اخذ اقامت و تابعیت ازطریق سرمایه گذاری در استونی(Estonia)

از میان روش های مختلف در خصوص اخذ اقامت استونی و مهاجرت به کشور استونی می توان به اخذ اقامت استونی از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت به کشور استونی از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در کشور استونی که یکی از روش های جذاب اخذ اقامت استونی محسوب می شود ، اشاره کرد.

شرایط مهاجرت و اخذ اقامت استونی از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کشور استونی مهاجرت به استونی از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در استوانی را به سه طریق میتوان انجام داد :خرید املاک مسکونی و تجاری و اوراق قرضه

در روش خرید املاک مسکونی به منظور اخذ اقامت استونی، متقاضی ملکی مسکونی در کشوراستونی خریداری نموده و بر اساس سرمایه گذاری و خرید انجام شده درخواست اقامت و مهاجرت به کشور استونی می نماید، البته برای اخذ اقامت اروپا ازطریق سرمایه گذاری وخرید ملک طبق قوانین امور مهاجرتی تنها تعداد معدودی از کشور ها مانند اسپانیا ؛ یونان ؛ پرتقال ؛ قبرس و…در ازای خرید ملک مسکونی مبادرت به صدور کارت اقامت اروپا مینمایند و برای بقیه کشورها امکان اخذ اقامت اروپا و مهاجرت به اروپا از روش خرید ملک وجود ندارد؛ البته این بدین معنی نیست که متقاضی نمیتواند ملکی را در کشور استونی خریداری کند زیرا هر کس با توجه به شرایط مالی خود و قوانین کشورها در خصوص مالکیت خصوصی میتواند ملکی را خریداری کند و مالک صد در صد آن شود اماممکن است اخذ اقامت اروپا ازطریق سرمایه گذاری وخرید ملک در کشورمورد نظربر اساس مبانی حقوقی و قانونی و مقرراتی اداره مهاجرت کشور مورد نظر قانونی برای صدور اجازه اقامت بر اساس خرید ملک در آنجا نداشته باشد.

روش دیگر سرمایه گذاری خرید املاک تجاری از قبیل مغازه ؛رستوران ؛هتل ؛کارخانه و… در کشوراستونی  است.البته این روش ممکن است به تنهایی یا در بیشتر موارد همراه با ثبت شرکت در کشور استونی  انجام شود و بستگی به قوانین و مقررات کشورها دارد. اما چنانچه تاسیس شرکت با هدف مدیریت مجموعه های مذکور انجام شود باید گردش مالی شرکت در کشوراستونی  گویای وضعیت واقعی کسب و کار مورد نظر باشد. اگرچه در برخی از کشورها ثبت شرکت مستقل از ایجاد کسب و کار فیزیکی انجام میشود و بر اساس آن امکان اخذ اقامت اروپا نیز میسر میگردد. اما در برخی کشورها اداره کسب و کار مانند هتل ؛رستوران و… باید حتما تحت پوشش شرکت فعالیت کنند. لذا برای اخذ اقامت اروپا ازطریق سرمایه گذاری وخرید ملک در کشوراستونی یک نکته حایز اهمیت و در خور توجه اینگونه نیست که به مجرد خرید ملک در کشور مورد نظر به وی اقامت دائم اروپا داده میشود در حالیکه موضوع بسیار پیچیده تر و زمانبرتر از آنست که تصور میشود و در واقع پس از سپری شدن اقامت موقت و تنها در صورت تداوم  داشتن شرایط و ضوابط پس از معمولا پنج سال اقامت دائم داده میشود.لذا اگر از ابتدا بدنبال اخذ اقامت دائم اروپا ازطریق اخذ اقامت اروپا به روش سرمایه گذاری وخرید ملک هستید از روش خرید ملک صرف نظر کنید چرا که این پروسه صرفا جهت صدور اقامت دائم اروپا زمانبر است. اگرچه کشورهای نظیر مالتا ؛قبرس واتریش و برخی از معدود کشورها با ارقام بالای ۳۰۰ هزار یورو حتی مستقیما تابعیت میدهند.لذا اخذ اقامت اروپا ازطریق سرمایه گذاری وخرید ملک در کشور های مذکور امکان پذیر است.

روش دیگر سرمایه گذاری واخذ اقامت اروپا و مهاجرت به اروپا خرید اوراق قرضه دولتی می باشد.در این روش متقاضی نسبت به خرید اوراق قرضه دولتی جهت اخذ اقامت کشوراستونی(اقامت اروپا) اقدام میکند که خود به دو صورت سرمایه غیر قابل برگشت و سرمایه قابل برگشت پس از سپری شدن مدت زمان سپرده گذاری سرمایه است. در حالت سرمایه قابل برگشت متقاضی مبلغی را که دولت کشوراستونی  معین کرده را به مدت محدود مثلا پنج ساله سپرده میکند و بلافاصله به وی اقامت دایم کشور مورد نظر داده میشود و پس از پنج سال اصل پول بدون سود به وی مسترد میگردد و کماکان اقامت دائم وی معتبر و مادام العمر پابرجا باقی می ماند. اما در حالت غیر قابل برگشت متقاضی مبلغی را که دولت تعیین کرده را به دولت میپردازد و در ازای آن اقامت دائم دریافت مینماید. در هر دو روش مبلغ دیگری را نیز بعنوان هزینه های وکالت به دولت پرداخت مینماید.بنابراین یکی از روشهایی که میتوان از همان ابتدا( بدون سپری شدن پنج سال از اقامت ) اقامت دائم اروپا را کسب کرد خرید اوراق قرضه است و طی آن اقامت دائم مادام العمر به متقاضیان اهدا میشود.

سرمایه گذاری در کشور استونی – دلایل سرمایه گذاری در استونی

نقاط قوت

مزایای اصلی این کشور عبارتند از:

سیاست اقتصادی و سیاسی لیبرال؛

نیروی کار بسیار آموزش دیده و انعطاف پذیر؛

موقعیت جغرافیایی در تقاطع بین اروپا و روسیه؛

عضو اتحادیه اروپا.

نقاط ضعف

معایب اصلی کشور عبارتند از:

بازار داخلی کوچک؛

سلطه محصولات فنلاندی و سوئدی؛

قدرت خرید پایین نسبت به دیگر کشورهای منطقه

 

سرمایه گذاری در استونی

سرمایه گذاری در استونی

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در استونی مقاله “تحصیل در کشور استونی ” را مطالعه فرمایید.

اخذ اقامت استونی  از طریق سرمایه گذاری

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در کشور استونی را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال می توانید با ما در ارتباط باشید تا مشاوران و کارشناسان ما شما را دقیق تر راهنمایی کنند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button