مهاجرت به انگلستان و روش های مختلف اقامت در انگلستان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. کشور انگلستان سیستم تحصیلی بسیار قوی دارد و برخی کشورهای دیگر از الگوی تحصیلی بریتانیا در مدارس و دانشگاه های خود استفاده می کنند.

برخی دانشگاه های انگلستان در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. به همین دلیل افراد زیادی تمایل به مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل دارند.

مهاجرت به انگلستان

بررسی شرایط مهاجرت به انگلستان

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مهاجرت به انگلیس

پیش از ارائه توضیحات در مورد مهاجرت به انگلستان خوب است، با این کشور بیشتر آشنا شویم. انگلستان کشوری در ایالات بریتانیا می باشد. بریتانیا جزیره بزرگی در شمال غربی اروپا است.

این کشور از غرب با ولز و از شمال با اسکاتلند همسایه است. در جنوب انگلستان کانال مانش این کشور را از فرانسه جدا می کند. انگلستان بیش از صد جزیره کوچک و بزرگ دارد و از جزیره های معروف آن می توان به وایت و من اشاره کرد. پایتخت انگلستان شهر لندن می باشد.

این شهر همچنین پایتخت پادشاهی بریتانیا است. بیش از 8 میلیون نفر در لندن زندگی می کنند. از شهرهای مهم دیگر انگلستان می توان به منچستر، لیورپول، نیوکاسل، بیرمنگام و لیدز اشاره کرد.

واحد پول بریتانیا پوند می باشد. در سیستم پولی از واحد پنی نیز استفاده می شود. هر 100 پنی برابر با یک پوند است. زبان رسمی این کشور انگلیسی است و حدود 98% مردم به این زبان صحبت می کنند. اما گویش های منطقه ای مثل گویش اسکاتلندی، ایرلندی و ولزی نیز وجود دارد. بیشترین گویش موجود در انگلستان گویش ولزی است.

اقتصاد این کشور نیز در سطح مطلوبی قرار دارد و تغییرات اقتصادی آن تاثیر بسزایی در اقتصاد جهان می گذارد. انگلستان کالاهای تولیدی، سوخت، مواد شیمیایی و دارویی و مواد غذایی را صادر می کند. تمامی این عوامل باعث شده است، افرادی که قصد مهاجرت دارند، مهاجرت به انگلستان را در گزینه های اولیه خود قرار دهند.

مهم ترین مزایای مهاجرت به انگلیس را بدانید

هر کشوری دارای مزایا و معایبی است. یکی از مزایای این کشور که برای مهاجران خیلی اهمیت دارد، همراهی خانواده شان به کشور مقصد است و خوشبختانه کشور انگلستان جزء کشورهایی است که ویزای همراه دارد و همراه در این کشور میتواند کار کند.
مزایای دیگر این کشور این است که کسانی که برای تحصیل به این کشور میروند، در مقاطعی مانند ارشد میتوانند 1 ساله تحصیل خود را تمام کنند و بعد حدودا 2 سال فرصت جستجوی کار دارند و میتوانند ویزای تحصیلی خود را به کاری تبدیل کنند و در نهایت اقامت انگلستان را دریافت کنند.
اگر بخواهیم از معایب این کشور بگوییم این است که کشور انگلستان عضو اتحادیه اروپا و شنگن نیست. در ضمن، هزینه تحصیل و زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورها بالاست.

روش های مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به انگلستان از 31 دسامبر سال 2020 برای افراد مقیم اتحادیه اروپا تغییر کرده است. اکنون انگلستان سیستم مهاجرتی مبتنی بر امتیاز را اجرا می کند.

طبق این سیستم شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا تفاوتی با هم نداشته و هر فرد خارجی باید برای اقامت در انگلستان درخواست مجوز بدهد.

سیستم مهاجرتی مبتنی بر امتیاز در روش های مختلف مثل اقامت از طریق تحصیل و اقامت از طریق کار اجرا می شود. این سیستم ترتیبات منعطفی داشته و شخص متقاضی باید شرایط خاصی داشته باشد، تا بتواند امتیاز لازم را کسب کند. روش های مختلف مهاجرت به انگلستان به شرح زیر است:

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل

افراد خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در انگلستان باید با توجه به مدت تحصیل خود ویزای کوتاه مدت یا ویزای عمومی دانشجویی (Tier 4) دریافت کنند. دو نوع ویزا برای تحصیل در انگلیس وجود دارد.

  1. ویزای تحصیلی کوتاه مدت (اعتبار از 6 ماه تا 11 ماه می باشد): این ویزا مناسب افرادی می باشد، که قصد دارند یک دوره زبان کوتاه یا دوره کوتاه تحقیقاتی را برای دریافت مدرک در انگلستان بگذرانند.
  2. ویزای تحصیلی کوتاه مدت (اعتبار از 6 ماه تا 11 ماه می باشد.): این ویزا مناسب افرادی می باشد، که قصد دارند یک دوره زبان کوتاه یا دوره کوتاه تحقیقاتی را برای دریافت مدرک در انگلستان بگذرانند.

برای دریافت ویزای تحصیلی و مهاجرت به انگلستان می توانید از طریق سفارت انگلیس در کشور خود و یا به صورت آنلاین در وبسایت رسمی دولت انگلیس اقدام کنید. لازم به ذکر است، درخواست برای ویزای تحصیلی را به آخرین فرصت موکول نکنید.

معمولا دریافت ویزای دانشجویی 3 هفته طول می کشد. اما با توجه به موقعیت مکانی خود بهتر است از 3 ماه قبل درخواست خود را ارسال کنید. قبل از اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی باید از دانشگاه مورد نظر گواهی پذیرش دریافت کرده باشید.

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل

شرایط لازم برای مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل عبارتند از:

  • بالای 16 سال داشته باشید.
  • بتوانید به راحتی انگلیسی صحبت کنید و این زبان را درک کنید.
  • تمکن مالی برای دوره تحصیل و تامین هزینه های زندگی در انگلستان داشته باشید.
  • از یک دانشگاه مجاز در انگلستان گواهی پذیرش دریافت کرده باشید.

 سیستم امتیازبندی تحصیل در انگلستان مطابق جدول زیر می باشد. برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان امتیاز از 40 و برای تحصیل در مدارس انگلستان امتیاز از 30 محاسبه می شود.

شرایط مورد نیازامتیاز
تمکن مالی10
مدرک زبان10
گواهی پذیرش دانشگاه20

مهاجرت به انگلستان از طریق کار

ویزای کار انگلستان ، به ویزای Tier2 و یا اسپانسرشیپ معروف می باشد. با دریافت ویزای کار انگلستان، می توانید تا 5 سال در انگلستان زندگی و کار کنید. این ویزا قابل تمدید می باشد.

برای تایید درخواست مهاجرت به انگلستان از طریق کار شخص متقاضی باید شرایط خاصی را داشته باشد. ویزای کار انگلستان در صورتی صادر می شود، که شما بتوانید پیشنهاد شغلی از انگلستان دریافت کنید. برای این موضوع باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • پیشنهاد شغلی باید از اسپانسر مجاز وزارت کشور انگلستان باشد.
  • شغل پیشنهاد شده تخصصی بوده و مهارت شخص متقاضی در سطح مهارت مورد نیاز یا بالاتر باشد.
  • شخص متقاضی بتواند انگلیسی را در سطح استاندارد صحبت کند.
  • ارائه ی مدرک آیلتس UKV.

مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری

انگلستان به دلیل اقتصاد قوی، روحیه کارآفرینی و سطح بالای زندگی مدت هاست، که مورد توجه تجار بین المللی قرار گرفته است.

پیش از تغییرات قانون مهاجرت به انگلستان برای سرمایه گذاری در این کشور می توانستید از طریق ویزای Tier 1 اقدام کنید و با سرمایه گذاری 2 میلیون پوند و یا بیشتر اقامت انگلیس را به دست آورید.

اما در حال حاضر امکان اخذ این ویزا وجود نداشته و می توان از طریق ثبت شرکت، استارت آپ و یا خرید اوراق قرضه اقامت انگلستان را به دست آورد. از طریق خرید اوراق قرضه دولتی می توان اقامت 3 ساله دریافت کرد و با تمدید اقامت به اقامت دائم انگلیس رسید.

برای اقامت از طریق خرید اوراق قرضه باید حداقل 2 میلیون پوند سرمایه گذاری کرد. روش های ثبت شرکت در انگلستان به دو صورت زیر می باشد.

ویزای استارت آپ انگلستان

ویزای استارت آپ یک مسیر نسبتا جدید برای سرمایه گذاری و کار در انگلستان محسوب می شود. اعتبار این نوع ویزا 2 ساله بوده و قابل تمدید نمی باشد.

به همین دلیل امکان اخذ اقامت دائم با ویزای استارت آپ وجود ندارد. افراد متقاضی برای مهاجرت به انگلستان باید بیزینس پلن نوآوری برای کسب و کار خود ارائه دهند و هدف خود از راه اندازی کسب و کار در انگلستان را شرح دهند.

این ایده تجاری باید توسط نهادی تایید شود. شخص متقاضی باید بالای 18 سال داشته و تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی را داشته باشد. همچنین تسلط به زبان انگلیسی واجب می باشد. نهادی که بتواند ایده تجاری را تایید کند، یکی از موارد زیراست:

  • موسسه آموزش عالی در انگلستان
  • سازمان تجاری با سابقه حمایت از کارآفرینان انگلستان

در صورتی که طرح تجاری خلاقانه و پویا بوده و پتانسیل رشد داشته باشد، مورد تایید قرار می گیرد.

مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری

ویزای INNOVATOR انگلستان

اگر شما یک تاجر با تجربه هستید و برای سرمایه گذاری در انگلستان حداقل 50 هزار پوند دارید، می توانید مستقیما واجد شرایط ویزای INNOVATOR شوید. طرح تجاری شما باید قابل قبول و در مقیاس صحیح باشد.

به این معنا که ممکن است، شما در عمل به سرمایه اولیه بیش از 50 هزار پوند نیاز داشته باشید و نهاد تایید کننده به عنوان شرط تایید، بودجه را افزایش دهد.

وزارت امور داخلی انگلستان لیستی از نهادهای تایید کننده درخواست ویزای INNOVATOR منتشر کرده است. این لیست شامل نام نهادها، همچنین پیوندهایی به وبسایت آنها و جزئیات روند درخواست و ضوابط تایید آن ها است. این ویزا به مدت 3 سال اعتبار داشته و قابل تمدید می باشد. به همین دلیل می توان به اقامت دائم انگلستان رسید.

مهاجرت به انگلستان از طریق تولد

اقامت در انگلستان از طریق تولد سابقا بر اساس اصل خاک بود و هر کودکی که در خاک انگلستان به دنیا می آمد، بدون توجه به تابعیت پدر و مادر تابعیت انگلستان را به دست می آورد. اما در حال حاضر امکان تابعیت بر اساس اصل خاک وجود ندارد و تابعیت بر اساس اصل خون اجرا می شود.

به این ترتیب که پدر یا مادر کودک باید شهروند یا مقیم انگلستان (اقامت دائم) باشند. برای اخذ تابعیت کودکان شرایط خاصی وجود ندارد.

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

یکی از روش های مهاجرت به انگلستان ازدواج با شهروند انگلیسی می باشد. اگر شما با شهروند انگلیس یا شخصی که اقامت انگلیس را دارد، ازدواج کنید، می توانید ویزای این کشور را دریافت کنید.

برای دریافت این نوع اقامت باید شما و همسرتان بیش از 18 سال سن داشته باشید. ارتباط شما به عنوان یک زوج باید اثبات شود و یا ازدواج شما در انگلیس به رسمیت شناخته شده باشد. ویزای ازدواج انگلستان دو سال و نیم اعتبار دارد و می توان آن را برای دو سال و نیم بعد نیز تمدید کرد.

در صورتی که قبلا ازدواج کرده اید، باید برای درخواست ویزا گواهی طلاق یا گواهی فوت همسر قبل را ارائه دهید. تسلط به زبان انگلیسی برای اخذ ویزا اهمیت دارد.

همچنین همسر شما باید اثبات کند، که می تواند هزینه های زندگی را تامین کند. باید درآمد ناخالص سالیانه 18600 پوند به علاوه 3800 پوند اضافه برای فرزند داشته باشد.

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی

یکی از روش های اقامت در انگلستان، پناهندگی در انگلیس می باشد. موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان هیچ گونه خدماتی در رابطه با پناهندگی ارائه نمی دهد و این روش به دلیل ریسک و خطر بالا به هیچ وجه توصیه نمی شود.

افرادی که در کشور خود به دلایل مختلف سیاسی، مذهبی و جنسیتی یا پیوستن به گروه های مختلف سیاسی و عقیدتی امنیت نداشته و جان آن ها در خطر است، می توانند برای پناهندگی در انگلستان اقدام کنند.

این افراد می توانند به اداره مهاجرت انگلستان یا پلیس این کشور مراجعه کرده و درخواست پناهندگی دهند. در زمان بررسی پرونده شخص پناهجو باید در کمپ های مخصوص پناهجویان زندگی کند.

در صورت رد شدن درخواست شخص مجبور به ترک انگلستان و بازگشت به کشور خود می باشد. از آن جایی که بسیاری از افراد به دروغ سعی در پناهندگی و اخذ اقامت در انگلستان را دارند، پرونده ها به طور خیلی دقیق بررسی شده و احتمال شکست بالا می باشد.

هزینه های زندگی در انگلیس

هزینه زندگی در انگلستان به منطقه ای که برای زندگی انتخاب کرده اید، بسیار بستگی دارد. ممکن است شخصی درآمد بیشتری داشته باشد، اما با زندگی در لندن مخارج خود را بسیار افزایش داده باشد.

به عنوان مثال هزینه مواد غذایی در لندن 84.87 پوند و در نیوکاسل 55.10 پوند می باشد. پس قبل از مهاجرت به انگلستان این مورد را با دقت بررسی کنید.

در جدول زیر هزینه مواد غذایی، حمل و نقل، اجاره و خرید خانه در انگلستان ذکر شده است. این قیمت ها به طور میانگین بوده و به طور حتم در شهری مثل لندن قیمت ها بیشتر می باشد.

غذا در رستوران ارزان قیمت12 پوند
غذا برای دو نفر در رستوران متوسط50 پوند
کاپوچینو2.75 پوند
آب (بطری 1.5 لیتری)0.95 پوند
یک لیتر شیر معمولی0.92 پوند
قرص نان سفید (500 گرمی)0.98 پوند
یک کیلو گرم برنج سفید1.08 پوند
12 عدد تخم مرغ1.93 پوند
یک کیلو گرم پنیر محلی5.57 پوند
یک کیلو گرم فیله مرغ5.58 پوند
یک کیلو گرم گوشت گاو7.97 پوند
یک کیلو گرم سیب1.83 پوند
یک کیلو گرم موز1.09 پوند
یک کیلو گرم پرتقال1.70 پوند
یک کیلو گرم گوجه فرنگی1.81 پوند
یک کیلو گرم سیب زمینی1.13 پوند
یک کیلو گرم پیاز0.99 پوند
بلیط یک طرفه مترو2.50 پوند
شروع قیمت تاکسی3 پوند
هر یک کیلومتر با تاکسی1.24 پوند
یک لیتر بنزین1.26 پوند
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر748.81 پوند
اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر610.28 پوند
خرید یک متر مربع خانه در مرکز شهر4280.28 پوند
خرید یک متر مربع خانه در حومه شهر3000.54 پوند

مهاجرت به انگلستان و اخذ تابعیت

قبل از درخواست شهروندی انگلستان شما نیاز به اخذ ILR یا همان اقامت دائم دارید.ILR  این امکان را به شما می دهد، که تا هر زمان خواستید، در انگلستان بمانید و هر زمان تمایل داشتید، این کشور را ترک کنید و دوباره به آن جا برگردید.

اگر با داشتن ویزاهای مختلف بتوانید 5 سال در انگلستان زندگی کنید، امکان اخذ اقامت دائم برای شما وجود دارد.
از آن جایی که ویزای صادر شده برای مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج دو سال و نیم اعتبار دارد، باید تمدید شود تا به اقامت دائم برسد. برای اخذ اقامت دائم باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • عدم سو پیشینه
  • قبولی در آزمون انگلیس
  • تسلط به زبان انگلیسی

بعد از گذشت یک سال از اقامت دائم و حفظ آن می توانید برای اخذ تابعیت انگلیس اقدام کنید. برای درخواست تابعیت انگلیس باید شرایط زیر مورد تایید قرار گیرد:

  • در مدت 5 سال اقامت در انگلستان بیش از 450 روز را خارج از کشور نبوده باشید.
  • دارای حسن خلق باشید. به این معنی که رفتاری مجرمانه ، فریبکارانه یا غیر صادقانه انجام ندهید و به هیچ وجه قانون مهاجرت را نقض نکنید.
اخذ تابعیت و اقامت انگلستان

سخن پایانی

مهاجرت به انگلستان و اقامت در انگلستان از طرق مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. شما می توانید برای تحصیل یا کار در انگلستان از طریق سیستم امتیازبندی ویزا دریافت کرده و در این کشور زندگی کنید.

همچنین با سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشوری با اقتصاد قوی می توان زندگی ایده آلی برای خود و خانواده تشکیل داد. در این مقاله شرایط مهاجرت به انگلستان و سرمایه مورد نیاز برای اقامت در این کشور توضیح داده شد.

سوالات متداول

برای اخذ اقامت انگلیس چه شرایطی نیاز هست؟

عدم سو پیشینه، قبولی در آزمون انگلیس، تسلط به زبان انگلیسی

شرایط اقامت در انگلستان از طریق تولد چیست؟

1. شما بعد از تولد فرزندتان اقامت دائم انگلستان را دریافت کرده اید.
2. پدر کودک انگلیسی بوده و یا در زمان تولد اقامت انگلستان را به دست آورده است و…

اخذ اقامت دائم با ویزای استارآپ وجود دارد؟

خیر، ویزای استارت آپ یک مسیر نسبتا جدید برای سرمایه گذاری و کار در انگلستان محسوب می شود. اعتبار این نوع ویزا 2 ساله بوده و قابل تمدید نمی باشد. به همین دلیل امکان اخذ اقامت دائم با ویزای استارت آپ وجود ندارد.

آیا امکان مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری وجود دارد؟

خیر

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بازار کار مهندسی برق در انگلیس بازار کار مهندسی برق در انگلیس

بازار کار مهندسی برق در انگلیس با درآمد حدود £20,000 تا 60,000£ (پوند) یکی از پردرآمدترین بازارها...

تحصیل در انگلستان تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان به علت های مختلف افراد بسیاری را از سراسر دنیا راهی بریتانیا می کند. ...

کار در انگلستان کار در انگلستان

کار در انگلستان به عنوان یکی از راه های ورود به یک کشور محسوب می شود. در این مقاله می خواهیم ...

نظرات کاربران
احسان

باسلام لطفا در مورد شرایط کار بیشتر راهنمایی بفرمائید. متشکرم

آتیه آفرینان

با سلام لطفا مقاله "نحوه یافتن کار در انگلیس" را مطالعه فرمایید.

امیر قدیری

لطفا برای مهاجرت به انگلیس به من کمک کنید

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، شماره شما در اختیار مشاوران قرار گرفت تا خدمتتون تماس بگیرند و راهنمایتتون کنند.

امیر قدیری

لطفا برای مهاجرت به انگلیس به من کمک کنید

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، شماره شما در اختیار مشاوران قرار گرفت تا خدمتتون تماس بگیرند و راهنمایتتون کنند.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button