از میان روش های مختلف در خصوص اخذ اقامت اکراین و مهاجرت به کشور اکراین می توان به اخذ اقامت اکراین از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت به کشور اکراین از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در کشور اکراین که یکی از روش های جذاب اخذ اقامت  اوکراین محسوب می شود ، اشاره کرد.

روش های سرمایه گذاری در اوکراین

1- مشارکت داشتن جزیی یا ۱۰۰%در تاسیس یک شرکت اوکراینی و یا خریدن سهام های موجود در شرکت اوکراین

۲-خرید اموال منقول و غیر منقول منع نشده در قانون چه به صورت مستقیم چه غیر مستقیم

۳-خرید حق مالکیت

۴-کسب و کار بر طبق اصول تولید قرارداد در اوکراین

۵-فرم های دیگری نیز که بر طبق قانون ممنوع نشده باشد.

چارچوب اعطای تابعیت در اوکراین

۱-به رسمیت شناختن و احترام به قانون اساسی اوکراین

۲-سلب تابعیت گذشته

۳-اقامت قانونی در اوکراین در ۵ سال گذشته

۴-اخذ مهاجرت

۵-دانستن زبان اوکراینی به حدی که برای ارتباطات کافی باشد

۶-در دسترس بودن معیشت مشروع است

سرمایه گذاری در کشور اکراین – مدارک اولیه مورد نیاز برای ثبت شرکت در اوکراین

1-کد اقتصادی

۲-سوابق کاری

۳-چارت سازمانی و شرح وظایف

۴-ترجمه  مدرک تحصیلی

۵-کپی پاسپورت

۶-تقاضانامه

۷-کپی برابر اصل مدارک شرکت

در قدم اول شما نیاز دارید تا کد اقتصادی دریافت کنید . زمان لازم برای دریافت کد اقتصادی در حدود ۱۰ تا ۱۵ روز  میباشد و مدارک لازم برای این فرآیند ترجمه شناسنامه و کد بازرگانی و اسم شرکت و آدرس و وکالتنامه میباشد . پس از این مرحله شما نیاز دارید تا بیزینس پلن داشته باشید ، برای ایجاد طرح بیزینس پلان کار مورد نظر در اوکراین را باید آنالیز کنید.

در سرمایه گذاری در اوکراین و ثبت شرکت هم شما میتوانید اقامت دائم و سپس اخذ تابعیت اوکراین را داشته باشید . برای اینکه شما به این مهم دست پیدا کنید در ابتدا نیاز دارید تا مقدمات اقامت خود را فراهم کنید . ثبت شرکت در اوکراین و ایجاد بیزینس در این کشور یکی از راه های اقامت در اوکراین میباشد

در این جا لازم به توضیح است که خاطر نشان کنیم حضور مدیر عامل در کشور اوکراین الزامی میباشد ولی سهامداران نیاز به مهاجرت به اوکراین ندارند و با توجه به این نکته که طبق قانون مدیرعامل شرکت مورد نظر نیاز است اوکراینی باشد و یا اقامت دائم داشته باشد ، پس شما نیاز به حضور در اوکراین نخواهید داشت . البته برای اینکه مدیرعامل مورد نظر شما در شرکت مشغول به کار باشد ، در مرحله اول نیاز دارید تا برای فرد مورد نظر مجوز کار دریافت کنید و سپس خواهید توانست از فرد مورد نظر برای سمت مدیرعاملی استفاده نمایید . البته مدیر عامل انتخابی لازم است که حداقل مدرک دیپلم داشته باشد و کفایت لازم از اخذ سمت مدیرعاملی برخوردار باشد .

هزینه ها و سرمایه گذاری های لازم در اوکراین ۱۰۰۰۰ دلار سرمایه شرکت در ابتدا میباشد که بعد از افتتاح حساب در اوکراین نیاز است که به حساب شرکت واریز گردد . هزینه های ثبت شرکت در حدود ۱۰۰۰۰ یورو  و هزینه های پرسنل شرکت در حدود ۱۰۰۰ یورو در ماه  بعلاوه هزینه بیمه و مالیات سالانه در حدود ۱۰۰۰۰ یورو و هزینه های سفر به اوکراین و هزینه های جانبی از جمله این هزینه ها میباشد .

روش های سرمایه گذاری در اوکراین
روش های سرمایه گذاری در اوکراین

سرمایه گذاری در کشور اوکراین – بانکداری در اوکراین

یکی دیگر از فرصتهای سرمایه گذاری اوکراین, بانکداری در اکراین می باشد با وجود گزارشهای حاکی از وضع مشکلات اقتصادی به وجود امده در بخش بانکی اوکراین یکی از قسمتهای جالب و در حال رشد کشورهای در حال توسعه ,همان سیستم بانکداری آنها می باشد که در اکراین بخوبی نمود پیدا میکند.

بخش دیگری از سرمایه گذاری در اوکراین خدمات مالی می باشد.

بازار اوکراین تمامی خدمات مالی را جذب خواهد کرد که پر رونق ترین خدمات مالی در اوکراین بیمه ولیزینگ می باشند .

راه دیگری که امکان سرمایه گذاری در اوکراین را بوجود می آورد، سرمایه گداری در اینترنت و نرم افزارهای سفارشی در اوکراین خواهد است . که در اوکراین دارای شهرت جهانی می باشد وراه بازگشت سرمایه گذاری جهانی  در اوکراین باز خواهد بود .

در زمینه های بهداشت و درمان ,ورزش و تفریح در اوکراین زمینه های مناسبی برای اقدام  سرمایه گذاری در زمینه خدمات تفریحی و درمانی در اوکراین مهیا نشده است با اینکه تقاضا در این کشور رو به رشد بوده است.

راه دیگر سرمایه گذاری در اوکراین سرمایه گذاری در املاک و مستغلات خواهد بود.

در اوکراین تا چند سال اخیر قیمت آپارتمان ها و واحدهای تجاری افزایش چشمگیری داشت ،

اما از سال ۲۰۰۸ به بعد با بحران مالی که در اوکراین و سایر کشورهای جهان پدید امده است قدرت خرید و سرمایه گذاری از طریق مستغلات کاهش چشمگیری داشته است.

قوانین جدید مالکیت در اوکراین تحت موافقت نامه توسط صندوق بین المللی پول امضا شده است.

اوکراین اخیرا روابط تجاری با کشور چین در زمینه صادرات و تجارت اغاز نموده است انچه از قراین مشهود است اینگونه بر اورد میشود  که اکراین موافقت نامه های تجاری قوی نیز با دولت کانادا در اینده نزدیک خواهد داشت.

سرمایه گذاری در کشور اوکراین – 4 رکن اصلی برای سرمایه گذاری

1.تبادل وجه معامله

۲- اوراق قرضه در اکراین

۳-صندوق سرمایه گذاری مشترک

۴-شرکت هایی که در ایالت متحده در حال کسب و کار هستند

در انتهای مقاله باید در نظر بگیریم با توجه به اینکه این پروسه سرمایه گذاری در اوکراین حدودا ۲۰ روز تا یک ماه زمان می برد نمی توان گفت یکی از بهترین شیوه های سرمایه گذاری است . بلکه برخی سرمایه گذاری ها از سرمایه گذاری در اوکراین مقرون به صرفه تر می باشد هر چند  بازه زمانی کم و هزینه کمتر اوکراین از نقاط قوت سرمایه گذاری اوکراین میباشد ولی در قیاص با برخی سرمایه گذاری ها و ثبت شرکت ها مانند آلمان و اتریش سرمایه گذاری در اوکراین از ارزش کمتری برخوردار است . دلیل این موضوع هم وجود کشورهای آلمان و اتریش در حوضه شنگن و وجود اقتصاد سرآمد و شرایط جغرافیایی بهتر و …. بسیاری موارد دیگر باعث میشود اگر برای سرمایه گذاری در اوکراین تصمیم جدی داریم کمی بیشتر تامل کنیم.

اخذ اقامت اوکراین از طریق سرمایه گذاری

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در کشور اکراین را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال می توانید با ما در ارتباط باشید تا مشاوران و کارشناسان ما شما را دقیق تر راهنمایی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
هادي گلي فرد

با سلام بانك مركزي اكراين سوده سپرده گذاري دلاري چقدره ساليانه مرسي 

سارا جوادی

با سلام جناب آقای گلی فرد ، بستگی به نوع حساب و نوع سپرده دارد. پیشنهاد میکنیم به صورت حضوری به بانک مراجعه نمایید تا کارمندان بانک راهنماییتون کنند.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button