کشور رومانی عضو اتحادیه اروپا می باشد که در جنوب شرقی قاره اروپا واقع شده است و با کشورهای  مجارستان ، صربستان ، مولداوی ، اوکراین و بلغارستان همسایه است . مهاجرت به رومانی به دلیل برخورداری از امنیت بالا ، سطح رفاهی بالا و درآمدهای بالایی برای متخصصان مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است . مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج ، یکی از راه های قانونی جهت مهاجرت به رومانی به شمار می آید . ازدواج با یک فرد از تبعه رومانی منجر به اقامت در رومانی می شود و فرد تابعه باید نشان دهد که توانایی مالی برای پرداخت هزینه های زندگی خود و همسرش را دارا می باشد و از تمکن مالی برخوردار است .

همواره اقدام جهت مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج براساس قوانین سایر کشورهایی که عضو  اتحادیه اروپا می باشد. در صورتی که فرد بتواند اقدام به اثبات نمودن ازدواج کند می تواند اقامت موقت این کشور را دریافت نماید. برای تمدید کردن این اقامت از حالت موقت به دائم فرد ملزم به اجرای شرایط اولیه می باشد. برای تمدید نمودن  اقامت موقت رومانی اقدام به حفظ کردن شرایط دارای ارتباط از روش انتخابی برای گرفتن این اقامت می باشد. در صورتی که فرد متقاضی بتواند  با اثبات توانایی استطاعت مالی اقامت موقت این کشور را به دست آورد می تواند اقامت دائم کشور رومانی و کل قاره اروپا را به دست آورد.

روند مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج

مهم ترین و حساس ترین مرحله در طول روند مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج مصاحبه کردن در سفارت خانه کشور رومانی در کشور اولیه می باشد. در زمان انجام این مصاحبه، از افراد متقاضی مهاجرت از طریق ازدواج به رومانی سوالات زیر پرسیده می شود که این سوالات در بر گیرنده موارد زیر می باشد :

  • سوالاتی در زمینه بیوگرافی که می بایست به صورت خلاصه باشد (خلاصه ای از تولد فرد، دوران تحصیلی شخص ، موقعیتت شغلی، شخص میزان درآمد شخص)
  • سوالاتی در زمینه ازدواج قبلی فرد متقاضی در صورتی قبلا اقدام به ازدواج کرده است
  • سوالاتی در زمینه میزان مدت آشنایی فرد متقاضی با همسرش و همچنین در زمینه  ارائه مدارک برای اثبات کردن دوران نامزدی و آشنایی با هم
  • سوالاتی در زمینه ارائه مدارک برای اثبات استطاعت مالی جهت مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج
  • سوالاتی در زمینه نحوه ارائه مدارک برای اثبات کردن داشتن محل مناسبی برای سکونت زوجین در رومانی
  • سوالاتی در زمینه میزان آشنایی فرد متقاضی به زبان رومانیایی و زبان انگلیسی با داشتن هدف ارزیابی امکان برقراری ارتباط و هم چنین تعامل داشتن  فرد با همسر
  • سوالاتی در زمینه نحوه دریافت کردن  اطلاعات در رابطه با موضوع دوران آشنایی فرد متقاضی با افرادی که دارای  تابعیت کشور رومانی هستند
  • سوالاتی در زمینه عکس، فیلم، محتویات چت و مکالمات خصوصی که بین  همسران رخ می دهد و در صورتی که اقدام به  مسافرت مشترک کنند مدارک مربوط به این مسافرت  را نیز باید ارائه کنند .
  • سوالاتی در زمینه میزان آگاهی داشتن  از شغل و  هم چنین میزان درآمد زوجین در رومانی
  • سوالاتی در زمینه اطلاعات  دارای ارتباط  با محل سکونت افراد متقاضی  مثل متراز محل سکونت و چند اتاق خوابه بودن محل سکونت در رومانی
روند مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج
روند مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج

بعد از طی مراحل بالا و در صورتی که فرد متقاضی مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج بتواند حقیقی بودن و هم چنین واقعی بودن ازدواج خود را برای گرفتن  ویزای رومانی اثبات کند. در این صورت ویزا برای فرد متقاضی مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج صادر می شود .مدت زمان اعتبار  این نوع ویزا  به مدت 2 سال می باشد و در نتیجه قابلیت تمدید این نوع از ویزا با در نظر گرفتن شرایط گفته شده ممکن می باشد .

روش های مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج

از جمله روش های مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ازدواج کردن با فردی که دارای اقامت کشور رومانی می باشد.
  • ازدواج کردن با فردی که دارای تابعیت کشور رومانی می باشد.

با  این توضیح که زمان مورد نیاز برای  گرفتن ویزای کشور رومانی نسبت به موارد بالا متغیر می باشد. درصورتی که فردی بتواند با یک فردی که دارای تابعیت کشور آمریکا باشد  ازدواج کند بعد از سپری کردن مدت زمانی به میزان 6 تا 12 ماه قادر به دریافت کردن ویزای رومانی می باشد اما در صورتی که فردی بتواند با یک فرد که دارای اقامت کشور آمریکا باشد ازدواج کند وی بعد از سپری کردن مدتی به میزان 3 تا 4 سال  قادر به دریافت کردن ویزای رومانی می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
داکتر سیف الله محمدی

میخواهم شهروند رومانی شوم

آتیه آفرینان

با سلام. باید شرایطتون توسط کارشناسان بررسی بشه تا بهترین راه حل رو بهتون بگن.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button