کشور سنگاپور جزیره ای است که در 137 کیلومتری شمال استوا واقع شده است. سنگاپور چهارمین مرکز مالی پیشرو است که نقش کلیدی در تجارت و امور مالی بین المللی دارد.
بندر سنگاپور یکی از 5 بندر برتر جهان است. سنگاپور تاریخی طولانی در مهاجرت دارد و 42% از جمعیت 5 میلیونی سنگاپور را مهاجرانی تشکیل می دهند که برای کار و تحصیل به سنگاپور مهاجرت می کنند. کارگران خارجی 50% از بخش خدمات را انجام می دهند. سنگاپور یک بنگاه تجاری پر رونق می باشد و سومین میزان درآمد در آسیای شرقی را دارا می باشد. پس از استقلال سرمایه گذاری مستقیم خارجی و سیاست دولت برای صنعتی شدن اقتصاد مدرن را ایجاد کرد. از نظر شاخص کیفیت زندگی سنگاپور رتبه اول در آسیا و یازدهمین کشور در جهان است.

سنگاپور دارای 4 زبان رسمی انگلیسی، مالایی، چینی و تامیل می باشد و مردم با گویش ها، فرهنگ و مذاهب گوناگون در این کشور زندگی می کنند.
مهاجرت به سنگاپور، انتخابی مناسب برای کسانی که می خواهند به یک کشور آسیایی و پیشرفته مهاجرت نمایند. سالانه افراد زیادی از سراسر جهان به دلایل مختلفی مانند تحصیل در سنگاپور، سرمایه گذاری در سنگاپور، کار در سنگاپور، کارآفرینی در سنگاپور، اقامت در سنگاپور و دلایل بسیاری برای مهاجرت به سنگاپور اقدام کنند.
همچنین این مقاله توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است، در صورت هرگونه سوال در رابطه با مهاجرت به سنگاپور با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

مهاجرت به سنگاپور
مهاجرت به سنگاپور

انواع راه های مهاجرت به سنگاپور

انواع راه های مهاجرت به سنگاپور عبارتند از:

  1. تحصیل در سنگاپور
  2. کار در سنگاپور
  3. سرمایه گذاری در سنگاپور
  4. تولد در سنگاپور
  5. ازدواج در سنگاپور
  6. توریستی در سنگاپور

مهاجرت به سنگاپور از طریق تحصیل

برای مهاجرت تحصیلی به کشور سنگاپور در صورتی که فرد متقاضی پذیرش تمام وقت دانشجویی از دانشگاه اخذ نماید می تواند برای ویزای دانشجویی کشور سنگاپور اقدام نماید. این ویزای دانشجویی سالانه صادر خواهد شد و به مدت زمان طول تحصیل دانشجو به او اجازه حضور خواهند داد.
برای تمدید سالانه این ویزا شما می توانید خودتان برای اداره پلیس زمان مصاحبه بگیرید و به صورت شخصی اقدام نمایید و در راهی دیگر می توانید مدراک خود را به اتاق دانشجویان بین المللی تسلیم نمایید و آنان به صورت مستقل برای شما آن را اخذ نمایند.

برای تکمیل فرم ویزا و تمدید آن می توانید به سایت دولت سنگاپور مراجعه نمایید. شما برای ادوار کوتاه مدت زمانی نیز می توانید ویزای کوتاه مدت تحصیل نیز کسب نمایید و به کشور سنگاپور مهاجرت داشته باشید.

مهاجرت به سنگاپور از طریق تحصیل
مهاجرت به سنگاپور از طریق تحصیل

مهاجرت به سنگاپور از طریق کار

برای مهاجرت کاری در سنگاپور شما باید در ابتدای امر یک ویزای کاری سنگاپور درخواست نمایید سپس با دریافت ویزای کاری کشور سنگاپور به کشور سنگاپور ورود نمایید و از چند تایپ کاری در کشور سنگاپور بهره مند شوید. در ذیل به انواع ان خواهیم پرداخت.

  • پاس P و Q ، اولین نوع ویزای کاری در کشور سنگاپور می باشد، که به نوعی رمز عبور و یک رمز اشتغال خواهد بود ، این نوع ویزا به نوعی به اسم ویزای EP نیز شناخته می شود. این تایپ کاری سریع ترین ویزا می باشد که مبلغی در حدود ۲٫۵۰۰ $ درآمد خواهند داشت. این تایپ کاری برای متخصصان، مدیران و افرادی که مهارت های حرفه ای دارند می توانند از این طریق ورود داشته باشند. این نوع ویزا به شما اجازه همراه داشتن یکی از اعضای خانواده که می تواند همسر و فرزندان زیر 21 سال است را با خود می دهد.
  • ویزای s، برای کارگران و کارکنان در سطوح متوسط که پایه 1800$ را کسب خواهد نمود. عواملی از قبیل شرایط فرد، مهارت ها، تجربیات کاری و نوع کار نقش اساسی در این نوع ویزا خواهد داشت. در این نوع تایپ کاری در صورتی که حقوق شما به ۲٫۵۰۰ $ در ماه برسد، می توانید در خواست الحاق به همسر را بدهید.
  • ویزای R، در صورتی که فرد با موارد فوق الذکر نتوانید اقدام نمایید باید با یک اجازه کار از کشور سنگاپور از این ویزا استفاده نمایید. در این ویزا بسته به مهارت کاری دشواری متغییر خواهد بود. در این نوع ویزا مالیات بسته به نوع شغل تعیین می شود.
  • ویزای آموزش کار، در این تایپ ویزا که به نام TEP نیز معروف است برای آموزش مشاغلی خاص به شما اجازه ورود می دهند. که برای رشته های ماساژ ، مواد غذایی، کافی شاپ و … می توان ورود نمود.
  • آموزش برای کار به نام TWP، برای افرادی است که تایپ TEP را نتوانند بگیرند و واجد شرایط این ویزا باشند، تعلق می گیرد.

مهاجرت به سنگاپور از طریق سرمایه گذاری

برای سرمایه گذاری در سنگاپور می توانید یکی از راه های ذیل اقدام نمایید:

اوراق قرضه، واحد اعتباراتی، خرید سهام، بیمه نامه های تجاری در سنگاپور، تبادل وجوه معامله، اعتبارات سرمایه گذاری مستغلات، ساختار سپرده ای، تفاضل قرار داد ها، بیمه نامه های سرمایه گذاری مرتبط. از طرق فوق می توانید اجازه اقامت در سنگاپور را کسب نمایید.

مهاجرت به سنگاپور از طریق تولد

کشور سنگاپور بر اساس قوانین خاک و خون در قانون  اساسی سنگاپور تابع قوانین خون می باشد. این بدان معناست که فرزند متولد شده در کشور سنگاپور باید از طریق پدر یا مادر وی به فرزند تعلق گیرد.
لذا در این خصوص تفاوتی در سنگاپور بین مادر و پدر نیست. هر کدام از افراد که تابعیت کشور سنگاپور را داشته باشند. می توانند از طریق آنان فرزندانشان را تبعه کشور سنگاپور نمایند. هزینه این امر در کشور سنگاپور 50$ سنگاپور می باشد.

مهاجرت به سنگاپور از طریق تولد
مهاجرت به سنگاپور از طریق تولد

مهاجرت به سنگاپور از طریق ازدواج

این نوع اقامت به افرادی داده خواهد شد که با یکی از شهروندان سنگاپوری ازدواج کرده باشد. باید فرد پس از صورت گرفتن ازدواج و تکمیل نمودن فرم مربوطه در اداره پلیس و یا اداره مهاجرت کشور سنگاپور، پس از 6 ماه بررسی پرونده پاسخ برای وی صادر خواهد شد. در صورت پذیرفته شدن باید مبلغ 40$ بابت هزینه صدور اقامت پرداخت نمایید.

مهاجرت توریستی در سنگاپور

برای این نوع ویزا باید از کشور مبدا در خواست ویزا را صادر نمایید. از این رو کشور ها را برای ویزای بازدید از سنگاپور  به دو دسته تقسیم بندی  نموده اند که به شرح ذیل می باشد:

کشور های درجه 1 از نظر سنگاپورکشور های درجه 2 از نظر سنگاپور
ارمنستان افغانستان
آذربایجانالجزایر
بیلوروسیبنگلادش
جمهوری دموکراتیک خلق کرهمصر
گرجستانایران
هندوستانعراق
قزاقستاناردن
قرقیزستانلبنان
مولدووالیبی
منطقه ویژه اداری ماکائو دارندگان (MSAR)مالی
کشورهای مستقل مشترک المنافعمراکش
میانمارنیجریه
روسیهپاکستان
جمهوری خلق چینعربستان سعودی
تاجیکستانسومالی
ترکمنستانسودان
اوکراینسوریه
ازبکستانتونس
دارندگان سند هویت هنگ کنگیمن

در کشور سنگاپور این تایپ ویزایی، ویزای شما فقط یک اجازه پرواز خواهد بود به کشور سنگاپور، اجازه ورود به خاک سنگاپور در فرودگاه و یا مرز های خاکی این کشور در قسمت بازرسی صادر خواهد شد.
و تعداد مهرهای ویزای شما و اعتبار ویزای شما تعیین کننده مدت زمان ویزای شما خواهد بود. و در صورتی که بیش از مدت زمان ویزای خود در سنگاپور بمانید، تخلف است و دولت سنگاپور برای آن مجازات در نظر گرفته است.

مهاجرت توریستی در سنگاپور
مهاجرت توریستی در سنگاپور

برای ورود به سنگاپور در این تایپ ویزایی باید مدارک ذیل را ارائه نمایید:

  1. ارائه گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
  2. پول برای هزینه های مدت زمان حضور در سنگاپور
  3. تأیید ورود
  4. دریافت کارت سوار
  5. گواهی واکسیناسیون
  6. ویزای معتبر سنگاپور
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button