج

اگر با یک شهروند سوئیسی ازدواج کرده اید، می توانید اقامت سوئیس را دریافت کرده و برای دریافت تابعیت سریع اقدام کنید. شما باید برای مهاجرت یه سوئیس از طریق ازدواج شرایط زیر را داشته باشید:

  • در طول 5 سال، حداقل 12 ماه قبل از درخواست، در سوئیس زندگی کرده باشید.
  • حداقل 3 سال از ازدواج شما گذشته باشد.
  • تسلط کافی به زبان ملی سوئیس که برای صحبت باید در سطح B1 و در نوشتار سطح A2 باشد. (به عنوان بخشی از قانون تابعیت سوئیس در سال 2018)
  • ادغام با اجتماع سوئیس و آشنایی با آداب و رسوم سوئیس
  • انطباق با قانون سوئیس
  • اثبات عدم خطر برای امنیت داخلی و خارجی سوئیس
  • اگر تنها شریک زندگی شهروند سوئیسی باشید و به عنوان همسر مدارکی برای ارائه نداشته باشید، نمی توانید درخواست تابعیت ساده را بدهید و باید به مدت 10 سال در سوئیس زندگی کنید، تا تابعیت را دریافت کنید.
  • اگر همسرتان از دنیا رفته است، نمی توانید به عنوان همسر درخواست تابعیت ساده کنید.

الزامات و رویه های تابعیت سوئیس از طریق ازدواج ممکن است در کانتون های مختلف متفاوت باشد. اگرچه کارها عمدتا در سطح فدرال انجام می شود. که اخیرا با تغییر قانون از 10 سال به 20 سال رسیده است. تابعیت پس از 20 سال زندگی در کشور سوئیس (از طریق روش های مهاجرتی مثل کار و سرمایه گذاری)

مهاجرت به سوئیس از طریق پناهندگی

قبل از بررسی مهاجرت به سوئیس از طریق پناهندگی لازم به ذکر است، موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان هیچ گونه خدماتی در رابطه با پناهندگی ارائه نمی دهد. این روش مشکلات زیادی داشته و ریسک شکست آن بالا است.

به همین دلیل این روش مهاجرت به سوئیس به هیچ وجه توصیه نمی شود. قانون پناهندگی در سوئیس بر اساس اصول مندرج در کنوانسیون ژنو در مورد وضعیت پناهندگان تعیین شده است.

افرادی که در کشور خود به دلایل سیاسی، مذهبی یا جنسیتی امنیت جانی ندارند، می توانند درخواست پناهندگی در سوئیس را در فرودگاه، مرز یا داخل خاک سوئیس به مرکز پذیرش و پردازش ارائه دهند. مشخصات، اثر انگشت و عکس متقاضی گرفته شده و با داده های پایگاه ملی و اروپایی مقایسه می شود. دبیرخانه امور مهاجرت مصاحبه ای با پناهجو ترتیب داده و در مورد تایید یا رد درخواست تصمیم می گیرد.

در صورت تایید درخواست پناهندگی، پناهجو می تواند از مزایای تامین اجتماعی برخوردار شود. پس از 10 سال اقامت و احراز شرایط پناهجو، شخص می تواند برای تابعیت سوئیس درخواست دهد. قوانین تابعیت در مورد پناهندگان شناخته شده کمی متفاوت بوده و پناهجو می تواند در زمان کوتاه تری تابعیت سوئیس را دریافت کند.

مهاجرت به سوئیس از طریق پناهندگی

هزینه زندگی در سوئیس

هزینه های زندگی در سوئیس به نسبت بسیاری از کشورها بالا می باشد. سبک زندگی ایده آل، ثبات سیاسی و اقتصادی، خدمات درمانی برتر و کیفیت بالای زندگی سوئیس هزینه هایی برای شهروندان دارد. به طوری که زوریخ (رتبه چهارم)، برن (رتبه هشتم) و ژنو (رتبه نهم) در لیست گران ترین شهرها در سال 2020 هستند.

علی رغم هزینه های بالای زندگی در سوئیس، طبق گزارش ها، این کشور همچنان یک مقصد جذاب برای خارجی ها محسوب می شود و در رده پانزدهم محبوب ترین کشورها برای مهاجران قرار دارد.

اداره آمار سوئیس همچنین گزارش داده است که جمعیت خارجی سوئیس تقریباً 2.2 میلیون نفر بوده، که یک چهارم (25.3٪) از کل جمعیت (حدود 8.6 میلیون نفر) را نشان می دهد. در جدول زیر می توانید میانگین قیمت مواد غذایی و اجاره یا خرید خانه در سوئیس را مشاهده کنید.

غذا در رستوران ارزان قیمت25.00 فرانک
غذا برای دو نفر در رستوران متوسط100.00 فرانک
کاپوچینو4.63 فرانک
یک لیتر شیر معمولی1.58 فرانک
قرص نان سفید (500 گرمی)2.78 فرانک
یک کیلو گرم برنج سفید2.83 فرانک
12 عدد تخم مرغ5.59 فرانک
یک کیلو گرم پنیر محلی23.65 فرانک
یک کیلو گرم فیله مرغ25.43 فرانک
یک کیلو گرم گوشت گاو49.36 فرانک
یک کیلو گرم سیب3.88 فرانک
یک کیلو گرم موز2.79 فرانک
یک کیلو گرم پرتقال3.33 فرانک
یک کیلو گرم گوجه فرنگی4.08 فرانک
یک کیلو گرم سیب زمینی2.53 فرانک
یک کیلو گرم پیاز2.49 فرانک
بلیط یک طرفه مترو3.50 فرانک
شروع قیمت تاکسی6.50 فرانک
هر یک کیلومتر با تاکسی3.80 فرانک
یک لیتر بنزین1.63 فرانک
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1506.88 فرانک
اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر1151.79 فرانک
خرید یک متر مربع خانه در مرکز شهر11340.35 فرانک
خرید یک متر مربع خانه در حومه شهر7796.63 فرانک

درخواست ویزای اقامت طولانی مدت سوئیس

رایج ترین دلایل افراد برای مهاجرت به سوئیس به منظور کار، تحصیل یا پیوستن به یکی از اعضای خانواده/همسر است. به این ترتیب، قبل از مهاجرت به سوئیس باید برای ویزای مناسب اقدام کنید.

  • ویزای کار سوئیس برای متقاضیانی است که می خواهند به عنوان کارمند در یک کمپانی مشغول به کار شوند. قبل از اینکه بتوانید درخواست دهید، معمولاً به یک قرارداد کاری با یک کارفرمای سوئیسی نیاز دارید.
  • ویزای تحصیلی سوئیس برای متقاضیانی است که موفق به اخذ پذیرش از یک دانشگاه شده اند. قبل از اینکه بتوانید درخواست دهید باید گواهی ثبت نام داشته باشید.
  • ویزای اتحاد خانواده سوئیس مختص متقاضیانی است که خواستار مهاجرت یکی از اعضای خانواده (همسر یا والدین) که مقیم دائم یا شهروند سوئیس هستند، می باشد. هر ویزا شرایط و محدودیت های خاص خود را دارد.

اخذ اقامت سوئیس

هر کس در صورت تمایل به مهاجرت به سوئیس، حتی اتباع اتحادیه اروپا/EFTA، باید برای اجازه اقامت اقدام کند.

شما برای اجازه اقامت، باید از اداره مهاجرت کانتونی که می خواهید به آن مهاجرت کنید مجوز بگیرید. شما پس از ورود به سوئیس، دو هفته زمان دارید تا برای اقامت موقت اقدام کنید.

به طور معمول، برای مهاجرانی که برای اولین بار می خواهند به سوئیس نقل مکان کنند، یکی از مجوزهای اقامت زیر صادر می شود:

  • مجوز L

اعتبار مجوز کوتاه مدت L سوئیس یک سال است. این مجوز را می توان حداکثر تا 24 ماه تمدید کرد. مجوز L سوئیس برای متقاضیانی صادر می شود که برای کار در یک کمپانی به سوئیس مهاجرت می کنند. اگر مجوز L را دارید و می خواهید شغل خود را تغییر دهید، ممکن است مجوز جدیدی دریافت نکنید.

  • مجوز B

مجوز B سوئیس برای اقامت موقت صادر می شود. اعتبار این مجوز برای شهروندان اروپا پنج سال و برای مهاجران غیر اروپایی به مدت یک است. به مجوز B، اقامت اولیه یا موقت می گویند زیرا پس از 10 سال متوالی زندگی در سوئیس با مجوز B، می توانید برای مجوز اقامت دائم سوئیس (مجوز C) درخواست دهید.

اقامت دائم و تابعیت سوئیس

پس از 10 سال زندگی مداوم در سوئیس، واجد شرایط درخواست اجازه اقامت دائم سوئیس (مجوز C) خواهید بود. هنگامی که شما مقیم دائم هستید و به مدت 10 سال در سوئیس زندگی می کنید، می توانید برای اخذ تابعیت به عنوان شهروند سوئیس اقدام کنید. پیش از این، مدت اقامت لازم قبل از واجد شرایط شدن برای تابعیت 12 سال بود.

مهاجرت به سوئیس و اخذ تابعیت

سخن پایانی

مهاجرت به سوئیس و اقامت در سوئیس از طریق روش های مختلف در این مطلب بررسی شد. شرایط لازم برای اخذ ویزای سوئیس و مدارک لازم در هر روش مهاجرت به سوئیس به طور دقیق توضیح داده شد.

همچنین هزینه های مهاجرت و زندگی در سوئیس عنوان شده و اقامت در سوئیس از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. برای مهاجرت به سوئیس بهتر است، با وکیل مهاجرت به سوئیس مشورت کرده و بهترین روش اقامت را انتخاب کنید. در این صورت احتمال شکست در این پروسه بسیار پایین می آید.

سوالات متداول

انواع روش های مهاجرت به سوئیس چیست؟

مهاجرت از طریق تحصیل، سرمایه گذاری، کار، ازدواج، پناهندگی، تولد و…

روش های اخذ تابعیت سوئیس چیست؟

1. تابعیت از طریق تولد (از بدو تولد یا فرزندخواندگی)
2. ازدواج با یک شهروند سوئیسی
3. تابعیت پس از 10 سال زندگی در کشور سوئیس (از طریق روش های مهاجرتی مثل کار و سرمایه گذاری)

محبوب ترین شرکت ها در سوئیس کدامند؟

محبوب ترین نوع شرکت در میان انواع شرکت در سوئیس شرکت با مسئولیت محدود (GmBH / SARL) و شرکت سهامی خاص (AG) است.

معروف ترین دانشگاه های کشور سوئیس کدامند؟

دانشگاه بازل
دانشگاه زوریخ
دانشگاه لوزان
دانشگاه نوشاتل

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور سوئیس آب و هوای کشور سوئیس

کشور سوئیس دارای آب و هوای معتدل است و برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند که آب و هوای کشو...

کار در سوئیس کار در سوئیس

کار در سوئیس و شرایط اخذ ویزای کار سوئیس در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر به دنبال مه...

بازار کار مهندسی برق در سوئیس بازار کار مهندسی برق در سوئیس

بازار کار مهندسی برق در کشور سوئیس شرایط خوبی دارد زیرا نرخ بیکاری این کشور صنعتی ، 0.09% است ...

نظرات کاربران
یاسین اکبری

برای مهاجرت تحصیلی کدوم زبان رو باید بلد باشیم چون ۴ تا زبان هست ؟؟

مونا میرباقری

با سلام. بستگی به نوع ویزا تحصیلی یا کاری داره. لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button