مهاجرت به ارمنستان و روش های مختلف اقامت در ارمنستان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتی که قصد مهاجرت به ارمنستان را داشته باشید، احتمالا سوالاتی در رابطه با اقامت برای شما ایجاد می شود.

اجازه اقامت در ارمنستان به شما حق سفر بدون ویزا و اقامت بدون محدودیت در این کشور و حق انجام هرگونه فعالیت قانونی از قبیل تجارت، کار، تحصیل یا بازنشستگی را می دهد. یک مقیم می تواند اعضای خانواده خود را برای اقامت حمایت کند و سایر افراد خارجی را به ارمنستان دعوت کند.

بررسی شرایط مهاجرت به ارمنستان

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مهاجرت به ارمنستان

حدود دو پنجم تولید ناخالص داخلی و استخدام یک پنجم نیروی کار به کشاورزی مرتبط است. صنعت در ارمنستان به شدت به واردات انرژی و مواد اولیه وابسته است. مهندسی مکانیک، ماشین آلات، الکترونیک و صنایع شیمیایی و معدنی جایگاه برجسته ای در صنایع سنگین ارمنستان دارند.

اما صنایع مربوط به مواد غذایی نیز نسبتا پیشرفته هستند. ایروان، گیومری و وانادزور مراکز ماشین سازی ارمنستان محسوب می شوند. مراکز صنایع شیمیایی نیز ایروان و وانادزور هستند. مهمترین منبع صادرات و واردات ارمنستان کشور روسیه می باشد. سایر شرکای تجاری ایران، چین، گرجستان و آلمان هستند.

مهاجرت به ارمنستان

روش های مهاجرت به ارمنستان

ارمنستان کشوری مدرن بوده، که رشد خوبی داشته است. این کشور دارای تاریخ و سنت غنی، طبیعت زیبا، غذاهای عالی و میزان جرم و جنایت بسیار کم است. هزینه زندگی در ارمنستان به نسبت کشورهای اروپایی پایین است.

ساکنان از حقوق و آزادی های اساسی، از جمله حقوق کار، مراقبت های بهداشتی، امنیت اجتماعی، تحصیلات، حقوق مالکیت و حریم خصوصی برخوردار هستند. ساکنان ارمنستان موظف به خدمت در ارتش نیستند. مهاجرت به ارمنستان از روش های زیر امکان پذیر است:

مهاجرت به ارمنستان از طریق تحصیل

ارمنستان از نظر یونسکو یازدهمین مقصد محبوب مطالعه در جهان است. از اهداف این کشور این است، که تا سال 2030 ششمین ارائه دهنده آموزش باشد و 50 هزار دانشجوی بین المللی را جذب کند.

انگلیسی زبان آموزش در کالج های خصوصی و برخی از موسسات دولتی در ارمنستان است. برای کسانی که تسلط کمتری بر زبان انگلیسی دارند، اکثر کالج ها دوره های مهارت انگلیسی را ارائه می دهند.

شما برای تحصیل در ارمنستان به ویزای دانشجویی نیاز خواهید داشت که کمک می کند بدون هیچ مشکلی وارد کشور ارمنستان شوید. ویزای دانشجویی باید زمانی که در کشور مبدا هستید اخذ شود.

مهاجرت به ارمنستان از طریق تحصیل

برای دریافت ویزای دانشجویی مدارکی مورد نیاز است. این مدارک عبارتند از:

  • 2 قطعه عکس به اندازه عکس پاسپورت
  • گواهی تولد متقاضی به زبان انگلیسی
  • مدارک و گواهینامه های تحصیلی متقاضی
  • گواهی نمره TOFEL و IELTS (هر دو در موسسات آموزشی مربوطه قابل اجرا است.)
  • درخواست خود را برای مجوز تحصیل با دقت و به طور کامل پر کنید. صادقانه به همه سوالات افسر پاسخ دهید. پرونده های ناقص به هیچ وجه پردازش نمی شوند. دفتر ویزا پس از دریافت درخواست شما، ممکن است اطلاعات یا مدارک بیشتری را درخواست کند. مدارک بیشتر ممکن است شامل موارد زیر باشد:
  1. اطلاعات پزشکی: برای گرفتن مجوز پزشکی، باید تحت معاینه پزشکی قرار بگیرید. در صورت نیاز به معاینه پزشکی، یک افسر دستورالعمل هایی را برای شما ارسال می کند. ممکن است، این فرآیند به زمان پردازش طولانی تری نیاز داشته باشد.
  2. اطلاعات امنیتی: اگر شما می خواهید یکی از اعضای خانواده خود را نیز همراه خود داشته باشید (هر دو بالای 18 سال سن دارند)، هر دو باید گواهی پلیس را ارائه دهید.

مهاجرت به ارمنستان از طریق کار

به عنوان یک قاعده کلی، برای مهاجرت به ارمنستان از طریق کار به 2 سند احتیاج دارید. سند اول اجازه کار صادر شده توسط وزارت کار است، که به شرکت ارمنی (کارفرما) اجازه می دهد نیروی کار خارجی را برای مدت حداکثر 1 سال استخدام کند.

دومین سند اجازه اقامت موقت است، که برای مدت زمان مشخصی صادر شده است. در مواردی معافیت هایی برای مجوز کار وجود دارد. مانند متخصصان خارجی بسیار ماهر، صاحبان مشاغل و مدیران اجرایی.
این نکته را در نظر داشته باشید، که مهاجرت به ارمنستان از طریق کار بدون اجازه کار یا اجازه اقامت ممکن است منجر به مجازات هایی برای کارفرما و لغو ویزا شخص متقاضی شود. در صورت فسخ قرارداد کار، اجازه کار و اجازه اقامت لغو می شود.

برای این که بتوان از کارفرمایی در ارمنستان پیشنهاد شغلی دریافت کرد، باید ابتدا اطمینان حاصل شود، که نیروی کار ارمنی واجد شرایط برای این شغل وجود ندارد.
اگر شهروندی ارمنی شناسایی شود و با شرایط کارفرما سازگار باشد، برای مصاحبه با کارفرما معرفی می شود. در صورتی که هیچ نیروی کار ارمنی به کارفرما معرفی نشود و یا افراد معرفی شده به دلایل معتبر رد شوند، کارفرما می تواند نیروی کار خارجی استخدام کند. از زمان صدور اجازه کار شخص متقاضی می تواند در ارمنستان شروع به کار کند.

مهاجرت به ارمنستان از طریق کار

مهاجرت به ارمنستان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به ارمنستان از طریق سرمایه گذاری برای صاحبان تجارت بسیار مناسب است. این افراد می توانند با ثبت شرکت برای اقامت در ارمنستان اقدام کنند. برای این مورد 3 نوع اجازه اقامت وجود دارد. صاحبان مشاغل می توانند شرایط اقامت موقت (1 ساله)، دائمی (5 ساله) یا ویژه (10 ساله) را داشته باشند.

اگر صاحب شرکت نسبتا جدیدی هستید، معمولا توصیه می شود ابتدا درخواست اجازه اقامت موقت (1 ساله) دهید. اگر تجارت شما از قبل تاسیس شده و سابقه خوبی در پرداخت مالیات دارید، می توانید درخواست مجوز 5 ساله را در نظر بگیرید.
گذرنامه های ویژه اقامت 10 ساله به طور کلی در اختیار صاحبان مشاغل بزرگ تر قرار می گیرد. این نوع شرکت ها باید تعداد قابل توجهی مشاغل محلی را ایجاد کنند.

صاحب کسب و کار می تواند یک کارآفرین خصوصی یا سهامدار یک شرکت باشد. در قوانین مهاجرت ارمنستان حداقل سهام برای تایید اقامت مشخص نشده است. پس از راه اندازی شرکت اجازه اقامت صادر می شود.
در صورتی که شخص متقاضی در مرحله برنامه ریزی برای شروع فعالیت تجاری باشد و درخواست اقامت بدهد، این درخواست رد می شود.

پرداخت مالیات عامل مهمی در تعیین واقعی و عملی بودن تجارت است. اگر کسب و کار درآمدزایی نداشته باشد یا مالیات بر درآمد آن پرداخت نشود، احتمال رد درخواست اجازه اقامت بسیار زیاد است.
خرید ملک و مستغلات به خودی خود باعث اخذ اقامت در ارمنستان نمی شود. مگر این که در ملک مورد نظر فعالیت تجاری انجام شود و از طریق ثبت شرکت برای اقامت در ارمنستان اقدام بشود.

مهاجرت به ارمنستان از طریق تولد

تابعیت کودکان در کشورهای مختلف بر اساس 2 اصل خاک و اصل خون انجام می شود. کشورهایی که از اصل خاک تبعیت می کنند، به هر کودکی که در خاک آن کشور متولد شود، تابعیت می دهند. اما در بیشتر کشورها از اصل خون تبعیت می شود.

ارمنستان نیز از اصل خون پیروی می کند. طبق این اصل هر کودکی که در ارمنستان متولد شود، تابعیت پدر و مادر خود را دریافت می کند.
ارمنی هایی که خارج از ارمنستان متولد شده و تابعیت این کشور را ندارند، می توانند با اثبات تبار و اصالت خود، اقامت موقت، دائم و تابعیت ارمنستان را به دست آورند.

داشتن نامی ارمنی یا تسلط به زبان ارمنی برای این موضوع کافی نیست. شخص باید سندی را برای اثبات ارائه دهد، که نشان دهد خود شخص، والدین یا پدر بزرگ و مادر بزرگ او ارمنی هستند.

مهاجرت به ارمنستان از طریق تولد

مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج

اگر همسر یک شهروند ارمنی هستید، می توانید برای مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج اقدام کنید. در صورتی که شما شرایط زیر را داشته باشید، واجد شرایط درخواست اقامت و تابعیت ارمنستان هستید.

  • این ازدواج حداقل در 2 سال گذشته به طور رسمی ثبت شده است.
  • شما طی این دو سال حداقل 365 روز در ارمنستان اقامت داشته اید و یا یک فرزند مشترک دارید که شهروند ارمنستان است.

برای درخواست اقامت و تابعیت ارمنستان از طریق ازدواج مدارکی مثل پاسپورت و سند ازدواج مورد نیاز است. در صورتی که این ازدواج، ازدواج دوم شما باشد، باید گواهی فوت همسر سابق یا سند طلاق ارائه شود. مدارک باید ترجمه شده و سپس ارائه گردند.

مهاجرت به ارمنستان از طریق پناهندگی

قبل از بررسی مهاجرت به ارمنستان از طریق پناهندگی لازم به ذکر است، موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان هیچ گونه خدماتی در رابطه با مهاجرت از طریق پناهندگی ارائه نمی دهد.
این روش ریسک بالایی داشته و توصیه می شود، از طریق روش های دیگر اقامت در ارمنستان اقدام کنید. پناهجو به شخصی گفته می شود، که در کشور خود به دلایل مختلفی مثل سیاست، مذهب، جنسیت یا عقیده مورد شکنجه و تهدید مرگ قرار می گیرد.

پناهجو می تواند در ارمنستان درخواست پناهندگی دهد، تا درخواست او بررسی شود. در صورتی که درخواست مورد تایید قرار گرفت، اداره گذرنامه و ویزا یک سند سفر کنوانسیون (CTD) به پناهجو ارائه می دهد.
این سند اجازه زندگی در ارمنستان و سفر به خارج از ارمنستان را به شخص می دهد. این سند 2 سال اعتبار داشته و می توان آن را تمدید کرد. برای دریافت آن باید دلایل پناهندگی به صورت مکتوب قید شود و پردازش های لازم برای شناسایی پناهنده و اعطای پناهندگی انجام شود.

در صورتی که با پناهندگی شخص موافقت شود، پناهجو می تواند در ارمنستان اقامت داشته و به راحتی در آن کشور به کار، تحصیل و خرید ملک بپردازد. اما در صورت رد درخواست باید در زمان کوتاهی خاک این کشور را ترک کند و به کشور خود بازگردد.

مهاجرت به ارمنستان از طریق پناهندگی

مهاجرت به ارمنستان و هزینه های زندگی در آن

در ارمنستان حتی در پایتخت آن ایروان هزینه های زندگی و خرید خانه به نسبت کشورهای اروپایی گران نیست. به طور متوسط هزینه زندگی در ارمنستان 500 -600 دلار است. این میزان 1.28 برابر کمتر از متوسط جهانی می باشد.

متوسط حقوق در ارمنستان پس از کسر مالیات 1000 – 2000 دلار است. در جدول زیر می توانید میانگین قیمت مواد غذایی، حمل و نقل و خانه در ارمنستان را مشاهده کنید. قیمت ها بر حسب درام ارمنستان ذکر شده است.

  • غذا در رستوران ارزان قیمت 2611.74 درام
  • غذا برای دو نفر در رستوران متوسط 15000.00 درام
  • کاپوچینو 1041.67 درام
  • یک لیتر شیر معمولی 445.54 درام
  • قرص نان سفید (500 گرمی) 244.04 درام
  • یک کیلو گرم برنج سفید 642.40 درام
  • 12 عدد تخم مرغ 772.00 درام
  • یک کیلو گرم پنیر محلی 2240.00 درام
  • یک کیلو گرم فیله مرغ 2146.15 درام
  • یک کیلو گرم گوشت گاو 3415.38 درام
  • یک کیلو گرم سیب 484.62 درام
  • یک کیلو گرم موز 671.92 درام
  • یک کیلو گرم پرتقال 654.17 درام
  • یک کیلو گرم گوجه فرنگی 590.06 درام
  • یک کیلو گرم سیب زمینی 234.78 درام
  • یک کیلو گرم پیاز 275.00 درام
  • بلیط یک طرفه مترو 100.00 درام
  • شروع قیمت تاکسی 600.00 درام
  • هر یک کیلومتر با تاکسی 100.00 درام
  • یک لیتر بنزین 407.39 درام
  • اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 187062.55 درام
  • اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر 102982.32 درام
  • خرید یک متر مربع خانه در مرکز شهر 870944.86 درام
  • خرید یک متر مربع خانه در حومه شهر 464668.01 درام

مهاجرت به ارمنستان و اخذ تابعیت

در صورتی که از طریق روش های مختلف برای مهاجرت به ارمنستان اقدام کرده اید و در این کشور زندگی می کنید، می توانید برای دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور اقدام کنید.

اقامت دائم ارمنستان 5 ساله بوده و می توان برای 5 سال دیگر نیز آن را تمدید کرد. برای تمدید اجازه اقامت باید حداقل 30 روز قبل از انقضا درخواست دهید. هزینه درخواست اقامت دائم 294 دلار آمریکا است.
نوع دیگری از اقامت به نام اقامت ویژه نیز وجود دارد، که از سال 1994 توسط نخست وزیر ارمنستان اجرا شد و به اتباع خارجی ارمنی تبار اعطا می شود.

بسیاری از افراد تمایل دارند، با مهاجرت به ارمنستان و زندگی در این کشور به تابعیت ارمنستان برسند. ارمنستان تابعیت مضاعف را مجاز دانسته و نیازی به انصراف از تابعیت فعلی نیست. این تابعیت می تواند به نسل های بعدی شخص متقاضی برسد.
برای اخذ تابعیت ارمنستان باید شخص متقاضی شرایط زیر را داشته باشد.

  • سن شخص حداقل 18 سال باشد.
  • طی 3 سال گذشته به طور دائم در ارمنستان اقامت داشته است.
  • تسلط به زبان ارمنی دارد.
  • با قانون اساسی جمهوری ارمنستان آشنایی دارد.
مهاجرت به ارمنستان و اخذ تابعیت

سخن پایانی

مهاجرت به ارمنستان و روش های اقامت در ارمنستان در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به ارمنستان از طریق روش های مختلف و مدارک مورد نیاز برای اقامت در این کشور به طور کامل توضیح داده شد.
برای اقامت در ارمنستان و انتخاب بهترین روش بهتر است، با وکیل مهاجرت به ارمنستان مشورت کرده و از این طریق متناسب با شرایط خود برای اقامت در ارمنستان اقدام کنید. مهاجرت به ارمنستان از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و ازدواج امکان پذیر است.

سوالات متداول

انواع روش های مهاجرت به ارمنستان چیست؟

مهاجرت از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج، پناهندگی، تولد و…

شرایط تابعیت کشور ارمنستان چیست؟

1. سن شخص حداقل 18 سال باشد.
2. طی 3 سال گذشته به طور دائم در ارمنستان اقامت داشته است.
3. تسلط به زبان ارمنی دارد.
4. با قانون اساسی جمهوری ارمنستان آشنایی دارد.

برای مهاجرت از طریق تحصیل به ارمنستان ویزای دانشجویی نیاز هست؟

بله، شما برای مهاجرت به ارمنستان از طریق تحصیل به ویزای دانشجویی نیاز خواهید داشت که کمک می کند بدون هیچ مشکلی وارد کشور ارمنستان شوید.

برای مهاجرت از طریق کار به ارمنستان به چه سندهایی نیاز هست؟

به 2 نوع سند نیاز هست. سند اول اجازه کار صادر شده توسط وزارت کار است، که به شرکت ارمنی (کارفرما) اجازه می دهد نیروی کار خارجی را برای مدت حداکثر 1 سال استخدام کند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پرستاری در ارمنستان تحصیل پرستاری در ارمنستان

کشور ارمنستان کشوری است که بیشترین دانشگاه ها و مراکز آموزش های عالی را دارد و بهترین انتخا...

تحصیل در ارمنستان تحصیل در ارمنستان

تحصیل در ارمنستان به علت نزدیکی که به کشور ایران دارد مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرف...

بازار کار مهندسی برق در ارمنستان بازار کار مهندسی برق در ارمنستان

هر سال متقاضیان زیادی جهت مهاجرت کاری به کشور ارمنستان اقدام می کنند . برای کار در ارمنستان ...

نظرات کاربران
ایوب

با سلام: لطفا شرایط اقامت از طریق تمکن مالی را از کشور ارمنستان را اعلام فرمایید

سارا جوادی

با سلام اطلاعات تکمیلی در سایر پست ها موجود است .پیشنهاد میکنم برای اطلاعات تکمیلی همه روزه از ساعت 10 الی 6 با شماره 22226777 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button