مهاجرت به بلغارستان از طریق کار

امروزه حتی با بالا رفتن قیمت ارز و سخت شدن فرایند مهاجرت و اقامت کشورهای اروپایی ، همچنان کشور بلغارستان یکی از مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین مکان جهت مهاجرت و اقامت می باشد . مهاجرت به  بلغارستان از طریق کار ، یکی از مواردی می باشد که بسیاری از ایرانیان از این طریق اقدام می کنند . امروزه به دلیل وضعیت زندگی مناسب ، شرایط کاری مطلوب ، مناسب بودن فرایند اخذ اقامت در بلغارستان و سایر موارد از دلایل علاقه افراد غیر اروپایی جهت مهاجرت به بلغارستان می باشد همچنین در آینده ای نه چندان دور کشور بلغارستان به عضویت کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه شینگن در می آید ، بدین معنا که شهروندان بلغارستان به راحتی می توانند به کشورهای اروپایی سفر کنند . پس بهتر است قبل از مهاجرت ، فرایند و شرایط لازم جهت مهاجرت به بلغارستان از طریق کار را توسط کنسولگری و یا سفارت بلغارستان در کشور خود اقدام کرد که در این مقاله تمام اطلاعات مورد نیاز جهت مهاجرت در این زمینه توسط همکاران مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان گردآوری شده است .

کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس برای کار در بلغارستان به ویزا یا اخذ اقامت نیازی ندارند ، در حالی که سایر کشورها همانند ایران برای مهاجرت به بلغارستان از طریق کار باید جهت اخذ ویزا و اقامت این کشور اقدام کنند. افرادی که قصد مهاجرت از طریق کار به بلغارستان را دارند و از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس نیستند، برای کار کردن در این کشور باید اجازه کار را از آژانس ملی کار(وزارت کار) در بلغارستان داشته باشند و از طرف کارفرما در کشور بلغارستان پیشنهاد کاری داشته باشند. لازم به ذکر است که اجازه کار به افراد خارجی ای که تمام شرایط آن ها مورد پذیرش قرار گرفته باشد، داده می شود. اجازه کار و اقامت برای افرادی که قصد مهاجرت به بلغارستان را ازطریق کار را دارند به مدت یک سال معتبر می باشد و تنها می توان در این مدت برای یک شرکت کار کرد ( شرکتی که پیشنهاد کار داده است). برای دریافت اقامت کشور بلغارستان، برای تمام افراد بدون توجه به ملیت آن ها یک امری حیاتی است. اخذ اقامت بلغارستان به محض ورود فرد تا به مدت 90 روز زمان دارد تا بتواند اقامت بلغارستان را اخذ کند.  شایان به ذکر است که اخذ ویزای کار یک روند رقابتی محسوب می شود و داشتن مدرک تحصیلی و مهارت در یک حرفه خاص می تواند بسیار موثر باشد

اما به طور کلی نه کشور بلغارستان و نه سایر کشورهای اروپایی به نیروی مهاجر خارجی برای کار از طریق اسپانسر نیازی ندارد ، ولی در زمانی که افراد به وسیله ویزای تحصیلی بلغارستان و یا از روش های  مختلف قانونی دیگر مانند : دریافت اقامت بلغارستان از طریق ازدواج یا دریافت اقامت بلغارستان از طریق ثبت شرکت  وارد کشور بلغارستان می شوند در ویزای بلغارستان آنها حق کار قانونی وجود دارد که افراد می توانند به صورت قانونی از آن استفاده کنند، به عنوان مثال افراد متقاضی کار در بلغارستان می توانند در شرکتی به صورت پاره وقت کار کنند و یا حتی استخدام شوند.

اکثراً زمانی که افراد متقاضی ویزای کار در بلغارستان یا اقامت تحصیلی بلغارستان وارد کشور بلغارستان می شوند ، مانند سایر کشور های اروپایی در مقطع لیسانس و فوق لیسانس ۲۰ ساعت و در مقطع دکترا ۳۰ ساعت در هفته حق کار قانونی خواهند داشت و مشکلی برای انجام کار برای آنها وجود ندارد. حقوقی که برای کار این گونه افراد در کشور بلغارستان در نظر گرفته شده است از ساعتی ۱۰ یورو به بالا می باشد. البته این مبلغ بستگی به توانایی و سطح تسلط زبان فرد خواهد داشت .

مهاجرت به بلغارستان از طریق کار  – نحوه مهاجرت به بلغارستان از طریق کار

برای مهاجرت به بلغارستان از طریق کار کافی است با شرکتهای کاریابی اروپایی مکاتبه کرد تا چنانچه فرد تخصص ویژه و مهارت خاصی داشته باشد کارفرمای اروپایی به عنوان اسپانسر دعوت نامه ای برای وی بفرستد . این قاعده کلی در خصوص اخذ اقامت اروپا و همین طور اخذ اقامت بلغارستان از طریق کار و تخصص می باشد و در همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا صدق می کند لذا اگر از بلغارستان کارفرمایی را در خواست کار فرد متقاضی را بپذیرد می تواند از طریق سفارت بلغارستان اقدام به مهاجرت کند . اما اگر در شرکتهای عضو اتحادیه اروپا مشترک است اتخاذ استراتژی واحد جهت ساماندهی نیروی کار در این کشور هاست ، طبق تشخیص اتحادیه اروپا ، در بررسی چشم انداز اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه که شامل ۲۷ کشور اروپایی می باشد و نیز پیش بینی کمبود نیروی کار مورد نیاز در کشور، در سال ۲۰۰۷ میلادی اتحادیه اروپا در جهت رفع کمبود نیروی کار متخصص ، و با الهام از طرح گرین کارت دولت کشور آمریکا و با استفاده از نماد پرچم اتحادیه اروپا که با رنگ آبی است ، اقدام به تصویب و ارائه طرح و برنامه ای مشابه به نام کارت آبی کرد که در قالب آن نیروهای کاری و متخصص غیر اروپایی بتوانند به واسطه این برنامه برای مهاجرت به تمامی کشور های عضو اتحادیه به غیر از انگلستان ، ایرلند و دانمارک که از شرکت در این طرح خودداری کردند ، مهاجرت از طریق کار و تخصص را داشته باشند.

مهاجرت به بلغارستان از طریق کار  – شرایط دریافت بلغارستان از طریق کار

به طور کلی اتباع خارجی به جز اتباع اتحادیه اروپا جهت کار در بلغارستان ، نیاز به اجازه کار دارند. فردی که قصد کار در بلغارستان را دارد می بایست از سوی یک کارفرما در بلغارستان پیشنهاد استخدام داشته باشد. برای دریافت اجازه همچنین باید :

  • فرد متقاضی دارای گذرنامه معتبر باشد
  • فرد قادر به تامین زندگی خود از طریق درآمد حاصل از کار باشد
  • فرد سندیکای و اتحادیه صنفی مربوطه نظر خود را پیرامون شرایط استخدامی اعلام کرده باشد
  • شرایط استخدامی در سطح قراردادهای گروهی صنفی در کشور بلغارستان و یا در سطح معمول آن شغل یا رشته باشد
  • شغل مربوطه در اتحادیه اروپا و منطقه همکاری های اقتصادی اروپا آگهی شده باشد

متقاضی کار و کارفرما به صورت همزمان وظیفه دارند به اداره مهاجرت نشان بدهند که شرایط فوق برآورد شده است.

مهاجرت به بلغارستان از طریق کار  – راه های اخذ ویزای کار بلغارستان

راه های اخذ ویزای کار بلغارستان عبارتند از :

  1. فرد پیشنهاد شغلی را از کشور مورد نظر دریافت می کند که قوانین مربوط به خود را دارد. از جمله این که فرد یا شرکت پیشنهاد دهنده باید شغل مورد نظر را به مدت 2 ماه در کشور خود بعد آن به مدت 2 ماه در کل اتحادیه اروپا آگهی کند و در صورت عدم دستیابی به کارمند مورد نظر و ثابت کردن آن به سفارت آن کشور می توان شخص مورد نظر را به کشور دعوت کرد.
  2. نوع دیگر اخذ ویزای کار بلغارستان و اخذ اقامت از طریق کار ویزای پیشنهاد شغلی می باشد که در زمان حال فقط تعداد محدودی از کشورها این نوع ویزا را می دهند و همچنین هر کشور قوانین مشخص مربوط به خود را دارد.
مهاجرت به بلغارستان از طریق کار

مهاجرت به بلغارستان از طریق کار

مهاجرت به بلغارستان از طریق کار  – قوانین دریافت بلغارستان از طریق کار

قوانین کلی دریافت بلغارستان از طریق کار به این صورت است که متقاضی می بایست تقاضای کار و اقامت در بلغارستان را قبل از ورود به بلغارستان و کشوری خارج از بلغارستان که در آن زندگی می کند تسلیم کند . قبل از ورود به بلغارستان می بایست اجازه آماده شده و برچسب آن در گذرنامه متقاضی نصب شده باشد. فرد متقاضی می تواند در برخی موارد تقاضای اجازه کار خود را از داخل بلغارستان  تسلیم نماید که این موارد عبارتند از :

  • دانشجویان دارای اقامت دانشجویی در حال اتمام
  • متقاضیان کار که جهت ملاقات با کارفرما وارد کشور بلغارستان شده اند و از سوی کارفرما پیشنهاد کاری دریافت کرده اند و به واسطه دلایل ویژه می بایست بدون درنگ کار خود را آغاز کنند.

برای آن که فرد توانایی دریافت اجازه کار کشور بلغارستان را داشته باشد، باید ابتدا اجازه اقامت بلند مدت را دریافت کند. در صورتی که فرد ویزای اقامت کوتاه مدت داشته باشد، قادر به دریافت اجازه کار در بلغارستان نخواهد بود. مدارک مورد نیاز جهت دریافت اجازه کار در کشور بلغارستان به شرح زیر می باشد :

  • گذرنامه معتبر که تا 3 ماه پس از پایان مدت اقامت فرد دارای اعتبار رسمی و قانونی باشد.
  • کپی قرارداد امضا شده میان فرد متقاضی کار و کارفرما
  • گواهی سلامت که نشان دهنده عدم ابتلای فرد به بیماری های خاص و واگیر دار باشد.
  • یک قطعه عکس پاسپورتی فردد متقاضی کار در بلغارستان
  • ارائه گواهی اجازه اقامت بلند مدت در کشور بلغارستان
  • کلیه مدارکی که به شغل فرد در کشور بلغارستان مرتبط است.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button