کشور بلغارستان به دلیل امکانات مناسب و سطح بالای زندگی مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است . این کشور با داشتن فرهنگ اروپایی می تواند مقصد بسیار مناسبی برای زندگی و تحصیل باشد . کشور بلغارستان یکی از تازه ترین اعضای اتحادیه اروپا محسوب می شود که می تواند تمام مزایای ویزای شینگن را برای فرد فراهم کند ، بنابراین گزینه مناسبی برای تحصیل در اروپا محسوب می شود . مهاجرت به بلغارستان مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و از ویژگی های مهاجرت به کشور بلغارستان و اقامت در بلغارستان ، معافیت از اقامت فیزیکی دائم در این کشور می باشد . فرد متقاضی مهاجرت به بلغارستان می تواند در هر کشور عضو اتحادیه اروپا کار ، تحصیل و یا زندگی کند .

بررسی شرایط مهاجرت به بلغارستان

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

روش های مهاجرت به بلغارستان

اگر فردی تصمیم به مهاجرت به بلغارستان دارد بهتر است ابتدا روش های مهاجرت به بلغارستان را بررسی کرده و برای اطلاع دقیق از جزئیات با کارشناسان موسسه آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرد . از جمله روش های مهاجرت به کشور بلغارستان می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مهاجرت به بلغارستان از طریق تحصیل

دانشگاه های بلغارستان تمام علوم مهندسی ، پزشکی ، شیمی و غیره را به دانشجویان ارائه می دهند و دانشگاه های این کشور علاوه بر ارائه مدرک به زبان تحصیل یک مدرک به زبان بلغاری نیز ارائه می دهند . دانشجویان میتوانند پس از پایان تحصیلات خود ویزای تحصیلی را به ویزای کار تبدیل کرده و پس از مدتی به اقامت برسند . مدرک دانشگاه های این کشور در تمام دنیا معتبر بوده و دانشجویان می توانند در هر کشوری به کار مشغول شوند . در تمامی مقطع کارشناسی ، فوق کارشناسی و دکترا امکان اخذ بورسیه وجود دارد که به شرایط و رزومه فرد متقاضی بستگی دارد . لازم به ذکر است که دانشجویان در کنار تحصیل می توانند ساعاتی را در هفته به کار مشغول شوند و به تامین هزینه های خود کمک کند . تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان یکی از راه های مهاجرت تحصیلی در سنین پایین به این کشور است .

اخذ اقامت کشور به معنی اقامت کوتاه مدت ، بلند مدت و دائمی است و اخذ اقامت از طریق ازدواج کاملا قانونی محسوب می شود و فرد از حقوق قانونی آن کشور بهره مند می شود . از طریق ازدواج با یکی از تبعه کشور بلغارستان می توان به اقامت رسید که در ابتدا اقامت موقت برای فرد صادر می شود و دریافت اقامت دائم به رعایت شرایط خاص بستگی دارد . در این روش اثبات توانایی مالی برای تامین زندگی مشترک الزامی می باشد و باید محل زندگی نیز مناسب برای دو نفر باشد . در ابتدا باید تمام مدارک و رزومه کامل از زندگی و مرحله مصاحبه در سفارت را پشت سر بگذارد تا بتواند اقامت 2 ساله اولیه این کشور را دریافت کند و سپس می تواند از مزایای زندگی در این کشور و اخذ اقامت دائم با گذراندن شرایط خاص بهره مند شود .

مهاجرت به بلغارستان
  • مهاجرت به بلغارستان از طریق سرمایه گذاری

در کشور بلغارستان می توان به 3 طریق سرمایه گذاری را انجام داد : خرید اوراق قرضه ، خرید ملک مسکونی ، خرید ملک تجاری . لازم به ذکر است که تمام کشورهای اروپایی از طریق خرید ملک مسکونی به فرد اقامت نمی دهند و این به آن معنی نیست که نمی توان در آن کشور ملکی را خریداری کرد . فرد مجاز به خرید ملک در کشورهای اروپایی می باشد ولی دریافت اقامت در ازای آن بستگی به شرایط کشور موردنظر دارد . روش دیگر خرید ملک تجاری است که می تواند از طریق ثبت شرکت نیز انجام شود که بستگی به قوانین کشور بلغارستان دارد و گردش مالی شرکت و سود دهی باید مناسب با قوانین باشد و در صورت تداوم داشتن شرایط پس از 5 سال می توان به اقامت دائم رسید . در روش قابل برگشت فرد مبلغ مشخصی را نزد دولت سپرده می کند و پس از 5 سال بدون سود پول را دریافت کرده و اقامت دائم به او داده می شود. در حالت غیر قابل برگشت نیز در ازای پرداخت مبلغی پول بدون برگشت می تواند اقامت دریافت کند . لازم به ذکر است که اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری روشی پیچیده می باشد که به بررسی دقیق نیاز دارد .

  • مهاجرت به بلغارستان از طریق کار

جهت مهاجرت به بلغارستان از طریق کار باید به زبان این کشور مسلط بوده و دانش نسبی به زبان انگلیسی داشته باشد و تسلط به زبان در برقراری با جامعه و مردم نقش بسیار مهمی در کار یابی و اخذ ویزا ایفا می کند . اخذ ویزای کار یک روند رقابتی به شمار می آید و داشتن مدرک تحصیلی و مهارت در یک حرفه خاص می تواند بسیار موثر باشد . پس از بررسی شرایط و تایید شدن مدارک ویزای موقت کار برای فرد صادر می شود که پس از گذشت حدودا 5 سال کار و پرداخت مالیات در این کشور می توان تقاضای اقامت دائم کرد  .

  • مهاجرت به بلغارستان از طریق پناهندگی

پروسه مهاجرت به بلغارستان از طریق پناهندگی سخت و پیچیده ای است و افرادی که در کشور خود احساس امنیت ندارند و مورد تهدید می باشند می توانند به سایر کشورها درخواست پناهندگی کنند که این روش بسیار نا امن است و به همین دلیل اصلا توصیه نمی شود . در این روش فرد باید اعلام کند که وارد خاک این کشور شده و سپس از طریق دولت کشور بلغارستان به وضعیت وی رسیدگی شود . فرد در ماه های اول پناهندگی اجازه کار نخواهد داشت و در صورتی که فرد پناهنده فرزند داشته باشد امکان تحصیل برای او در موسسات آموزشی فراهم می شود .

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button