مهاجرت به اسلوونی (Slovenia)

افراد زیادی از نقاط مختلف جهان هر ساله به دلایل مختلفی قصد مهاجرت از کشور خود را می کنند. اسلوونی، یکی از کشورهایی است که به دلایلی از قیبل، داشتن استانداردهای قوی برای زندگی در یک مکان مناسب، سطح بالای توسعه اقتصادی، رفاه اجتماعی، دانشگاه های معتبر، فرهنگ اروپایی، امکان کار و سرمایه گذاری به صرفه سبب جذب مهاجران زیادی به این کشور می شود و داشتن اقامت قانونی در این کشور می تواند مزایای زیادی را برای فرد به ارمغان آورد.

کشور اسلوونی در اروپای مرکزی قرار گرفته است که با کشورهای ایتالیا ، اتریش ، کرواسی و مجارستان دارای مرز مشترک است . لیوبلیانا پایتخت این کشور  بوده که بخش زیادی از جمعیت کشور در آن زندگی می کنند . جمعیت اسلوونی دو میلیون و شصت هزار نفر می باشد و در حدود ۶۰ % آنها مسیحی و بقیه بی دین یا پیرو ادیان دیگر می باشند .واحد پول رسمی یورو بوده و صنعت گردشگری و معادن نقش مهمی در تامین درآمدهای کشور داشته اند و در چندسال اخیر کشور توانسته به ثبات اقتصادی مطلوبی دست پیدا کند . از شهرهای مهم میتوان به ماریبور ، چلیه ، کرانی و ولنیه اشاره کرد . بیشتر مناطق اسلوونی کوهستانی بوده و آب و هوایی متنوع دارد . مناطق شمال آب و هوایی سرد و مناطق جنوب آب و هوایی معتدل دارند .

مهاجرت به اسلوونی مزایای مهاجرت به اسلوونی

مزایای مهاجرت به اسلوونی عبارت است از :

  • سرعت بالای ثبت شرکت (5 روز کاری)
  • نیاز به وجود کارمند اسلونیایی در شرکت نیست.
  • موقعیت اقتصادی و جغرافیایی برای انجام فعالیت های تجاری
  • استاندارد بالای زندگی
  • امکان تحصیلات رایگان برای فرزندان
  • امنیت بالا
  • اقتصادی قوی و پیشرفته

حداقل میزان سرمایه گذاری برای اخذ کار و دریافت اجازه ی اقامت اسلوونی، 50.000 یورو و حداقل سهام اجباری در شرکت 7.500 یورو می باشد.

مهاجرت به اسلوونی راه های مهاجرت به اسلوونی

کشور اسلوونی به دلیل موقعیت مناسب و امکاناتی که برای شهروندان خود فراهم نموده است مکان بسیار مناسبی برای زندگی و اقامت می باشد . راه های متفاوتی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که در زیر به آنها می پردازیم ولی هنگام مهاجرت باید از تمامی شرایط زندگی و هزینه ها آگاه شد و سپس اقدام نمود .

هزینه های زندگی فرد به نحوه ورود او به این کشور بستگی دارد . اما کمترین میزان زندگی میتواند مربوط به زندگی دانشجویی باشد که در حدود ۶۰۰ یورو به صورت ماهیانه می باشد و در صورت داشتن همراه و یا خانواده این هزینه افزایش می یابد .توجه داشته باشید که زندگی دانشجویی مثالی با کمترین هزینه است و در بقیه موارد ممکن است افزایش یابد .

مهاجرت به اسلوونی مهاجرت به اسلوونی از طریق ویزای کار

اجازه کار در کشور اسلوونی مانند تمامی کشورها احتیاج به یک دعوتنامه کاری از یک کارفرمای مقیم این کشور دارد و در صورتی که متقاضی برای این کار در این کشور و یا کل اروپا پیدا نشود کارفرما اقدام به جذب نیروی موردنظر از دیگر کشورها می کند .در این مدل، ویزا به مدت یک سال برای فرد صادر میشود و امکان تمدید آن وجود دارد . روش دیگری برای اخذ ویزای کار در کشور اسلوونی دریافت مجوز برای کار شخصی می باشد که میتواند به مدت سه سال صادر شود .

فرد جهت یافتن کار و یا ایجاد یک کار شخصی با طی کردن شرایط مشخص میتواند ویزای این کشور را دریافت کرده و به کار مشغول شود . حداقل ساعت کاری در این کشور ۳۶ ساعت در هفته می باشد  دقت داشته باشید که مدرک تحصیلی در جذب به کار بسیار موثر می باشد.

مهاجرت به اسلوونی مهاجرت به اسلوونی از طریق تحصیل

تحصیل در این کشور از سن شش سالگی شروع میشود و دانش آموزان میتوانند در مدارس بین المللی این کشور به تحصیل مشغول شوند . دانش آموزان در سن ۱۸ سالگی مدرک دیپلم خود را دریافت میکنند و میتوانند برای ورود به دانشگاه اقدام نمایند.مقاطع تحصیلی در دانشگاه شامل لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا می باشد . تمامی رشته ها در تمامی مقاطع به صورت پاره وقت و تمام وقت ارائه میشوند و دانشجویان میتوانند در کنار تحصیل خود ساعاتی را در هفته به کار مشغول شوند . امکان بورسیه تحصیلی نیز در مقاطع فوق لیسانس و دکترا وجود دارد که با توجه به رزومه به فرد تعلق میگیرد .

مهاجرت به اسلوونی

مهاجرت به اسلوونی

مهاجرت به اسلوونی مهاجرت به اسلوونی از طریق ازدواج

یکی دیگر از راه های مهاجرت به اسلوونی ازدواج با یکی از اتباع این کشور می باشد . در صورت ازدواج اقامت موقت برای فرد صادر شده و برای رسیدن به اقامت دائم بایدشرایط خاصی را رعایت نمود . در مدارک موردنیاز باید مدت زمان آشنایی ، خلاصه ای از زندگی شخصیتان ، محل موردنظر برای اقامت پس از ازدواج ، داشتن توانایی مالی و موارد دیگری را به سفارت جهت دریافت اقامت ارائه دهید . میتوانید برای اطلاع از جزئیات با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید .

مهاجرت به اسلوونی مهاجرت به اسلوونی از طریق سرمایه گزاری

ثبت شرکت یکی دیگر از راه های اخذ اقامت کشور اسلوونی است . شما میتوانید با سرمایه گذاری در این کشور و ثبت شرکت و پرداخت مالیات به مدت سه سال به اقامت این کشور برسید .  دقت کنید که ثبت شرکت باید در زمینه ای باشد که به رشد اقتصادی کشور کمک کرده و زمینه های کاری و سودی مناسبی را ایجاد کند .ثبت شرکت احتیاج به یک نام تجاری ، افتتاح حساب بانکی و طی مراحل مشخصی دارد که پس از آن میتوان به اقامت یک ساله و با تمدید به مدت سه سال به اقامت دائم رسید .

مهاجرت به اسلوونی مهاجرت به اسلوونی از طریق تولد فرزند

یکی از موارد تفاوت این کشور در اعطای تابعیت با دیگر کشورهای اروپایی مسئله اعطای تابعیت بر اساس خون می باشد . اسلوونی مانند کشور آلمان اقامت خود را از طریق تولد بر اساس خون اعطا میکند . چنانچه پدر و مادر فرزند خود را در این کشور به دنیا بیاورند و خود از اتباع این کشور نباشند به فرزند نیز تابعیت اسلوونی داده نمیشود ولی اگر یکی از پدر و یا مادر از شهروندان این کشور باشند فرزند میتواند اقامت در یافت نماید .

مهاجرت به اسلوونی مهاجرت به اسلوونی از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی از بدترین و پرخطر ترین راه های مهاجرت به کشوری دیگر می باشد و شرایط برای اقدام از این طریق راجب به همه ی کشورها تقریبا یکسان می باشد . مشاوران ما به شما اصلا این راه را پیشنهاد نمی کنند زیرا ممکن است نه تنها کل سرمایه خود را از دست بدهید بلکه مجبور به بازگشت به کشور خود شوید و دوران سختی را سپری نمایید . اما در نهایت فردی که قصد پناهندگی دارد از حقوق اولیه مانند غذا و مسکن و حق کار میتواند بهره مند شود .

مهاجرت به اسلوونی – شرایط مهاجرت به اسلوونی

شما می توانید مجوز اقامت و کار در اسلوونی را با کار کردن برای یک نماینده خارجی یک شرکت بر اساس سرمایه گذاری تجاری بدست آورید. مدارک مورد نیاز برای آماده سازی و مدت اقامت موقت از زمان سرمایه گذاری 2-3 ماه، 9-8 ماه، 6-3 ماه به قرار زیر می باشد:

  • گذرنامه بین المللی
  • گواهینامه عدم سوء پیشینه
  • گواهی شماره مالیاتی / تأیید محل اقامت فعلی
  • بیمه توریستی

در این مورد، شرایط اصلی برای به دست آوردن مهاجرت کاری و اقامت همراه در اسلوونی، سرمایه گذاری در توسعه شرکت شما با حداقل 50،000 و 10،000 یورو است که باید طی شش ماه اول پس از شروع کار شرکت شما پرداخت شود.

مهاجرت به اسلوونی – مهاجرت تجاری در اسلوونی

این روشی بهینه است اگر شما در حال حاضر یک کسب و کار موفق دارید که تمایل به داشتن نمایندگی اروپا در کشورهای دیگر دارید می توانید از این طریق اقدام کنید. اجازه اقامت موقت بیومتریک برای متخصصان با مهارت بسیار تخصصی بر اساس برنامه کارت آبی شهروندی اتحادیه اروپا می باشد. کارت های آبی تنها برای افرادی که دارای تحصیلات عالی و تجربه کار قانونی دارند صادر می شود، که می توانند در اسلوونی استخدام شوند و حداقل 1.5 برابر بیشتر از میانگین کشور که شامل مالیات و هزینه های مربوطه است، درآمد داشته باشند. این روش هم کار و هم اجازه اقامت را به شما می دهد و خانواده شما سریعا می توانند نزد شما بیایند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button