مهاجرت به دومینیکا (Dominica)

امروزه یکی از دلایل مورد توجه بسیاری از افراد جهت مهاجرت به دومینیکا این است که این جزیره تقریبا درب های مرزی خود را به روی تمام افراد باز گذاشته و با آغوشی گرم و باز پذیرای تمامی افرادی است که درخواست اقامت بلند مدت دومینیکا و یا اقامت کوتاه مدت دومینیکا را دارند . افراد بسیار زیادی می توانند به دومینیکا مهاجرت کنند و اقامت این کشور را به دست آورند یا حتی می توانند پاسپورت این کشور که تابعیت دومینیکن نامیده می شود، اخذ نمایند . به عنوان یک شخص خارجی اگر شما شخصی هستید که اقامت ندارید یا موقتا اقامت دارید این امکان را دارید که درخواست اقامت دائم دومینکن را به مقامات این کشور بدهید . افرادی که قصد مهاجرت به دومینیکا را دارند اگر هدف آنها مهاجرت کوتاه مدت باشد یقینا یکی از اهداف تفریح، سیاحت یا تجارت را در این کشور را داشته اند.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در دومینیکا ” را مطالعه فرمایید .

شخصی که مقیم این کشور معرفی می گردد شخصی است که از طرف مقامات قانونی این کشور اجازه قانونی حضور در خاک این کشور را برای یک بازه مشخص و به هدفی مشخص اخذ نموده است و جهت این حضور برگه رسمی اقامت یا کارت اقامت دریافت می نمایند.  شخصی که تقاضای اقامت دومنیکن را دارد و پس از انجام پروسه مهاجرت به دومینیکا و اخذ اقامت در دومینیکا اقامت آن را دریافت می کند کارتی با عنوان کارت شناسایی اقامت آن شخص به وی داده می شود.

مهاجرت به دومینیکا مزایای مهاجرت دومینیکا

یکی از مزایای اخذ پاسپورت دومینیکا مسافرت بین المللی آزاد در کشورهای مختلف جهان است. با تابعیت کشور دومینیکا پروسه ساده تری برای اخذ اقامت کشورهای دیگر همچون کانادا و استرالیا خواهید داشت.

برای اخذ پاسپورت دومینیکا لازم نیست حتی یک بار یه این کشور سفر کنید و هیچ شرطی برای حضور در دومینیکا وجود ندارد. در اغلب موارد متقاضیان پس از اخذ شهروندی دومینیکا نیازی به سلب تابعیت اول خود ندارند زیرا این پروسه به طور کاملأ محرمانه است و هیچ گونه افشای اطلاعات وجود ندارد. البته پیش تر هم عرض شد که این موضوع کاملا در قوانین مهاجرت به دومینیکا مطرح شده است و اصولا تابعیت مضاعف اعطا نمیگردد.

مهاجرت به دومینیکا – شرایط مهاجرت به دومینیکا

در این بخش قصد داریم درباره شرایط مهاجرت به دومینیکا توضیح دهیم . دومینیکا در مجمع الجزایر کارائیب شرقی واقع شده است، این کشور نزدیک به مارتینیک و گوادلوپ می باشد. این جزیره کم جمعیت است در حدود 70،000 نفر جمعیت را در کمتر از 300 مایل مربع دارا است. پایتخت این کشور شهر روسو می باشد، که غالب جمعیت این کشور در آن قرار دارد، اما این جزیره توسعه نیافته غنی از گونه های طبیعت است. دو سوم از افراد این جزیره در جنگل های استوایی زندگی میکنند، این کشور دارای دومین دریاچه جوشان در جهان است. زبانهای رسمی این کشور فرانسه و انگلیسی هستند، اما کریول و کوکی  نیز زبان هایی است که مردم این کشور به آن سخن می گویند. بسیاری از مردم دارای رنگ پوست سیاه هستند اما تعداد افراد سفید پوست نیز در این کشور کم نیست. این کشور به عنوان یک کشور مستقل است اما هنوز هم بخشی از کشورهای مشترک المنافع بریتانیا محسوب میگردد. و یکی از چند جمهوری کارائیب محسوب میگردد.

مهاجرت به دومینیکا – راه های مهاجرت به دومینیکا

  • مهاجرت به دومینیکا از طریق ویزای سرمایه گذاری

هدف از برنامه های سرمایه گذاری در کشور دومینیکا به دست آوردن منابع مالی برای راه اندازی سیستم های مدرسه، بازسازی بیمارستان، ایجاد یک استادیوم ورزشی و ترویج بخش های دریایی است. چهار گزینه سرمایه گذاری بر اساس اندازه خانواده تبعه خارجی برای وی وجود دارد. برای یک متقاضی مجرد، مقدار مورد نیاز برای سرمایه گذاری غیر قابل استرداد و در حدود 100،000USD $ می باشد. برای متقاضیان دارای همسر، مقدار غیر قابل استرداد در حدود175،000USD $ مورد نیاز می باشد. برای یک خانواده چهار نفره (متقاضی، همسر و دو فرزند زیر سن 18 سال) مقدار غیر قابل استرداد در حدود  200،000USD $ نیاز می باشد. در نهایت، برای یک متقاضی، دارای همسر، و بیش از دو فرزند (زیر سن 18)، مقدار غیر قابل استرداد در حدود  20،000USD $ و مقدار اضافی 50،000USD $ برای هر کودک جهت سرمایه گذاری مورد نیاز است.

با استفاده از سرمایه گذاری در دومینیکا فرد می تواند شهروندی این کشور را به دست آورد.سرمایه گذار باید مقدار مورد نیاز را به حساب بانک ملی یا تجاری دومینیکا واریز کند. این مقدار می تواند نمی تواند از حساب دومینیکایی فرد سرمایه گذار خارج شود جز اینکه توسط اداره مهاجرت اقامت وی رد شود. به طور معمول، اگر سرمایه گذار خارج از برنامه شهروندی دومینیکایی خود را رد کرده باشد، سرمایه گذار وجوه سرمایه گذاری شده را مجددا دریافت خواهد کرد و این مبلغ به وی بازپرداخت خواهد شد. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که در صورتی که در هر مرحله از برنامه به هر دلیل اطلاعات نادرست یا اسناد جعلی شخص مشخص گردد، سرمایه گذاری فرد در دولت دومینیکن ضبط خواهد شد و برگردانده نمی شود.

مهاجرت به دومینیکا

مهاجرت به دومینیکا

  • مهاجرت به دومینیکا از طریق کار

اجازه کار و اقامت و ویزای کار در دومینیکا برای افرادی که دارای قرارداد کاری برای بیش از شش ماه در این کشور باشند صادر میگردد. اجازه کار برای یک سال است قابل تمدید است.

برای درخواست اجازه کار در دومنیکا شما نیاز به ارائه موارد زیر دارند:

  1. گواهی پزشکی
  2. دو تصدیق نامه
  3. نامه های مالی بانکی
  4. گزارشات سوء پیشینه از اداره پلیس کشوری که قبلا در آن اقامت داشته اند.
  5. اثبات دارا بودن بلیط بازگشت
  6. دو عکس در اندازه گذرنامه
  7. نامه اثبات کننده استخدام
  8. گواهی ازدواج، در صورت لزوم
  9. نمایش نتایج آزمایش خون  HIV / AIDS

شما باید درخواست خود را به صورت مستقیم به ستادهای دولتی ارسال کنید.

برای اقامت و تابعیت در دومینیکا روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در دومینیکا ” را مطالعه فرمایید .

  • مهاجرت به دومنیکا از طریق تحصیل یا مهاجرت تحصیلی

برای تحصیل در دومینیکا ، شما نیاز به ویزای دانشجویی دارید. شما باید ابتدا توسط یک موسسه آموزشی معتبر پذیرفته شوید. شما باید یک درخواست ویزا را قبل از ورود به دانشگاه برای سفارت قانونی دومینیکا ارسال کنید.

شما همچنین باید مدارک زیر را ارسال کنید:

  1. گذرنامه معتبر، دو عکس گذرنامه ای
  2. صورت حساب بانکی
  3. نامه پذیرش از دانشگاه
  4. گزارشات سوء پیشینه از اداره پلیس کشوری که قبلا در آن اقامت داشته اند.
  5. هزینه درخواست
  6. گزارش پزشکی، از جمله نتایج  آزمایش خون HIV / AIDS

برای دانشجویانی که مایل به انجام کار در حین تحصیل باشند، این شرایط ممکن است و همچنین در این کشور پس از دریافت مدرک خود از یک دانشگاه دومینیکایی می توانند برای کار در این کشور باقی بمانند. برای این کار، فرد نیاز به پیدا کردن کار در یک شرکت در زمینه مدرک تحصیلی خود دارد. تقاضا برای افراد واجد شرایط رشته مهندسی پزشکی و محیط زیست در این کشور با رشد تکنولوژی مدرن رو به افزایش است. دانشجویان پس از اتمام تحصیل برای باقی ماندن در این کشور نیاز به اجازه کار دارند. به خاطر داشته باشید که یک مدرک از دانشگاه های دومینیکا در سراسر جهان مورد پذیرش است. یافتن فرصت های کاری در خارج از این کشور نیز برای افراد دارای این مدرک امکان پذیر است. قبل از مهاجرت به دومینیکا از شرایط تحصیل در دومینیکا آگاه شوید.

آب و هوای این کشور گرم و مرطوب است و دارای فرهنگ مدرن می باشد، اما هنوز هم مردم این کشور بسیار مذهبی هستند، شکی نیست که دانشجویان به دنبال حضور در دانشگاه دومینیکا هستند. زندگی در این کشور مقرون به صرفه است و ویزای دانشجویی به آسانی برای کسانی که سوء پیشینه نداشته باشند و دارای  زمینه آموزشی معتبری باشند در دسترس است.

در کشور دومینیکا کالجها و دانشگاهها در میان دانشجویان و دانش آموزان محبوبیت دارد. کالج دولتی با نام Clifton Community College شناخته می شود همچنین دانشگاههای غرب اندی، مدارس انگلیسی و آمریکایی دوره های آموزشی برای تحصیل دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می دهند. دانشگاه راس یک دانشگاه پزشکی بزرگ و شناخته شده در منطقه است و دانشگاه کلمسون برای تحصیل رشته های بیولوژیکی بسیار محبوب است. برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در دومینیکا هستند تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی ضروری است زیرا این زبانها بومی هستند که اکثر مردم در دومینیکا به این دو زبان صحبت می کنند. اکثر رشته های دانشگاهیی به زبان انگلیسی در دسترس است. اکثر دانشگاهها در شهرهای بزرگ Roseau، All Saints، دانشکده ایالتی دومینیکا و پورثسموث هستند. اگر شما پذیرش از یکی از دانشگاهها و مراکز آموزشی دومینیکا داشته باشید می توانید برای ویزای تحصیلی دومینیکا اقدام کنید که این پروسه سریع و آسان است. اغلب دانشجویان از خوابگاههای داخل محوطه دانشگاه استفاده می کنند و یا آپارتمانهای نزدیک به دانشگاه را اجاره می کنند. دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی باید نشان دهند برای پرداخت هزینه های خود حمایت می شوند. این هزینه شامل هزینه تحصیل، هزینه مسکن و بیمه درمانی می شود. برخی دانشجویان بین المللی حین تحصیل کار می کنند. هزینه تحصیل در دومینیکا در رشته های مختلف ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار در سال برای دانشجویان بومی و ۱۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ دلار در سال برای دانشجویان بین المللی است.

  • اخذ اقامت دومینیکا از طریق ازدواج

همانطور که میدانید در بسایری از کشور ها از راه های اخذ اقامت دائم آن کشور ازدواج با تبعه ی آن کشور می باشد، متقاضیان اخذ اقامت در دومینیکا  از طریق ازدواج باید بداند که یک قانون بسیار مهم ر این رابطه وجود دارد. اگر یک زن خارجی با یک مرد دومینیکن ازدواج کند میتواند اقامت دومینیکا را دریافت نماید در حالی که اگر یک مرد خارجی با یک زن دومینیکن ازدواج نماید به طور مستقیم نمیتواند اقامت در دومینیکا را بگیرد.

به منظور دریافت شهروندی دومینیکا، شخص خارج از دومینیکا بایستی با یک مرد و یا یک زن با حداقل سن خاص (16 برای مردان، 15 برای زنان) ازدواج کرده باشد، این ازدواج بایستی به صورت قانونی باشد و هر دو فرد واجد شرایط ازدواج و ورود به قرارداد ازدواج با اراده خود و آزادانه باشند. عدم تطابق با هر یک از این معیارهای اساسی می تواند به معنای عدم ثبت ازدواج از لحاظ قانونی باشد.

علاوه بر این، فرد خارجی که مایل به دریافت اقامت در دومینیکا از طریق ازدواج باشد بایستی از شرایط زیر پیروی کند و اسناد و مدارک زیر را ارائه کند:

  1. اصل پاسپورت و کپی از گذرنامه.
  2. نسخه هایی سند ازدواج.
  3. مدرک اقامت در دومینیکا همسر
  4. سند قسم ازدواج در یک دفتر اسناد رسمی، اعلام سوگند در دفاتر قانونی.
  5. کپی شناسنامه خارجی و ترجمه حقوقی آن؛
  6. اگر فرد طلاق گرفته است بایستی، کپی گواهی طلاق و ترجمه حقوقی آن را ارائه کند؛
  7.  2 شاهد (به جز اعضای خانواده)

مهاجرت به دومینیکااجازه اقامت دومینیکا

داشتن اجازه کار حق اجازه اقامت دومینیکا را به شما می دهد، اگر شما برای بیش از یک سال و نیم در این کشور مستقر شده اید. شما باید اسناد اجازه کار خود را ارائه کنید:

  • نامه ای دعوت از دوست یا خانواده، نامه خانواده یا آشنایان نزدیک مبنی بر دعوت فرد به دومینیکا
  • پرداخت هزینه های لازم، و ارائه رسید پرداخت
  • تمدید اجازه اقامت از اداره مهاجرت در طول دوره در حال پردازش

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button