مهاجرت به اوکراین و روش های مختلف اقامت در اوکراین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اجازه مهاجرت به اوکراین توسط کابینه وزیران اوکراین برای افراد با شرایط مختلف تعیین شده است.
دانشمندان و فرهنگیانی که مهاجرت آن ها با منافع اوکراین همسو است و متخصصان واجد شرایط که برای اقتصاد اوکراین به شدت مورد نیاز هستند، می توانند به اوکراین مهاجرت کنند.

همچنین افرادی که قصد سرمایه گذاری در اقتصاد اوکراین را دارند و دانشجویان در مقاطع مختلف می توانند از روش های تعیین شده برای مهاجرت به اوکراین اقدام کنند.

بررسی شرایط مهاجرت به اوکراین

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مهاجرت به اوکراین

اوکراین بزرگترین کشور اروپا محسوب می شود. مساحت این کشور 603628 کیلومتر مربع است. اوکراین از روسیه در شرق تا لهستان در غرب امتداد دارد. اندازه آن تقریبا 3 برابر انگلیس است و به 24 ایالت (استان) تقسیم می شود.

زبان اوکراینی تنها زبان رسمی در اوکراین است. این زبان در سال 1934 بعد از زبان فرانسوی و فارسی به عنوان سومین زبان زیبا شناخته شد.

البته بیشتر مردم اوکراین 2 زبانه بوده و به زبان روسی هم تسلط دارند و یا حداقل آن را درک می کنند. دین اکثریت مردم مسیحی ارتدکس است و این موضوع به شدت بر معماری، ادبیات و موسیقی اوکراین تاثیر گذاشته است.

اوکراین 7 مکان محافظت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو دارد. شاید غیر معمول ترین مرکز گردشگری در این کشور منطقه تحت تاثیر فاجعه چرنوبیل باشد. از اوایل سال 2011 دولت اوکراین به بازدیدکنندگان اجازه داد، از این منطقه بازدید کنند. 

مهاجرت به اوکراین

مهاجرت به اوکراین از طریق تحصیل

برای تحصیل در اوکراین لازم است، ابتدا از دانشگاهی در اوکراین پذیرش بگیرید. در این صورت ویزا برای شما صادر می شود. پس از دریافت اصل دعوت نامه دانشگاه برای تحصیل، باید درخواست ویزای بلند مدت نوع D را به سفارت اوکراین در کشور محل اقامت خود بدهید.

برای تعیین وقت مصاحبه باید از طریق وب سایت رسمی سفارت اقدام کرده و به صورت آنلاین ثبت نام کنید.
مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی اوکراین به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر (تاریخ اعتبار حداقل 12 ماه پس از پایان اعتبار ویزا و حداقل 3 صفحه خالی و فتوکپی صفحه اول گذرنامه)
  • فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • اصل شناسنامه
  • مدارک و نمرات تحصیلی به همراه کپی آن ها
  • گواهی پزشکی
  • اصل نامه کفالت (به تأیید دفاتر اسناد رسمی)، که باید شامل نام کامل حامی مالی، آدرس وی، شماره تلفن ثابت و تلفن همراه، ایمیل و تعهد تأمین هزینه های متقاضی باشد.
  • اصل اظهارات بانکی اخیر حامی مالی (در 6 ماه گذشته و باید حساب شخصی باشد). حداقل مبلغ باید برای تامین کلیه هزینه های متقاضی در سال اول حضور در اوکراین (هزینه های تحصیل و هزینه های روزانه) کافی باشد.
  • فتوکپی شناسه و پاسپورت حامی مالی
  • بیمه نامه معتبر برای مدت 1 ماه از زمان ورود به خاک اوکراین (با پوشش حداقل 30 هزار یورو)
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

تمامی مدارک باید به زبان اوکراینی ترجمه شوند. حدود یک ماه طول می کشد، تا نتیجه درخواست ویزا به اطلاع شخص متقاضی برسد. اگر می خواهید با مهاجرت به اوکراین از طریق تحصیل اقامت دائم این کشور را به دست آورید، باید بعد از پایان تحصیل در این کشور شغلی مرتبط پیدا کرده و از طریق کار در اوکراین برای اقامت در اوکراین اقدام کنید.

مهاجرت به اوکراین از طریق تحصیل

مهاجرت به اوکراین از طریق کار

اوکراین شرایط بسیار خوبی برای استخدام نیروی کار خارجی دارد. متوسط ​​حقوق و دستمزد در این کشور در ژوئن 2020 حدود 11 هزار و 579 گریونا (واحد پول اوکراین) ثبت شده است.

برای مهاجرت به اوکراین از طریق کار باید مجوز کار در اوکراین داشته باشید. یک فرد خارجی می تواند برای یک یا چند پست در شرکتی در اوکراین استخدام شود. اما باید برای هر پست یک مجوز جداگانه داشته باشد.

برای کار در اوکراین حتما باید خارج از این کشور برای اجازه کار درخواست داد. حتی اگر شخص با ویزای توریستی در اوکراین باشد، باید این کشور را ترک کرده و سپس اقدام به درخواست اجازه کار کند.

کارفرمای شرکت (یا کارآفرین خصوصی) فرم درخواست را به مرکز اشتغال محلی ارسال می کند تا برای استخدام نیروی کار خارجی اجازه کار در اوکراین را بگیرد.
اجازه کار در اوکراین به شهروند خارجی حق انتخاب محل کار و موقعیت را به صلاحدید خود نمی دهد. اجازه کار برای یک موقعیت شغلی خاص صادر می شود.

اعتبار اجازه اقامت در بیشتر مواقع یک ساله است و در صورت پرداخت حداقل حقوق تعیین شده صادر می شود. حداقل میزان حقوق و دستمزد یک کارمند عادی 10 برابر حداقل حقوق تعیین شده توسط قانون اوکراین است.
اگر کارفرما یک انجمن عمومی، خیریه یا موسسه آموزشی داشته باشد، حداقل نرخ حقوق باید 5 برابر حداقل دستمزد باشد. در سال 2022، این مبلغ به ترتیب 50000 و 25000 UAH است.

مهاجرت به اوکراین از طریق کار

مهاجرت به اوکراین از طریق سرمایه گذاری

سیستم بانکی در اوکراین شرایط خیلی مطلوبی ندارد و فساد در این کشور مشاهده می شود. اما اگر می خواهید با مهاجرت به اوکراین از طریق سرمایه گذاری از رژیم مالیاتی مطلوب آن، هزینه های پایین زندگی و دسترسی سریع به اتحادیه اروپا (به دلیل امضای توافق نامه انجمن با اتحادیه اروپا) استفاده کنید، باید گفت مسیر سرمایه گذاری در اوکراین به نسبت راحت می باشد.
برای مهاجرت به اوکراین از طریق سرمایه گذاری باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • حداقل 18 سال داشته باشید.
  • پیشینه کیفری و اعتیاد نداشته باشید.
  • بتوانید حداقل 100 هزار دلار سرمایه گذاری کنید و تجارتی را در اوکراین ایجاد کنید.

شما باید در اوکراین شرکتی افتتاح کنید و حداقل 100 هزار دلار در آن سرمایه گذاری کنید. اما از آن جایی که قوانین خاصی برای این نوع سرمایه گذاری وجود ندارد، برخی افراد با مقداری از سرمایه یا کل آن ملک و مستغلات به نام شرکت می خرند.

در صورت خرید ملک کاملا آزاد هستید، که خودتان از آن استفاده کنید و یا به صورت بلند مدت یا کوتاه مدت اجاره دهید. شما همچنین می توانید از طریق شرکت خود دارایی های مالی دیگری مثل اوراق قرضه دولتی خریداری کنید. اوراق قرضه بازدهی بالایی دارند.

بیشتر افراد خارجی در اوکراین شرکت با مسئولیت محدود ثبت می کنند. با راه اندازی این نوع شرکت کاملا آزاد هستید، هر نوع فعالیت تجاری قانونی را انجام دهید. در صورتی که علاقه ای به انجام تجارت در اوکراین ندارید، می توانید پس از دریافت اقامت دائم شرکت را منحل کنید.

اجازه اقامت با مهاجرت به اوکراین از طریق سرمایه گذاری 1 سال اعتبار دارد. می توان مجوز اقامت را تمدید کرد. همچنین شما می توانید اعضای خانواده را نیز همراه خود ببرید.

مهاجرت به اوکراین از طریق تولد

تابعیت از طریق تولد بر اساس دو قانون در کشورها انجام می شود. در کشورهایی مثل کانادا این سیستم بر اساس اصل خاک است و هر کودکی که در خاک آن کشور به دنیا بیاید، بدون توجه به تابعیت والدین، تابعیت آن کشور را به دست می آورد.

اوکراین جز کشورهایی است، که از اصل خون تبعیت می کنند. در این سیستم مکان تولد کودک مهم نیست و چیزی که در تابعیت اهمیت دارد، تابعیت والدین است. بنابراین هر کودکی که از پدر یا مادر اوکراینی متولد شده باشد، از بدو تولد تابعیت این کشور را به دست می آورد.

در صورتی که شما یک جد اوکراینی داشته باشید، بر اساس اصل خون می توانید تابعیت این کشور را به دست آورید. اما اثبات این موضوع پیچیدگی هایی دارد و مسیر راحتی نیست.

در صورتی که سوابق اجداد شما به قبل از سال 1917 برسد، پیدا کردن مدارک و اسناد تقریبا غیر ممکن است. از سال 1917 تا سال 1945 اسناد به صورت کاغذی نگهداری شده و باید برای جمع آوری آن ها وقت زیادی صرف کرد.

اما سوابق مربوطه به سال 1945 و بعد از آن به صورت مرتب و متمرکز بایگانی شده اند. برای اثبات تابعیت اوکراینی باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید.

  • یکی از والدین اوکراینی بوده و قبل از 24 آگوست 1991 متولد شده یا در خاک اوکراین اقامت دائم داشته است.
  • پدربزرگ و مادربزرگ اوکراینی که قبل از 24 آگوست 1991 متولد شده یا در خاک اوکراین اقامت دائم داشته اند.
  • کودکی که قبل از 24 آگوست 1991 در قلمرو اوکراین متولد شده یا به طور دائم اقامت داشته است.
مهاجرت به اوکراین از طریق تولد

مهاجرت به اوکراین از طریق ازدواج

در صورتی که با شهروندی اوکراینی ازدواج کرده اید، می توانید برای مهاجرت به اوکراین و دریافت اقامت و تابعیت این کشور اقدام کنید. برای این موضوع باید اصل سند ازدواج به همراه کپی آن ارائه گردد.

در صورتی که ازدواج خارج از خاک اوکراین انجام شده باشد، باید به اوکراینی ترجمه شده و سپس ارائه شود. اگر برای ازدواج به اوکراین مهاجرت کرده اید، باید حتما اقامت شما قانونی باشد.

در صورتی که بیشتر از دوره اقامت خود در اوکراین بمانید و یا اجازه اقامت در زمان ازدواج منقضی شده باشد، امکان ازدواج وجود ندارد. اگر به زبان اوکراینی تسلط ندارید، لازم است، در روز ازدواج یک مترجم حضور داشته باشد.

از آن جایی که برخی افراد با ازدواج صوری به دنبال اقامت در اوکراین هستند، در هر ایالتی بررسی روند ازدواج و اطمینان از واقعی بودن آن لازم است. ازدواج حتما باید به صورت رسمی ثبت شود و روابط خارج از ازدواج منجر به اخذ اقامت اوکراین نمی شود.
در صورتی که حداقل دو سال از ازدواج زوجین گذشته باشد، شخص خارجی می تواند برای دریافت اقامت دائم اوکراین اقدام کند.

مهاجرت به اوکراین از طریق پناهندگی

قبل از بررسی پناهندگی در اوکراین لازم است یادآور شویم، موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان هیچ گونه خدماتی در رابطه با پناهندگی ارائه نمی دهد.

این روش ریسک بالایی داشته و مهاجرت به اوکراین از روش های دیگر که در این مطلب ذکر شد، توضیه می شود. پناهجو به شخصی گفته می شود، که در کشور خود امنیت جانی نداشته و یا در خطر شکنجه است.

در این حالت شخص می تواند به کشورهای دیگر درخواست پناهندگی دهد. پناهندگی در اوکراین شرایط سختی دارد. افراد می توانند از طرق مختلف وارد اوکراین شوند و با مراجعه به اداره مهاجرت ایالتی، خود را به عنوان پناهجو معرفی کنند. اما ورود به خاک اوکراین برای پناهجویان بسیار سخت می باشد.

در بیشتر مواقع مرزبانان ادعای پناهندگان را قبول نمی کنند و اجازه ورود به کشور را نمی دهند. با عبور از این مانع نیز مشکلات زیادی وجود دارد. بررسی پرونده پناهجویان در اوکراین بسیار زمان می برد و حتی ممکن است، سال ها طول بکشد.
در این مدت شخص پناهجو نمی تواند به طور قانونی کار کند و از خدمات اجتماعی بی بهره است. در بیشتر مواقع نیز این پرونده ها بعد از سال ها رد می شوند.

مهاجرت به اوکراین از طریق پناهندگی

هزینه های زندگی در اوکراین

هزینه زندگی در اوکراین به نسبت بسیاری از کشورها پایین است. هزینه زندگی حدود 500 – 600 دلار است، که 1.47 برابر کمتر از متوسط جهانی است. اوکراین از لحاظ هزینه های زندگی در بین 197 کشور رتبه 178 را دارد.

در جدول زیر می توانید میانگین قیمت کالا و خدمات را در اوکراین مشاهده کنید. قیمت ها بر اساس واحد پول گریونا اوکراین ذکر شده است.

غذا در رستوران ارزان قیمت150.00 گریونا
غذا برای دو نفر در رستوران متوسط600.00 گریونا
کاپوچینو30.25 گریونا
یک لیتر شیر معمولی25.47 گریونا
قرص نان سفید (500 گرمی)14.63 گریونا
یک کیلو گرم برنج سفید28.79 گریونا
12 عدد تخم مرغ31.74 گریونا
یک کیلو گرم پنیر محلی194.00 گریونا
یک کیلو گرم فیله مرغ99.43 گریونا
یک کیلو گرم گوشت گاو149.03 گریونا
یک کیلو گرم سیب22.87 گریونا
یک کیلو گرم موز28.52 گریونا
یک کیلو گرم پرتقال34.69 گریونا
یک کیلو گرم گوجه فرنگی38.93 گریونا
یک کیلو گرم سیب زمینی12.93 گریونا
یک کیلو گرم پیاز11.08 گریونا
بلیط یک طرفه مترو7.00 گریونا
شروع قیمت تاکسی40.83 گریونا
هر یک کیلومتر با تاکسی7.00 گریونا
یک لیتر بنزین27.64 گریونا
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر8329.96 گریونا
اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر5607.96 گریونا
خرید یک متر مربع خانه در مرکز شهر26155.32 گریونا
خرید یک متر مربع خانه در حومه شهر16415.53 گریونا

مهاجرت به اوکراین و اخذ تابعیت

اگر با مهاجرت به اوکراین و اقامت در اوکراین به دنبال اقامت دائم و اخذ تابعیت این کشور هستید، باید شرایط خاصی داشته تا درخواست شما تایید شود. شرایط اخذ تابعیت اوکراین به شرح زیر است:

  • افراد باید قانون اساسی و قوانین اوکراین را به رسمیت بشناسند و به آن احترام بگذارند.
  • افراد موظفند بیانیه عدم تابعیت را ارائه دهند. اوکراین تابعیت مضاعف را قبول نمی کند. فرد باید از تابعیت فعلی خود انصراف دهد و یا بدون تابعیت باشد.
  • افراد باید طی 5 سال گذشته به طور قانونی در قلمرو اوکراین اقامت داشته باشند.
  • افراد باید مجوز مهاجرت دریافت کنند.
  • افراد باید مهارت خود را در زبان اوکراینی نشان دهند و بتوانند به راحتی ارتباط برقرار کنند.
  • افراد باید منبع درآمد قانونی داشته باشند تا بدون مراجعه به دولت، هزینه های زندگی را تامین کنند.
مهاجرت به اوکراین و اخذ تابعیت

سخن پایانی

مهاجرت به اوکراین و شرایط اقامت در اوکراین در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. برای مهاجرت به اوکراین روش های مختلفی وجود دارد، که هر یک به طور کامل توضیح داده شد.

شما می توانید از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و پناهندگی به این کشور مهاجرت کنید. البته روشی مثل پناهندگی به هیچ وجه توصیه نمی شود. بهتر است، برای انتخاب بهترین روش مهاجرت به اوکراین از وکیل مهاجرت مشورت بگیرید، تا با توجه به شرایط شما اقدامات لازم انجام شود.

سوالات متداول

انواع روش های مهاجرت به اوکراین چیست؟

مهاجرت به اوکراین از طریق کار، سرمایه گذاری، تحصیل، ازدواج، تولد، پناهندگی و…

شرایط اخذ تابعیت در کشور اوکراین چیست؟

1. افراد باید طی 5 سال گذشته به طور قانونی در قلمرو اوکراین اقامت داشته باشند.
2. افراد باید مجوز مهاجرت دریافت کنند.
3. افراد باید مهارت خود را در زبان اوکراینی نشان دهند و بتوانند به راحتی ارتباط برقرار کنند و…

هزینه های زندگی در اوکراین چقدر است؟

هزینه زندگی در اوکراین به نسبت بسیاری از کشورها پایین است. هزینه زندگی حدود 500 – 600 دلار است، که 1.47 برابر کمتر از متوسط جهانی است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
خدمات موسسه آتیه آفرینان ایرانیان در کشور اوکراین خدمات موسسه آتیه آفرینان ایرانیان در کشور اوکراین

موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به عنوان بزرگترین مرکز تجارت و اعزام دانشجو در ایران با داشتن ...

تحصیل در رشته پرستاری اوکراین تحصیل در رشته پرستاری اوکراین

تحصیل در رشته پرستاری اوکراین به عنوان یک کشور اروپایی، انتخاب بیشتر دانشجویان است تا مدرک...

تحصیل دندانپزشکی در اوکراین تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

کشور اوکرین از جمله کشورهایی است که هر ساله دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف برای تحصیل به...

نظرات کاربران
Call Now Button