همانطور که در مقاله های قبلی توضیح داده شد برای مهاجرت و اقامت در ترکیه روش های زیادی وجود دارد. از جمله روش های اخذ اقامت در ترکیه:

این مقاله توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تهیه شده است، هر گونه سوال در مورد روش های مهاجرت به ترکیه دارید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج
مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

کشور ترکیه به دلیل نزدیکی جفرافیایی و فرهنگی  به کشور ما ایران، یکی از کشورهای  موردتوجه متقاضیان مهاجرت و اقامت میباشد. راههای  مختلفی برای دریافت اقامت دائم کشور ترکیه وجود دارد از جمله  ازدواج و تولد فرزند. 

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج (Turkey) بدین صورت است که از طریق ازدواج با یکی از شهروندان کشور ترکیه طی 3 الی 5 سال میتوان برای دریافت اقامت دائمی کشور ترکیه اقدام کرد. در ادامه میتوانید موارد و نکاتی که برای اقدام جهت اخذ اقامت دائم کشور ترکیه با ازدواج ضروری هست را مطالعه فرمایید.

6 نکته مهم برای اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج

  1. ازدواج بایستی واقعی باشد. بدین معنی که مدارکی جهت اثبات صوری نبودن ازدواج باید ارائه شود.
    این امر انقدر حائز اهمیت است که اگر پس از دریافت شهروندی کشور ترکیه، مشخص شود که ازدواج انجام شده فقط با هدف کسب اقامت و شهروندی صورت گرفته است، دولت کشور ترکیه این حق را برای خود قائل است که شهروندی کسب شده از طریق ازدواج در  ترکیه را باطل کند.
  2.  فردی که با هدف دریافت اقامت کشور ترکیه با او ازدواج می کنید، نباید در ترکیه به صورت پناهجو باشد.
  3.  ممکن است پروسه کسب اقامت ترکیه از طریق ازدواج (ویزای پیوستن به همسر) حدود 3 الی 5 سال زمان ببرد. در این مدت  متقاضی باید خارج از کشور ترکیه اقامت داشته باشد. او تنها می تواند از طریق توریستی به ترکیه سفر کند. ضمنا مدت اقامت به روش توریستی در کشور ترکیه به هیچ عنوان نبایستی بیش از 89 روز باشد.
  4. اگر شخص مورد نظر متقاضی برای ازدواج در کشور ترکیه، یک دختر شهروند ترک باشد و ازدواج  قبلی هم داشته باشد، بایستی از زمان طلاق وی 300 روز سپری شده باشد تا امکان ازدواج مجدد برای او فراهم باشد.
  5. دختران و پسران در کشور ترکیه باید سن 18 سال را به اتمام رسانده باشند تا اجازه داشته باشند بدون رضایت پدر و مادر ازدواج کنند. در موارد استثنا که از طرف دادگاه اجازه ازدواج زیر 18 سال داده شود ارائه نامه رضایت والدین و یاشخصی که حزانت را بر عهده دار است اجباری می باشد.
  6. بستگان نزدیک نمی توانند با هم ازدواج کنند.

نکات مهم برای اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج
نکات مهم برای اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج

مدارک و شرایط مورد نیاز مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

یک تبعه ترک با یک تبعه خارجی و یا دو نفر تبعه خارجی که از یک اهل یک کشور نیستند، توسط ماموران ازدواج در کشور ترکیه می توانند به عقد یکدیگر درآیند.
چنانچه این دو فرد خارجی هم وطن باشند، عقد ازدواج یا توسط ماموران کشور ترکیه و یا توسط کنسولگری کشور مربوطه میتواند صورت بگیرد.
برای جاری شدن عقد توسط مامور ازدواج در کشور ترکیه باید مراحلی طی شود. مدارک لازم را به اداره مربوطه تحویل داده و نوبت گرفته شود و در روز نوبت در مکان از قبل تعین شده حاضر شوند تا مراحل عقد توسط مامور مربوطه صورت گیرد.
مدارک لازم برای هر کدام از زوجین:

  1. پاسپورت
  2. 4 تا 6 قطعه عکس
  3. گواهی تولد
  4. درمورد کسانی که تابعیت ایرانی دارند شناسنامه به عنوان گواهی تولد کافی است.
  5. گواهی مبنی بر مجرد بودن


برگه مبنی بر مجرد بودن شخص که از کنسولگری کشور خود شخص قابل دریافت است. و این گواهی نشان دهنده این موضوع است که صاحب شناسنامه قبلا ازدواج نداشته و یا ازدواج واقع شده منجر به جدایی بر اثر طلاق، فسخ نکاح، یا انقضاء مدت ازدواج به دلیل فوت همسر شده باشد.
در ضمن تنها صاحب شناسنامه می تواند درخواست کننده گواهی تجرد باشد. همه مدارک به انضمام ترجمه ترکی انها برای هر دو نفر (طرفین ازدواج) لازم است.

6. زوج های خارجی باید نامه محل اقامت خود را با ذکر تاریخ ورود و خروج ارائه دهند.

7. گواهی سلامت

مدارک و شرایط مورد نیاز مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج
مدارک و شرایط مورد نیاز مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

سخن پایانی مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

کارشناسان و مشاورین ما در موسسه آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و تابعیت در ترکیه را ارایه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هرگونه سوال در زمینه اخذ تابعیت از طریق ازدواج در ترکیه و چگونگی مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج و ارایه خدمات صدور ویزای ازدواج ترکیه می توانید با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

✳️ شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج چیست؟

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج (Turkey) بدین صورت است که از طریق ازدواج با یکی از شهروندان کشور ترکیه طی 3 الی 5 سال میتوان برای دریافت اقامت دائمی کشور ترکیه اقدام کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در ترکیه کار در ترکیه

کار در ترکیه همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه ...

تحصیل در ترکیه تحصیل در ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی و مدرک علمی معتبری در تمام کش...

مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نم...

نظرات کاربران
مهسا

سلام خسته نباشید . منظورتون از گواهی سلامت چیه ...

آتیه آفرینان

سلام در گواهی سلامت شرایط روانی و جسمی فرد بررسی می شود برای اکثر کشور ها لازم می باشد چرا که اگر فرد مشکل خاصی یا بیماری صعب العلاجی داشته باشد امکان اقدام برایش وجود ندارد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button