کشور رومانی ، در جنوب شرق اروپا و در حاشیه دریای سیاه واقع شده است . مهاجرت کاری به رومانی ، یکی از راه های ورود به کشور رومانی می باشد و اکثر متقاضیان مهاجرت به رومانی علاقه مند به اخذ ویزای کار رومانی می باشند زیرا اخذ ویزای کار رومانی نسبت به اخذ ویزای سرمایه گذاری هزینه کمتری دارد و راه مطمئن تر و مقرون به صرفه تری است . مهاجرت به رومانی از طریق کار و اخذ اقامت آن چندین مرحله دارد تا در نهایت به اقامت رومانی منجر شود و البته پس از اخذ اقامت در صورتی که فرد دارای شرایط لازم باشد می تواند برای اخذ پاسپورت اقدام نماید .

مهاجرینی که همراه خانواده به کشور رومانی مهاجرت می کنند باید در نظر داشته باشند که برای هر عضو خانواده نیاز به درخواست ویزای کار رومانی به صورت جداگانه می باشد اعضای خانواده مجاز به کار در کشور رومانی نیستند مگر آن که آنها هم ویزای کار داشته باشند. افرادی که در کشور رومانی اجازه اقامت موقت دارند نیز اگر بخواهند در کشور کار کنند نیاز به اخذ مجوز کار دارند.

مهاجرت به رومانی از طریق کار  – مراحل مهاجرت به رومانی از طریق کار

شهروندان غیر اتحادیه اروپایی یا غیر منطقه آزاد اقتصادی بایستی که به ترتیب، 2 مرحله زیر را برای گرفتن مجوز جهت انجام کار در رومانی طی بکنند :

  • اخذ مجوز کار (Work Permit)
  • اخذ ویزای اقامت طولانی برای اهداف کاری (Long-stay Visa for employment purposes)

مهاجرت به رومانی از طریق کار – دریافت مجوز کار در رومانی

اتباع کشور های خارج از اتحادیه اروپا برای مهاجرت کاری به رومانی می بایست یک کار فرما در رومانی پیدا کنند و در تست هایی که از آن ها خواهد گرفت با موفقیت قبول شوند. اگر کارفرما به این نتیجه برسد که جوینده کار را استخدام کند ، می بایست برای او درخواست مجوز کار کند. با این مجوز کار که از کارفرما دریافت شده می توان به کشور رومانی مهاجرت کرد و مشغول کار شد. در ضمن کارفرما می تواند یک شخص حقیقی یا حقوقی باشد. کارفرما می بایست در خواست مجوز کار را به واحد محلی اداره بازرسی کل مهاجرت در منطقه ای که دفتر کار کارفرما قرار گرفته ارسال کند . قوانین مربوط به مهاجرت کاری به رومانی مشابه اکثر کشورهای اتحادیه اروپا می باشد و شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای کار قانونی در کشور رومانی باید مجوز کار و اجازه اقامت بلند مدت رومانی را به دست آورند. متقاضیان کار در رومانی برای شروع این فرایند نیازمند یک پیشنهاد کاری هستند . درخواست مجوز کار در رومانی می بایست توسط یک شرکت معتبر در رومانی صورت گیرد . مسئولیت کارفرما این می باشد که ثابت کند این موقعیت کاری توسط رومانیایی یا فرد دیگری از کشور اتحادیه ی اروپا پر نشده است برای این منظور می بایست کارفرما پیشنهاد کاری را حدود 3 ماه متوالی در روزنامه و اینترنت رومانی منتشر کرده و اگر در این مدت فرد در مورد حرفه مورد نظر معرفی نشد سپس به مدت 3 ماه متوالی در کل اتحادیه اروپا منتشر کرده و در صورتی که هیچ فرد متقاضی واجد شرایط پیدا نشد کارفرما می تواند دعوت نامه را ارائه کند .کارفرما باید اثبات نماید اسپانسر مالی متقاضی می باشد و باید مبلغی را برای حقوق او در نظر بگیرد همچنین کارفرما باید ثابت کند که نامزد دارای صلاحیت و تجربه و تخصص کافی برای موقعیت می باشد و این مستلزم اسناد حمایتی است . مدارک مورد نیاز جهت دریافت مجوز کار در رومانی به شرح زیر می باشد :

  • فرد متقاضی می بایست دارای مهارت زبان رومانیایی باشد
  • ارائه مدارک و گواهینامه های معتبر ترجمه و تایید شده الزامی می باشد .
  • مدارکی که نشان می دهد فرد متقاضی سابقه کیفری ندارد
  • مدارکی که اثبات کند فرد متقاضی از لحاظ پزشکی سالم و توانایی لازم جهت فعالیت درکار را دارا می باشد
  • مدارکی که اثبات کند فرد متقاضی دارای تجربه ، تخصص و مهارت لازم در زمینه کار خود دارد
مهاجرت به رومانی از طریق کار | مراحل مهاجرت به رومانی از طریق کار | دریافت مجوز کار در رومانی
مهاجرت به رومانی از طریق کار | مراحل مهاجرت به رومانی از طریق کار | دریافت مجوز کار در رومانی

روند اخذ مجوز کار رومانی می تواند تا ۴۵ روز طول بکشد. زمانی که متقاضی اجازه کار خود را از کارفرما دریافت کرد باید برای سفارت رومانی در کشور خود برای ویزای طولانی مدت درخواست نماید .

راه دیگر و آسان برای مهاجرت به رومانی از طریق کار این است که فرد با ویزای تحصیلی وارد رومانی شود و با توجه به اینکه دانشجو اجازه کار نیمه وقت (مدت ۲۰ ساعت در هفته) را دارد ، مهاجر با مجوز اقامت تحصیلی هم می تواند به تحصیل بپردازد و هم در آن کشور کار کند.کار پاره وقت دانشجویی در رومانی بسیار متداول بوده و به تمام دانشجویان تعلق می گیرد . پس از اتمام تحصیل نیز می تواند برای اخذ ویزای کار اقدام کرده و پس از 3 سال کار و پرداخت مالیات برای گرفتن اقامت دائم در رومانی اقدام نماید.

مهاجرت به رومانی از طریق کار – مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار رومانی

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار رومانی عبارتند از :

  • دعوتنامه از طرف کار فرمای رومانی
  • اثبات کفایت بودجه فرد متقاضی کار در رومانی
  • تمکن مالی متقاضی کار در کشور رومانی
  • سابقه بیمه فرد متقاضی مهاجرت به رومانی از طریق کار
  • همچنین فرد می بایست برگه ای از سلامت پزشکی و مدارک تحصیلی لازم و یکرزومه کامل کاری را به کارفرما ارسال کند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button