کشور بلژیک ، یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد و با توجه به تراکم بالای این کشور ، یکی از مهمترین کشورهای صنعتی جهان محسوب می شود . همین امر باعث شده تا کشور بلژیک یکی از مهمترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شمار می آید ، به طوری که سازمان بین المللی ناتو در این کشور مستقر می باشد . مهاجرت به بلژیک از طریق ازدواج ، یکی از راه های قانونی مهاجرت به بلژیک می باشد به طوری که فرد می بایست با توجه به قوانین کشور بلژیک می تواند ازدواج با یک فرد دارای تبعیت و یا اقامت دائم بلژیک به اقامت و در نهایت تابعیت کشور بلژیک برسد . حتی بسیاری از کشورها افراد می توانند از طریق ویزای نامزدی نیز به اقامت کشور بلژیک رسیده که کشور بلژیک از این قاعده مستثنی نیست .

کشور بلژیک مانند بسیاری از کشورهای جهان دارای قوانین دال بر ویزای ازدواج می باشد. قابل ذکر است که کشور بلژیک یکی از کشورهای جهان می باشد که ازدواج همجنسگرایان را به رسمیت می شناسد و از این نظر کشور دوم جهان به حساب می آید. کشور بلژیک تنها مراسم ازدواج های مدنی قانونی را به رسمیت شناخته  که این مراسم مدنی می بایست در یک دفتر ثبت ازدواج به ثبت رسیده باشد اما نیازی به مراسم مذهبی و غیر مذهبی که جزئی از جشن باشد نمی باشد. برای ازدواج در بلژیک می بایست فرد متقاضی مهاجرت به بلژیک از طریق ازدواج و شریک آینده وی دارای تابعیت بلژیک باشد و یا اقامت بلژیک را اخذ کرده باشد که از آن حداقل 3 ماه گذشته باشد.

شرایط ازدواج در بلژیک

در صورتی می توان در کشور بلژیک ازدواج کرد که:

  • یکی از زوجین در زمان ازدواج بلژیکی باشد
  • یکی از زوجین در زمان ازدواج رسمی مقیم کشور بلژیک باشد.
  • یکی از زوجین در زمان ازدواج رسمی بیش از ۳ سال در کشور بلژیک اقامت داشته باشد.

در کشور بلژیک ، ازدواج با همجنس در شرایطی که یکی از آن دو بلژیکی باشند و یا بیش از ۳ سال در بلژیک اقامت داشته باشند امکان پذیر می باشد .

محل ثبت ازدواج در کشور بلژیک

اگر یکی از زوجین اقامت بلژیک را داشته باشند ازدواج آنها در شهرداری به ثبت می رسد و اگر هیچ کدام از آنها در کشور بلژیک اقامت نداشته باشند ازدواج آنها در شهرداری محل اقامت دائمی آنها ثبت می شود.

افراد بلژیکی که در خارج از این کشور زندگی می کنند و اقامت بلژیک را ندارند ازدواج آنها در شهرداری ای ثبت می شود که:

  • محل اقامت اخیر یکی از آنها باشد
  • زادگاه یکی از زوجین باشد
  • محل اقامت اقوام خونی درجه یک یا دو مانند پدر بزرگ و مادر بزرگ، پدر و مادر، برادران، خواهران، فرزندان و نوه یکی از زوجین باشد

و اگر هیچ کدام ازین شرایط وجود نداشته باشد فرد بلژیکی که اقامت این کشور را ندارد می تواند در شهرداری بروکسل ازدواج کند.

محل ثبت ازدواج در کشور بلژیک
محل ثبت ازدواج در کشور بلژیک

شرایط ازدواج با فرد بلژیکی

فرد خارجی که می خواهد با یک فرد بلژیکی ازدواج کند به صورت اتوماتیک تابعیت بلژیکی دریافت نمی کند و پس از سپری کردن ۳ سال از اقامت خود می تواند درخواست تابعیت کند و این درخواست فرد به شرایط و روابط زندگی زوجین بستگی دارد.برای اخذ تابعیت بلژیک باید با همسر بلژیکی در طول زمان مشخصی قبل از درخواست تابعیت زندگی کرده باشد.هر یک از زوجین باید دارای یکی از شرایط زیر باشند :

  • فردی که از بین زوجین می خواهد تابعیت بلژیک را اخذ کند باید قبل از ازدواج و ثبت آن در شهرداری درخواست خود را ارائه کند.
  • حداقل 3 سال با هم زندگی کرده باشند در شرایطی که فرد خارجی اجازه اقامت بیشتر از 3 ماه در بلژیک را دارا نباشد.
  • حداقل 6 ماه در بلژیک زندگی کرده باشند در شرایطی که فرد خارجی در زمان درخواست اجازه اقامت بیشتر از 3 ماه را داشته باشد.
  • اگر محل اصلی اقامت فرد خارج از بلژیک باشد باید درخواست خود را به کنسول بلژیک ارائه کند که توسط دادستان عمومی دادگاه بدوی در بروکسل تصمیم گیری خواهد شد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای ازدواج بلژیک

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای ازدواج بلژیک به شرح زیر می باشد :

  • تکمیل فرم درخواست ویزای ازدواج بلژیک (نوع ویزا از انواع ویزا های نوع C می باشد)
  • پاسپورت فرد متقاضی مهاجرت به بلژیک از طریق ازدواج
  • اسنادی که هدف سفر فرد را نشان می دهد، کپی مدارکی که رابطه فرد را در طول ۶ ماه قبل از ارائه درخواست نشان می دهد.
  • اسنادی دال بر تمکن مالی فرد برای امرار معاش و هزینه رفت و برگشت در کشور بلژیک
  • بیمه درمانی با پوشش ۳۰٫۰۰۰ یورو جهت ازدواج در بلژیک
  • مدرکی دال بر اینکه هر دو بالای ۲۱ سال سن دارند.
  • نامه عدم ابتلا به بیماری های خطرناک واگیردار
  • عدم سو پیشینه جهت مهاجرت به بلژیک از طریق ازدواج
  • مدارکی که تمکن مالی و دریافت حقوق ماهانه مکفی توسط فرد در بلژیک برای سرپرستی خود و افراد تحت تکلف و همسر آینده شخص را نشان می دهد.
  • کپی کارت شناسایی و اجازه اقامت فرد بلژیکی. اگر این فرد مدت اجازه نامحدود دارد این اجازه اقامت باید ۱۲ ماه قبل صادر شده باشد.
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
مزمل خلیلی

من 20 بیست سال سن دارم و دختری ره کی میخایم نامزاد شوم فعلا در پاکستان است و او در انترویو خود ګفته که مه نامزاد میشم و از انترویو چند ماه ګذشته و حالی مه میتانم همرایش نامزاد شوم و ویدیو ثبت کنم تا بطور ثبوت در بلژیک نشان بدهد که این نامزاد مه هست یعنی میتانه مره بخایه و اونجه ازدواج کنیم

مونا میرباقری

با سلام. لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرید تا کارشناسان راهنماییتان کنند.

منصور ظاهری

سلام امید که خوب باشید. من در حالتی خطر قرار دارم وبه هرجا درخواست دادم هیچ جواب دریافت نکردم . حالا در وطن ما ظلم وبی عدالتی زیاد وجود دارد و خودم کارمند دولت سابق بودم و ما تحت تهدید قرار داشتیم و از خانه خود فرار کردیم به یکی از خانه دوستان پناه بردم . حالا به این فکر افتادم که شاید یک شخص مهربان و یا کدام دختر پیدا شوه که همرای من ازدواج کند و دوباره صاحب زندگی جدید شوم چونکه حالا از زندگی خسته شدم . امیدوارم که این بنده فقیر و ناتوان را کمک کنید . تشکر از شما

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button