اخذ اقامت دومینیکا(Dominica) از طریق ازدواج

همانطور که در مقاله های قبلی توضیح داده شد برای مهاجرت و اقامت در دومینیکا روش های زیادی وجود دارد. از جمله روش های اخذ اقامت در دومینیکا ،  تحصیل در دومینیکا ، اخذ ویزای کاری دومینیکا یا سرمایه گذاری در دومینیکا ، اخذ اقامت در دومینیکا از طریق تولد فرزند و اخذ اقامت از طریق ازدواج در دومینیکا می باشد که در این مقاله به بررسی این روش خواهیم پرداخت.

اخذ اقامت و تابعیت دومینیکا از طریق ازدواج

اخذ اقامت دومینیکا  از طریق ازدواجمهاجرت به دومینیکا از طریق ازدواج

طبق آخرین گزارشات منتشر شده در سال 2018، دارندگان پاسپورت دومینیکا می‌توانند بدون نیاز به ویزا به 127 کشور و ناحیه دنیا از جمله انگلستان و کشورهای حوزه شنگن،، هنگ کنگ، سنگاپور و کشورهای آمریکای جنوبی بدون نیاز به ویزا سفر کنند. در حال حاضراعتبار پاسپورت دومینیکا در رتبه 38 ام جهان قرار دارد.   یکی از راه های مطمئن برای دریافت شهروندی کشور مشترک المنافع دومینیکا، از طریق ازدواج با شهروند دومینیکایی می باشد. شخص خارج از این کشور بایستی با یک مرد و یا یک زن با سن خاص (مردان بین ۱۶ تا ۱۸ سال و زنان بین ۱۵ تا ۱۸ سال) ازدواج کرده باشد و شرایط، مدارک و معیارهای اساسی ثبت این ازدواج باید کاملاً به صورت قانونی باشد، تا برای تابعیت این کشور و اخذ پاسپورت دومینیکا اقدام شود.

ازدواج در دومینیکا

ازدواج در دومینیکا

فرد خارج از دومینیکا که خواهان اخذ اقامت این کشور از طریق ازدواج است، بایستی اسناد و مدارک زیر را ارائه کند:

  • اصل و کپی پاسپورت
  • نسخه سند ازدواج و کپی از آن
  • نسخه سند قسم ازدواج در یک دفتر اسناد رسمی، و اینکه اعلام سوگند باید در دفاتر  Procuraduría General de La República قانونی شود.  اگر این سند قبلاً از یک دفتر اسناد رسمی به صورت قانونی ثبت شده باشد، پس بایستی در کشور شما  و درنزدیکی کنسولگری دومینیکا رسمی شود .
  • کپی شناسنامه تولد فرد خارجی و ترجمه حقوقی و قانونی آن
  • مدرک اقامت در دومینیکا که چنانچه شخص مقیم این کشور نباشد، پس اثبات محل اقامت و ارائه کارت توریستی لازم است
  • اگر فرد طلاق گرفته باشد پس بایستی، کپی گواهی طلاق و ترجمه قانونی وحقوقی آن را ارائه کند
  •  دو نفر شاهد که جزء اعضای خانواده شخص نباشند
  •  انتشار اطلاعیه ازدواج قانونی بصورت چاپ شده قبل از مراسم رسمی ازدواج

در ضمن متقاضی اخذ تابعیت از طریق ازدواج در دومینیکا می تواند به سایت رسمی دولت دومینیکا مراجعه داشته باشد و فرم درخواست ازدواج را پر کرده و مدارک ذکرشده را در این سایت مرور کند.

انواع ازدواج در دومینیکا شامل ازدواجهای مدنی و کانونیکال است.

  • ازدواج های مدنی در دومینیکا

ازدواج در دومینیکا یک قرارداد مدنی بین مرد و زن در سن قانونی است که آزادانه موافقت کرده اند ازدواج کنند. مرد و زنی که در دومینیکا خواهان ازدواج هستند باید قوانین زیر را رعایت کنند:

  1. احزاب باید اراده آزاد خود را برای ازدواج بیان کنند؛
  2. مردان بین ۱۶ تا ۱۸ سال و زنان بین ۱۵ تا ۱۸ سال می توانند بدون رضایت والدین خود ازدواج کنند.
  3. در مورد فردی که طلاق گرفته است، قبل از قطعی نشدن طلاق خود
    نمی تواند مجدد ازدواج کند، برای مثال زنی که طلاق گرفته نمی تواند ازدواج کند تا اینکه حداقل ۱۰ ماه از نهایی شدن قانونی طلاق او گذشته باشد و در صورتیکه اگر شوهر مورد نظر وی همان فردی باشد که از او طلاق گرفته است، پس این قانون الزامی نمی شود.

ازدواج مدنی با مرگ یکی از همسران یا طلاق حل می شود .

  • ازدواج های کانونیکال در دومینیکا

ازدواج کانونیک بین فرد خارجی و شهروند دومینیکایی توسط یک کشیش کاتولیک رومی انجام می شود. کشیش در ازدواج کانونیک مسئول ارسال اسناد ثبت شده ازدواج طرفین به اداره دولتی مناسب دومینیکا است، حتی اگر یک مراسم مدنی قبل از مراسم کانونیکال برگزار شده باشد ، کشیش کاتولیک رومی باید یک نسخه از گواهی ازدواج را به دفتررجیستری دولتی دومینیکا ارسال کند .

اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق ازدواج در این کشور منوط به داشتن پیشنهاد ازدواج از سوی شهروند دومینیکایی است و چنانچه آن شهروند مرد دومینیکایی باشد،  پس زن خارجی می تواند پاسپورت این کشور را دریافت کند. پس نتیجه میگیریم که یک زن خارجی که با یک مرد شهروند دومینیکا ازدواج می کند، حق برخورداری از تابعیت دومینیکا را دارد، در حالیکه اگریک مرد خارجی که با یک زن دومینیکا ازدواج می کند، به طور خودکار حق برخورداری از تابعیت دومینیکا را نخواهد داشت .

 جهت کسب آشنایی با تحصیل در کشور دومینیکا ، بخش ” تحصیل در کشور دومینیکا ” را مطالعه فرمایید.

اخذ اقامت دومینیکا از طریق ازدواج

  • کارشناسان و مشاورین ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و تابعیت در دومینیکا را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه اخد تابعیت از طریق ازدواج در دومینیکا و چگونگی مهاجرت به دومینیکا از طریق ازدواج و ارایه خدمات صدور ویزای ازدواج دومینیکا می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button