مهاجرت به برزیل و روش های مختلف اقامت در برزیل در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. افراد خارجی برای مهاجرت به برزیل از طریق روش های مختلف نیاز به ویزا دارند. افراد زیر 18 سال بدون نماینده قانونی نمی توانند ویزای برزیل را دریافت کنند. مهاجران زیادی در این کشور زندگی می کنند.

ژاپنی های خارج از ژاپن و لبنانی های خارج از لبنان بیشتر در برزیل اقامت دارند. شهروندان آلمانی خارج از آلمان نیز بعد از ایالات متحده بیشتر در برزیل زندگی می کنند.

همین موضوع باعث شکل گیری جامعه ای با فرهنگ های مختلف شده است. از روش های مختلفی می توان برای اقامت در برزیل اقدام کرد که در این مقاله 6 روش اصلی آن را به طور کامل توضیح داده ایم.

مهاجرت به برزیل و اخذ تابعیت

بررسی شرایط مهاجرت به برزیل

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مهاجرت به برزیل

اگر قصد مهاجرت به برزیل را دارید، بهتر است با این کشور بیشتر آشنا شوید. برزیل پنجمین کشور بزرگ جهان است. روسیه، کانادا، چین و ایالات متحده قبل از برزیل قرار دارند.

این کشور از جنوب با اروگوئه، از جنوب غربی با آرژانتین، پاراگوئه و بولیوی، از غرب با پرو، از شمال غربی با کلمبیا و از شمال با ونزوئلا، گویان و سورینام مرز مشترک دارد.

در واقع برزیل با تمام کشورهای آمریکای جنوبی به جز شیلی و اکوادور همسایه است. برزیل پنجمین کشور پر جمعیت دنیا است و یک سوم جمعیت آمریکای لاتین را تشکیل می دهد. پایتخت این کشور برازیلیا است.

مهاجرت به برزیل

مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل

برای تحصیل در برزیل نیاز به درخواست ویزای دانشجویی دارید. برای دوره های تحصیلی کمتر از 90 روز می توان با ویزای توریستی به برزیل سفر کرد. اما برای دوره های طولانی تر پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر نیاز به مدارک زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس
  • فرم درخواست ویزا
  • یک کپی از برنامه سفر یا بلیط هواپیما
  • مدارک پذیرش دانشگاه
  • رسید هزینه درخواست ویزا، که 180 دلار است.
  • گواهی پلیس برای اثبات عدم سو پیشینه
  • اثبات تمکن مالی

اگر از کشوری که شهروند آن نیستید، برای اخذ ویزای برزیل اقدام کنید، لازم است اقامت قانونی خود را اثبات کنید. کلیه این مدارک باید در نزدیک ترین سفارت برزیل پردازش شود. در صورتی که در برزیل اقامت دارید، باید برای تحصیل در این کشور درخواست تغییر وضعیت بدهید. در برزیل با هر نوع ویزای دانشجویی نمی توان کار کرد.

به همین دلیل تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی در طول تحصیل مهم است. پس از مهاجرت به برزیل 21 روز فرصت دارید، در پلیس فدرال برزیل ثبت نام کنید. با گذشت هر روز از این 21 روز شما موظف به پرداخت مالیات هستید و احتمالا برای تمدید ویزا با مشکل روبرو می شوید.

مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل

هزینه تحصیل در برزیل

هزینه تحصیل در برزیل در مقاطع و موسسات مختلف کاملا متفاوت است. اما به طور کلی هزینه برنامه های تحصیلی سالانه از 2000 تا 3800 دلار آمریکا متغیر است.

گزینه های مربوط به بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در برزیل افزایش پیدا کرده است و این موضوع می تواند باعث افزایش تقاضا برای مهاجرت به برزیل باشد.

مهاجرت به برزیل از طریق کار

مهاجرت به برزیل از طریق کار نیاز به مجوز کار دارد. برای دریافت مجوز کار در برزیل لازم است، یک کارفرما یا شرکتی در برزیل پیشنهاد شغلی به شما بدهد و با مراجعه به وزارت دادگستری و امنیت عمومی برای شما درخواست مجوز کار کند.

زمانی که مجوز کار توسط وزارت دادگستری تایید شد، وزارت امور خارجه برزیل مجوز صدور ویزای کار را به نماینده مربوطه در سفارت برزیل ابلاغ می کند. شما تنها زمانی می توانید برای دریافت ویزای کار برزیل درخواست دهید، که بخش سفارت مجوز ویزای کار را از وزارت امور خارجه دریافت کرده باشد.

مجوز صدور ویزا از تاریخ صدور 180 روز اعتبار دارد و در این مدت شما می توانید درخواست ویزا دهید. برای مهاجرت به برزیل از طریق کار نیاز به ارائه مدارک زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • یک قطعه عکس
  • شناسنامه
  • فرم درخواست ویزا
  • اثبات محل اقامت در برزیل
  • اگر متقاضی قبلا ویزایی دریافت کرده، که مجبور به ثبت نام در پلیس فدرال برزیل شده است، باید شناسه سابق برزیل را ارائه دهد.

کلیه مدارک باید ترجمه شده و سپس ارائه شود. ویزای کار برزیل 2 ساله بوده و در صورت مهیا بودن شرایط می توان آن را تمدید کرد.

مهاجرت به برزیل از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به برزیل از طریق سرمایه گذاری با برنامه ای به نام ویزای طلایی برزیل امکان پذیر است. ساختار ویزای طلایی برزیل تحت تاثیر ویزای طلایی پرتغال است. یکی از راه های سرمایه گذاری در برزیل خرید املاک و مستغلات می باشد.
با سرمایه گذاری حداقل یک میلیون رئال برزیل (حدود 260 هزار دلار آمریکا) در املاک و مستغلات افراد خارجی می توانند، ظرف مدت 30 روز اقامت موقت برزیل را دریافت کنند. اعتبار این اقامت 2 ساله می باشد.

حداقل میزان مورد نیاز برای سرمایه گذاری در ملک در مناطق شمال و شمال شرق برزیل کمتر است. در این مناطق می توان با خرید ملک به ارزش 700 هزار رئال (حدود 179 هزار دلار آمریکا) اقامت موقت دریافت کرد.

با این سرمایه گذاری می توان اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان را همراه برد. در صورتی که پس از مدت 2 سال شخص متقاضی هنوز مالکیت آن املاک را در اختیار داشته باشد، می تواند اقامت دائم را دریافت کند. پس از 4 سال اقامت شخص متقاضی و خانواده او در برزیل می توانند برای اخذ تابعیت اقدام کنند.

راه دیگر برای سرمایه گذاری در برزیل، ثبت شرکت در این کشور می باشد. متاسفانه در برزیل قانون اساسی شرکت ها و قانون کار بسیار پیچیده است و دائما در حال تغییر می باشد. یکی از محبوب ترین ساختارها برای ثبت شرکت در برزیل شرکت با مسئولیت محدود می باشد. بسیاری از کارآفرینان برزیلی و بین المللی از این ساختار برای ثبت شرکت خود استفاده می کنند.

در این نوع شرکت مسئولیت شرکا محدود بوده و هزینه های ثبت شرکت و حفظ آن به نسبت پایین می باشد. در این نوع شرکت نیازی به انتشار اسناد سازمانی نیست.

مهاجرت به برزیل از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به برزیل از طریق تولد

تابعیت کودکان در زمان تولد براساس دو اصل در کشورها انجام می شود. بسیاری از کشورها از اصل خون تبعیت می کنند. طبق این اصل کودک متولد شده تابعیت خود را از پدر و مادر می گیرد.

در این نوع سیستم مکان تولد اهمیتی ندارد و تنها تابعیت والدین مهم است. اما در برخی کشورها قانون متفاوت بوده و هر کودکی که در خاک آن کشور متولد شود، تابعیت آن کشور را به دست می آورد.

به همین دلیل به آن اصل خاک می گویند. برزیل نیز جز همین کشورهای معدود بوده و از اصل خاک تبعیت می کند. بنابراین هر کودکی که در خاک برزیل متولد شود، حتی اگر پدر و مادر هر دو خارجی باشند، تابعیت برزیل را دریافت می کند.
این مورد در قانون اساسی فدرال برزیل عنوان شده است. همچنین کودکانی که از پدر یا مادر برزیلی خارج از کشور متولد شوند، تابعیت برزیل را دریافت می کنند.

مهاجرت به برزیل از طریق ازدواج

در صورتی که با یک شهروند برزیلی ازدواج کرده اید، می توانید برای اقامت در برزیل اقدام کنید. همچنین در صورتی که همسر شما اجازه اقامت موقت یا دائم برزیل را داشته باشد، می توانید از طریق ارائه اسناد ازدواج به برزیل مهاجرت کنید.

اقامتی که برای شخص متقاضی صادر می شود، یک ساله بوده و می توان آن را تمدید کرد. در صورتی که همسر شما اقامت موقت برزیل را داشته باشد، اقامت شما با او یکسان بوده و می توانید تا زمانی که همسرتان در برزیل اقامت دارد، در برزیل زندگی کنید.

در صورتی که با شهروند برزیلی ازدواج کرده اید، باید سند ازدواج و کپی گواهی ازدواج برزیلی، که توسط سفارت یا کنسولگری برزیل تهیه شده است، ارائه دهید. در صورتی که گواهی ازدواج برزیلی ندارید، باید گواهی ازدواج خارجی را به دبیر امور خارجه در نزدیک ترین منطقه ارائه دهید.

مهاجرت به برزیل از طریق ازدواج

مهاجرت به برزیل از طریق پناهندگی

قبل از بررسی مهاجرت به برزیل از طریق پناهندگی لازم به ذکر است، موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان هیچ گونه خدماتی در رابطه با مهاجرت از طریق پناهندگی ارائه نمی دهد. این روش ریسک بالایی داشته و احتمال شکست در آن زیاد است.
به همین دلیل توصیه می شود، از روش های دیگر مهاجرت به برزیل اقدام شده، تا بدون هیچ مشکلی ویزا دریافت شود. برای درخواست پناهندگی در برزیل شخص پناهجو باید در خاک برزیل برای پناهندگی اقدام کند.

پس از ورود به برزیل، پناهجویی که خود را قربانی آزار و شکنجه در کشور مبدا می داند، باید به ایستگاه پلیس فدرال یا اداره مهاجرت در مرز مراجعه کند. هر شخص پناهجو این حق را دارد، که به طور رایگان درخواست وکیل داشته باشد.
درخواست پناهندگی رایگان بوده و شخص می تواند بدون وکیل این کار را انجام دهد. پس از درخواست پرونده پناهجو مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

در صورتی که درخواست پناهجو مورد تایید قرار گرفت، شخص می تواند با مراجعه به پلیس فدرال ادامه مراحل اقامت در برزیل را انجام دهد. در صورت رد درخواست شخص متقاضی می تواند ظرف 15 روز کاری درخواست تجدید نظر کند.

چرا به برزیل مهاجرت کنیم؟

برزیل کشوری در حال توسعه است، و مردم خونگرمی دارد. این کشور به دلیل کیفیت زندگی بالا، امنیت و سطح آموزش در شرایط مطلوبی قرار دارد.
باید بدانید که حقوق و دستمزد در این کشور پایین است و هزینه های زندگی به نسبت حقوق دریافتی بالاست.
اما مهاجرانی که در مناطق روستایی زندگی می کنند، هزینه های زندگی شان پایین تر هست.
همچنین برای کسانی که می خواهند در این کشور تحصیل کنند، دانشگاه های برزیل دارای رتبه و رنکینگ بسیار بالایی هستند. و امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد. و امکان کار پاره وقت همزمان با تحصیل مانند سایر کشورها فراهم است.

هزینه های زندگی در برزیل

هزینه زندگی در برزیل با توجه به منطقه ای که در آن اقامت دارید، می تواند متفاوت باشد. منطقه ای مثل ریودوژانیرو منطقه گران قیمتی می باشد. اما زندگی در مناطق شمالی و شمال شرق برزیل هزینه های شما را کاهش می دهد.
به عنوان مثال هزینه ماهانه غذا در شهرهای گران قیمت به طور میانگین 130 دلار و در مناطق ارزان قیمت حدود 108 دلار خواهد شد.

از آن جایی که ارزش پول ملی برزیل در چند سال اخیر پایین آمده است، قیمت ها برای افراد خارجی مناسب می باشد.
در جدول زیر می توانید میانگین قیمت مواد غذایی، حمل و نقل و اجاره یا خرید خانه در برزیل را مشاهده کنید. قیمت های ذکر شده بر حسب رئال برزیل قید شده است.

غذا در رستوران ارزان قیمت20.00 رئال برزیل
غذا برای دو نفر در رستوران متوسط100.00 رئال برزیل
کاپوچینو6.53 رئال برزیل
یک لیتر شیر معمولی3.77 رئال برزیل
قرص نان سفید (500 گرمی)6.10 رئال برزیل
یک کیلو گرم برنج سفید4.85 رئال برزیل
12 عدد تخم مرغ7.03 رئال برزیل
یک کیلو گرم پنیر محلی31.62 رئال برزیل
یک کیلو گرم فیله مرغ13.47 رئال برزیل
یک کیلو گرم گوشت گاو31.04 رئال برزیل
یک کیلو گرم سیب7.40 رئال برزیل
یک کیلو گرم موز4.55 رئال برزیل
یک کیلو گرم پرتقال4.22 رئال برزیل
یک کیلو گرم گوجه فرنگی5.76 رئال برزیل
یک کیلو گرم سیب زمینی4.34 رئال برزیل
یک کیلو گرم پیاز4.41 رئال برزیل
بلیط یک طرفه مترو4.30 رئال برزیل
شروع قیمت تاکسی5.30 رئال برزیل
هر یک کیلومتر با تاکسی3.03 رئال برزیل
یک لیتر بنزین4.61 رئال برزیل
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1264.31 رئال برزیل
اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر871.91 رئال برزیل
خرید یک متر مربع خانه در مرکز شهر6902.79 رئال برزیل
خرید یک متر مربع خانه در حومه شهر4746.05 رئال برزیل

مهاجرت به برزیل و اخذ تابعیت

اگر با مهاجرت به برزیل قصد اخذ تابعیت برزیل را دارید، باید حداقل 4 سال در این کشور اقامت داشته باشید و به اقامت دائم این کشور برسید. تسلط به زبان پرتغالی برای اخذ تابعیت برزیل مهم می باشد.
باید در حد خواندن و نوشتن بر این زبان تسلط داشت. مورد مهم دیگر تمکن مالی شخص متقاضی می باشد.

شما باید از طریق کار یا داشتن درآمد ثابت، اثبات کنید، که می توانید هزینه های زندگی خود و خانوادتان را تامین کنید. در مواردی ممکن است، تابعیت در مدت زمان کمتر از 4 سال امکان پذیر باشد. این شرایط به شرح زیر است:

  • اگر با شهروند برزیلی ازدواج کرده یا فرزند برزیلی داشته باشید، این مدت به 1 سال کاهش می یابد.
  • اگر والدین شما برزیلی باشند، این مدت زمان به 1 سال کاهش پیدا می کند.
  • به دلیل توانایی علمی، حرفه ای یا هنری این مدت زمان به 2 سال کاهش پیدا می کند.
  • اگر دارایی با ارزشی در برزیل داشته باشید، صنعتگر باشید و یا سهام دار شرکتی فعال در حوزه صنعت و کشاورزی باشید، این مدت زمان به 3 سال کاهش می یابد.

سخن پایانی

مهاجرت به برزیل و اقامت در برزیل از طرق مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. شما می توانید برای مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد فرزند و پناهندگی اقدام کنید. برای اقامت در برزیل بهتر است از وکیل مهاجرت مشورت گرفته و بهترین روش، که با شرایط شما تطابق دارد، انتخاب کنید.

سوالات متداول

انواع روش های مهاجرت به برزیل چیست؟

مهاجرت از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، پناهندگی، ازدواج، تولد و…

شرایط اخذ تابعیت کشور برزیل چیست؟

اگر با مهاجرت به برزیل قصد اخذ تابعیت برزیل را دارید، باید حداقل 4 سال در این کشور اقامت داشته باشید و به اقامت دائم این کشور برسید. تسلط به زبان پرتغالی برای اخذ تابعیت برزیل مهم می باشد.

هزینه تحصیل در برزیل چقدر است؟

هزینه تحصیل در برزیل در مقاطع و موسسات مختلف کاملا متفاوت است. اما به طور کلی هزینه برنامه های تحصیلی سالانه از 2000 تا 3800 دلار آمریکا متغیر است.

ساختار ویزای طلایی برزیل چگونه است؟

ساختار ویزای طلایی برزیل تحت تاثیر ویزای طلایی پرتغال است. یکی از راه های سرمایه گذاری در برزیل خرید املاک و مستغلات می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری برزیل تحصیل در رشته پرستاری برزیل

بیشتر دانشجویان ایرانی جهت تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری برزیل هستند . اولین ...

تحصیل پزشکی در برزیل تحصیل پزشکی در برزیل

کشور برزیل، بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی می باشد که قبلا مستمعره کشور پرتغال...

تحصیل در برزیل تحصیل در برزیل

تحصیل در برزیل در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از متقاضیانی که قصد تحصیل رایگان و دریافت ب...

نظرات کاربران
Ali RAZA

ع سلام آقا خوبی ثبت نام برزیل کن

احمد نوید جهان

من احمد نوید جهان هستم من دعوت نامه الحاق با فامیل از کشور برزیل را دارم نظر به این که درخواست های ویزه بشر دوستانه در سفارت برزیل برای افغان ها در تهران بیشتر است وقت ملاقات نمیدهند میشود در زمینه گرفتن وقت ملاقات و ویزا کمک ام کنید؟ممنونم

آتیه آفرینان

با سلام. موسسه ما برای اتباع فقط پروسه پذیرش انجام می دهد. از طریق سفارت کشور خودتون باید اقدام کنید.

Hassanalimerzai

من چطور درخواستی مهاجرت بدهم

آتیه آفرینان

با سلام. بعضی از کشورها از جمله برزیل نیاز به بررسی مشاوره ارشد دارد. که با توجه به رزومتون بهترین روش مهاجرت رو براتون در نظر بگیرن.

علی مرادی

اری

آتیه آفرینان

سلام. سوالی دارید در خدمتم

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button